Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Rozmowa z prezesem KD
Autor Wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-12-2018, 09:50    Odpowiedz z cytatem

Modliszka napisał/a:
Ralny, kłamczuszek z pana prezesa:

"W przypadku pozostałych projektów sami startujemy w konkursach UE, sami zdobywamy dofinansowanie na wkład własny, sami zaciągamy kredyty i sami kupujemy tabor na własne ryzyko i za własne pieniądze. Nie otrzymujemy dofinansowania od właściciela – musimy zarobić na inwestycje na wykonywanej usłudze."

A teraz cytat ze strony UMWD:

"Zarząd Województwa Dolnośląskiego przyjął wniosek KD S.A. Dzięki tej decyzji, władze Kolei Dolnośląskich S.A. będą mogły kupić pięć nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Wartość maszyn to ok. 131 mln zł, z czego ok. 71 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania udzielonego przez Zarząd Województwa."

Niestety tym razem pudło. Akapit wcześniej mamy napsiane:

Koleje Dolnośląskie S.A. złożyły wniosek w ramach Indykatywnego Wykazu Indywidualnych Projektów Kluczowych do dofinansowania w ramach Działania 3.3 “Transport miejski” w Priorytecie III Rozwój Infrastruktury Transportowej na Dolnym Śląsku, wchodzącym w skład Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013 dla Województwa Dolnośląskiego.

Po czym następny akapit mówi:

Zarząd Województwa Dolnośląskiego przyjął wniosek KD S.A. Dzięki tej decyzji, władze Kolei Dolnośląskich S.A. będą mogły kupić pięć nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Wartość maszyn to ok. 131 mln zł, z czego ok. 71 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania udzielonego przez Zarząd Województwa.

Zatem chodzi o dofinansowanie z RPO, a nie dofinansowanie z budżetu województwa. No ale to jest strona internetowa UMWD, więc propagandowo ma podkreślać zasługi Zarządu, a nie UE...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-12-2018, 10:34    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, a te 11,6 milionów zł z UMWD na co poszło? Leżą sobie na kocie bankowym KD czy może zostały przeznaczone na inwestycje taborowe?

http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument,iddok,10657,dstr,15,txt,a29sZWplIGRvbG5vxZtsxIVza2ll

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-12-2018, 16:23    Odpowiedz z cytatem

Tak jak zapisano w dokumencie kwota poszła na podwyższenie kapitału zakładowego. Zasadniczo to jest zabieg fiskalny mający zwiększyć zdolność kredytową spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-12-2018, 16:45    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, ale kapitał zakładowy nie leży odłogiem na koncie w banku. Te pieniądze się wydatkuje, np. inwestując w tabor. Zresztą kapitał zakładowy spółki to nie tylko pieniądze, ale wszystkie wartości majątkowe (pieniądze, ruchomości, nieruchomości itp.).

Kapitał zakładowy KD na dzień dzisiejszy wynosi 117.060.000 zł i w jego skład wchodzi również tabor zakupiony przez UMWD, a wniesiony aportem do KD. Nowe Impulsy zakupione przez KD też stanowią kapitał zakładowy spółki.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-12-2018, 17:17    Odpowiedz z cytatem

No zgoda. Ale na co to wydali tę kwotę, to nie wiemy. Nie zmienia to faktu, że wszystkie Impulsy zostały fizycznie zakupione przez KD i od początku stanowią własność spółki, zupełnie inaczej niż np. w Województwie Zachodniopomorskim, gdzie PR-y użytkują 40 Impulsów, wszystkie zakupione przez Urząd Marszałkowski. Ogólnie w ostatnich latach wspaniałe Przewozy Regionalne samodzielnie zakupiły całe 8 EZT-ów. I to zapewne prezes miał na myśli polemizując z szefem PR-ów..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-08-2023, 22:20    Odpowiedz z cytatem

15 lat Kolei Dolnośląskich. Prezes: Stawiamy na nowe połączenia, chcemy być szybsi od innych przewoźników!

W 2023 roku spółka Koleje Dolnośląskie obchodzi swoje 15-lecie. Z tej okazji rozmawialiśmy z prezesem spółki, Damianem Stawikowskim o dotychczasowych inwestycjach w tabor i roli kolei na Dolnym Śląsku. Prezes zdradził także plany uruchomienia nowych połączeń i poszerzeniu oferty KD.

Czytaj więcej:
https://gazetawroclawska.pl/15-lat-kolei-dolnoslaskich-prezes-stawiamy-na-nowe-polaczenia-chcemy-byc-szybsi-od-innych-przewoznikow/ar/c3-17795963

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

CzekoladaBanan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Kwi 2020

PostWysłany: 12-08-2023, 09:00    Odpowiedz z cytatem

Coraz większe jaja widzę. Jeździliśmy po Polsce, a na dolnym Śląsku dziury w rozkładzie jazdy:
Wrocław - Lubań 7:45-11:45
Lubań - Wrocław 09:09 -11:12
Po 17 ani jednego bezpośredniego albo z 1 albo z 2 przesiadkami, 5:20-7:40
Wrocław - Jelenia
7:02-9:20, 11:12-13:02
Jelenia - Wrocław
9:25-11:24, 11:24-13:48, 17:40-19:25
Wrocław - Klodzko
6:11-8:14, 10:16-12:35, 18:58-20:49
Klodzko - Wrocław
7:40-9:40, 12:53-14:38, 14:38-17:09 a ostatni w dobie żeby wszędzie się zatrzymał to 19:36! Gdzie za czasów PR ostatni z 21:30 się wszędzie zatrzymywał.
Lepiej zróbcie coś tutaj a potem dopiero za Dolnym Śląskiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 12-08-2023, 13:55    Odpowiedz z cytatem

Wracaj Polregio na trasę Wrocław - Jelenia Góra najlepiej nowe pociągi Stadler Flirt i wagony piętrowe z lokomotywami Traxx albo Vectron... A nie jakieś Koleje Dolnośląskie ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CzekoladaBanan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Kwi 2020

PostWysłany: 13-08-2023, 00:56    Odpowiedz z cytatem

dinxles napisał/a:
Wracaj Polregio na trasę Wrocław - Jelenia Góra najlepiej nowe pociągi Stadler Flirt i wagony piętrowe z lokomotywami Traxx albo Vectron... A nie jakieś Koleje Dolnośląskie ...

Tak samo do Międzylesia. Niech przywrócą Regio. KD niech sobie jeździ po Legnicach i innych.
Regio powinno jeździć po dolnym slasku a KD jako wsparcie ich. Liczę ze jak Regio przyjda nowe składy to dadzą je na linie 276, oraz mogli by odkupić te szynobusy od Zachodniopomorskiego i zacząć jeździć Wrocław - Ząbkowice Śląskie, w sumie Ząbkowice są jedynym miastem powiatowym gdzie noe ma bezpośrednich połączeń kolejowych z Wrocławiem, już nawet Jawor zyskał jedno bezpośrednie połączenie, a tak by regio wykupiło te sprzęty i by załatali luki:
6:54 Wrocław Gł - 7:31 Strzelin - 7:36 Biały Kościół - 7:41 Henryków - 7:46 Ziębice - 7:55 Starczów - 8:00 Kamieniec Ząbkowicki - 8:13 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
Ząbkowice Śląskie 8:30 - Kamieniec Ząbkowicki 8:46 - Starczów 8:51 - Ziębice 9:00 - Henryków 9:05 - Biały Kościół 9:10 - Strzelin 9:15 - Wrocław Gł 9:54
Następny kurs:
9:17 Wrocław Gł - 9:31 Żórawina - 9:40 Boreczek - 9:50 Strzelin - 10:05 Ziębice - 10:19 Kamieniec Ząbkowicki - 10:32 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
12:00 Ząbkowice Śląskie - 12:13 Kamieniec Ząbkowicki - 12:26 Ziębice - 12:41 Strzelin - 12:50 Boreczek - 13:00 Żórawina - 13:14 Wrocław Gł
Następny kurs:
11:32 Wrocław Gł - (każda stacja) - 12:28 Ziębice - 12:41 Kamieniec Ząbkowicki - 12:54 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
14:20 Ząbkowice Śląskie 14:33 Kamieniec Ząbkowicki - 14:38 Starczów - 14:47 Ziębice - 14:51 Henryków - 14:56 Biały Kościół - 15:01 Strzelin - (każda stacja) - 15:36 Wrocław Główny
Następny kurs:
13:14 Wrocław Gł - (każda stacja) - 14:05 Ziębice - 14:14 Starczów - 14:19 Kamieniec Ząbkowicki - 14:31 Ząbkowice Śląskie
Wahadło:
14:45 Ząbkowice Śląskie - 14:58 Kamieniec Ząbkowicki / (tankowanie w KZ) 16:10 Kamieniec Ząbkowicki - 16:23 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
16:30 Ząbkowice Śląskie - 16:44 Kamieniec Ząbkowicki - 16:58 Ziębice - 17:13 Strzelin - 17:44 Wrocław Główny
Następny kurs:
16:20 Wrocław Główny - 16:51 Strzelin - 17:06 Ziębice - 17:20 Kamieniec Ząbkowicki - 17:36 Ząbkowice Śląskie
Wahadło :
17:50 Ząbkowice - 18:03 Kamieniec Ząbkowicki / 18:13 Kamieniec Ząbkowicki -18:26 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
18:47 Ząbkowice Śląskie - 19:00 Kamieniec Ząbkowicki - 19:14 Ziębice - 19:29 Strzelin - 20:00 Wrocław Główny
Następny Kurs:
19:40 Wrocław Główny - (każda stacja) - 20:16 Strzelin - (każda stacja) - 20:52 Kamieniec Ząbkowicki - 21:13
Powrót:
21:30 Ząbkowice Śląskie - (każda stacja) - 23:00 Wrocław Główny
Kolejny kurs:
22:10 Wrocław Główny - 22:14 Żórawina - 22:23 Boreczek - 22:32 Strzelin - 22:48 Ziębice - 23:01 Kamieniec Ząbkowicki - 23:14 Ząbkowice Śląskie
Powrót:
05:10 - 05:23 Kamieniec Ząbkowicki - 05:36 Ziębice - (każda stacja) - 6:23 Wrocław Główny

I wystarczyły by na to 2 szynobusy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KraxWRO Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2015

PostWysłany: 13-08-2023, 19:36    Odpowiedz z cytatem

Kolegom z góry widzę coś się mocno odkleiło… aż szkoda to komentować.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

InterJet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2021

PostWysłany: 13-08-2023, 19:59    Odpowiedz z cytatem

Tylko w ciągu ostatnich dni POLREGIO odwołało kilkanaście pociągów z Leszna do Głogowa i Zielonej Góry. O piątkowych opóźnieniach we Wrocławiu nie wspominając. A ktoś, niby na poważnie, proponuje powrót PR-ów na linie w woj. dolnośląskim...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CzekoladaBanan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Kwi 2020

PostWysłany: 13-08-2023, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Ja mówię na poważnie, obsługi standardów konduktorów z Regio a KD bez porównania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

InterJet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Paź 2021

PostWysłany: 14-08-2023, 05:49    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli na poważnie, to tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że jesteś człowiekiem tęgiego umysłu. Gdzież mnie z Tobą dyskutować...
Proponuję jednak popracować nad jęz. polskim. "Obsługi standardów konduktorów" nie odnalazłem w żadnej z mądrych ksiąg...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CzekoladaBanan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Kwi 2020

PostWysłany: 14-08-2023, 18:44    Odpowiedz z cytatem

Jak ktoś woli, KD to niech jeździ KD jak ktoś regio to niech jeździ regio. Monopol jednego nigdy nie prowadzi do dobrego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KraxWRO Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2015

PostWysłany: 14-08-2023, 20:46    Odpowiedz z cytatem

Tylko się pogrążasz swoimi postami CzekoladowyBananku… i nie jestem obrońcą KD bo te mają swoje wady - ale zalet mają 100x więcej niż PRy - a pisanie o lepszej obsłudze w PRach to już w ogóle jest jakiś wyższy poziom odlotu ☠

[ Dodano: 15-08-2023, 06:30 ]
To jeszcze dla przypomnienia wszystkim którzy już zapomnieli co działo się na dolnośląskich torach jak jeździło cudowne Polregio zamiast KD - chcecie powtórki?


KrzysiekkG napisał/a:
Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze na temat likwidacji DZPR.
Związkowcy podnoszą hałas, że likwidują zakład, ale warto przypomnieć nieodległą
przeszłość ZPR Wrocław, który to około 10 lat temu sam wydał na siebie wyrok śmierci, (przy aprobacie związkowców)
prowadząc na niespotykaną wcześniej skalę politykę wygaszania popytu i likwidacji kolei na Dolnym Śląsku.

1. Rok 2004

DZPR zawiesił przewozy na lini do Lubawki (maj 2004 r.) oraz Stronia Śląskiego (marzec 2004 r.)
Na temat wygaszania popytu na trasie do Lubawki można przeczytać http://kolkry3.republika.pl/dzpr.html
Napiszę tylko tyle, że pociągi JG-Lubawka-JG prowadzone szynobusem SA102-001 zastąpione zostały
autobusem na odcinku Marciszów-Lubawka-Marciszów i składem wagonowym ET22+2Bh na odcinku JG-Marciszów-JG. W efekcie do końca zarżnięto potoki, podniesiono koszty na czas kursowanie KKA i finalnie ZLK Wałbrzych do końca rozgrabił stację w Lubawce. Czy związkowcy protestowali wtedy? NIE!

Rok wcześniej do Stronia Śląskiego kursowały pociągi bezpośrednie z Warszawy bądź Krakowa i puste nie jeździły. Na rozkład 2003/2004 DZPR rozwalił całkowicie ofertę i w marcu zawiesił kursy pociągów. W efekcie PLK-a doprowadziła do likwidacji wszystkie posterunki ruchu na tej trasie i teraz szanse na pełną odbudowę są niewielkie. Natomiast potencjał linii mały przecież nie jest. Co wtedy zrobili związkowcy? NIC!

2. Rok 2005

Na linii JG-Węgliniec pocięto połączenie do 2 par dziennie (!), a w C kursował jeden pociąg!
Do Lwówka Śląskiego kursował szynobus SA102-001 (który tam przeszedł po likwidacji Lubawki), jednak w maju 2005 r.
uległ uszkodzeniu i już na trasę nie wrócił. Oferta jaką wówczas proponował PR to dwie pary
pociągów (zdjęcia w załączeniu).
Na linii 274 do dyspozycji podróżnych było 6 par pociągów osobowych JG-Wrocław (w załączeniu
zdjęcie rozkładu z Sędzisławia). Co więcej w dni robocze relację JG-Wrocław podzielono na dwie (!)
JG-Wałbrzych oraz Wałbrzych-Wrocław. Miałem okazję jechać pociągiem JG-Wch 21. maja 2005 roku i
pomimo skomunikowania pociągów w Wałbrzychu, nie zostało ono zrealizowano, gdyż pociąg z JG był
opóźniony o jakieś 20 minut. Skomunikowanie było realizowane na ok. 10-15 minutach, więc jakieś 5 minut
przed przyjazdem pociągu z JG do stacji Wałbrzych Główny, odprawiono pociąg do Wrocławia. Pasażerowie byli zachwyceni.

Z zasłyszanej plotki, wiem że w 2005 bądź 2006 roku DZPR chciał ograniczyć liczbę pociągów do JG do 3 (!!) par i całkowicie wycofać dalekobieżne. Ponoć interweniowała Warszawa i tak się na szczęście nie stało. Oczywiście linia do JG wtedy wegetowała z powodu czasu przejazdu, ale PR Wrocław nie zrobił NIC, aby np. obniżyć ceny biletów, a PKS Jelenia Góra konkurujący z Krychą oferował wówczas (2005 rok) przejazd na trasie JG-Wrocław za 8 zł. Pociąg jechał dwa razy dłużej i był dwa razy droższy.

3. Rok 2006

Zawieszono przewozy na linii Wałbrzych-Kłodzko.
Tego roku zaczął kursować szt SA132-001. Miał on rozwiązać problemy istniejącej już od ponad roku permanentnej KKA na linii do Lwówka Śląskiego, ale oczywiście realizacja tego pomysłu została zrobiona po DZPR-owsku. Czyli obieg wyglądał tak:
Wrocław-JG-Lwówek Śląski-JG-Wrocław. Poranna para została na KKA, a szynobus był codzienny targany
na linii 274. Komentarz zbędny.
Wg pracowników PRST Wrocław "nie dało się" wykonywać PK szynobusom w Jeleniej Górze.
Ciekawe, że jak przyszedł Patryk Wild, to nagle wszystko okazało się możliwe.

O dostarczonych w 2004 roku szynobusach serii SA109 to już nawet nie chce mi się pisać. Oczywiście były to bardzo awaryjne pojazdy, ale ustawianie obiegów typu Wrocław-Kamieniec-Jaworzyna-Legnica-Jaworzyna-Kamieniec-Wrocław to kpina. Oczywiście musiały one stacjonować we Wrocławiu, wykonywały poranne i późno-wieczorne wyjazdy i zjazdy do stolicy, a w ciągu dnia po kilka godzin stały w Jaworzynie Śląskiej. W jednym z rozkładów pojawiła się również relacja Jaworzyna Śląska-Wałbrzych Główny także na SA109. Tu również komentarz zbędny.

Ówczesny DZPR chwalił się za to swoimi pociągami AGLO (prześmiewczo nazywanymi IGLO), które jeździły
do Strzelina, Jaworzyny Śląskiej, Żmigrodu czy Oleśnicy. W ten sposób pogorszono ofertę do takich miast
jak Kłodzko, Wałbrzych, Rawicz, Legnica, nie mówiąc już o likwidacji kolei lokalnej na Dolnym Śląsku.

Za całość tych destrukcyjnych działań odpowiadają ówcześni dyrektorzy ZPR Wrocław, który byli wspierani
przez związkowców (m.in. słynny artykuł w Wolnej Drodze na temat DZPR) i w zasadzie do dziś mają się dobrze.

To może niech teraz związkowcy teraz zwrócą się swoich Panów z prośbą o pomoc?

Wkurza mnie to, że 10 lat temu związkowcy PR Wrocław biernie przyglądali się rozkładowi kolei na Dolnym Śląsku, a także przyzwalali na pośrednie niszczenie infrastruktury kolejowej. Nie ma się co oszukiwać stacje na linii do Stronia Śląska, jak i stacja w Lubawce poleciały wskutek likwidacji pociągów za który odpowiada DZPR. Zniszczono infrastrukturę, której prawdopodobnie już nikt nigdy nie odbuduje...

Moje bardzo krytyczne zdanie na temat działalności DZPR w pierwszej dekadzie XXI wieku nie jest odosobnione. Wówczas Dolny Śląsk był mocno krytykowany jako region najbardziej antykolejowy czy to na pmk, czy to w artykułach w Rynku Kolejowym, gdzie współautorem jednego z nich był dr inż. Bogusław Molecki znany ekspert w dziedzinie transportu.
Obecnie to może trudno sobie to wyobrazić, ale wtedy naprawdę na Dolnym Śląsku było bardzo źle. Spółka KD powstała jako odpowiedź na wyżej opisaną działalność DZPR-u w latach 2000-tych, tak więc jak wyżej napisałem PR Wrocław sam sobie zgotował taki los, zgodnie z przysłowiem oliwa zawsze na wierzch wypływa...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl