Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 66, 67, 68  Następny
Rozkład jazdy 2018/2019
Autor Wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 23-10-2018, 08:48    Odpowiedz z cytatem

Podejrzewam że dlatego,aby nie pozbawiać Krakowa kolejnego połączenia z Zakopanem po przetrasowaniu Podhalanina. Karpaty z Przemyśla do Gdyni zawsze miały dobrą fekwencję, co gorsza nie będzie łącznika z Jasła - czy PKP IC uważa że mieszkańcy Jasła mają za dobrze i po kilku miesiącach połączenie należy uwalić, bo taki mają kaprys? Jeśli jakieś prace remontowe na linii Stróże-Zagórzany trwają, to po ich zakończeniu ten łącznik powinien wrócić.
co do nocnego połączenia Śląska z Warszawą to po prostu nie ma innej recepty jak powrót Silesii z Krakowa łączonej w Bohuminie z Chopinem jadącym jak dawniej przez Katowice. Przetrasowanie całego Chopina na Kraków przy likwidacji Silesii wg mnie było ogromnym błędem.

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 23-10-2018, 23:16    Odpowiedz z cytatem

Im dłużej patrzę w nowy rozkład dochodzę do wniosku, że Pobrzeże mogłoby jeździć z Krakowa przez Kielce, Radom, Warszawę, Trójmiasto do Kołobrzegu, a obecny Sienkiewicz z Wrocławia przez Ostrów, Łódź, Warszawę do Olsztyna.

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 24-10-2018, 09:05    Odpowiedz z cytatem

Chcesz pozbawić Kraków jedynego normalnego składu wagonowego do Olsztyna? reszta to niewygodne tramwaje. Swoją drogą, kto wymyślił coś takiego jak UKIEL z Krakowa do Olsztyna przez Ostrów Wlkp i Poznań..? dlaczego taki łamaniec jest ok, a Biebrza z Rzeszowa ma wylecieć na rzecz jakiegoś Branickiego z Krakowa? zero stabilizacji oferty, żonglowanie relacjami, to nie jest normalne.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 24-10-2018, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Ukiel połączy tak jakby 2 połączenia Krakowa z Poznaniem i Poznania z Olsztynem.W Poznaniu będzie duża wymiana pasażerów. Nikt nikomu nie narzuca aby jechać całą trasę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 25-10-2018, 08:30    Odpowiedz z cytatem

jajo31 napisał/a:
Ukiel połączy tak jakby 2 połączenia Krakowa z Poznaniem i Poznania z Olsztynem.W Poznaniu będzie duża wymiana pasażerów. Nikt nikomu nie narzuca aby jechać całą trasę.


tak samo jak obecna Biebrza, więc dlaczego się ją likwiduje a równocześnie tworzy nowy łamaniec - Ukiel? Jaki jest sens przetrasowania HAŃCZY do Gliwic, to jakaś paranoja, czy oni nie widzą jaka ilość ludzi wsiada do niej w Krakowie?tłumy. Dlaczego zawsze wszystko odbywa się drogą "daj/zabierz?" można było uruchomić z Gliwic jakiś wczesny pociąg na wagonach do Białegostoku chociażby, nazwać go "Pogoń" czy "Zamenhof"załóżmy i byłoby ok, a tak pozbawia sie Krakowa co lepszych połączeń..

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartek1981 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2010
Skąd: Koszalin

PostWysłany: 25-10-2018, 08:35    Odpowiedz z cytatem

IC wyczuł interes i teraz będzie łupić pasażerów drogimi EIP bo trasa Kraków - Trójmiasto jest najbardziej dochodowa. Według ich filozofii, do Olsztyna można dojechać drogim EIP przesiadając się w Iławie, więc po co tworzyć bezpośrednie i szybkie połączenie TLK bądź IC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 25-10-2018, 22:22    Odpowiedz z cytatem

Desiro2...
Tego to ja już nie wiem,jedno jest pewne że szykuje się najgorszy rozkład od wielu lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 27-10-2018, 00:19    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jaki jest sens przetrasowania HAŃCZY do Gliwic, to jakaś paranoja, czy oni nie widzą jaka ilość ludzi wsiada do niej w Krakowie?tłumy.

Bo przez Kraków musi jechać Chopin, umowy międzynarodowe. Nie można pchać CMK w tym samym czasie na Kraków dwa pociągi, a na Śląsk nic.To i niedorzeczne i nie fair. Obecnie na Śląsk przez CMK wieczorem z segmentu economy nie jedzie kompletnie nic. Kraków za nieco ponad godzinę będzie miał kolejny pociąg IC Łokietek, po co więc marudzić?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 27-10-2018, 07:30    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Cytat:
Jaki jest sens przetrasowania HAŃCZY do Gliwic, to jakaś paranoja, czy oni nie widzą jaka ilość ludzi wsiada do niej w Krakowie?tłumy.

Bo przez Kraków musi jechać Chopin, umowy międzynarodowe. Nie można pchać CMK w tym samym czasie na Kraków dwa pociągi, a na Śląsk nic.To i niedorzeczne i nie fair. Obecnie na Śląsk przez CMK wieczorem z segmentu economy nie jedzie kompletnie nic. Kraków za nieco ponad godzinę będzie miał kolejny pociąg IC Łokietek, po co więc marudzić?

Nie można? jakoś w obecnym rozkładzie było można. Recepta jest prosta: Przywrócić Silesię,Chopin na Katowice, Hańcza powinna zostać. Co w zamian będzie miał Kraków gdy Hańcza będzie jeździć do Gliwic? NIC. Żadnego połączenia do Suwałk ani Grodna. To jest skandal. Jeżeli Katowice mają mieć pociąg do Suwałk to proszę bardzo, niech uruchomią nowy TLK Wigry na wagonach, a nie kosztem zabierania Krakowowi potrzebnego połączenia! Nie dość że przetrasowują TLKi zakopiańskie na Żywiec i Wadowice to uwalają jedyne połączenie z Suwałkami. Tak żałosnego RJ Kraków jeszcze nie miał nigdy!!

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

K_65 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lut 2016
Skąd: Wrocław/Warszawa

PostWysłany: 27-10-2018, 09:05    Odpowiedz z cytatem

Desiro2 napisał/a:
Jaki jest sens przetrasowania HAŃCZY do Gliwic, to jakaś paranoja, czy oni nie widzą jaka ilość ludzi wsiada do niej w Krakowie?tłumy. Dlaczego zawsze wszystko odbywa się drogą "daj/zabierz?" można było uruchomić z Gliwic jakiś wczesny pociąg na wagonach do Białegostoku chociażby, nazwać go "Pogoń" czy "Zamenhof"załóżmy i byłoby ok, a tak pozbawia sie Krakowa co lepszych połączeń..


To samo z likwidacją OLT EXPRESS. Należało ratować te połączenia poprzez wzięcie Plichty i jego żony na garnuszek podatników. Wszak komu przeszkadzało, że ludzie sobie TANIO latają po 100 zł. Ludzie też masowo szturmowali te samoloty niczym składy ekonomiczne puszczone po CMK. No komu to przeszkadzało, że ludzie chcą tanio latać. Mr. Green

Panowie Sheva i Desiro. Wasze rozważania są z serii rozważań w stylu- jakie są różnice i niuanse pomiędzy Stalinem a Lwem Trockim albo o wyższości faszyzmu włoskiego nad niemieckim narodowym socjalizmem. Niedorzeczne i nie fair jest generalnie to Panie Sheva , że cokolwiek z segmentu ekonomicznego w ogóle kursuje po linii CMK, która poprzez swój dyskryminacyjny przebieg komunikacyjnie wyklucza i izoluje połowę długości Polski, w tym 3 miasta liczące po 200 tys. Częstochowę, Radom i Kielce, kilka średnich około 50 tys. leżących bezpośrednio na przebiegu oraz dziesiątki miast i miasteczek powiązanych "przesiadkowo" z liniami 1&8. Częstochowę ratuje jeszcze obecny nieco okrężny tranzyt z Wrocławia do Warszawy, ale pytanie jak to długo potrwa po zakończeniu modernizacji 14-ki. Poza tym ratowanie Częstochowy też przecież nie może się odbywać kosztem linii kaliskiej, a naturalny tranzyt dla niej to Katowice- Warszawa, a nie Wrocław- Warszawa. Biadolenie nad tym, że 2 pociągi ekonomiczne „pod rząd” jeździły po CMK do Krakowa, a nic nie jeździło do Katowic to tak jakby ktoś lamentował nad tym, że podwójnie nakradł się Pruszków, a Wołomin już nie – a sprawiedliwość ( i parytet Mr. Green ) musi przecież być.

Ludzie Kochani jak "System Kolejowy w Polsce" zamiast na czystej grze rynkowej z elementami socjalizmu dotyczącego jedynie połączeń lokalnych ma polegać na populizmie i masowym rozdawnictwie (co od lat uprawia polska „prawica” PO-PIS) to niech przynajmniej TO ROZDAWNICTWO trafia do maksymalnej liczby odbiorców pomiędzy Warszawą a Katowicami/Krakowem , TAM GDZIE RZECZYWIŚCIE MIESZKAJĄ LUDZIE, a nie do dwóch mikroskopijnych miasteczek Włoszczowy i Opoczna położonych w szczerych polach, co służy raptem 30-tu tysiącom mieszkańcom KOSZTEM nieproporcjonalnie większej liczby ludności. Niech „Kolejarze” w końcu przestaną udawać Greka i przestaną sabotować modernizację 8-ki.

Skoro pod rządami polskiej „tzw. prawicy” bawimy się w stopień populizmu, którego nawet śp. Lepper nie proponował (500+/300+/mieszkanie +/ pociągi na CMK z półdarmo) to niech przynajmniej to masowe rozdawnictwo trafia efektywnie do dużych miast liczących po 200 tys. Radom, Kielce oraz średnich Skarżysko- Kamienna oraz dziesiątek miast i miasteczek powiązanych komunikacyjnie z Kielcami Radomiem i Skarżyskiem. Zróbcie w ciągu linii nr 8 Kraków – Kielce- Radom- Warszawa czas równy lub zbliżony do CMK, a jak nie to nie róbcie z linii CMK nieuczciwej konkurencji względem tras tradycyjnych 1&8.Albo wóz albo przewóz. Jedynie taki model zapewni redystrybucję tego „masowego rozdawnictwa” maksymalnej liczbie odbiorców z pożytkiem dla nieproporcjonalnej liczby ludności, a nie dla dwóch mikroskopijnych miasteczek. Nie bardzo rozumiem dlaczego Hańcza nie kursuje wiedenką skoro osiągalny czas jest na poziomie 3,5 godziny. Kiedy IR Piast jeździł po CMK z czasem 3,5 h to ten czas był przez mikolstwo wychwalany pod niebiosa. Jak ten sam czas 3,5 godziny jest już osiągalny wiedenką to już jest zapewne zły oraz nieatrakcyjny i pociąg i tak musi kursować szybciej po CMK. Ciekawe czy jakby wiedenką osiągnięto czas na poziomie 2 h 50 to też przestał by on być nagle atrakcyjny dla segmentu ekonomicznego, bo mikolstwo z wielkich metropolii Warszawy Krakowa/GOPu ma fetysz jazdy CMK-owymi polami. Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 27-10-2018, 12:39    Odpowiedz z cytatem

Nie ma sensu komentowac Twoich słowotokowych wypocin ,K65 - napiszę tylko jedno: dopóki czas przejazdu linią nr 8 przez Kielce nie będzie zbliżony do tego przez CMK, wszystkie swoje rozważania możesz wsadzić do kibla. Pociągi w taryfie D-POSP muszą jeżdzić przez CMK bo nikt normalny nie będzie się telepał godzinami przez Kielce,Radom.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 28-10-2018, 10:34    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pociągi w taryfie D-POSP muszą jeżdzić przez CMK bo nikt normalny nie będzie się telepał godzinami przez Kielce,Radom.


Dokładnie, niech najpierw spokojnie skończą odcinek Radom-Warka-Warszawa + budowa drugiego toru a potem można zająć się konstruowaniem nowego RJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 28-10-2018, 19:36    Odpowiedz z cytatem

Gdzie można znaleźć nowy RJ 2018/19? Na str rozkład pkp nie ma
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-10-2018, 20:42   

www.portalpasazera.pl - wyszukiwarka połączeń
Powrót do góry

K_65 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lut 2016
Skąd: Wrocław/Warszawa

PostWysłany: 29-10-2018, 10:46    Odpowiedz z cytatem

Desiro2 napisał/a:
Nie ma sensu komentowac Twoich słowotokowych wypocin ,K65 - napiszę tylko jedno: dopóki czas przejazdu linią nr 8 przez Kielce nie będzie zbliżony do tego przez CMK, wszystkie swoje rozważania możesz wsadzić do kibla. Pociągi w taryfie D-POSP muszą jeżdzić przez CMK bo nikt normalny nie będzie się telepał godzinami przez Kielce,Radom.


Za to ja pozwolę sobie skomentować Twoją krótką, ale jak zawsze prostacko-zaczepną wypowiedź. Jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś łaskawie zauważył, że właśnie pisałem o celowym sabotażu modernizacji LK8. Co do sformułowania, iż nikt normalny nie będzie jechał godzinami przez Kielce Radom to TYCH nienormalnych jakoś przez 30 lat do 2009 roku było dość sporo i jakoś nikomu do głowy wtedy nie przychodziło, że można po CMK jechać inaczej niż w drogiej taryfie ekspresowej (pomijam tu historyczne wyjątki Karpaty/Batory itp.) A tak poza tym różnica jest tylko w okolicach 2 godzin (przy fatalnym stanie 8-ki)- więc żadnymi „godzinami”. I ZAWSZE TAKA RÓŻNICA BYŁA- od 30 lat – to żadne wiekopomne odkrycie. I nagle pod wypływem proroków Gosiewskiego i Moraczewskiego wszystkim zaczęło to niemiłosiernie od 2009 roku przeszkadzać i uwierać. Pytanie co CI WSZYSCY LUDZIE robili przez 30 lat. Question Mniej hipokryzji bardzo proszę. Równie dobrze można by napisać, że nikt normalny nie będzie tłukł się 6 godzin z Krakowa do Gdańska (w ogóle pociągiem jako środkiem transportu NAWET PENDOLINO) skoro można przecież samolotem w 2 godziny (wraz z dojazdami na lotnisko) i Państwo ma święty obowiązek zapewnić SEGMENT EKONOMICZNY na tego typu loty. Dotacje z budżetu nie mogą iść na ekonomiki po CMK, bo linia omija i wyklucza co popadnie.

Wasza kłótnia dotyczyła zmiany relacji Hańczy, więc w przypadku Katowic i wiedenki należy nadmienić, iż ten problem ma jeszcze mniejsze znaczenie, bo osiągalny czas jest na poziomie 3h 30 i w tej relacji w ogóle nie powinno już być pociągów ekonomicznych po CMK. Czy sprawiedliwe jest że Opoczno (/i Włoszczowa) ma (/będzie miała) połączenia międzynarodowe do Budapesztu/ Pragi, a nie mają ich Skierniewice, aglomeracja łódzka , Piotrków czy Częstochowa. Skoro te połączenia międzynarodowe nie utrzymują się w kategoriach kwalifikowanych tylko muszą mieć charakter ekonomiczny to czy rzesze ludzi mieszkających pomiędzy Warszawą a Katowicami nie mogą mieć połączeń zagranicę- tylko są one kierowane polami i łąkami, aby podnosić ego 2 mikroskopijnych miasteczek. Przecież to jest z analitycznego punktu widzenia niedorzeczne.
Pisałem wyraźnie o konieczności modernizacji Kraków – Kielce- Radom – Warszawa LK8, a Twoje ultimatum DOPÓKI jest o tyle nietrafione, że decydenci kolejowi dobrze wiedzą, że jak zmodernizują tę linię do czasu zbliżonego po CMK to LK4 będzie miała problemy z dalszym uzasadnieniem swego istnienia. I dlatego też linii kielecko- radomskiej nie modernizują. Lansując jeszcze przy tym szkodliwą łącznicę w Czarncy. Trzeba być naprawdę mało spostrzegawczym, aby nie zauważyć tu celowego sabotażu ze strony samych kolejarzy, więc podtrzymuję to co napisałem- kłótnia o to, że dotychczas jeżeli chodzi o połączenia ekonomiczne na CMK podwójnie nachapał się Kraków, a GOP nie miał nic jeżeli chodzi o ekonomiki krajowe (bo Hańcza w zasadzie w tym kontekście jest krajowa) i musi być po równo - to jakby rozważania o tym, że Pruszków się podwójnie dorobił, a do podziału tortu dotychczas nie dopuszczono Wołomina. Jakby nie było CMK ów spór byłby sensowny, bo za Katowicami szłyby w sporze Skierniewice, aglomeracja łódzka Piotrków czy Częstochowa, a za Krakowem szłyby w sporze Radom, tzw. Trójmiasto Świętokrzyskie i Kielce. Przy istnieniu CMK ów spór pokazuje tylko bezmiar hipokryzji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 33 z 68 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 66, 67, 68  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl