Pytanie do bardziej zorientowanych w temacie, kiedy mniej więcej będę wiedzieć czy i w jakich godzinach pojadą pociągi na trasie Forst(DE)-Żary(-Legnica) od 3 września? Bo planuję podróż na październik i nie wiem czy brać polskiego busa czy jechać pociągiem, ale że te połączenia raz są, raz ich nie ma, to pozostaje mi czekać na korektę rozkładu, tylko kiedy hmm..
Bardzo dobrze, że połączono relację Wrocław Wojnów - Wrocław Główny - Jelcz-Laskowice. Szczególnie mieszkańcy Jelcza i Siechnic dojeżdżający do pracy i szkoły na tym skorzystają. Zamiast wysiadać na Głównym i dalej tłuc się komunikacją miejską będą mogli bez przesiadki dojechać na Mikołajów lub na Nadodrze. Dla pasażera to oszczędność czasu i pieniędzy, dla KD zysk frekwencyjny i finansowy.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Z projektu wynika, że PR Zielona Góra ma wjeżdżać do Goerlitz. Aż dziw bierze, że lubuski UM jeszcze nie chwali się tym na lewo i prawo. Chyba że wciąż jeszcze to załatwiają.
Niemal sześć par na Żary-Węgliniec, z drobnymi zmianami w weekendy - miło, że urzędy trzymają się planu transportowego.
Na Legnica - Jaworzyna - Kamieniec Ząbkowicki pogorszenie oferty:
1) z obecnych 8 par zostaje 7
2) pociąg kuriozum Legnica 6:20 - Kłodzko Główne 9:17
a) w Kamieńcu Ząbkowickim ma planowy postój aż 20 minut
b) w obecnym rozkładzie jedzie do Kudowy Zdroju
c) chcąc dojechać w nowym rozkładzie do Kudowy Zdroju należy dokładnie przestudiować rozkład, bowiem należy przesiadać się już na stacji Kamieniec Ząbkowicki (przy czym przesiadka w Kamieńcu funkcjonować będzie tylko w soboty i niedziele) natomiast jeśli komuś nie zależy na czasie może przesiadać się w Kłodzku Głównym (przesiadka ta funkcjonować będzie codziennie, ale okupione będzie to oczekiwaniem na pociąg w Kłodzku aż 40 min)
i teraz najlepsze
d) chcąc dojechać w weekendy tym pociągiem do Kłodzka Głównego szybciej dojedziemy przesiadając się w Kamieńcu Ząbkowckim na pociąg Zieleniec (przyjazd do Kłodzka 9:04)
e) w przypadku opóźnień warianty przesiadek mogą ulec zmianie
Nie lepiej skrócić czas postoju w Kamieńcu do 7 minut lub pociąg do relacji Legnica - Kamieniec Ząbkowicki niż robić ludziom wodę z mózgu
Ten projekt nie jest ostateczny i nie uwzględnia modyfikacji PLK. Nie ma tabelki do Trutnova i Mezimesti bo tu trwają uzgodnienia z Czechami. Jest szansa aby Czesi jeździli codziennie z Trutnova do Sędzisławia motorakami.
A co to w ogóle za projekt? Kto go stworzył? Chodzi o to jak bardzo to prawdopodobne, że wejdzie w życie i kto go musi jeszcze zatwierdzić? A ciekawi mnie on o tyle, że mieszkam w Siechnicach i byłoby to dla mnie niezwykle korzystne, gdybym mógł bez przesiadki dojechać na Mikołajów i mieć świetne skomunikowanie z zachodnią częścią miasta
Wysłany: 15-08-2017, 09:38 Wrocław-Nysa-Głuchołazy Miasto
z Wrocławia do Nysy odjazdy : 12:17{D} , 15:35{C}, 19:47{H},
z Wrocławia do Głuchołaz Miasto : 15:35{C} dobra wiadomość to Uruchomienie 1 pary relacji Głuchołazy Miasto-Wrocław-Głuchołazy Miasto największa zmiana to Przesunięcie w Weekendy Południowego Połączenia z 12:17{D} NA 15:35{C}, tylko czy wpłynie na lepszą frekwencje ? skoro podróżni już sie przyzwyczaili że pociąg ten odjezdza o jednej porze codziennie
Czy ja dobrze widzę, że Zielona Góra ma mieć połączenie bezpośrednie z Międzylesiem?
Moim zdaniem PolRegio podobnie jak tu powinno nawet raz dziennie połączyć relacje pociągów dotychczas rozpoczynających/kończących bieg we Wrocławiu i utworzyć długie relacje typu Łódź - Racibórz, czy Lubliniec - Poznań. Nie tak dawno jeszcze coś takiego funkcjonowało i ludzie nawet tu na forum chwalili to.
I jak pociąg z Łodzi złapie opóźnienie, albo się rozkraczy gdzieś po drodze, to pasażerowie jadący do Opola czy Kędzierzyna będą czekać na następny pociąg? Łączenie relacji pociągów regionalnych o długich trasach jest bez sensu, bo problemy na jednej trasie odbijają się zaraz na innej. Można ewentualnie łączyć relacje pociągów aglomeracyjnych, jak na przykład to będzie zrobione z pociągami na trasie Jelcz-Laskowice - Wrocław Główny i Wrocław Główny - Wrocław Wojnów (a w przyszłości dalej do Jelcza linią 292), i można ewentualnie stworzyć relacje typu Oleśnica - Brzeg, czy Rawicz - Strzelin, ale też ostrożnie.
Znika Regio Jelenia Góra- Zielona Góra , szkoda tyle lat jezdził.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-08-2017, 13:38
Jeśli ten rozkład jest prawdziwy, to chyba największym plusem jest to że, niemal wszystkie pociągi wjeżdżają do Gorlitz. Minusem jest jednak brak bezpośredniego połączenia Zielonej Góry i Jeleniej Góry, o czym wspomniał przedmówca. Kolejny minus, to na linii 311 że ostatni pociąg z Wrocławia dalej będzie nocował w Szklarskiej, zamiast zjeżdżać do Jeleniej Góry. Byłem świadkiem jak spora grupa ludzi (w tym ja) która przyjechała ostatnim pociągiem z Liberca biegła na dół żeby złapać ostatni autobus do Jeleniej Góry, więc taki pociąg byłby bardzo przydatny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum