Również mnie zawiódł brak pociągu "na Przemyśl" na zgorzeleckiej, bo osobiście najczęściej korzystam z połączeń w tych kierunkach - tyle że póki co z przesiadkami np. we Wrocławiu. Fajnie że się siatka rozwija, doceniam starania wszystkich osób w to zaangażowanych, fajnie że zgorzelecka zyska połączenie do Jeleniej Góry, ale dodatek w postaci "nowego" pociągu nocnego (na darcie!) do Wa-wy to chyba nie to czego szukaliśmy. Przydałby się nowy kierunek zamiast dublowania (tak, wiem, częsciowo jest to coś innego niż Konopnicka).
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-09-2017, 07:13
Światowid napisał/a:
Od grudnia 2018 skoro Orzeszkowa i Konopnicka jadą do Białegostoku to Karkonosze mogą jechać do Lublina. Przecież Darty mają umowę na tę trasę również a PIC to olewa.
I taki Dart by pojechał na objazdowej przez Parczew bez druta?
W nowym rozkładzie na Portalu Pasażera na linii Żary-Węgliniec zniknęły postoje na przystanku Okrąglica. Błąd czy postanowiono zrezygnować z postoju w tym miejscu? o,O
I taki Dart by pojechał na objazdowej przez Parczew bez druta?
Prace na starej lk nr 7 mają trwać do grudnia 2018 więc jeżeli tak to od grudnia 2018 będzie to teoretycznie możliwe. Chodzi mi o moment w którym przywrócony zostanie ruch pod drutem na całym odcinku Warszawa- Lublin.
Co do JG Halny jest niepotrzebny. Dubluje się z Kamieńczykiem.
Niby się dubluje, ale jedzie jednak sporo szybciej. W stronę Poznania jest blisko 45 minut na korzyść TLK, mimo bardzo długiego postoju na manewry z wagonami. Realnie patrząc normalny TLK powinien się wyrobić ze zmianą czoła we Wrocławiu w czasie poniżej 4 godzin, podczas gdy Kamieńczyk od grudnia wciąż będzie jeździł ponad 5. A to już robi się spora różnica. No ale czas pokaże, czy się przyjmie
Mnie natomiast mimo wszystko brakuje Asnyka, który był dobrą alternatywą dla mieszkańców centralnej Polski na dzienny wyjazd w Karkonosze. Przynajmniej w weekendy ten pociąg powinien jeździć do JG. W zamian niby jest EIC Śnieżka, ale i trasa inna, i cena też nieakceptowalna dla wszystkich.
Jeśli to nie błąd, to EIC "Śnieżka" ma być zdegradowana do IC. Posunięcie jak najbardziej słuszne i dobra rekompensata za zabranego "Asnyka".
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
podjazdy -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-09-2017, 18:17
Noema napisał/a:
Zastanawiam się czy osoba wymyślająca nazwy pociągów spała na lekcjach geografii. No bo rozbawiła mnie „Kaczawa” relacji Wrocław - Węgliniec. Gdzie Rzym, gdzie Krym?
Pociąg przejeżdża mostem nad Kaczawą w Legnicy, więc nie jest to nazwa z czapy. Bywały lepsze przypadki, gdy zostawała stara nazwa związana z miejscowością, do której pociąg już nie jeździ.
Jeśli to nie błąd, to EIC "Śnieżka" ma być zdegradowana do IC. Posunięcie jak najbardziej słuszne i dobra rekompensata za zabranego "Asnyka".
W wyszukiwarce połączeń "Śnieżka" widnieje w tej chwili jako EIC.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-09-2017, 20:19
Światowid napisał/a:
dddbb napisał/a:
I taki Dart by pojechał na objazdowej przez Parczew bez druta?
Prace na starej lk nr 7 mają trwać do grudnia 2018 więc jeżeli tak to od grudnia 2018 będzie to teoretycznie możliwe. Chodzi mi o moment w którym przywrócony zostanie ruch pod drutem na całym odcinku Warszawa- Lublin.
To, przepraszam, rozmawiamy o rozkładzie 2017-18 czy 2018-19, czyli snujemy przypuszczenia, bo się pogubiłem?
To, przepraszam, rozmawiamy o rozkładzie 2017-18 czy 2018-19, czyli snujemy przypuszczenia, bo się pogubiłem?
Napisałem we wczorajszym poście, że "jeżeli w rj 2017/18 oba pociągi na zgorzeleckiej jadą do Białegostoku to po remoncie 7 od grudnia 2018 Karkonosze mogłyby jechać do Lublina". To jest chyba jasne sformułowanie czego dotyczyła moja wypowiedź. Będziemy się starali aby takie rozwiązanie w przyszłym rozkładzie jazdy od grudnia 2018 zostało wprowadzone, zwłaszcza, że Darty zostały przydzielone również na trasę Lublin-Warszawa- Jelenia Góra a nie jeżdżą po niej. No i również na zgorzeleckiej potrzebny jest pociąg w kierunku Przemyśla w najgorszym wypadku Krakowa co również nadmieniłem.
Zgodnie z informacjami od PKP Polskie Linie Kolejowe SA na ten moment w rozkładzie jazdy 2017/2018 zostały zaplanowane następujące pociągi do/z Czech:
* przez przejście graniczne Szklarska Poręba Jakuszyce – Harrachov
9 par pociągów relacji Szklarska Poręba Górna – Liberec
(3 pary codziennie + 5 par w sezonie letnio-zimowym + 1 para w sezonie letnim)
* przez przejście graniczne Lubawka – Královec
4 pary pociągów relacji Sędzisław – Trutnov hl.n.
tylko w dni wolne w okresie od 28 kwietnia do 2 września
* przez przejście graniczne Mieroszów – #Meziměstí
4 pary pociągów: 1 para relacji Wrocław Główny – Adršpach + 1 para relacji Wałbrzych Główny – Adršpach + 2 pary relacji Wałbrzych Główny – Meziměstí
tylko w dni wolne w okresie od 28 kwietnia do 2 września
* przez przejście graniczne Międzylesie – Lichkov
6 par pociągów: 4 codzienne + 2 weekendowe w relacjach Rawicz / Wrocław Główny / Międzylesie – Lichkov oraz Lichkov – Międzylesie / Kłodzko Główne / Wrocław Główny
Wszystkie połączenia będą obsługiwać Koleje Dolnośląskie S.A. Przez Dolny Śląsk nie wytrasowano żadnego dalekobieżnego połączenia międzynarodowego.
Oczywiście trzeba pamiętać, że jest to plan i w każdej chwili przewoźnik ma prawo do rezygnacji z założonych tras, tak jak w tym roku, kiedy Koleje Dolnośląskie S.A. ostatecznie nie uruchomiły pociągów do Mieroszowa. Pozostaje nam więc tylko mieć nadzieję, że w 2018 roku tak się nie stanie i czekać na pierwsze kursy w nowych relacjach.
Nie będzie bezpośredniego połączenia Jeleniej Góry z Mazurami.
PKP Intercity nie planuje uruchamiać bezpośredniego połączenia kolejowego łączącego region Sudetów z Mazurami i Podlasiem w rozkładzie jazdy pociągów 2017/2018, z uwagi na zbyt niskie zainteresowanie tego typu ofertą w bieżącej edycji rozkładu wśród mieszkańców wspominanych wyżej regionów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum