Muszę przyznać, że rozkład jazdy 2019/2020 dla Górnego Śląska to będzie chyba jeden z najlepszych rozkładów jazdy od na prawdę bardzo wielu lat, przynajmniej pod względem ilości kierunków do których będzie można się stąd bezpośrednio wydostać.
Barbakan z Miechowa, dojazdu do Miechowa brak, no chyba, że Hańczą z godzinnym czekaniem. Bo przecież Zefira nie da się tam zatrzymać. Kpina z pasażerów. Niech tłumy miechowian zapełnią ten pociąg.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Znamy zmiany w rozkładzie jazdy pociągów, który obowiązywać będzie od 15 grudnia w województwie lubuskim. Jest trochę nowości. Dodatkowe pary pociągów pojawią się m.in. na trasach: Gorzów Wlkp. – Kostrzyn i Zielona Góra Gł. – Rzepin. Pojawią się także nowe pociągi, m.in. na trasie Zielona Góra Szczecin i Zielona Góra- Żary-Żagań. Do rozkładu jazdy wraca także połączenie na linii Głogów-Leszno. W rozkładzie znajdzie się też długo oczekiwane połączenie z Żar i Żagania do Warszawy Wschodniej.
Barbakan z Miechowa, dojazdu do Miechowa brak, no chyba, że Hańczą z godzinnym czekaniem. Bo przecież Zefira nie da się tam zatrzymać. Kpina z pasażerów. Niech tłumy miechowian zapełnią ten pociąg.
Myślę, że to w najbliższy piątek poprawią. Przed korektą wrześniową pamiętam podobną sytuację - wtedy z Miechowa miał startować TLK Branicki.
Nowy rozkład jazdy to nadzieje na spełnienie obietnic składanych przed modernizacją linii kolejowych, ale też rozczarowania z tym związane. Przed modernizacją linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo - Olsztyn na każdym kroku podkreślano efekty czyli:
podniesienie dopuszczalnej prędkości: 120 - 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych;
podniesienie dopuszczalnego nacisku oś do 221 kN;
skrócenie czasu przejazdu dla pociągów regionalnych o ok. 17 min z 1h 17 min do ok. 1h w relacji Działdowo - Olsztyn;
skrócenie czasu przejazdu dla pociągów międzyregionalnych o ok. 17 min z 2h 27 min do ok. 2h 10 min w relacji Warszawa Centralna - Olsztyn Główny.
Przed modernizacją, skład do Działdowa skład jechał 1 godz 17 min, po modernizacji miał jechać 1 godz. a w nowym rozkładzie ważnym od 15 grudnia jedzie 1 godz. 20 min.... Ręce opadają. Wartość inwestycji to ponad 260 mln zł. a efekty sami widzicie... do tego 2 lata linia wyłączona z użytkowania. A wcześniej bywało, że pociąg do Działdowa potrafił przyjechać nawet 2-3 minuty szybciej i sobie stał.
Witam. To mój pierwszy post na forum i od razu zadam pytanie jeśli pozwolicie
Co dalej z pociągiem IC "SOŁA", który przestał kursować po 11 listopada? Przywrócą go od nowego rozkładu, czy będzie tylko nowość w postaci TLK "ROZEWIE"? Orientuje się ktoś? Szkoda by było jedynego bezpośredniego połączenia granicy PL z Warszawą, o przywrócenie którego południe Żywiecczyzny się tak starało
Z góry dziękuję za odpowiedź.
_________________ Pozdrowienia z Beskidu Żywieckiego!
Nowy rozkład jazdy na kolei. No i co z tego?
[Felieton]
W niedzielę 15 grudnia zmieni się rozkład jazdy pociągów. Jak to powszechnie wiadomo, rozkład na kolei zmienia się raz w roku, dlatego co trzy miesiące jest inny. A nawet co dwa. Właściwie łatwiej jest wskazać te niedziele, kiedy się nie zmienia.
Witam. To mój pierwszy post na forum i od razu zadam pytanie jeśli pozwolicie
Co dalej z pociągiem IC "SOŁA", który przestał kursować po 11 listopada? Przywrócą go od nowego rozkładu, czy będzie tylko nowość w postaci TLK "ROZEWIE"? Orientuje się ktoś? Szkoda by było jedynego bezpośredniego połączenia granicy PL z Warszawą, o przywrócenie którego południe Żywiecczyzny się tak starało
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozwolimy
Jeśli chodzi o dzień dzisiejszy.
IC SOŁA wyleciał całkowicie z rozkładu. Został 1-5 IC Daszyński do Białegostoku, i 6-7 IC OSCYPEK Zakopane-Warszawa plus nowość TLK Rozewie Zilina -Wrocław/Gdynia, Gdynia/Wrocław-Zilina codz., i sezonowy TLK Halny Zakopane-Wrocław/Bydgoszcz .
Pozytywne zmiany w komunikacji kolejowej między Polską a Niemcami
Prawdopodobnie uda się dopuścić do eksploatacji sieć trakcyjną na odcinku od Węglińca do Zgorzelca, dzięki czemu pociągi elektryczne dojadą aż pod niemiecką granicę. Poprawie ulegnie komunikacja między Szczecinem a Berlinem.
Na plakatach PLK jest błąd.Pociąg 1501 z Warszawy Zachodniej do Gdyni Głównej o 6.25 nie jest to IC ale EIC także trzeba zapomnieć o podrózy w taryfie IC .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum