Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Centralny Port Komunikacyjny
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-12-2017, 15:07    Odpowiedz z cytatem

Ile będzie kosztował CPK.

Koncepcja budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego to ogromne wyzwanie i… ogromne koszty. Jakie? To zagadnienie podejmuje rządowa analiza założeń budowy CPK.

Czytamy w nim, że – zważywszy, że budowa CPK nie powinna wiązać się z wyjątkowymi wyzwaniami inżynieryjnymi – budżet projektu, w zakresie budowy samego lotniska, powinien zamykać się w kwocie pomiędzy 16-19 mld zł.

Więcej:
http://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/ile-bedzie-kosztowal-cpk-2658.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-12-2017, 14:14    Odpowiedz z cytatem

CPK jako hub Europa-Azja?

Centralny Port Komunikacyjny mógłby stać się hub’em dla przewozów pomiędzy Europą i Azją. Tak twierdzą autorzy rządowej koncepcji budowy CPK. W dokumencie znalazł się wniosek, że centralne położenie Warszawy, zarówno w kraju, jak i względem całej Europy Środkowej, stanowi uzasadnienie dla zlokalizowania w jej bezpośredniej bliskości dużego intermodalnego centrum tranzytowego dla pasażerów i towarów przewożonych drogą lotniczą.

Więcej:
http://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/cpk-jako-hub-europaazja-2667.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-12-2017, 15:17    Odpowiedz z cytatem

Jacek P. Krawczyk: Podatnicy zapłacą dwa razy za Centralny Port Komunikacyjny: najpierw za jego wybudowanie, a potem za utrzymanie

Gdyby pan był pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, to co by pan rządowi powiedział?

Że budowa tak dużego projektu inwestycyjnego, który zmieni kompletnie model funkcjonowania lotnictwa cywilnego, a pewnie też kolei i dróg, wymaga poważnej diagnozy. Postawiłbym rządowi trudne pytanie, czy ma taką diagnozę.

Więcej:
http://forsal.pl/transport/lotnictwo/artykuly/1093574,krawczyk-polacy-dwa-razy-zaplaca-za-centralny-port-komunikacyjny.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-01-2018, 11:11    Odpowiedz z cytatem

CPK: Jaki układ przestrzenny?

Decyzja w sprawie rozmieszczenia terminali, pasów startowych, linii kolejowej i dworca należy podjąć, biorąc pod uwagę względy wygody pasażerów, bezpieczeństwa oraz łatwości późniejszej rozbudowy. Niestety, czasami jedną z tych wartości można uzyskać tylko kosztem innej – uważa prof. Jacek Wesołowski z Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej, jeden z autorów raportu opracowanego przez Instytut Sobieskiego.

Więcej:
http://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/cpk-jaki-uklad-przestrzenny-2712.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 04-01-2018, 16:19   CPL to chybiony pomysł Odpowiedz z cytatem

Fragmenty artykułu z Kuriera Kolejowego, autorstwa Aleksandra Janiszewskiego, eksperta Stowarzyszenia Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowegp
Cytat:
od jakiegoś czasu politycy, mający wykształcenie historyczne lub politologiczne, lansują na siłę inwestycje, które nie mają racji bytu. Niestety, z reguły nie korzystają oni z wiedzy i doświadczenia inżynierów i specjalistów. Nawet w czasach PRL-u część strategicznych decyzji inwestycyjnych była przedtem rozpoznawana i analizowana przez biuro projektów infrastrukturalnych.

Na przestrzeni ostatnich kilku lat jak bumerang wraca idea budowy Centralnego Portu Lotniczego, a nawet – Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nakłady będą szły w miliardy złotych (szacunki mówią o 30 mld zł) a prawie nikt nie zastanawia się nad celowością i efektywnością tej inwestycji. Moim zdaniem ta inwestycja to takie myślenie życzeniowe i odbicie nierealnych marzeń o Polsce jako mocarstwie lotniczym. Członkowie rządu, a przede wszystkim premier Mateusz Morawiecki, jeszcze do niedawna głosili, że port ma docelowo obsługiwać 180 mln pasażerów rocznie. Na szczęście zweryfikowano te prognozy. Obecnie obowiązuje bardziej realna liczba tj. 70 mln podróżnych. Trzeba jednak wskazać, że największe lotnisko świata w Atlancie (USA) obsługuje 94 mln osób rocznie, zaś lotniska europejskie (Frankfurt, Paryż, Londyn) ok. 40–70 mln podróżnych.

W kontekście wyzwań stojących przed realizacją tak ogromnej inwestycji jak CPL warto też przypomnieć wlokącą się inwestycję lotniskową w Berlinie, która każe zastanowić się, czy podobne realizacje mają dzisiaj sens. Na terenie aglomeracji warszawskiej są obecnie dwa lotniska: im. Fryderyka Chopina na Okęciu oraz port lotniczy Warszawa-Modlin. W ostatnich latach na rozwój obu z nich przeznaczono wiele miliardów złotych. Ich atutem jest to, że są zlokalizowane w bliskim sąsiedztwie centrum miasta. Ponadto Lotnisko Chopina ma bezpośrednie połączenie kolejowe ze śródmieściem. Dziś Okęcie obsługuje ok. 13 mln pasażerów rocznie, ale potencjalne możliwości wykorzystania jednego pasa (funkcjonującego obecnie) pozwalają na zwiększenie tej liczby do 25 mln ludzi. Wskazuje na to przykład wykorzytania lotniska Gatwick, które charakteryzuje się zbliżonymi parametrami.

Możliwe obciążenie lotnisk na Okęciu i w Modlinie po rozbudowie sięgnęłoby 60 mln osób, podczas gdy CPL ok. 70 mln pasażerów rocznie. Budowa Centralnego Portu Lotniczego w dość dużej odległości od Warszawy (ok. 40 km) nie tylko wydłuży czas dojazdu do stolicy, lecz również będzie wymagać odrębnego połączenia kolejowego. Jednocześnie decydenci mówią o konieczności budowy w tym rejonie Centralnego Dworca Kolejowego. Rodzi się w tym miejscu podstawowe pytanie – gdzie w świecie buduje się dworzec odległy od aglomeracji miejskich. Przypomnę tylko, że w stolicy istnieje czterotorowa średnica kolejowa. Warszawa Centralna w ciągu doby obsługuje kilkadziesiąt tysięcy pasażerów, a mogłaby obsłużyć nawet 250 tys. podróżnych w ciągu doby. Jaki jest zatem sens budowania całkowicie nowego dworca centralnego przy CPL?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl