Coś mi sie wydaje ze ten Górnik będzie na Śląsku muchowozem. Godzina wyjazdu np z Bytomia jest zbyt wczesna. Dla mieszkańców Bytomia jak i Chorzowa i Tarnowskich Gór dalej najkorzystniejszym połączeniem do Warszawy bedzie to z przesiadką w Katowicach albo w Lublińcu. Dopiero od Częstochowy pociąg zacznie sie konkretnie zapełniać.
mimo wszystko godzina przyjazdu przed 8:00 do Warszawy wydaje się korzystna a nawet gdyby pociąg na odcinku Katowice-Częstochowa miał być prawie pusty, lepsze to niż uruchamianie pociągu tylko od Częstochowy, poza tym taka relacja to też np. możliwość dojazdu pomiędzy stacjami pośrednimi. To nie tylko Bytom - Warszawa, to też Chorzów - Radomsko, albo Tarnowskie Góry - Piotrków Trybunalski oraz możliwość powrotu w nocy bez przesiadek.
Cytat:
Errata: wg aktualnych danych pociąg, o którym mowa, w dniach 9-22 grudnia 2018 przyjeżdża na Zachodni o 00:17, przed chwilą sprawdzałem. Czyli chociaż wtedy jest szansa
Mam nadzieję że zostanie to prawidłowo skomunikowane na korzyść pasażerów z Grodziska Maz. i pozostałych stacji. Podobny problem mamy w woj. śląskim, wieczorne pociągi Kolei Śląskich nie są w żaden dogodny sposób skomunikowane z pociągami dalekobieżnymi, w wielu rozkładach jazdy powodowało to konieczność czekania godzinę z powodu rozkomunikowania o 2 minuty, lub całkowity brak możliwości dojazdu.
Cytat:
Przyznam szczerze, że bardzo tego pociągu brakuje. Pociąg TLK "Karkonosze" w RJ 2014/15, kursował z Lublina do Szklarskiej Poręby właśnie w/w trasą, dzięki czemu istniało piękne skomunikowanie nocne Lubelszczyzny i Stolicy z GOP, Wrocławiem i Sudetami. Niestety jakiemuś idiocie to przeszkadzało, więc co roku mamy atrakcje w postaci zmiany trasy, a to przez Poznań, a to przez Łódź (na Darcie!).
Pamiętam, często podróżowałem kilka lat temu, nocna podróż była najlepszą możliwością, sporo pasażerów jechało do Jeleniej Góry. W zeszłym roku trasa Warszawa - Wrocław z wagonami sypialnymi przez Poznań też była całkiem dogodna, wracając z miesięcznic smoleńskich wsiadałem w Warszawie około północy, we Wrocławiu rano była przesiadka w stronę Gliwic. W grudniu jedną z nielicznych możliwości pozostały Darty, chociaż w porównaniu do Flirtów i tak było całkiem nieźle, zapełnienie w 1 klasie nie przekraczało 20%, zaraz po wejściu Darta w wagonie nr 2 są takie dwa siedzenia bez stolika na których całkiem nieźle się spało.
Miałem taki pomysł na trasę Warszawa-Szklarska Poręba: dwa pociągi z wagonami sypialnymi oraz przedziałowymi, pierwszy pociąg kursowałby z Lublina/Warszawy przez Łódź Fabryczną, Koluszki, Częstochowę, Katowice, Gliwice, Opole, Wrocław, a drugi pociąg z Lublina/Warszawy przez Kutno, Gniezno, Poznań, Ostrów Wielkopolski, Wrocław. Jestem ciekaw, jakie macie opinie na taki temat.
Miałem taki pomysł na trasę Warszawa-Szklarska Poręba: dwa pociągi z wagonami sypialnymi oraz przedziałowymi, pierwszy pociąg kursowałby z Lublina/Warszawy przez Łódź Fabryczną, Koluszki, Częstochowę, Katowice, Gliwice, Opole, Wrocław, a drugi pociąg z Lublina/Warszawy przez Kutno, Gniezno, Poznań, Ostrów Wielkopolski, Wrocław. Jestem ciekaw, jakie macie opinie na taki temat.
Jestem na nie. Po pierwsze, i Łódź, i Częstochowa i GOP? To mi się całkiem gryzie, a i czasowo byłoby zbyt długo. Podobnie zresztą jak opcja przez Poznań (i jeszcze Kutno i Gniezno). Zresztą, Poznań ma połączenie z Lublinem i Jelenią Górą/Szklarską Porębą. Nie przesadzajmy. Opcja z RJ 2014/15, czyli Karkonosze przez CMK, GOP była(by) najbardziej optymalna. A jeśli już tak bardzo chcesz puścić ten pociąg wiedenką, to od Piotrkowa Trybunalskiego przez Częstochowę i Myszków, po prostu. BTW, nie ma co spamować już, bo temat dotyczy RJ 2018/19.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Na niektóre pociągi w nowym rozkładzie już nie ma miejsc w 2 klasie na miesiąc naprzód - przykład Kołobrzegolino EIP3800 Warszawa odj. 16:25 piątek 21.12.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
mam pytanie jaką trasą pojadą wagony Przemyśl -Berlin na odcinku Katowice - Racibórz? dołączane do pociągu Metropol, trasa tych wagonów to jakaś porażka i te manewry w nocy w Raciborzu...
I drugie pytanie o pociągi Moskwa -Praga i Moskwa -Nicea jaką trasą pojadą z warszawy do Chałupek bo te stacje tylko widnieją w rozkładach jazdy
mam pytanie jaką trasą pojadą wagony Przemyśl -Berlin na odcinku Katowice - Racibórz?
Pojadą przez Zabrze-Gliwice, KK ominą łącznicą z Nowej Wsi i przez Kuźnię Rac. będą w Raciborzu. A dlaczego Racibórz - pisano w sieci na forach - bo tam jest w nocy rewident PKP IC z pociągu IC Pilecki, który tam nocuje. I wszystko jasne, nie?
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Właśnie oglądam rozkład jazdy pociągu IC Karkonosze, możliwość dojazdu z Opola i Lublińca do Łodzi pojawiła się chyba pierwszy raz od bardzo dawna? Ale nie wiem, nie znam zbyt dobrze rozkładów z zeszłych lat. Moim zdaniem trasa mogłaby kończyć się w Szklarskiej Porębie, obecnie rozkład pokazuje konieczność przesiadki na stacji Wrocław Główny o 4 w nocy.
Cytat:
kruczek: Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz musi odejść!
zgadzam się! i pozdrawiam
Cytat:
sympatyk: Naprawdę podróżujesz z Gliwic do Łodzi przez Warszawę?!?
Tak, w rozkładzie 2018/2019 jest taka możliwość: EIP 14:23 Gliwice - Warszawa Zach. 17:04 i dalej IC 17:11 Warszawa Zach. - Łódź Widzew 18:15. Inne możliwości to TLK Stoczniowiec z Katowic, lub IC Kormoran z Gliwic do Koluszek.
Właśnie oglądam rozkład jazdy pociągu IC Karkonosze, możliwość dojazdu z Opola i Lublińca do Łodzi pojawiła się chyba pierwszy raz od bardzo dawna? Ale nie wiem, nie znam zbyt dobrze rozkładów z zeszłych lat. Moim zdaniem trasa mogłaby kończyć się w Szklarskiej Porębie, obecnie rozkład pokazuje konieczność przesiadki na stacji Wrocław Główny o 4 w nocy.
Pociąg ma jeździć codziennie do Jeleniej, a w weekendy i w wybranych terminach do Szklarskiej Poręby. To prawda, skutkiem ubocznym nowej trasy jest możliwość dojazdu z Opolszczyzny do Łodzi. Trasy z Wrocławia do Warszawy przez Opole, Lubliniec, Częstochowę i Łódź istotnie jeszcze nie było. Jeśli chodzi o planowane połączenia, to z roku na rok robi się coraz bardziej egzotycznie.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Kilku kolegów pisało wcześniej o TLK Górnik jako "muchowozie" z Katowic do Częstochowy.
Faktycznie godziny odjazdu z Bytomia 3.30 czy Tarn. Gór 3.55, są niezbyt atrakcyjne. Komunikacja miejska z dzielnic Bytomia i Tarn. Gór o tej porze jest słaba i dojazd do dworca praktycznie taksówkami.
Mimo wszystko, wierzę, że Górnik nie upadnie na tej trasie i Bytom, Tarn. Góry jednak wygenerują jakąś frekwencję a w przyszłości pociąg się utrzyma.
mam pytanie jaką trasą pojadą wagony Przemyśl -Berlin na odcinku Katowice - Racibórz? dołączane do pociągu Metropol, trasa tych wagonów to jakaś porażka i te manewry w nocy w Raciborzu...
I drugie pytanie o pociągi Moskwa -Praga i Moskwa -Nicea jaką trasą pojadą z warszawy do Chałupek bo te stacje tylko widnieją w rozkładach jazdy
Pociągi Moskva - Praha i Moskva - Nicea od Chałupek kierują się na Racibórz - Kędzierzyn Koźle - Lubliniec - Częstochowę - Radomsko - Koluszki - Grodzisk Mazowiecki
I drugie pytanie o pociągi Moskwa -Praga i Moskwa -Nicea jaką trasą pojadą z warszawy do Chałupek bo te stacje tylko widnieją w rozkładach jazdy
Pociągi Moskva - Praha i Moskva - Nicea od Chałupek kierują się na Racibórz - Kędzierzyn Koźle - Lubliniec - Częstochowę - Radomsko - Koluszki - Grodzisk Mazowiecki[/quote]
Jaka egzotyczna trasa, a jaki jest powód zmiany trasy w Polsce?
Przy okazji czy były kiedykolwiek pasażerskie z Kedzierzyna w stronę Lublińca? W Lublińcu jest możliwość jazdy z Toszka oraz Tarnowskich Gór w stronę Częstochowy bez zmiany czoła?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum