Pociąg z Jeleniej Góry do Lublina p. Wrocław, Poznań, Toruń, Warszawę, Parczew- chyba kogoś poniosło.
Zgadzam się z Tobą że to by była nieco head corowa trasa, dlatego propozycja o której pisałem kilka postów wcześniej miałaby większy sens.
Urbi napisał/a:
Wysłanie Darta na Karkonosze determinuje poniekąd dwukrotna zmiana kierunku jazdy na trasie.
Ja myślę że Karkonosze będą pełniły dodatkową rolę, jako poranny pociąg z Łodzi do Warszawy i wieczorny w kierunku przeciwnym, przez to ten wjazd kieszeniowy na Fabryczny.
Pytanie do wtajemniczonych:
1. Na czym pojedzie IC Skaryna od grudnia do Brześcia?
2. Czy Starzyński faktycznie będzie IC, jak pokazuje portalpasażera?
Koszalin - Kołobrzeg
Kołobrzeg - Koszalin
ucięto 1 parę i zostają dwie sztuki na dobę.
Lobby busowe silne nie tylko w Małopolsce.
Zainteresowałam lokalną prasę i posłów. Bez odzewu.
Światowid, jestem ciekaw frekwencji w tym nocnym na Darcie do Jeleniej Góry...
Akurat wybieram się w tym czasie, to będę jednym z pierwszych pasażerów
Mam obawy jak ten skład sprawdzi się przy tego rodzaju połączeniu, no zobaczymy.... Gdyby jednak taka opcja się utrzymała obiegi Dartów i Flirtów można zaplanować znacznie efektywniej.
Gwarek czy tam Swarożyc przez Zieloną Górę to chyba wygaszanie popytu ,żeby już nie było dantejskich scen i proszenia o dostawienie dodatkowego wagonu.
Rozumiem ,że remont ale trasa przez Poznań , Krzyż, Stargard to czasowo właściwie identycznie a tarasowanie Gwarka przez Zieloną Górę to działanie na szkodę spółki i wygaszanie popytu. Pociąg ma piękną frekwencję właściwie przez cały rok mimo puszczania zdezelowanych składów i braku wagonów barowych.
Rano z Katowic pojadą dwa pociągi (obecny Gwarek będzie rozbity na dwa osobne połączenia):
1. TLK Swarożyc Katowice - Kołobrzeg p. Wrocław, Zieloną Górę i Szczecin Główny - odjazd z Katowic o 5:15
2. TLK Gwarek Katowice - Słupsk p. Gliwice, Lubliniec, Ostrów Wlkp., Poznań Główny - odjazd z Katowic o 5:55
Moim zdaniem jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-10-2017, 15:03
O ile przetrasowanie Gwarka na Kluczbork jestem w stanie zrozumieć, to Swarożyca do Kołobrzegu tak kosmiczną trasą już nie. Nie wiem co stoi na przeszkodzie, aby zostawić grupę kołobrzeską w Gwarku, tak jak dotychczas, a Swarożyc puścić w relacji Katowice - Wrocław - Zielona Góra - Szczecin. Wyłączenie grupy kołobrzeskiej z Gwarka i wydłużenie Swarożyca do Kołobrzegu miałoby sens jedynie w sezonie letnim, a nie przez cały rok.
A tak z czystej ciekawości, to Swarożyc od Szczecina do Kołobrzegu pojedzie przez Białogard, czy Trzebiatów?
Obiegi wagonów i drużyn trakcyjnych czasem nijak sie mają do racjonalnych połączeń korzystnych dla pasażera.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-10-2017, 18:52
Prometeo, i to są właśnie uroki polskiej kolei. Pociągi są uruchamiane pod obiegi składów, a nie pod pasażera.
Co ciekawe, tak Gwarek, jak i Swarożyc pojadą przez Stargard i między Stargardem a Białogardem będą się ze sobą dublować, podobnie jak między Katowicami a Gliwicami. Podejrzewam że puszczenie Gwarka dookoła przez Stargard jest spowodowane zamknięciami na linii przez Piłę, ale nie rozumiem dlaczego nie może jechać przez Bytom? No i w takiej sytuacji, żeby się te pociągi ze sobą tak nie dublowały, to najlogiczniej by było puścić Swarożyca przez Trzebiatów, no ale tutaj znowu się kłaniają braki lokomotyw spalinowych i pies pogrzebany.
Gwarek przez Bytom, może i to miałoby sens. Szkuner teraz ma postój handlowy w Bytomiu i frekwencja zależnie od dnia to około 10 pasażerów, ale bywają dni, że wsiądzie 15 osób albo 7 osób, średnio jak pisałem 10. Szkuner tylko od 4.09 - 14.10 ma przejazd p. Bytom i jestem zaskoczony, że ludzie wiedzą o tym pociągu.
W Zabrzu często bywała frekwencja zbliżona, a przecież pociąg ten od kilku lat jeżdzi p. Zabrze.
Na pewno w Bytomiu potrzeba połączeń dalekobieżnych, przynajmniej do Wrocławia i Poznania. Planowany od grudnia TLK Spodek, jako całotygodniowy do Poznania, to zawsze jakiś plus.
Gwarek lub Swarożyc, też bym jeden z tych składów zaproponował przez Bytom.
Cieszy powrót nocnego połączenia (jakiegokolwiek) przez Kalisz, jeśli się sprawdzi ta propozycja rozkładu, którą można już obecnie podejrzeć. KARKONOSZE w relacji Jelenia Góra - Białystok będzie to małe okno na Polskę dla Kalisza. Ponadto swój zasięg działania rozszerzą Koleje Wielkopolskie - szybkie połączenie (wg rozkładu na razie jedno) w rel. Kalisz 6:00- Poznań Gł.7.31, bez konieczności wjazdu do Ostrowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum