Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Groźba strajku PR na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

bestkf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2014
Skąd: Polska

PostWysłany: 09-02-2017, 09:48    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie. Wiadomo że jest duża różnica w komforcie, ale porównywanie nieumytego i starego pociągu PR z umytym i najnowszym pociągiem KD to lekka manipulacja. Równie dobrze jakiś fan PRów mógłby porównać Tygrysa z ENdolino i powiedzieć że tabor jest taki sam.

Niech KD przejmą resztę połączeń, ale wraz z częścią zwykłych kolejarzy z PR, bo ich najbardziej w tym wszystkim szkoda.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-02-2017, 11:36    Odpowiedz z cytatem

Z całym szacunkiem, ale jeśli PR-y dostają 3 zł więcej za kilometr i obsługują jedynie takie trasy, gdzie jeździ dużo pasażerów, to przynajmniej ich tabor nie powinien przypominać złomu. Gdyby wszystkie EN57 przedstawiały przynajmniej taki poziom jak EN57-1703, to na pewno zastrzeżenia byłyby mniejsze. Tymczasem KD otrzymują mniej pieniędzy, a posiadają wyłącznie nowe lub zmodernizowane jednostki, dodatkowo obsługują kilka nierentownych tras obsługiwanych SZT. Dla mnie jest to najzwyklejszym skandalem, że Przewozy Regionalne otrzymując wyższą dopłatę, praktycznie nie inwestują w tabor, zaplecze, w nic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 09-02-2017, 11:52    Odpowiedz z cytatem

Niech PR-y strajkują, jedyne co to zadziałają na swoją szkodę. Dadzą pretekst UMWD do podziękowania im jeszcze szybciej tak jak to się stało na śląsku. Owszem, może byłby niezłe jaja przez pierwszy rok po czymś takim ale potem już sytuacja by się unormowała i nikt by za PR-ami nie tęsknił.
Cytat:
To jest bardzo niesprawiedliwe porównanie , koszty są zafałszowanie, a tabor jest taki bo marszałek tak zarządzał , kupował tylko jednej spółce .To nie jest takie prostej

A dlaczego miałoby być inaczej? UMWD i Dolnoślązacy to nie święte Mikołaje by kupować tabor PR-om gdy ma się tam niespełna 4% udziałów i bardzo mały wpływ na spółkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bestkf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2014
Skąd: Polska

PostWysłany: 09-02-2017, 12:13    Odpowiedz z cytatem

To prawda, ale warto też zauważyć, że najprawdopodobniej pierwszym województwem w którym pociągi regionalne będą obsługiwane tylko nowym lub zmodernizowanym składami to zachodniopomorskie, gdzie przewozy wykonują w całości PRy. Czyli jednak da się. Inny przykład to województwo świętokrzyskie, gdzie PRy przeszły restrukturyzację. Myślę że to po prostu kwestia dogadania się, a nie ile kto ma udziałów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 09-02-2017, 12:24    Odpowiedz z cytatem

@bestkf Jasne że się da, tylko obie strony muszą tego chcieć. A tu UMWD ma już swoje KD i nie ma zamiaru pakować się w następną spółkę. A PR-y znów chcą wydoić jak najwięcej kasy nie robiąc nic w zamian. A do przejęcia wszystkiego przez PR wtedy kiedy była na to jeszcze szansa, trzeba by było przeprowadzić restrukturyzację DZPR - a tam jak o tym słyszą to zaraz podnosi się dziki jazgot jak to się chce ich oszukać itd itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-02-2017, 13:42    Odpowiedz z cytatem

Tomato7 napisał/a:
To prawda, ale warto też zauważyć, że najprawdopodobniej pierwszym województwem w którym pociągi regionalne będą obsługiwane tylko nowym lub zmodernizowanym składami to zachodniopomorskie, gdzie przewozy wykonują w całości PRy. Czyli jednak da się.

Warto również zauważyć, że Zachodniopomorskie nie ma własnej spółki kolejowej, więc siłą rzeczy nowy tabor zakupiony przez urząd marszałkowski trafia do PR. Nie da się tego porównać do sytuacji na Dolnym Śląsku, gdzie powstała pierwsza samorządowa spółka kolejowa, jako alternatywa dla nieudolnych PR. Proponuję sprawdzić komu Mazowsze, Małopolska, Śląsk, Wielkopolska i Łódzkie kupują nowy tabor. Swoim spółkom czy Przewozom Regionalnym? A i Zachodniopomorskie kupuje nowy tabor dla siebie i PR-om tylko go użycza. Podobnie jest w Opolskiem i w innych województwach, które nie mają swoich spółek kolejowych. Tam jeśli PR jeżdżą nowym taborem to jeżdżą własnością marszałków.

Jeśli chodzi o nowy tabor KD to nie urząd marszałkowski go zakupił tylko KD za środki unijne i kredyty bankowe. W chwili obecnej nawet szynobusy zakupione przed laty przez UMWD, którymi niegdyś jeździły PR, są własnością KD. Nie można mieć pretensji do UMWD, że PR nie mają nowych Impulsów. Niech sobie PR kupią nowy tabor tak jak kupiły KD. Przecież PR dostały od państwa prezent w postaci ok. 700 mln zł (w ten sposób państwo stało się większościowym udziałowcem PR). Gdzie są te pieniądze?

Na koniec mała dygresja... Niedawno wracałam z Wrocławia. Gdy czekałam na pociąg do Legnicy, wjechał pociąg PR, chyba z Kłodzka. Tak starej, paskudnej, okropnej, zdezelowanej, zardzewiałej jednostki EN57 jeszcze nie widziałam. Dosłownie TRUP. Nie zakodowałam numeru seryjnego, ale znawcy tematu pewnie wiedzą, o który EZT chodzi. W tym czasie zmodernizowane za pieniądze UMWD składy PR w barwach Dolnego Śląska jeżdżą w innych województwach (nawet w Przemyślu, Krakowie i Kołobrzegu są widziane). Szczerze współczuję Dolnoślązakom, którzy są skazani na PR.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bestkf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2014
Skąd: Polska

PostWysłany: 09-02-2017, 15:19    Odpowiedz z cytatem

Nie chcę oczywiście bronić tego bałaganu jakim są PRy, ale trzeba dodać że Małopolskie przekazało kilka nowych jednostek PRom(choć w nieprzyjemnej atmosferze). Rozkład na Sędziszów ustaliło województwo i PRy realizują go tak samo jak Koleje Małopolskie, choć pewnie zaraz ktoś się przyczepi że raz musieli wysłać kibla(przynajmniej nie było KKA).

Myślę że jakby marszałek zagwarantował pracę pracownikom PRów po przejęciu linii przez KD, to sytuacja by się trochę uspokoiła. Przecież nie wszyscy z nich to "wąsaci zwiąchole".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 09-02-2017, 16:55    Odpowiedz z cytatem

bestkf, po pierwsze, Małopolskie niczego PRom nie przekazało tylko użyczyło. Dać (przekazać), a pożyczyć (użyczyć) to zasadnicza różnica.

Dolnośląskie niczego PRom nawet użyczyć by nie mogło, bo UMWD własnego taboru nie ma. Nowy tabor jest własnością KD. I tutaj co najwyżej KD mogłyby wydzierżawić PRom swoje Impulsy. Na zasadach rynkowych, czyli za grubą kasę! Tak jak kiedyś KD dzierżawiły od PR Wrocław (za baaardzo grubą kasę!) lokomotywę z jednym wagonem do obsługi linii lwóweckiej.

Po drugie, kolej nie jest dla kolejarzy tylko dla pasażerów. Nie rozumiem więc tej troski o los kolejarzy z PR. A kto przejmuje się pasażerami? Dla PR pasażer od zawsze był złem koniecznym, zbędnym balastem. Dlaczego teraz pasażer ma przejmować się kolejarzami z PR Wrocław? W imię czego? W imię jeżdżenia starymi „kiblami”?

PR Wrocław od dawna kwalifikuje się do zaorania i co do tego nikt nie powinien mieć żadnych wątpliwości. Im szybciej, tym lepiej. Proszę zapytać mieszkańców Mazowsza czy tęsknią za PR.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bestkf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2014
Skąd: Polska

PostWysłany: 09-02-2017, 17:19    Odpowiedz z cytatem

Ale w ostatnich latach poziom kultury wśród pracowników liniowych PR jest moim zdaniem coraz lepszy. Do zaorania spółka, zarząd i góra związkowa, ale nie zrzucajmy winy na szeregowych pracowników. Przecież nie kupią taboru za swoje wypłaty.

Rozwiązanie z Mazowieckiego było właśnie dobre dlatego, że kolej stała się przyjaźniejsza pasażerowi, a przecież pracownicy byli(są) ci sami co za czasów PR. Kwestia dogadania się, a mam wrażenie że w obecnej sytuacji obu stronom na tym nie zależy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 09-02-2017, 17:34    Odpowiedz z cytatem

bestkf, UMWD musi dogadać się z PR, bo nie ma innego wyjścia. Ale to tymczasowa sytuacja. Sądzę, że jak KD zakupią jeszcze kilkanaście Impulsów to PR Wrocław będzie można zaorać. I skończą się szantaże. Wtedy KD mogłyby już obsługiwać wszystkie „wewnętrzne” linie, zaś linie „stykowe” obsłużą zakłady PR z sąsiednich województw. Dziś PR Wrocław praktycznie jeździ tylko w kierunku Kłodzka, Oleśnicy i Głogowa. Pozostałe linie obsługują KD lub KD wspólnie z PR (Rawicz). Linię E30 z Wrocławia w kierunku wschodnim obsługuje PR Opole.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

matias32 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009
Skąd: Miasto nad Odrą

PostWysłany: 09-02-2017, 21:23    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe , jak to jest ze inni marszałkowi kupują sami tabor i dzierżawią tabor swoim Kolejkom samorządowym oraz PR , za niezłą kasę . W końcu to tabor w części z pieniędzy podatników kupowany jest wiec fajnie że cześć tej kasy można odzyskać. A marszałek Dolnośląski lekką ręką oddaje tabor zakupiony wcześniej bo teraz to rozumiem że KD samo go kupuje ???? . Zastanawiam się za co , może z tych kwot ktore marszałek przelewa na podwyższenie kapitału zakładowego lub inne nie znane mi dopłaty celowe o których nie ma mowy oficjalnie.
Dziwnym trafem firma jak KD ktora nie miała niczego teraz ma wzystko i mimo że przewozy osób na kolei są deficytowe tak się dorabia że obecnie ją stać na samodzielne zakupy za grube miliony nowych impulsów i nikt im w tym nie pomaga.
A marszałek nie poręcza tych kredytów jako właściciel KD w bankach ?????
Piszecie że to KD samo kupuje tabor , ale to tak jakby napisać że Straż Pożarna sama sobie kupiła wozy strażackie. Wiadomo że to kupują samorządy,gminy za nasze pieniądze.
Marszalek jest nam winien wyjaśnienie dlaczego przekazuje tabor a nie zarabia na jego wynajmowaniu , w końcu nie za prywatne pieniądze je kupił tylko za kasę Dolnoślązaków.
Co do pracowników PR żal mi ich bo najpierw ich wydymało państwo przy usamorządowieniu a teraz samorządy . A jak widać na przykładzie KM można było to zrobić lepiej ale jak zwykle zabrakło komuś w rządzie jaj żeby doprowadzić to do końca.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-02-2017, 21:54    Odpowiedz z cytatem

matias32, urzędy marszałkowskie użyczając swój tabor spółkom kolejowym, którym zlecają przewozy pasażerskie nie biorą od nich ani złotówki za dzierżawę. Wręcz przeciwnie - to spółki kolejowe biorą pieniądze (dotacje) od urzędów marszałkowskich za wykonywanie przewozów nieswoim taborem, który użytkują za darmo.

PR Wrocław za użytkowanie marszałkowskich szynobusów nie zapłaciło do kasy UMWD ani grosza. Zresztą byłoby to niemożliwe, bo szynobusy zostały zakupione przede wszystkim za środki unijne i marszałek nie mógł odpłatnie nikomu dzierżawić tego taboru. Natomiast mógł go wnieść jako aport do swojej spółki, co skutkowało podwyższeniem kapitału zakładowego KD. De facto te szynobusy nadal stanowią własność marszałka, bo skoro KD są własnością marszałka to również własnością marszałka jest cały majątek jaki posiadają KD.

KD na zakup kolejnych Impulsów wzięło kredyt bankowy. Gwarancję spłaty kredytu poręczył UMWD i nie ma w tym nic dziwnego, bo UMWD jest właścicielem spółki. PKP IC wzięło kredyt na zakup Pendolino, który poręczył rząd (właściciel PKP). Właścicielem PR też jest rząd (w ponad 50%). Dlaczego to samorządy wojewódzkie mają dopieszczać nieswoją spółkę, w której mają mikroskopijne (i niechciane!) udziały oraz praktycznie zerowy wpływ na zarządzanie spółką? Bo kolejarze z PR Wrocław i prezes Mamiński tak chcą? Co marszałek i pasażerowie dostaną w zamian czego nie dają nam KD?

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.


Ostatnio zmieniony przez Ralny dnia 09-02-2017, 22:35, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

matias32 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009
Skąd: Miasto nad Odrą

PostWysłany: 09-02-2017, 22:34    Odpowiedz z cytatem

Ralny

Marszałkowie Opolskiego , Lubuskiego itp .za dzierżawę biorą kasę od PR i według mnie to jest normalne .
A nie to co się dzieje w kolejkach marszałkowskich, gdzie tu jest wolny rynek i konkurencja jeśli jeden przewodnik dostaje tabor za darmo , a drugi musi kupować lub modernizować go sam za własne pieniądze , a to że od niedawna PR są w rękach ARR nie znaczy że już są państwową firmą , jak można potem porównywać wysokość dopłat KD i PR na Dolnym śląsku

Ponadto nigdy tabor nie jest kupowany tylko za dotacje unijne . Tylko jak sama nazwa mówi dotuje jakiś procent ustalony np. 60 % a resztę dopłaca zamawiający i to bzdura że nie można takiego taboru dzierżawić tak postępują marszałkowie w stosunku do PR

A marszałek dlaczego ma dopieszczać KD bo tymi pociągami jeżdżą lepsi Dolnoślązacy niż ci co podróżują PR

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-02-2017, 22:52    Odpowiedz z cytatem

matias32 napisał/a:
Marszałkowie Opolskiego , Lubuskiego itp .za dzierżawę biorą kasę od PR i według mnie to jest normalne .

Jeśli się coś autorytatywnie stwierdza to wypadałoby to poprzeć dowodami. I tak na szybko jeden dowód zadający kłam twoim słowom. A teraz poproszę o jeden dowód na to, że jakiś urząd marszałkowski bierze od PR pieniądze za użyczenie taboru. Stosowne dokumenty są dostępne w BIP.

propole.jpg
http://bip.opolskie.pl
Plik ściągnięto 17 raz(y) 183.84 KB


_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-02-2017, 00:39    Odpowiedz z cytatem

matias32 napisał/a:
Co do pracowników PR żal mi ich bo najpierw ich wydymało państwo przy usamorządowieniu a teraz samorządy .

Pracowników PR wydymał zarząd PKP SA z Wachem na czele. To wierchuszka PKP robiła wszystko, żeby wypchnąć PR z Grupy PKP. Najpierw jednak PKP SA ograbiła PR z najlepszego taboru i ze wszystkich pociągów pospiesznych, które trafiły do PKP Intercity. Następnie taką kolejową „wydmuszkę”, ogołoconą, zadłużoną, z gigantycznym przerostem zatrudnienia, przekazano samorządom. Była to decyzja polityczna firmowana przez ówczesnego ministra Grabarczyka.

Co do samorządów to tutaj kwestia dymania jest odwrotna. To PR od zawsze dymały samorządy! I dymają nadal. A gdy któryś marszałek sprzeciwi się dymaniu to beton PR szantażuje go strajkiem i wygraża sądem. To zabawne, z jednej strony prezes Mamiński mówi marszałkowi Michalakowi, że ten jest właścicielem PR, a za chwilę wygraża mu się sądem. W telewizji.

Wyobrażacie sobie, że KD występują do sądu przeciwko swemu właścicielowi i pracodawcy? Że szantażują samorząd, że wygrażają się strajkiem? Na drugi dzień taki prezes-chojrak już by w KD nie pracował.

Mam pytanie do prezesa Mamińskiego (może nas czyta). Ile osób pracuje w centrali PR na Wileńskiej w Warszawie? Aż 500 (taka liczba padała na forum)? I czy w każdym województwie, nawet w takim z trzema liniami na krzyż i z kilkudziesięcioma pociągami na dobę, musi być zakład z całą pasożytniczą czapą administracyjną? Przecież utrzymanie tego kosztuje miliony! Zacznijcie oszczędności od siebie, a dopiero potem wyciągajcie łapy do marszałków po nasze podatki!

Na dobrą sprawę zakład PR we Wrocławiu już dziś można zlikwidować. A tabor i obsługę tych paru linii powierzyć sąsiednim zakładom. We Wrocławiu zostawić tylko jedną sekcję z minimalną biurokracją, żeby konduktorzy i maszyniści mieli się gdzie podziać.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl