Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Rusza rządowy program Kolej Plus
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 22-04-2020, 13:16    Odpowiedz z cytatem

Bittel: Wkrótce ogłosimy nabór na projekty Kolej Plus.

Rząd nie zamierza rezygnować z realizacji programu odbudowy i budowy infrastruktury kolejowej do ośrodków miejskich jej pozbawionych. – Program Kolej Plus ma być jednym z motorów gospodarki, które pomogą jej w wychodzeniu z kryzysu – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/bittel-wkrotce-oglosimy-nabor-na-projekty-kolej-plus-96389.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-04-2020, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Ustawa "Kolej Plus" weszła w życie

Weszła w życie ustawa "Kolej Plus". Nowe regulacje, które opracowano jeszcze przed epidemią koronawirusa, mają docelowo poprawić komunikację kolejową w regionach, a także przywrócić do użytku nieczynne linie i zapobiec likwidowaniu infrastruktury kolejowej - poinformował w poniedziałek Urząd Transportu Kolejowego.

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/ustawa-kolej-plus-weszla-w-zycie,389950.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-05-2020, 11:41    Odpowiedz z cytatem

Plusy ujemne Kolei Plus

Jeszcze w maju 2020 r. ma wreszcie rozpocząć się nabór wniosków do programu Kolej Plus. Programu, który rodził się w bólach przez ponad półtora roku. Spółka PKP PLK chce w ramach rządowego programu odbudowy linii lokalnych realizować drogie i czasochłonne projekty. Samorządów na to jednak nie stać.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs107.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-05-2020, 10:38    Odpowiedz z cytatem

Kolejny program PiS z "plusem" rozwiąże problemy polskich kolei? "Samorządy mogą nie udźwignąć tak dużych wydatków"

Polska kolej może ucierpieć w wyniku koronawirusa - zauważa ekspert. - Już widać pewien efekt psychologiczny - obawę przed podróżami transportem zbiorowym. Niestety ta obawa jest wykorzystywana na przykład przez polityków - ocenia Karol Trammer, redaktor naczelny dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" i autor książki "Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej".

Więcej:
https://next.gazeta.pl/next/7,151003,25921458,kolej-po-koronawirusie-nie-wszystkie-pociagi-moga-wyjechac.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-05-2020, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Program Kolej Plus: Ruszył nabór. Samorządy mogą składać wnioski.

We wtorek (26 maja) PKP PLK rozpoczęły nabór wniosków od samorządów do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej - Kolej Plus. Według szacunków, na realizację programu zostanie przeznaczone 6,5 mld zł do 2028 r. Wstępnie wytypowano 20 projektów.

Więcej:
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/program-kolej-plus-ruszyl-nabor-samorzady-moga-skladac-wnioski,184889.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-05-2020, 11:18    Odpowiedz z cytatem

Kolej Plus za droga dla samorządów. "Deklaracje Dudy można włożyć między bajki"

Rządowy program ma finansowo pomóc w budowie brakujących połączeń kolejowych. Ale samorządom, do których jest adresowany, braknie pieniędzy na 15-proc. wkład własny.

Czytaj więcej:
https://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/1479434,kolej-plus-za-droga-dla-samorzadow-deklaracje-dudy-bajki.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-08-2020, 19:32    Odpowiedz z cytatem

Program Kolej Plus: zgłoszone projekty przewyższają założony budżet czterokrotnie

Blisko 100 wniosków trafiło do PKP Polskich Linii Kolejowych w ramach pierwszego etapu Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej „Kolej Plus”. Zgłoszenia dotarły ze wszystkich województw.

Więcej:
https://raportkolejowy.pl/program-kolej-plus-zgloszone-projekty-przewyzszaja-zalozony-budzet-czterokrotnie/

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-08-2020, 19:31    Odpowiedz z cytatem

Kolej Plus w Polsce Wschodniej

Znamy już wszystkie projekty, zgłoszone do programu Kolej Plus przez województwa zaliczające się do Polski Wschodniej. Pięć projektów zgłosiło do programu Kolej Plus województwo Lubelskie - dwa z nich dotyczą budowy nowych linii kolejowych.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolej-plus-w-polsce-wschodniej-98356.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 29-08-2020, 20:08    Odpowiedz z cytatem

No tak, poprzednie rządy likwidowały w Polsce niektóre trasy kolejowe, bo nie były opłacalne i rentowne i nagle teraz, za rządów PiS znajdą się "wielkie miliardy", nie wiadomo skąd na przywrócenie tych tras kolejowych, które kiedyś były zamykane.
Pytanie tylko, czy to będzie nadal opłacalne finansowo, przynajmniej na niektórych trasach kolejowych?
Bo to będą koszty utrzymania tych, "nowych połączeń" na trasach kolejowych, z budżetu.
Czy wierzycie w to, że w każdym miejscu, na każdej trasie w Polsce będą nagle opłacalne takie trasy?
Przecież, przykładowo jeżeli na niektórych trasach kolejowych, które będą, czy byłyby z powrotem przywrócone nie będzie dużego zainteresowania podróżami, to co utrzymywać, z publicznych pieniędzy takie trasy, niepotrzebnie?

Te, trasy, połączenia które były kiedyś zamykane, one nie były zamykane bez powodu.
Po prostu, bardzo mało ludzi tam podróżowało więc nie opłacało się finansować nierentownych połączeń na trasach.
A zamykane, niektóre kasy biletowe, szczególnie w małych i najmniejszych miejscowościach nie były zamykane bez powodu?
Dobrze by było, gdyby większość ludzi w Polsce, zamiast jeździć ciągle samochodami, wybierałoby: publiczny transport, podróże koleją.
Ale niestety, samochodów jest na ulicach coraz więcej, brakuje miejsc parkingowych, w małych, większych i największych miastach w Polsce, bo ludzie stają coraz bardziej "wygodni" i wybierają samochody, którymi jeżdżą gdzieś szybko.
Wcale nie ma dużego wzrostu podróżujących koleją, z tego co widać, a tylko zawsze najwięcej podróżujących podróżuje w pewnych okresach, jak: wakacje, ferie zimowe i święta.
Natomiast w normalnych okresach, poza wakacyjnych pociągi w wielu składach, na wielu trasach mają małą ilość podróżujących.
To jest widoczne, nawet też w połączeniach regionalnych, w pociągach osobowych.
No a już, połączenia dalekobieżne przewożą, w normalnych okresach bardzo małą ilość ludzi i niektóre wagony z przedziałami są puste.
Oczywiście to też trochę zależy od rejonów w Polsce, miedzy niektórymi miastami.

Przez zbyt dużą ilość samochodów na polskich ulicach, ludzie wolą być wygodni i wsiadać do samochodów, co z kolei się przekłada na zmniejszoną, i to czasem znacznie ilość podróżujących w pociągach.
Ponadto, z roku na rok niektórzy posiadają coraz więcej samochodów, bo albo je kupują, albo pożyczają i coraz więcej ludzi jeździ samochodami, więc nie ma dużego zainteresowania połączeniami kolejowymi.
Dlatego są w Polsce organizowane takie dni, które się nazywają "dni bez samochodu", gdzie PKP zachęca do wybierania podróżami koleją, bezpłatnie, gdzie w tych dniach nie trzeba kupować biletów.

Ale to nie jest do końca skuteczne, bo i tak ludzie, przyzwyczajeni do samochodów, wybiorą te samochody, co jest widoczne na ulicach.

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krog Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 31 Sie 2008

PostWysłany: 30-08-2020, 10:34    Odpowiedz z cytatem

Z tej mąki chleba nie będzie. To jest propagandowa zagrywka. Najgorszą kompromitacją programu Kolej+ jest to, że zarząd województwa świętokrzyskiego nie złożył wniosku dotyczącego przywrócenia kolejowego ruchu pasażerskiego do Końskich. A właśnie rzekomo na peronie w Końskich Prezydent RP podpisał nowelizację ustawy o transporcie kolejowym w zakresie dotyczącym możliwości uruchomienia finansowych środków budżetowych na program Kolej+.
A to właśnie przywrócenie kolei do Końskich ma racjonalne i ekonomiczne uzasadnienie ponieważ potrzebne są w porównaniu z innymi nieczynnymi liniami nie tak duże kwoty. Poza tym kolej w Końskich ma czynną linię kolejową po której jeżdżą pociągi towarowe.

_________________
Nie kupuję produktów Made in China
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 30-08-2020, 18:54    Odpowiedz z cytatem

Te koszty na przywracanie zamkniętych połączeń kolejowych na niektórych trasach będą z naszych podatków.
Być może koszty budowy, odremontowania nieczynnych tras kolejowych będą w większości pochodziły ze środków unijnych, dlatego rząd PiS się od Brukseli domaga kolejnych, bardzo dużych miliardów euro, które mają być przeznaczone na tę inwestycje, ale też na inne inwestycje, np. drogowe.
Koszty budowy nieczynnych tras kolejowych pochłoną potężne środki finansowe i na pewno, Polska nie ma i nie będzie miała takich środków, w budżecie, żeby to sfinansować.
W ogóle, gdyby nie "unijne środki" dla Polski, to tutaj prawie nic by się nie wykonywało, z ważnych i najważniejszych inwestycji, zarówno drogowych, jak i kolejowych, bo brakowałoby na to środków.
Potrzeb jest tak dużo, że tego się nie da zliczyć w kraju.

Nie wiadomo, czy udałoby się pozyskiwać dla Polski bardzo duże miliardy euro na inwestycje kolejowe, do "przywracania" nieaktualnych połączeń kolejowych, bo Polska już, od lat otrzymuje bardzo duże środki na inwestycje kolejowe i dworcowe.

Można sobie wyobrazić, jakie koszty będą przy budowie tras kolejowych, które kiedyś zostały zamknięte? Jakie to będą odcinki tras, w kilometrach?
Trudno jest mi uwierzyć, żeby dało radę, w każdym miejscu, gdzie zamknięto trasy kolejowe je tam z powrotem wybudować.
To byłyby zbyt potężne środki finansowe, których Unia Europejska w takich kwotach Polsce raczej nie przekaże.
No i poza tym utrzymanie takich "kolejowych połączeń", to już nie ze środków unijnych, tylko z lokalnych samorządów.
To spowoduje jeszcze większy wzrost podatków dla mieszkańców, gdzie trzeba będzie biednym szczególnie więcej zabierać.
A już są podnoszone opłaty za ścieki i za śmieci.

I nikogo nie interesuje, że biednych ludzi nie stać na wyższe opłaty.

Mają płacić i koniec.

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

lubuszanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2018

PostWysłany: 01-09-2020, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Linie w większości stały się nierentowne, ponieważ były zaniedbane. Dłuższe czasy przejazdów spowodowały odpływ pasażerów. Wina nie jest samych linii tylko złego zarządzania nimi. Wraz z odbudową należy podnieść prędkości na nich. Pasażerowie wtedy się znajdą i linie utrzymają się same.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 01-09-2020, 23:51    Odpowiedz z cytatem

Tak, również te trasy kolejowe, które były nierentowne w Polsce zostały zamknięte z powodu niezbyt dobrego stanu i zaniedbania.
Dlatego, Polska jest od 2004 roku w Unii Europejskiej i od tego czasu otrzymuje ogromne dotacje unijne na remonty i modernizacje kolei i infrastruktury kolejowej.
Tak ogromne środki, liczone w setkach miliardów euro, a na polską walutę to jeszcze więcej, w przeliczeniu nie wystarczały na przywracanie i odremontowanie zamkniętych tras kolejowych?
Dopiero teraz, za rządów PiS za to się wzięli? A jaka jest pewność, że Polska będzie otrzymywała duże środki z Unii na odremontowanie i przywracanie tras kolejowych, jak, "unijne środki" będą ograniczone, i to nie tylko dla Polski?
Bo jeżeli tak się stanie ( a przypomnę, że Wielka Brytania już jest poza Unią Europejską i nie będzie w następnym roku wpłacała dużych składek unijnych, co zmniejszy znacznie nawet wpływy do unijnej kasy, a co za tym idzie, dotacje dla Polski i innych, unijnych krajów ), to rząd PiS będzie znowu obciążał podatkami biednych ludzi, pracujących, żeby z czegoś finansował modernizacje nieczynnych tras kolejowych, jak również ich utrzymanie.
To będą bardzo duże koszty.
Trzeba było pomyśleć wiele lat wcześniej, jeszcze za poprzednich rządów w Polsce, aby już wtedy "przywracać" nieczynne trasy kolejowe.
I to właśnie ze środków w większości unijnych.
Ale, potrzeb na kolei było tak dużo, że finansowano remonty wielu zaniedbanych dworców, które funkcjonowały na czynnych trasach kolejowych, i nadal funkcjonują, jak również remonty torowisk, które były i są czynne, oraz remonty wagonów, lokomotyw i zakup nowych wagonów.

Więc widać, jakie potrzeby były i są nadal na polskiej kolei?
Gdzie nawet na trasach czynnych, po których są normalnie połączenia kolejowe trzeba było to remontować, bo było stare i niszczało.
I już samo to pochłaniało ogromne środki unijne, bo to nie są tanie inwestycje i remonty.
A ile dworców kolejowych w Polsce odremontowano, w ciągu wielu lat, w małych i dużych, największych miastach? I te dworce funkcjonowały cały czas na trasach kolejowych.
To gdzie tutaj jest mowa o przywróceniu tych tras kolejowych, które zostały zamknięte z nierentowności, a które pochłoną kolejne, setki miliardów, jak nie więcej, np. polskich złotych, żeby one znowu funkcjonowały?

Trzeba też na to spojrzeć z tej strony, iż wiele potrzeb na polskiej kolei wymaga remontów i modernizacji na czynnych trasach kolejowych.
A żeby w Polsce była "szybka kolej", tak jak to jest w wielu krajach Europy Zachodniej, to też to wymaga bardzo dużych kosztów, bo to, co jest wygodne, dużo kosztuje.
Koszty obecne np. modernizacji, remontów wagonów kolejowych i lokomotyw to też są bardzo duże koszty.
Jeżeli w Polsce chcemy podróżować: ładnie i wygodnie, to trzeba stary tabor cały czas remontować, a czasami zakupić nowe wagony i lokomotywy, które są bardzo drogie, bo, skomputeryzowane.
Ciekawe, czy Unia Europejska będzie miała aż tyle środków finansowych na te wszystkie koszty dla Polski, na kolei? Licząc również polski budżet, który i tak "ledwo zipie" przez zbyt duże wydatki na społeczeństwo, a który będzie musiał, ze znacznych środków finansować przywracanie nieczynnych, kolejowych tras.

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-09-2020, 19:12    Odpowiedz z cytatem

Wszystkie 96 wniosków do Kolej Plus. Mamy listę i mapę

PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniły "Rynkowi Kolejowemu" listę wszystkich 96 wniosków złożonych do Programu Kolej Plus. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej podsumowano złożone propozycje, które do 26 listopada będą oceniane przez zarządcę infrastruktury.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wszystkie-96-wnioskow-do-kolej-plus-mamy-liste-i-mape-98427.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-09-2020, 13:36    Odpowiedz z cytatem

Bittel: Program Kolej Plus to rozwój dostępnej, ekologicznej i atrakcyjnej komunikacji.

Inwestycje, które zostaną zrealizowane w programie Kolej Plus pomogą zwalczyć wykluczenie komunikacyjne - poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Nabór wniosków w programie wartości 6,6 mld zł zakończył się pod koniec sierpnia.

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/bittel-program-kolej-plus-to-rozwoj-dostepnej-ekologicznej-i-atrakcyjnej-komunikacji,416125.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl