Horała: Nikt nie zostanie poszkodowany przy budowie CPK
Marcin Horała odpierał na Twitterze zarzuty, które padły w stronę rządowego pełnomocnika ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego na Sejmowej Komisji Infrastruktury. Tematem przewodnim była tym razem nowelizacja zasad naliczania odszkodowań na wywłaszczenia.
Znamy trasę szybkiej kolei Wrocław - Łódź. Pociągi mają jechać nawet 250 km/h
Obecnie trasa kolejowa Wrocław-Łódź jest określana jako jedna z najbardziej potrzebnych inwestycji kolejowym w Polsce. Wariant inwestorski prawie 200-kilometrowego odcinka zakłada pokonanie go w niecałą godzinę. Którędy będą szły tory?
Budowa CPK. Tunel kolejowy w Łodzi będzie miał ponad 4 kilometry długości
Spółka CPK poinformowała, że złożyła wniosek o decyzję lokalizacyjną tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. „To jeden z ostatnich elementów przygotowania do budowy, która ma ruszyć w pierwszej połowie 2023 roku. Tunel jest elementem tzw. igreka, czyli trasy łączącej Warszawę i Łódź z Poznaniem i Wrocławiem” – czytamy.
Były prezes CPK: Zamiast odpowiedzi na ryzyka, mamy emocjonalne wypowiedzi
– Zanim zaczniemy rozmowę o wywłaszczeniach, odpowiedzmy na pytanie: czy to, co rząd planuje zbudować, da się obronić liczbami? Czy jest uzasadnienie ekonomiczne i społeczne dla nowych pomysłów? Bo od tego zależy, jakie konsekwencje projekt przyniesie ludziom – twierdzi Piotr Malepszak, ekspert infrastruktury, były prezes spółki Centralny Port Komunikacyjny.
Tego nie da się obronić liczbami...
Podstawowe pytanie jakie należy postawić, to takie, czy PLL LOT na ukończeniu tego projektu będą jeszcze w ogóle istniały...
Ja mam poważne wątpliwości. I to poparte liczbami...
CPK się obwieszcza, że pracuje nad budową 2 tys. km nowych linii kolejowych
Z końcem ubiegłego tygodnia spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) zawarła umowę z wykonawcami, którzy będą odpowiedzialni za opracowanie dokumentacji techniczno-ekonomiczno-środowiskowej w rozszerzonej formule dla około 700 km linii kolejowych. Do prac tych wybrano osiem podmiotów – zarówno konsorcjów, jak i firm działających samodzielnie. Wartość umowy to blisko 1,2 mld zł brutto.
Prezes LOT-u: CPK może oznaczać zmianę w pojęciu podróżowania z Polski
Centralny Port Komunikacyjny, który integruje kolej i lotnisko w jednym miejscu, może oznaczać zmianę w pojęciu podróżowania z Polski – uważa prezes Polskich Linii Lotniczych LOT Rafał Milczarski. – Chcemy sprzedawać podróż, łącząc bilet kolejowy i lotniczy – wskazał.
CPK: Plan Generalny i etapy rozwoju lotniska. Otwarcie w 2028 roku
Plan Generalny Portu Solidarność to jeden z kluczowych dokumentów koniecznych do założenia lotniska i realizacji inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Określa plan rozwoju nowego lotniska centralnego dla Polski w perspektywie do końca 2060 roku.
CPK ogłosiło przetarg na zaprojektowania m.in. terminali cargo przy nowym lotnisku
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła przetarg na projektowanie drugiej grupy obiektów wpierających lotnisko w tym parkingów, biur i hoteli. Do analogicznego postępowania na pierwszą grupę obiektów m.in. na wieżę kontroli lotów, zgłosiło się 15 firm. Szacowana łączna wartość obu umów ramowych to pięćset milionów złotych.
CPK chce rozpocząć budowę CMK-Północ w 2028 roku. Trwa wybór przebiegu szlaku
Centralny Port Komunikacyjny przeprowadza analizy pięciu wariantów przebiegu linii CPK – Sochaczew – Płock – Włocławek. Jest to pierwszy odcinek CMK-Północ. Prace budowlane mają ruszyć w 2028 roku.
Port ma być gotowy w 2027 r. (obiecanki PiS) a budowa linii kolejowej w 2028 r. oj będzie się działo. Już widzę taksówkarzy oszukujących pod lotniskiem i płacz pasażerów.
CPK a mieszkańcy. Jak spółka konsultuje inwestycje kolejowe?
Warszawa-Łódź, Katowice-Ostrawa, Łętownia-Rzeszów – to tylko niektóre z kilkunastu nowych odcinków kolejowych, które powstaną w ramach Programu Kolejowego CPK. Obecnie trwają prace przygotowawcze zakrojone na szeroką skalę. W proces wyboru wariantów inwestorskich aktywnie włączani są mieszkańcy okolic, w których pojawią się nowe linie.
CPK. Nowe lotnisko pochłonie 8 mld euro. "60 proc. finansowania pozyskamy z długu"
Maksymalny koszt budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego wyniesie osiem miliardów euro - ocenia "Puls Biznesu". Inwestorzy finansowi oraz branżowi, w tym zarządca lotniska Inczon w Seulu, wyłożą do 20 proc. zgromadzonego kapitału.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum