Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Kolej musi zwracać pieniądze przy spóźnieniach
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-09-2013, 00:09   Kolej musi zwracać pieniądze przy spóźnieniach Odpowiedz z cytatem

Według unijnego prawa kolej musi zwracać podróżnym część kosztów przejazdu, nawet jeżeli pociągi mają opóźnienia ze względu na siłę wyższą.

Orzeczenie wydane przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu odnosi się do wszystkich europejskich przewoźników kolejowych.

W wypadku opóźnień pociągów, spowodowanych działaniem siły wyższej, jak np. warunki pogodowe, osunięcie się ziemi, zniszczenie torowisk czy strajki, kolej musi zwracać pasażerom pieniądze za bilety.

W przypadku opóźnień, podróżnym w UE już od dawna przysługuje odszkodowanie: przy opóźnieniach od 60 do 119 minut należy się zwrot jednej czwartej ceny biletu, powyżej 2 godzin - połowy ceny. Opóźnienia do jednej godziny podróżni muszą tolerować bez jakiejkolwiek rekompensaty.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-09-2013, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Dziennikarze „Deutsche Welle” wybrali z niemieckiej prasy artykuły przedstawiające opinie na temat orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie odszkodowań dla pasażerów za opóźnienia pociągów. Orzeczenie wydaje się sprzeczne z przepisami UE.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 09-10-2013, 07:34    Odpowiedz z cytatem

Śnieżyca czy huragan nie mogą wyłączyć odpowiedzialności przewoźnika za opóźnienie pociągu. Trybunał Sprawiedliwości UE potwierdził, że pasażerowie, których pociąg spóźnia się z powodu działania siły wyższej, mają prawo do odszkodowania w postaci częściowego zwrotu pieniędzy za bilet. Jeśli opóźnienie przekracza godzinę, pasażerowi należy się 25 proc. ceny, w przypadku ponad 120-minutowego – 50 proc. ceny biletu.

Więcej:
http://www.newseria.pl/news/pasazer_ma_prawo_do,p533433267


_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kamilkirsk Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Paź 2013

PostWysłany: 11-10-2013, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale zwracanie za bilety funkcjonuje od nas od dość dawna, chociaż wiadomo zależało to dotąd głównie od widzi mi się obsługi stacji. Jednak kiedy przez śnieżyce nie dojechałem do celu o planowanej 22, a o 3 w nocy dostałam zwrot za bilet zaraz po wyjściu z pociągu i zwróceniu się w tej sprawie do kasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 13-10-2013, 10:48    Odpowiedz z cytatem

Tylko kiedy będzie zwrot za pociągi TLK a nie tylko za EIC?

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alf1923 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Sie 2008

PostWysłany: 13-10-2013, 12:42    Odpowiedz z cytatem

Kontrowersyjny przepis byłby, ale mimo wszystko na pewno przyciągnęło by to podróżnych, którzy wiedzą, że mimo warunków pogodowych mogą liczyć na swojego narodowego przewoźnika , tak abyśmy wszyscy mogli w jakimś promilu brać na barki przymrozki:) Wiadomo pasażerów zimą może być więcej bo każdy wie , że pociąg jednak przejedzie, pojedzie. Nasz przewoźnik ma takich a nie innych "handlowców", którzy nie są ani dla pasażerów , ani dla pracowników, tylko sami sobie rzepkę skrobią, dodając podpunkt w swoich CV, praca w "prężnej rozwijającej spółce skarbu państwa" cóż
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 13-10-2013, 14:45    Odpowiedz z cytatem

A co w przypadku biletów okresowych?

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 10-10-2018, 20:35    Odpowiedz z cytatem

Odszkodowania za opóźnienie pociągu i więcej praw dla pasażerów. To ma być rewolucja!

Komisja transportu w Parlamencie Europejskim przegłosowała pakiet zmian, które zwiększają prawa pasażerów kolei w UE. Pasażerowie otrzymają większe odszkodowania za spóźnienia pociągów, niepełnosprawni mają mieć ułatwienia, w każdym pociągu ma być miejsce dla rowerów.

Więcej:
https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/rewolucja-na-kolei-pasazerow-czeka-wiele-zmian,875001.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ciapaty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2017

PostWysłany: 11-10-2018, 16:26    Odpowiedz z cytatem

I bardzo dobrze. Tyle, że wprowadzenie tych zmian wymaga jeszcze najpierw głosowania Parlamentu Europejskiego. (prawdopodobnie w listopadzie lub grudniu) a potem porozumienia z państwami członkowskimi w ramach Rady UE.

Rynek Kolejowy pisze na ten temat nieco więcej
Cytat:
Nowe przepisy dotyczące praw pasażera najwcześniej mogą wejść w życie w 2020 roku - po ich uchwaleniu muszą je wprowadzić do swoich systemów prawnych państwa członkowskie. Ten termin zdaniem [europosła prof. Bogusława] Liberadzkiego nie byłby korzystny dla Polskich Kolei Państwowych - a to dlatego, że do 2023 roku w Polsce trwać będzie realizacja inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego, która znacznie utrudnia ruch pociągów.

Podczas tak intensywnych prac infrastrukturalnych trudno zapewnić pasażerom odpowiednią obsługę - według wyliczeń posła wprowadzenie przepisów w tej chwili kosztowałoby polskich przewoźników około dwieście milionów złotych rocznie tytułem odszkodowań. Przeniesienie startu funkcjonowania nowych przepisów na 2023 rok dałoby polskim kolejarzom szansę na ukończenie inwestycji torowych i poprawę punktualności pociągów.

W sumie polskie koleje zrobią wszystko, by nowe przepisy rozwodnić i wprowadzić jak najpóźniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl