Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Groźba strajku PR na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 28-07-2017, 22:14    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pierwszym etapem, jaki Pan Marszałek zaplanował, jest przekazanie w grudniu 2017 r. do Kolei Dolnośląskich prawie całych przewozów na trasie Wrocław - Międzylesie. Skutkować to będzie zwolnieniem ok. 40 maszynistów i kierowników pociągów, zatrudnionych w Kłodzku.

O maszynistów się nie martwcie. W tym zawodzie jest duży deficyt. Jest mnóstwo wakatów. Praktycznie każdy przewoźnik kolejowy, pasażerski i towarowy, szuka maszynistów. KD również.

Co do kierowników pociągów, część znajdzie pracę w KD. Jeżdżę pociągami KD i wśród obsługi widuję znajome twarze z PR Wrocław. Tym co będą musieli rozstać się z koleją bezrobocie nie grozi. Pracy jest dużo! W handlu, w usługach, w gastronomii, w budowlance... Skoro na Dolnym Śląsku jest praca dla tysięcy Ukraińców, znajdzie się praca dla kilkudziesięciu kolejarzy.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-07-2017, 22:35   

Cytat:
Co do kierowników pociągów, część znajdzie pracę w KD. Jeżdżę pociągami KD i wśród obsługi widuję znajome twarze z PR Wrocław

Ale chyba tylko ci, którzy będą się potrafili przestawić do nowych standardów jakie obowiązują w KD, czyli uprzejmość, uczynność, wysoka kultura osobista, oraz pełen profesjonalizm obsługi pasażera. Podróżując pociągami KD nie trafiłem ani razu na nadętego kierownika/konduktora co to łaskę robi że żyje. Niestety, ale w PR takie zachowania drużyn stały się prawie normą. Myślę że KD nie popełni tego błędu, jaki popełniły KŚ, zatrudniając PR-owców jak leci, bo niektórzy z nich mogą zepsuć dobrą reputacje spółce.
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 28-07-2017, 23:08    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec, młody, nieokrzesany, nadgorliwy i nieskażony pekapizmem też może zepsuć reputację spółce. Takie przypadki w KD były odnotowane na forum...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-07-2017, 23:16   

Noema, wiesz w każdym stadzie się jakaś czarna owca znajdzie. Nie mieszkam na Dolnym Śląsku, więc nie wiem jak to wygląda na co dzień. Jednak przez tydzień w celach turystycznych dużo podróżowałem tutejszymi pociągami i standardy jakie obowiązują w KD bardzo miło mnie zaskoczyły. Może miałem na tyle szczęścia, że nie trafiłem na nieuprzejmego konduktora, czy kierownika. Może ci niemili byli akurat na urlopach Very Happy
Powrót do góry

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-07-2017, 17:02    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio miałem okazję podróżować na linii Wrocław - Międzylesie, w jednym przypadku Impulsem KD (w związku z KKA do Kudowy do Kłodzka jeździł 36WE), w pozostałych wężykującym złomem spod znaku Polregio i każdy apel o zachowanie pociągów tej drugiej spółki na tej trasie wywołuje u mnie salwy śmiechu. Mieszkańcom Ziemi Kłodzkiej i miejscowości leżących po drodze do śmiechu chyba już nie jest, bo frekwencja na tej trasie spadła do żenująco niskiego poziomu, a jedynymi pociągami trzymającymi frekwencję (i to aż zanadto) są pociągi... KD do Kudowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-07-2017, 18:31   

bystrzak2000, w przypadku Dolnego Śląska to jest to zrozumiałe, że KD zapewnią standard i jakość, której PR nie są w stanie zapewnić. Jednak możecie wierzyć lub nie, ale jest w Polsce region który zaczyna tęsknić za PRami Very Happy
Powrót do góry

jozek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Gru 2010

PostWysłany: 29-07-2017, 21:04    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Rozkładowiec, młody, nieokrzesany, nadgorliwy i nieskażony pekapizmem też może zepsuć reputację spółce. Takie przypadki w KD były odnotowane na forum...

Być może takie przypadki miały miejsce, niemniej standard obsługi w KD jest nieporównywalny. Dokładając do tego muzealne składy PR, każdy kto podróżuje na trasach obsługiwanych nadal przez PR na dolnym śląslu czeka na przejecie ich przez KD. KD nie są idealne ale skok jakościowy jest niezaprzeczalny dla większości pasażerów.l
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 29-07-2017, 21:13    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Ostatnio miałem okazję podróżować na linii Wrocław - Międzylesie, w jednym przypadku Impulsem KD (w związku z KKA do Kudowy do Kłodzka jeździł 36WE), w pozostałych wężykującym złomem spod znaku Polregio i każdy apel o zachowanie pociągów tej drugiej spółki na tej trasie wywołuje u mnie salwy śmiechu. .

Śmieszne jest porównywanie komfortu podróży Impulsem do EN57. To są pociągi z innych epok i takie porównanie jest nie na miejscu.
Niech się przewoźnicy wymienią taborem i wtedy niech się wykazują jakością obsługi i kompetencją pracowników.

Skoro UMWD inwestuje tylko w swoją spółkę to chyba nieuchronne jest przejęcie całości połączeń regionalnych na Dolnym Śląsku przez KD.
A PR w końcu i tak będą musiały zostać wyposażone w nowe pociągi bo ileż wreszcie można eksploatować EN?

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bestkf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2014
Skąd: Polska

PostWysłany: 30-07-2017, 00:00    Odpowiedz z cytatem

Skoro KD przejmują kolejną linię to oprócz dodatkowego taboru, potrzebują także dodatkowych pracowników. Dlaczego części z nich nie mogą przejąć z sekcji PR w Kłodzku? Większość z nich to porządni pracownicy z których spółka miałaby pożytek. Nie jest winą każdego szeregowego kierownika czy maszynisty, że spółka wygląda tak jak wygląda.

Dla przykładu ponad połowa załogi Kolei Małopolskich to byli kolejarze z PR i nikt tam nie narzeka na niski poziom obsługi, wręcz przeciwnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jacek228 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Sie 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-07-2017, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Tylko ten nowy tabor zakupiło województwo nie KD, warto mieć to na uwadze. Co do uprzejmości obsługi bywa z tym różnie, ale generalnie na plus.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-07-2017, 18:18    Odpowiedz z cytatem

jano napisał/a:
Śmieszne jest porównywanie komfortu podróży Impulsem do EN57. To są pociągi z innych epok i takie porównanie jest nie na miejscu.
Niech się przewoźnicy wymienią taborem i wtedy niech się wykazują jakością obsługi i kompetencją pracowników.

Porównanie jest bardzo na miejscu, bo przez 10 lat istnienia Koleje Dolnośląskie zakupiły 27 nowych EZT-ów, podczas gdy Przewozy Regionalne, największy przewoźnik passżerski w Polsce, całe 7 sztuk, z czego niemal na pewno żaden nie będzie jeździł na Dolnym Śląsku, mimo iż UMWD płaci jedne z najwyższych stawek za pockm w kraju, a każdy nowy EZT, który użytkują w tej chwili PR-y, to zakup lokalnych samorządów. Skoro Przewozy Regionalne nie traktują poważnie przewozów w naszym województwie, to nie ma się co dziwić, że marszałek również tej spółki poważnie traktował nie będzie.
Jacek228 napisał/a:
Tylko ten nowy tabor zakupiło województwo nie KD, warto mieć to na uwadze. Co do uprzejmości obsługi bywa z tym różnie, ale generalnie na plus.

Ostatni raz UMWD zakupił tabor dla KD w 2010 r. Były to 3 sztuki SA134 oraz 6 sztuk SA135. Wszystkie późniejsze zakupy (27 Impulsów oraz 4 Linki) wykonały samodzielnie KD. W tym czasie Przewozy Regionalne, największy w Polsce przewoźnik pasażerski, zakupiły 9 nowych szynobusów i 7 nowych EZT. Cała reszta nowego taboru tej spółki została zakupiona przez lokalne samorządy.

Celowo pominąłem zmodernizowane EN57, gdyż pierwotnie miał one trafić do PR-ów, ale po tym jak EN5AL-1501 robił głównie za ozdobę grupy F, zabrano go i przekazano do KD.
bestkf napisał/a:
Skoro KD przejmują kolejną linię to oprócz dodatkowego taboru, potrzebują także dodatkowych pracowników. Dlaczego części z nich nie mogą przejąć z sekcji PR w Kłodzku?

I pewnie przejmą, ale przy okazji może ubyć kilka związkowych etatów, a i składek mniej wpłynie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 30-07-2017, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Tylko ten przewoźnik (PR) nie spadł nagle z nieba, tylko jest spadkobiercą nieudolnych rządów i reform wielu ekip rządowych, od prawa do lewa. Przez wiele lat nie było pomysłu na PR i nikt się tym nie interesował, ale to już inny temat...

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-07-2017, 20:47   

bystrzak2000 napisał/a:
bestkf napisał/a:
Skoro KD przejmują kolejną linię to oprócz dodatkowego taboru, potrzebują także dodatkowych pracowników. Dlaczego części z nich nie mogą przejąć z sekcji PR w Kłodzku?

I pewnie przejmą, ale przy okazji może ubyć kilka związkowych etatów, a i składek mniej wpłynie.

No nie wiem czy KD są aż tak chętne przejmować pracowników z PR, skoro na lewo i prawo się ogłaszają z ofertami pracy dla osób właśnie z okolic Kłodzka.
jano napisał/a:
Tylko ten przewoźnik (PR) nie spadł nagle z nieba, tylko jest spadkobiercą nieudolnych rządów i reform wielu ekip rządowych, od prawa do lewa. Przez wiele lat nie było pomysłu na PR i nikt się tym nie interesował, ale to już inny temat...

I przez to właśnie zaczęły powstawać koleje samorządowe, które miały być tańsze od PRów i świadczyć usługi przewozowe na wyższym poziomie (nowoczesny tabor, odmłodzenie personelu itp). W większości regionów się ten manewr udał, z wyjątkiem Górnego Śląska, gdzie efekt stał się o 180 stopni odmienny od zamierzonego. Dzierżawiony stary PRowski tabor, przez co utrzymanie stało się droższe, drużyny to w większości wąsaci, gburowaci panowie z PRów, bo młodzi konduktorzy/kierownicy pouciekali do KMŁ, gdzie dostali o niebo lepsze warunki pracy i płacy.
Powrót do góry

bestkf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2014
Skąd: Polska

PostWysłany: 30-07-2017, 20:54    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
I pewnie przejmą, ale przy okazji może ubyć kilka związkowych etatów, a i składek mniej wpłynie.

Akurat KD raczej unika zatrudniania byłych pracowników PR tam gdzie się da, czyli np. kierownicy i konduktorzy, więc nie był bym taki pewien. Oczywiście po weteranach związków płakać nie będę, ale szkoda porządnych szeregowych pracowników.

Jednyną poważniejszą wadą przejęcia tej linii przez KD dla pasażera będzie zapewne likwidacja kas w Strzelinie i Ziębicach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 30-07-2017, 22:14    Odpowiedz z cytatem

bestkf napisał/a:
Skoro KD przejmują kolejną linię to oprócz dodatkowego taboru, potrzebują także dodatkowych pracowników. Dlaczego części z nich nie mogą przejąć z sekcji PR w Kłodzku?

Co przejąć, jak przejąć? Ludzie, nie pieprzcie głupot! KD nigdy nie przejmowały, nie przejmują i raczej nie będą przejmować pracowników z innych spółek kolejowych. Jedyna możliwość, żeby dostać pracę w KD to złożenie swego CV i oczekiwanie na odpowiedź. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby CV składali pracownicy PR Wrocław. Jeśli władze KD będą zainteresowane takim pracownikiem to go zatrudnią. Wtedy najpierw trzeba będzie się zwolnić z PR (za wypowiedzeniem lub za porozumieniem stron), a potem podpisać nową umowę o pracę z KD.

Przejęcie pracowników w trybie art. 23 Kodeksu pracy w przypadku KD byłoby samobójczym strzałem w potylicę! Bo KD zalałby stary związkowy beton, który pekapizmem, betonizmem i niedasizmem zaraziłby młodą załogę KD. Ten błąd popełniły Koleje Śląskie i co mamy teraz na Śląsku? PR Katowice BIS tylko w nowych barwach. A pamiętacie ile afer było w KŚ, ile przekrętów? Wszystko jest na forum, można sobie odświeżyć pamięć...

Jest coś takiego jak „pamięć korporacyjna”. Jeśli KD zatrudnią za dużo ludzi z PKP i PR, to z KD zrobi się drugie PKP. Przypominam jaki „burdel” był w KD za kadencji pani Ładniak, która do zarządu KD przyszła wprost z centrali PKP PR i do administracji KD ściągnęła jeszcze koleżanki ze spółek PKP. Ale nawet ona nie „przejmowała” pracowników z PR Wrocław, bo dobrze ich znała i być może nie chciała, żeby jej gnoju w KD narobili (kiedyś pani Ładniak była dyrektorką PR Wrocław).

Młoda, nieskażona pekapizmem załoga („wzięta z ulicy”) to największy atut KD. Pamiętajcie o tym!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl