Zgadzam się, w sprawie pociągów z Gliwic do Wrocławia i Krakowa będę nadal walczyć i wysyłać pisma, pociągów na tej trasie pozbawiono nas w czasach PO, zobaczymy jak będzie w 2019/2020.
Akurat jedyną winą PO było to, że zaniechali przeprowadzenia modernizacji linii Kraków - Katowice w pierwotnych terminach, co w następstwie spowodowało wydłużenie się czasy jazdy na tej trasie i konieczność skierowania tych pociągów na szybszą linię przez Częstochowę. Nikt tego nie zrobił po złości ani z pobudek politycznych (nawet PO, której osobiście nie popieram), tylko z czysto ekonomicznego punktu widzenia - przez Częstochowę jest szybciej i tyle. Zakończy się modernizacja to i z powrotem wrócą na Śląsk pociągi z Krakowa do Wrocławia i mała w tym zasługa PiS, bo nie jestem pewien, czy obecnie prowadzone projekty modernizacyjne między Jaworznem Szczakową, a Krakowem Mydlnikami nie były przypadkiem przygotowane jeszcze za rządów... PO-PSL? Ale to nie ma znaczenia, dla mnie najważniejsze jest to, że za jakieś 1,5 roku najprawdopodobniej na tej trasie wróci normalność i nie ma sensu pisać żadnych pism, bo w PKP IC sami mają świadomość, że z czasem jazdy ok. 65 minut między Krakowem, a Katowicami będzie zasadne puszczenie dalekobieżnych połączeń właśnie tędy.
Co do Łodzi - w dalszym ciągu się upieram, że dla Górnego Śląska są zdecydowanie ważniejsze i pilniejsze linie, na których należy ułożyć sensowną ofertę, aniżeli kierunek łódzki. To samo tyczy się Łodzi.
W nowym kolejowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie o północy z 8 na 9 grudnia, przewidziane są cztery korekty, związane m.in. z prowadzonymi pracami inwestycyjnymi na liniach kolejowych - poinformował w piątek Urząd Transportu Kolejowego. Jak poinformował UTK zmiany wejdą w życie w następujących terminach: 10 marca 2019 r. 9 czerwca 2019 r. 1 września 2019 r. i 20 października 2019 r.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-11-2018, 16:12
Jerry napisał/a:
Sezonowy TLK PIRAT w 2019 roku ma jakiś dziwny rozkład jazdy. Zatrzymuje się w Pile, Chodzieży, Ostrowie ale już nie w Poznaniu . Czy to tylko pomyłka czy naprawdę jedzie jakoś inaczej?
Co do Łodzi - w dalszym ciągu się upieram, że dla Górnego Śląska są zdecydowanie ważniejsze i pilniejsze linie, na których należy ułożyć sensowną ofertę, aniżeli kierunek łódzki. To samo tyczy się Łodzi.
dziękuję za odpowiedź, doceniam wysoki poziom merytoryczny także jeśli punkt widzenia jest odmienny
również nie popieram PO zarządzanie koleją w ich wykonaniu jest fatalne, tak samo było jeśli chodzi o informatykę w kolejnictwie (wielka awaria systemu PKP Intercity, kilka miesięcy wcześniej wysyłałem pisma w których krytykowałem pełnienie funkcji dyr.biura informatyki przez Sz.P. Michała Rudka, na które nawet nie odpowiedziano, później okazało się że miałem rację), tak samo jest w Kolejach Śląskich podlegających pod urząd marszałkowski - mam nadzieję że koalicja PiS z SLD/PSL będzie udana
zobaczymy jak to będzie z odcinkiem Wrocław - Gliwice - Katowice - Kraków mam nadzieję że masz rację
patrząc w skali całego kraju całkiem możliwe że są ważniejsze kierunki niż Łódź, masz jakieś pomysły? tak z ciekawości pytam, bo oprócz Wrocław-Kraków nic innego nie przychodzi mi na myśl, Gliwice-Warszawa wygląda ok (powrót po godzinie 20 to dogodna możliwość), tak samo do Poznania, Trójmiasta, wszystkie miasta wschodnie (oprócz Rzeszowa ale to przedłużenie kierunku krakowskiego), pociągi międzynarodowe też nieźle.
Zgadzam się, w sprawie pociągów z Gliwic do Wrocławia i Krakowa będę nadal walczyć i wysyłać pisma, pociągów na tej trasie pozbawiono nas w czasach PO, zobaczymy jak będzie w 2019/2020.
A masz chociaż świadomość, dlaczego wycofano z tej trasy pociągi? Czy po prostu najeżdżasz politycznie?
świetnie, Gliwice odzyskują dawne znaczenie, aktualnie brakuje właściwie tylko dawnych kierunków Łódź i Toruń, i jest za mało pociągów na trasie Wrocław - Gliwice - Kraków bo więcej jedzie przez Częstochowę. Walczyłem o to całymi latami, władza PO pozbawiła nas nawet ostatniego pociągu do Warszawy, a teraz za czasów PiS wszystko zmienia się na coraz lepsze, to naprawdę cieszy. Bezpośrednio Gliwice-Hel z wagonami sypialnymi to chyba 1 raz w historii.
uwazaj,bo ten Twój ukochany piss za kilka lat doprowadzi do tego że komunikacja kolejowa będzie najgorsza w Europie- już to co szykują na rozkład 2019 woła o pomstę do nieba, tak beznadziejnych zmian na gorsze robionych na siłę, jakby na złość pasażerom już wiele lat nie było.Co do Gliwic to nie wiem czy zauważyłeś likwidację EIC Górnik latem tego roku. i nie zrobiło tego to złe PO...
Bez sensu że pociągi Szczecin - Olsztyn - (Białystok) jeździły same na TLK w sezonie 2018/2019 . Powinna chociaż by jeździły 1 par pociąg lub 2 pary pociągi na IC. Teraz szkoda gadać
Zgadzam się, w sprawie pociągów z Gliwic do Wrocławia i Krakowa będę nadal walczyć i wysyłać pisma, pociągów na tej trasie pozbawiono nas w czasach PO, zobaczymy jak będzie w 2019/2020.
A masz chociaż świadomość, dlaczego wycofano z tej trasy pociągi? Czy po prostu najeżdżasz politycznie?
Najeżdża politycznie, bo wystarczy wejść na jego konto na fb (ma profil jako osobna publiczna), w którym przedstawia się jako jakiś społecznik polityczny, oficjalnie popierający PiS, stąd tak nachalna i ułomna moim zdaniem agitka za PiS-em, a przeciwko PO.
jakubkrzeminski napisał/a:
dziękuję za odpowiedź, doceniam wysoki poziom merytoryczny także jeśli punkt widzenia jest odmienny
Chłopie, ja Ci już tyle razy podałem argument przeciwko uruchamianiu połączeń z Gliwic do Łodzi i vice versa, że nie będę tego w każdym poście powtarzał, Ty albo jesteś jakiś ograniczony umysłowo, albo takiego udajesz, jeżeli wszyscy w PiS tacy jesteście, to tylko się bać.
jakubkrzeminski napisał/a:
mam nadzieję że koalicja PiS z SLD/PSL będzie udana
Przecież PSL był koalicjantem tej znienawidzonej przez Ciebie PO, więc WTF?
jakubkrzeminski napisał/a:
Patrząc w skali całego kraju całkiem możliwe że są ważniejsze kierunki niż Łódź, masz jakieś pomysły? tak z ciekawości pytam, bo oprócz Wrocław-Kraków nic innego nie przychodzi mi na myśl, Gliwice-Warszawa wygląda ok (powrót po godzinie 20 to dogodna możliwość), tak samo do Poznania, Trójmiasta, wszystkie miasta wschodnie (oprócz Rzeszowa ale to przedłużenie kierunku krakowskiego), pociągi międzynarodowe też nieźle.
Czasami odnoszę wrażenie, że niektórzy chcieliby uruchamiać pociągi tylko po to, aby było ich jak najwięcej w rozkładzie jazdy, ale że połowa z tego woziłaby muchy (uruchommy sobie pociąg z Gliwic do... o, do Ostrołęki, kozacko to będzie wyglądało na plakacie na peronie!) to już nikogo to nie interesuje.
Desiro2 napisał/a:
uwazaj,bo ten Twój ukochany piss za kilka lat doprowadzi do tego że komunikacja kolejowa będzie najgorsza w Europie- już to co szykują na rozkład 2019 woła o pomstę do nieba, tak beznadziejnych zmian na gorsze robionych na siłę, jakby na złość pasażerom już wiele lat nie było.Co do Gliwic to nie wiem czy zauważyłeś likwidację EIC Górnik latem tego roku. i nie zrobiło tego to złe PO...
Co roku pojawiają się głosy, że "ten rozkład jazdy jest jeszcze gorszy niż poprzedni", tak że nie lamentowałbym jakoś szczególnie zwłaszcza, że ilość połączeń uruchamianych przez PKP IC jest chyba podobna.
Natomiast co do Górnika - skasowano go nie dlatego, że PiS chciał zrobić na złość Gliwicom czy tam Katowicom, tylko dlatego, że zainteresowanie tym pociągiem było nikłe. Przypomnę, że ten pociąg prowadził wagon klasy 1, wagon barowy i dwa wagony klasy 2, więc samo zestawienie tego pociągu dużo mówiło o tym, że wzięcia on po prostu nie ma.
Ostatnio zmieniony przez Jack Daniel's dnia 17-11-2018, 12:43, w całości zmieniany 2 razy
A masz chociaż świadomość, dlaczego wycofano z tej trasy pociągi? Czy po prostu najeżdżasz politycznie?
Jack Daniel's napisał/a:
Najeżdża politycznie, bo wystarczy wejść na jego konto na fb (ma profil jako osobna publiczna), w którym przedstawia się jako jakiś społecznik polityczny, oficjalnie popierający PiS, stąd tak nachalna i ułomna moim zdaniem agitka za PiS-em, a przeciwko PO.
Widzę że odnaleźliście mój profil publiczny świadomie zarejestrowałem się pod imieniem i nazwiskiem, choć w ostatnim czasie byłem znacznie mniej aktywny z powodów zdrowotnych. Powyższe stwierdzenia są prawdziwe, na PO "najeżdżam politycznie" nieustannie od ponad 8 lat ponieważ nie zgadzam się z ich postulatami i działaniami.
Jack Daniel's napisał/a:
Przecież PSL był koalicjantem tej znienawidzonej przez Ciebie PO, więc WTF?
Postaram się odpowiedzieć, z czego to wynika, chociaż to też jest związane z polityką nie z koleją. Oczywiście to prawda, że na stopniu centralnym była koalicja PO i PSL, jednakże polityka samorządowa ma odmienną specyfikę która często zależy od struktur danej partii w regionie, i powstające koalicje niekoniecznie mają związek z tym co dzieje się na stopniu centralnym. W województwie śląskim samodzielna większość nie jest możliwa ponieważ PiS uzyskał 22 miejsca na 45 (dla porównania w woj. łódzkim jest 17 miejsc na 33, czyli powyżej 50%), w takich sytuacjach niezbędne są kompromisy. Powstająca koalicja może mieć różną postać, np. w sejmiku dolnośląskim prawdopodobnie sukcesem zakończą się rozmowy z Bezpartyjnymi Samorządowcami którzy otrzymają stanowisko marszałka województwa, mimo że komitet PiS miał wynik mniejszy niż 50%. W województwie śląskim decydujący wpływ będzie mieć SLD i PSL którzy mogą działając łącznie zawrzeć koalicję z PO (wtedy powstanie samodzielna większość) lub jedno z powyższych ugrupowań może zawrzeć koalicję z PiS. Najprawdopodobniej wiązałoby się to z odwołaniem aktualnego marszałka województwa i zmianami w zarządzie Kolei Śląskich, na co liczę. Niniejszy post zawiera dość dużo polityki nie związanej z koleją, jeśli będziecie mieć więcej pytań postaram się odpowiedzieć.
Jack Daniel's napisał/a:
Chłopie, ja Ci już tyle razy podałem argument przeciwko uruchamianiu połączeń z Gliwic do Łodzi i vice versa, że nie będę tego w każdym poście powtarzał, Ty albo jesteś jakiś ograniczony umysłowo, albo takiego udajesz, jeżeli wszyscy w PiS tacy jesteście, to tylko się bać.
Wiem że konsekwentne dążenie do realizacji postulatów może w taki sposób wyglądać, nie chciałbym aby moja działalność związana z transportem publicznym wpływała na postrzeganie całego ugrupowania, jestem tylko wyborcą PiS, nie reprezentantem.
Cytat:
Co do Gliwic to nie wiem czy zauważyłeś likwidację EIC Górnik latem tego roku. i nie zrobiło tego to złe PO...
Zgadzam się, jednakże EIC Górnik był jednym z 6 lub 7 pociągów na tej trasie, po zmianach oferta nadal umożliwia dogodną podróż o różnych godzinach. W czasach PO wycofywany EIC Górnik (nazwa i relacja taka sama, godziny odjazdu poranne podobne do aktualnego EIP Gliwice-Gdynia) był ostatnim pociągiem z Gliwic do Warszawy.
Przemyślanin będzie mieć postój w Pleszewie a nie stanie w Jarocinie.Dziwne...
Do tego bardzo długa przerwa w weekendy wieczorem na odcinku Poznań-Leszno w połączeniach regionalnych, 18:31 do Wrocławia a później dopiero o 21:19.Do Wrocławia szału też nie ma bo ostatni to Mieszko o 19:30.
Cały rozkład PKP IC jest dziwny na linii 272. Mnie już zniechęcił do podróżowania i z musu muszę wybrać od grudnia auto i pociągi REGIO. Brak postoju "Przemyślanina" w Jarocinie i Kępnie, brak postoju "Rozewia" w Jarocinie, brak postoju "Podhalanina" w Pleszewie i Środzie Wielkopolskiej. Miszmasz. Do tego biedne pociągi TLK, brak zmodernizowanych wagonów na linii 272. Wiele razy słyszałem latem w pociągu TLK "Klimczok" opinie na temat tego pociągu. Niestety negatywne. Jedynie czas przejazdu był na plus.
Dziwny jest też jest rozkład na linii 202, ponieważ IC szumnie zapowiadało w różnych mediach, iż nowe wagony mają trafić na pociągi Szczecin - Olsztyn - Białystok i po analizie plakatów wszystkie pociągi są w kategorii TLK. Wcześniej była mowa o Rybaku i Gryfie. Burdel
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum