Aż się prosi, aby do tego TLK Uznam co jest w Rzepinie po północy i przed 4 rano dorobić wahadłowy ogryzek do Frankfurtu. Pozwoliłoby to na wieczorny powrót z Berlina i poranny dojazd do Berlina.
Ciekawe, że przekierowują Portowca od Łodzi do Warszawy zamiast do Katowic. Po remoncie Olsztyn-Działdowo dołożą tlk San do Przemyśla, Warmia i Sienkiewicz zostają przez Iławę.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Od grudnia znikają z Wrocławia nocne pociągi Uznam, Karpaty oraz Przemyślanin. Najpierw PIC chwali się 30% wzrostem przewiezionych podróżnych na ciągu Wrocław - Katowice, by za chwilę uwalić 3 pociągi na tej trasie... Ciężko to pojąć, ale to jest właśnie PIC! Z pewnością Flixbus oraz Neobus mają wielkie powody do radości.
Generalnie zapowiada się spore ograniczenie oferty nocnej. TLK Karpaty Przemyśl - Wrocław wylatują, łącznik do Jasła/Zagórza(Łupkowa) również. TLK Karpaty Gdynia - Zakopane ograniczone do sezonu zimowego i letniego. Łącznik do Krynicy tylko w weekendy. W przypadku TLK Rozewie łącznik do Kudowy wylatuje całkowicie. Całkowicie wylatuje także wakacyjny TLK Posejdon Szczecin/Kołobrzeg - Białystok/Łódź (w przypadku tego pociągu wynika to być może - mam taką nadzieję - z planowanego przez PLK nocnego zamknięcia na E65 między Warszawą a Gdańskiem, także podczas wakacji). No i wylatuje także IC Pogoria.
Karpat mnie osobiście najbardziej szkoda. Szczerze mówiąc nie wiem jaka w tym pociągu była frekwencja poza sezonem w środku tygodnia, ale w weekendy jeździłem nim nieraz między Warszawą a Krakowem i Przemyślem a także Krynicą i z moich obserwacji pusto nigdy nie było. Zdaję sobie sprawę, że w 2019 na trasie tego pociągu zaplanowanych jest sporo zamknięć torowych, aczkolwiek uważam, że docelowo pociąg ten powinien poza sezonem kursować przynajmniej przez wszystkie weekendy.
Mnie z kolei najbardziej dziwi omijanie Łodzi przez TLK Wydmy i TLK Ustronie. Ten ostatni między Trójmiastem a Krakowem pojedzie niezłym slalomem przez Iławę, Toruń, Inowrocław, Zduńską Wolę Karsznice, Częstochowę Stradom, Kielce Dodatkowo wśród zmian w nocnych, wakacyjnych pociągach trasę zmienia TLK Mierzeja, bowiem od Warszawy do Trójmiasta pojedzie przez Kutno, Włocławek, Toruń, Bydgoszcz.
Tajemniczo (przy)długie postoje EN Metropol w niewielkim Raciborzu.
Wygląda na to, że łącznik z Przemyśla pojedzie przez Racibórz i tam połączą oba składy jadące do Berlina.
Tak właśnie ma być. Łącznik pojedzie z Gliwic przez obwodnicę Kędzierzyna na Racibórz i tam zostanie połączony z Metropolem. Więc nocne połączenie z Katowic do Wrocławia będzie tylko z trochę wydłużonym czasem przejazdu.
Uprzedzając pytania dlaczego łączenie w Raciborzu a nie w Kędzierzynie. Ano dlatego że w Raciborzu jest w nocy rewident od Pileckiego a w Kędzierzynie nie ma...
Kolejoman2, pociąg pojedzie z Kędzierzyna-Koźla do Raciborza i potem wróci do K-K tą samą trasą? Bez sensu. No ale to PKP - logiki tam ze świecą szukać. Nie lepiej jechać z Katowic do Raciborza przez Rybnik?
Historia i czasy obecne znają przypadki "zajeżdżania". "Witkacy" "zajeżdża" do Rabki Zdrój, "Karkonosze" do Łodzi Fabrycznej, a Arriva do Śliwic. Jak do tej pory nigdy nie było to więcej niż 5 km. Teraz Zajeżdżanie (przez duże ZET) będzie miało ponad 30 km w jedną stronę
Trasa daleka, noc ciemna, może nikt się nie kapnie?.. MK'ole tylko czujnością się wykazują
Ostatnio zmieniony przez sympatyk dnia 04-09-2018, 23:33, w całości zmieniany 1 raz
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-09-2018, 23:32
No i jeszcze Łódź Fabryczna...
Ciekawe czy przez tą trasę nie pociągną też taryfy kilometrowej, miast taniomiastowego
Dla mnie jako mieszkańca K-K będzie to tym bardziej "bolesne", że jadąc w nocy z GOP-u do Kędzierzyna, przejadę niemalże obok swojego domu i łóżka, ale żeby się w nim znaleźć będę musiał najpierw odbyć wycieczkę do Raciborza.
Ukiel z Olsztyna do Krakowa przez Poznań?
Dlaczego pociągi lecą na okrętkę? W tym roku był Pirat a w następnym szykuje się więcej zwariowanych relacji. Czy osoby które planują rozkład jazdy mają choć trochę pojęcia o geografii Polski? Jak tak dalej pójdzie to normalnością będą pociągi w relacjach Szczecin - Warszawa przez Gdynię czy Wrocław - Gdynia przez Olsztyn.
I po co pchają ten Metropol na Racibórz? Nie lepiej żeby zabawę z przełączaniem wagonów zrobić we Wrocławiu?
Wg PLK Poznań - Zielona Góra (a konkretnie Zbąszynek - Sulechów) zamykają od 1 lutego - modernizacja. Na razie termin zamknięcia wpisany do 31 grudnia ale na pewno się przedłuży, zwłaszcza, że później muszą zamknąć Sulechów - Czerwieńsk gdzie do kapitalnego remontu jest most na Odrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum