I jak pociąg z Łodzi złapie opóźnienie, albo się rozkraczy gdzieś po drodze, to pasażerowie jadący do Opola czy Kędzierzyna będą czekać na następny pociąg?
Przyznasz że ani Jelenia Góra - Zielona Góra, "Wilczka", "Szczeliniec" czy "Widawa" z naszego regionu, które robią grubo ponad 200 km jeśli już się spóźniają to raczej sporadycznie. Ot, po prostu jak każdy inny pociąg. A ja zaproponowałem połączenie w jeden (dwie) zaledwie czterech innych relacji na dobę. Nie miałoby to moim zdaniem przełożenia na pogorszenie oferty - wręcz przeciwnie co wcześniej argumentowałem.
A czy to logiczne na zgorzeleckiej puszczać 2 pociągi IC i 2 na identycznej trasie? Nie liczę tego, że ten drugi jedzie do JG, bo jednak połączenie do JG to bardziej "regionalne". Puściliby jeden na Przemyśl albo jakiś nad morze, nie wiem. Wygląda to co najmniej dziwnie. Ale ja laik, więc jakby ktoś to logicznie wyjaśnił byłoby super.
Regionalne dla kogo?? Ten pociąg będzie miał spore obłożenie. Nocny do Warszawy cały czas się sprawdza na trasie do JG bez względu na to którą trasą jedzie. Ponadto trasa JG- Legnica- Wrocław jest objęta dofinansowaniem z MIiB więc powinna przynajmniej jedna parach jechać na calej długości i po raz pierwszy od ponad 5 lat tak się stało. Również trzeba nadmienić, że zgorzelecka chciała od lat nocnego połączenia z Warszawą. Co do pociągu dziennego- fakt zamiast Konopnickiej powinien jechać Wyspiański do Przemyśla.
Co do pociągu do JG nic nie mam, sam chętnie skorzystałbym - tylko bardziej chodziło mi o to, że te 2 pociągi to NIEMAL to samo w kontekście różnorodności oferty w kategorii poc. dalekobieżnych. Dlatego tak jak napisałeś optowałbym raczej za dziennym w kierunku na Przemyśl. Kiedyś często korzystałem z takiego bezpośredniego połączenia i coś na ->Katowice->Przemyśl by mnie ucieszyło. Choć dla mnie podróże z moich okolic nieodłącznie kojarzą się z przesiadkami i kupowaniem biletów u 3 różnych przewoźników, więc... powoli i z głową(!) niech rozwijają tę siatkę, ja jestem cierpliwy.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-08-2017, 14:25
Światowid napisał/a:
Lepsze to niż marne cztery stare wagony z TLK bez klasy 1, tylko z jedną sypialką i jazda okrężną trasą p. Poznań, Gniezno.
Brawo, Szklarska Poręba i Wałbrzych bez nocnego połączenia z Warszawą. No i jazda przez Poznań okrężna, a przez Węgliniec pewnie na skróty. Śmiech na sali. Jakby w PKP IC wiedzieli do czego służy mózg, to śmiało można by było połączyć jedno z drugim i uruchomić skład wagonowy Szklarska Poręba/Lubań - Warszawa. W tej sytuacji straciłby tylko mały Gryfów, ale zyskuje Szklarska, Wałbrzych i wszystko co po drodze. Gdyby jeszcze IC dogadało się z Cargo, wynajęli jakąś stonkę w Węglińcu i grupę lubańską puścili przez Zgorzelec (Miasto), to i to miasto by zyskało.
Czy istnieją jakieś formalne przeszkody związane z puszczeniem Pesy Żarta do Szklarskiej Poręby Górnej, poza potencjalnym rozkraczeniem się w połowie trasy?
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Szklarska nie traci nocnego połączenia bo pojedzie "Rozewie" do Gdyni. Na linii 311 funkcjonuje on jako TLK Szklarska Poręba- Jelenia Góra a wiadomo, że chodzi o nocny do Gdyni. Ktoś już wcześniej się wypowiadał na ten temat w tej sprawie. Generalnie Poznaniacy i Pomorzanie bardzo sobie uwielbili nasze góry. Wałbrzych nic nie traci bo do Warszawy będzie miał dwa pociągi. Poza tym IC do Przemyśla, Gdyni, Białegostoku i najprawdopodobniej Szczecina lub Bydgoszczy. Brakuje tylko Lublina po modernizacji linii nr 7. Zgorzelecka zawsze chciała mieć nocny pociąg do Warszawy i go dostała. Poza tym trasa Wrocław- Węgliniec- JG jest wpisana na listę linii objętych dofinansowanie przez MIiB od 2012 i wreszcie po 5 latach na całej długości coś konkretnego pojedzie. Tyle w temacie.
Mam nadzieję że ten Halny pojedzie ze Szczecina bo jak z Bydgoszczy to nie wiem po co i dla kogo. Widać ewidentnie że PIC chce podłapać klientów PRom z Kamieńczyka. Albo wytrasowanie ze Szczecina albo w zamian puszczenie tegorocznych Mamrów codziennie do Jeleniej - w innym przypadku puszczenie tego pociągu nie ma sensu.
Światowid, mimo wszystko uważam że ze Szklarskiej bardziej potrzebne jest bezpośrednie połączenie z Warszawą, a nie z Gdynią. Nie wróżę temu połączeniu dużej frekwencji, co może spowodować skróceniem go na stałe do Jeleniej, albo skrajne okrojenie (np tylko w sezonowe weekendy). Przeglądając stare rozkłady, Szklarska praktycznie od zawsze miała nocne, bezpośrednie połączenie z Warszawą i nie widzę powodów żeby to zmieniać dla czyjejś dziwnej fanaberii.
empek, sam sobie zadałeś pytanie i sam na nie odpowiedziałeś.
Jeśli chodzi o Jelenią Górę. Moim zdaniem na minus względem obecnego rozkładu:
1) Późniejszy wyjazd z Jeleniej Góry pociągu w kierunku Przemyśla (obecnie jest to po godz. 8 ma być po 10). Wyjazd po 8 dawał możliwość dotarcia na przesiadki we Wrocławiu w kierunku północnym (Poznań, Gdynia, Szczecin) i szansę dotarcia do tych lokalizacji stosunkowo wcześnie. Wiem jest KD, ale to niestety sprawia, że podróż jest droższa. Późniejszy dojazd do Krakowa, Rzeszowa czy Przemyśla również utrudnia dalszą podróż. Zwłaszcza w przypadku tych dwóch ostatnich.
W przeciwną stronę jest podobnie. Późniejszy wyjazd dawał większą szansę na dojazd do Przemyśla, Rzeszowa na przesiadkę. Przyjazd do JG w okolicach 20 dawał możliwość dostania się praktycznie w każdy zakątek kotliny. Przesiadka z kierunków północnych we Wrocławiu około 18 pozwalała odbyć w miarę wygodną podróż z tamtych kierunków.
2) brak nocnego do Warszawy ze Szklarskiej Poręby, odcięcie Wałbrzycha od tego bezpośredniego połączenia
Na plus:
1) Późniejszy wyjazd ostatniego pociągu w dobie w stronę Wrocławia i wcześniejszy przyjazd nocnego składu do Jeleniej Góry.
2) Dodatkowy pociąg w kierunku północnym (północno-zachodnim) - TLK Halny
Halny to jako pociąg w góry powinien w nocy jechać, a nie dookoła Polski przez cały dzień. Kto tym będzie jeździł z Wrocławia do Zakopca 8 godzin, a z Bydgoszczy 12?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum