Ale z drugiej strony zdaje się, że LK9 wróci do pełni obsługi przed LK68 Więc jak ten odcinek zostanie otwarty, to Gamy już nie będą też potrzebna w Lublinie w ogóle, bo LK30 przestanie obsługiwać ruch dalekobieżny, na 68 pójdzie wszystko pod drutem, więc i Hrubieszów może się ostać.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-10-2017, 22:33
barciur, ale tak jak wspomniał @Światowid, Hrubieszów nie ma nic wspólnego z linią Rzeszów - Lublin. To tylko wydłużenie o te parę kilometrów relacji pociągu, który obecnie kończy w Zamościu, więc żadna dodatkowa Gama tam nie będzie potrzebna.
I o to mniejsze zapotrzebowanie chodzi, o czym pisałem poprzednio. Moim zdaniem jest szansa na nowe kierunki chyba, że PKP IC zechce zrezygnować albo ograniczyć najem od Czechów. Coś jednak z Lublina przez Łuków do Warszawy powinno pozostać, nawet jako grupa wagonów do składu do/z Terespola.
Od 11 grudnia z Przemyśla możliwy będzie przejazd bezpośrednim pociągiem z Polski nad Morze Czarne. Możliwość taka wraca po kilkunastu latach.
Jewhen Krawcow, pełniący obowiązki prezesa UZ, poinformował o nowym pociągu Przemyśl – Odessa – Przemyśl na twitterze. Pierwszy z nich wyruszy w trasę 10 grudnia z Odessy, czyli z momentem wejścia w życie rocznego rozkładu jazdy pociągów.
Fajnie, że Przemyśl zyska połączenie z Odessą, przydałoby się też dojechać z Przemyśla do Zagórza, szczególnie w sezonie wakacyjnym każdy pociąg byłby zapełniony, ale chyba nie ma szans na jakiekolwiek składy jadące trasą dawnej "Soliny" p. Malhowice, Chyrów?
Niestety, już jakiś czas temu, po ukraińskiej stronie zostały zdemontowane szyny dla naszego rozstawu kół. Najpierw by trzeba je na nowo położyć. Nie jest to niemożliwe, ślad dla obu zestawów szyn, czyli nasyp i podkłady, jest ten sam i pociągi tam chyba ciągle jeżdżą, nie sprawdzałem, ale jakoś w najbliższym czasie tego nie widzę. Inną sprawą jest natomiast, że fakt rezygnacji z modernizacji odcinka Rzeszów-Przemyśl niby z braku środków i sensu ekonomicznego, staje się coraz bardziej, mówiąc bardzo delikatnie, niemądry...
Fajnie, że Przemyśl zyska połączenie z Odessą, przydałoby się też dojechać z Przemyśla do Zagórza, szczególnie w sezonie wakacyjnym każdy pociąg byłby zapełniony, ale chyba nie ma szans na jakiekolwiek składy jadące trasą dawnej "Soliny" p. Malhowice, Chyrów?
Myślę, że "coś się dzieje" w tej sprawie. W Przemyślu działa aktywnie bardzo fajna grupa ludzi, więcej informacji tutaj:
https://www.facebook.com/linia102pl/
_________________ Jeśli masz lepsze źródło informacji niż SRJP...
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-10-2017, 22:59
TLK Karpaty nie dla Radomia
Wiceminister Andrzej Bittel odniósł się do poruszonej w interpelacji poselskiej Andrzeja Kosztowniaka kwestii braku pociągu dowożącego z Radomia do Warszawy na godzinę 6 oraz pociągu powrotnego po godzinie 22.
Z przekazanych informacji wynika, że resort wystąpił do spółki PKP Intercity o przeanalizowanie możliwości przetrasowania planowanego pociągu nocnego TLK "Karpaty" linią kolejową nr 8 przez Radom. W opinii przewoźnika taka zmiana nie jest obecnie możliwa z uwagi na znaczną intensywność ruchu pociągów spółki Koleje Mazowieckie na odcinku Warszawa – Radom, nocną przerwę w ruchu na odcinku Warka – Chynów oraz odcinek jednotorowy wprowadzony przed nocną przerwą w ruchu. Powyższe przesłanki w opinii spółki uniemożliwiają przejazd pociągu TLK "Karpaty" z wykorzystaniem linii kolejowej nr 8. Ponadto pociąg "Karpaty" począwszy od edycji rozkładu jazdy 2016/2017 obsługuje istotną relację dowozową z Częstochowy i Skierniewic do Warszawy w godzinach porannego szczytu.
Według mnie, bardziej sensowniejszą trasą dla TLK Karpaty byłaby trasa przez Radom i Kielce. Skoro w sezonie udało się upchać przez Radom Nosala, to i w poza sezonem by się tam miejsce dla Karpat znalazło. Natomiast przez Częstochowę powinien jechać sezonowy Nosal, z tym że nie przez Kraków, a przez Katowice i Bielsko Białą. Takim sposobem Śląsk by przynajmniej sezonowo dostał połączenie z Zakopanem, którego tutaj na prawdę brakuje.
Fajnie, że Przemyśl zyska połączenie z Odessą, przydałoby się też dojechać <->
Myślę, że "coś się dzieje" w tej sprawie. W Przemyślu działa aktywnie bardzo fajna grupa ludzi, więcej informacji tutaj:
https://www.facebook.com/linia102pl/
Tak, to fajna inicjatywa oddolna i bardzo jej kibicuję. Mam nadzieję, że kiedyś zaowocuje to regularnymi połączeniami kolejowymi, przynajmniej do Niżankowic. Jednak konieczna jest współpraca ze strony ukraińskiej i inwestycje w odbudowę infrastruktury.
Oni niestety nie mają w tym żadnego interesu. Na połączeniach z Przemyśla za to dobrze wychodzą,to i pojawiają się nowe kursy. Tym razem do Odessy.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-10-2017, 09:35
Cytat:
Takim sposobem Śląsk by przynajmniej sezonowo dostał połączenie z Zakopanem, którego tutaj na prawdę brakuje.
Koleje Śląskie maj uruchomić w sezonie Ornaka do Zakopanego. Nie wiem tylko, dlaczego zimą jedynie w niedziele. W soboty i niedziele ma jeździć tylko w wakacje.
Przewozy Regionalne wciąż nie osiągnęły ostatecznego porozumienia z łódzkim urzędem marszałkowskim. Oznacza to, że nadal nie jest znany ostateczny kształt rozkładu jazdy, który ma wejść w życie w połowie grudnia tego roku. PR nie udzielają więc na razie żadnych konkretnych informacji o planowanym kształcie przyszłorocznej oferty połączeń w regionie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum