Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Następny
RJ 2019/2020 na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 17-09-2019, 15:42    Odpowiedz z cytatem

Życzę powodzenia Legniczakom w znalezieniu miejsca w pociągach z Głogowa przez Lubin do Wrocławia Smile

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-09-2019, 19:25    Odpowiedz z cytatem

Na "Portalu Pasażera" PKP PLK jest już dostępny nowy rozkład jazdy. W wyszukiwarce połączeń należy wybrać datę po 15.12.2019.

https://portalpasazera.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 19-09-2019, 16:13    Odpowiedz z cytatem

Torczes napisał/a:
A to ciekawe bo linie na Rawicz obsługuje KD a na Poznań - wielkopolski PR.Czyżby przesuneli ED do Poznania?


Nie do końca tak jest. Kilka poznańskich obiegów obsługuje Oddział Dolnośląski.
Od nowego RJ natomiast jedną czy dwie pary na Rawicz obsłużą dodatkowo PRy w miejsce KD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 19-09-2019, 16:33    Odpowiedz z cytatem

Cieszyłem się na pociąg z Legnicy do Bielska-Białej, ale wychodzi na to, że z niego korzystać nie będę, bo na ten moment brak jakiegokolwiek sensownego skomunikowania. Przyjeżdżając od str. Zgorzelca czas oczekiwania w Legnicy ponad godzinę. Dziękuję bardzo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prezesrafal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2016
Skąd: Głogów

PostWysłany: 19-09-2019, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Bartuś napisał/a:
- Likwidacja pociągu REGIO z Wrocławia (18:54) do Głogowa - to jest hit, ten pociąg ma 100% frekwencji, w weekendy nieraz ludzie ledwo wchodzili do kibla,


Ten pociąg jest po prostu przesunięty o pół godziny na ok. 19:30

Bartuś napisał/a:
- Zdegradowanie IC Konopnicka do standardu TLK.


Konopnicka zdegradowana bo będzie miała wagony do Zielonej Góry z Warszawy przez Legnicę, Żagań i dzielona we Wrocławiu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 19-09-2019, 22:39    Odpowiedz z cytatem

prezesrafal napisał/a:
Bartuś napisał/a:
- Likwidacja pociągu REGIO z Wrocławia (18:54) do Głogowa - to jest hit, ten pociąg ma 100% frekwencji, w weekendy nieraz ludzie ledwo wchodzili do kibla,


Ten pociąg jest po prostu przesunięty o pół godziny na ok. 19:30


Ja widzę co innego. Jest pociąg odwożący ludzi pracujących do 18:00 a nie będzie. W nowym RJ pasażerowie ci będą musieli czekać 1:30h na pociąg. Zgadnij co wybiorą? Natomiast jest pociąg o 19:48 i będzie przesunięty trochę wcześniej, na 19:30. Kuriozalna sytuacja będzie w soboty - dziura w odjazdach z Wrocławia miedzy 16:40 a 19:30. To jest ta kolej aglomeracyjna w wykonaniu Beznadziejnych Samorządowców! Bierzecie się za ekspresy do Pragi a nie potraficie ogarnąć kolei dookoła Wrocławia!

Dodam że województwo (albo KD, jedna cholera) wykupiło niedawno artykuł sponsorowany w wołowsko-dolnobrzeskiej gazecie (Kurier Gmin) o kolejnych sukcesach Kolei Dolnośląskich (sic!) i planowanym zwiększeniu pracy przewozowej. Nie taniej byłoby po prostu przyjechać i napluć lokalnym mieszkańcom w twarz? Nie dość że naszą linię obsługują obskurne, wiecznie zapchane kible, w coraz gorszym stanie (PR Wrocław chyba złośliwie wypuszcza pojedyncze jednostki na zapchane do granic możliwości szczytówki do Zielonej Góry) to jeszcze funduje się nam regularną rzeź połączeń!

Link do artykułu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prezesrafal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2016
Skąd: Głogów

PostWysłany: 20-09-2019, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Bartuś napisał/a:
Ja widzę co innego. Jest pociąg odwożący ludzi pracujących do 18:00 a nie będzie. W nowym RJ pasażerowie ci będą musieli czekać 1:30h na pociąg. Zgadnij co wybiorą?


Bartuś napisał/a:
Kuriozalna sytuacja będzie w soboty - dziura w odjazdach z Wrocławia miedzy 16:40 a 19:30. To jest ta kolej aglomeracyjna w wykonaniu Beznadziejnych Samorządowców!


Rozumiem rozgoryczenie tym rozkładem jazdy. Jednak organizatorem przewozów jest Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i to on ma decydujący wpływ na kształt rozkładu jazdy. Co roku są też prowadzone konsultacje ws. przyszłorocznego rozkładu jazdy, więc skoro podjęto taką decyzję to znikąd to się nie wzięło. W obecnej sytuacji warto zadziałać w samorządzie terytorialnym na poziomie gminy, by jako przedstawiciel władzy wnioskowali o więcej pociągów lub zmianę godzin. Tak zrobił m. in. Strzelin, który już od roku ma i nadal będzie miał dodatkowe połączenie do tej miejscowości.

Bartuś napisał/a:
Nie dość że naszą linię obsługują obskurne, wiecznie zapchane kible, w coraz gorszym stanie (PR Wrocław chyba złośliwie wypuszcza pojedyncze jednostki na zapchane do granic możliwości szczytówki do Zielonej Góry) to jeszcze funduje się nam regularną rzeź połączeń!


Jak już wspominałem organizatorem przewozów jest UMWD i on ustala nie tylko przybliżone godziny rozkładu jazdy jak i zarówno tabor, który obsłuży połączenie w oparciu o możliwości taborowe przewoźnika. Niestety PR Wrocław nie dostaje od UMWD żadnego wsparcia taborowego to nie dziwota, że często jeżdżą najstarsze składy. EN57AL, który obsługuje linie są z zasobów PR z centrali i one są delegowane do oddziałów. Od razu powiem, że względem projektu UMWD pociąg R 66413 odj. z Wrocławia do Głogowa 15:51 i R 66226 odj. z Głogowa do Wrocławia o godz. 5:24 będą obsługiwane w dni robocze 2xEN57. Z linii Wrocław - Wołów - Głogów - Zielona Góra zniknie skład ED72Ac własnie m. in. na rzecz Strzelina. Projekt rozkładu jazdy był opublikowany na tym forum już w lipcu i juz wtedy można było podjąć jakiekolwiek kroki. Do grudnia mamy jeszcze trochę czasu i trzeba byłoby szybko działać by coś wskurać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 20-09-2019, 13:55    Odpowiedz z cytatem

prezesrafal, rozkład jazdy układają przewoźnicy (KD i PR) pod obiegi swego taboru. Mają nawet do tego ludzi na etatach rozkładowców. UMWD tylko ten rozkład akceptuje i ewentualnie reaguje na uwagi pasażerów. Aczkolwiek masz rację, że formalnie organizatorem kolejowych przewozów regionalnych jest UMWD (konkretnie marszałek Przybylski) i to do niego można mieć pretensje. Ale co zrobisz politykom? Wybory samorządowe dopiero za 4 lata, więc teraz mają ludzi w czterech literach. A kolejowy beton (zwłaszcza PR Wrocław) zawsze miał pasażerów w d...

Nie tylko na Nadodrzance kolejowa oferta się pogorszy (de facto na rzecz Lubina). Podobnie będzie na linii Legnica - Węgliniec, o czym pisze Noema. Ucierpi też linia do Jelcza-Laskowic, gdzie zniknie ostatni pociąg z Wrocławia po godz. 22-ej, a w weekendy ostatni pociąg będzie już o 19:50.

Nowy rozkład jazdy może zadowolić tylko mieszkańców tych miast:

LEGNICA / LUBIN - kilka nowych pociągów dalekobieżnych (przekierowanych z Nadodrzanki) + dodatkowe pociągi KD do/z Głogowa.
GŁOGÓW - wjadą Impulsy i będą dodatkowe bezpośrednie pociągi KD do Wrocławia przez Lubin i Legnicę.
ZGORZELEC - wjadą Impulsy i będą bezpośrednie pociągi KD do/z Wrocławia + pociąg IC do/z Warszawy.

Reszta nic nie zyska, albo wręcz straci. Przy czym te zyski to głównie zasługa PKP IC (przekierowanie pociągów dalekobieżnych) i PKP PLK (elektryfikacja linii do Zgorzelca co umożliwi wjazd EZT). Natomiast UMWD/KD, czyli Bezpartyjni Samorządowcy dzierżący władzę na Dolnym Śląsku, zadbali tylko o Lubin, czyli o swoje miasto. Przypominam, że prezydent Lubina jest liderem Bezpartyjnych Samorządowców, a jego lubińscy (bez)partyjni koledzy zasiadają w zarządach UMWD (Myrda) i KD (Stawikowski). Jeden z nich pcha się teraz do Senatu i rzuca taką oto kiełbasę wyborczą:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=22270

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.


Ostatnio zmieniony przez Beatrycze dnia 20-09-2019, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 20-09-2019, 16:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Niestety PR Wrocław nie dostaje od UMWD żadnego wsparcia taborowego to nie dziwota


W tym akurat w pełni się z UMWD zgadzam. Jakiekolwiek wsparcie taborowe tego oddziału kwalifikowałoby się do natychmiastowego zgłoszenia do prokuratury. Wystarczy spojrzeć okiem jak bardzo brudny, zapuszczony i pomalowany przez graficiarzy jest tabor PR Wrocław. Stan wizualny (i zapewne techniczny) wrocławskich kibli koszmarnie odstaje nie tylko od taboru Kolei Dolnośląskich ale także od innych oddziałów PR. Nie słyszałem o jakichś spektakularnych transferach taboru do Oddziału Wielkopolskiego, Łódzkiego czy Pomorskiego, a tamtejsze jednostki jeżdżą po prostu czyste. Z kolei Oddział Dolnośląski w ciągu kilku lat stał się z zakładu z wzorowo utrzymanymi jednostkami, najgorszą dziadownią w Polsce. Gorszy stan taboru jest chyba tylko w Oddziale Lubuskim. Nadodrzanka ma to "szczęście" być obsługiwana przez oba te oddziały.

Cytat:
Od razu powiem, że względem projektu UMWD pociąg R 66413 odj. z Wrocławia do Głogowa 15:51 i R 66226 odj. z Głogowa do Wrocławia o godz. 5:24 będą obsługiwane w dni robocze 2xEN57


Na którym to obiegu podwójna jednostka jest kompletnie niepotrzebna. Wystarczy go obsłużyć dłuższym EZT (np ED72Ac, który jeździł w ubiegłym RJ - komuś to musiało bardzo przeszkadzać, skoro został skierowany na przeciwszczytowe muchowozy). Problem dotyczy przede wszystkim weekendów i pociągów do Zielonej Góry i to tam powinny być skierowane podwójne jednostki.

Cytat:
EN57AL, który obsługuje linie są z zasobów PR z centrali i one są delegowane do oddziałów.


Gdyby nie umowa ramowa na obsługę relacji Wrocław-Zielona Góra przez EN57AL to do dziś na tej linii jeździłyby tylko i wyłącznie stare kible. Dodajmy, że mimo tej umowy zmodernizowany tabor i tak czasem się pojawia a czasem nie i nawet na "tygrysowych" obiegach bardzo często jeździ stary szrot. Co ciekawe problem ten występuje tylko w Oddziale Dolnośląskim i Oddziale Lubuskim, bo np. nie zauważyłem, żeby takie coś było w Wielkopolsce. Tam się da?

Cytat:
Do grudnia mamy jeszcze trochę czasu i trzeba byłoby szybko działać by coś wskurać.


Już dawno zacząłem działać. Od jakiegoś czasu jeżdżę nową drogą samochodem do Miękini i tam korzystam z pociągów Kolei Dolnośląskich, jeszcze bardziej dopychając składy na linii zgorzeleckiej. Zresztą nietrudno na parkingu tam znaleźć samochody z rejestracją "DWL". Może to jest kuriozalne, bo zarówno Brzeg Dolny jak i Wołów mają połączenie kolejowe, ale przynajmniej jadę czystym, klimatyzowanym składem bez loterii czy przyjedzie "tygrys" czy rozsypujący się szrot.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-09-2019, 23:59    Odpowiedz z cytatem

WIELKIE CIĘCIE - POCZĄTEK KOŃCA RENESANSU KOLEI NA DOLNYM ŚLĄSKU?

Im bliżej grudniowej zmiany rozkładu tym poznajemy więcej szczegółów nowego - pierwszego przygotowanego przez "dobrą zmianę" (tegoroczna oferta była przygotowana jeszcze za rządów Marszałka Michalaka i starego zarządu w KD). Co rzuca się w oczy to masowa likwidacja "nocek" - ostatnich pociągów w dobie z Wrocławia i pierwszych w dobie do Wrocławia. Pojawiają się też dawno nie widziane codzienne techniczne podsyły taboru - przekleństwo czasów monopolu Przewozów Regionalnych. Niżej krótka analiza zmian.

Likwidacja nocki w Bierutowie:
Likwidacja pociągu z Bierutowa do Wroclawia o 4:00, będzie tylko następny o 5:00.
Likwidacja ostatniego pociągu do Bierutowa koło 23:00.
Ostatni będzie odjeżdżał po 21:00.

Likwidacja nocki w Jelczu+ oddanie pociągów KD do PR:
Likwidacja ostatniego pociągu do Jelcza około 22:45. Ostatni pociąg z Wrocławia do Jelcza odjedzie po 21:20 (!)
Likwidacja pierwszego pociagu po 4 rano z Jelcza do Wroclawia. Pierwszy do Wrocławia pojedzie dopiero o 5:40.
Do Jelcza będzie w dni robocze jeździło 6 pociągów PR - na linię wraca stary, 30-50 letni tabor (nowe Impulsy KD zostają przesunięte na linię Głogów - Lubin - Legnica).

Likwidacja nocki w Trzebnicy:
Likwidacja ostatniego pociągu do Trzebnicy. Ostatni z Wroclawia pojedzie o 21:00 (!!!)
Likwidacja pierwszego pociągu z TRZEBNICY DO Wrocławia ok 4:40.
Następny pociąg pojedzie dopiero godzinę później, a we Wrocławiu będzie o 6:48.

Likwidacja nocki w Międzylesiu:
Likwidacja ostatniego pociągu z Klodzka do Międzylesia oraz pierwszego z Międzylesia do Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieście.
Ostatni pociąg do Międzylesia z Wrocławia odjedzie o 19:55, z Klodzka koło godziny 21:30.
Pierwszy pociąg z Międzylesia odjedzie o 5:42.
Do Bystrzycy Kłodzkiej Przedmiesie wcześnie rano będzie podsył składu z Klodzka.

Likwidacja par pociągów w Kłodzku:
Zostanie zlikwidowane po jednej parze pociągu do Kudowy Zdrój (dni robocze 6, weekend 7), na linii 286 Kłodzko- Wałbrzych (6 par codziennie) oraz do powyższego do/z Międzylesia.

Likwidacja nocki w Szklarskiej:
Skrócony zostanie ostatni pociąg do Szklarskiej Poręby, pojedzie tylko do Jeleniej Góry.
Rano będzie podsył składu na pusto z Jeleniej.

Na plus jedynie zwiększona zostanie liczba pociągów na linii 137: od Jaworzyny do Legnicy (9 par - efekt budowy mijanki Przybyłowice ), od Kamieńca do Dzierżoniowa (z 6 do 8 par).

Niżej poszczególne zmiany - zlikwidowane pociągi:

Zlikwidowane pociągi:

PR 60589 Wrocław (22:55)- Bierutów (23:52)
60573 Bierutów (4:08)- Wrocław (5:10)

KD 69720 Wrocław (22:48)- Jelcz Laskowice (23:18)
KD 67851 Jelcz (4:48)- Wrocław (5:18)

KD 69971 Wrocław (22:48)- Trzebnica (23:33)
KD 69900 Trzebnica (4:36)- Wrocław (5:21)

KD 69379 z Wroclawia na odcinku Kłodzko Główne (22:51) - Międzylesie (23:36)
KD 69304 do Wrocławia na odcinku Międzylesie (4:37)- Bystrzyca Kłodzka Przedmieście (4:56) (Podsył z Klodzka)

(do tego skrócony będzie jeden pociąg z Międzylesia do Wrocławia lecz ogólnie są tu większe zmiany godzinowo - pociąg o 10:43 z Międzylesia będzie jeździł o 7:48 i tylko do Klodzka)

KD 69410 Kłodzko Gł (20:04)- Kudowa (21:19)
(rano podsył z Klodzka na poranny, tylko dni robocze)

KD 69289 Wrocław (17:16)- Szklarska (20:18) na odcinku od Jeleniej (19:25)
(rano podsył z Jeleniej na poranny)

KD 69421 Kłodzko Gł (5:00)- Wałbrzych (6:11)
KD 69410 Wałbrzych Gl (18:38)- Kłodzko Gł (19:47)

Źródło:
https://www.facebook.com/FajneKoleje

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Synukz Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 11 Wrz 2017
Skąd: Kamieniec Ząbkowicki

PostWysłany: 23-09-2019, 06:41    Odpowiedz z cytatem

Skrócenie tez pociągu 69632/3 Rawicz - Kłodzko Główne (17:23) do stacji Ziębice (16:42) gdzie mieszkamy Kamieńca, Barda i Kłodzka nim wracają z pracy. Oraz likwidacja 69330 Kłodzko Główne (20:05) - Rawicz.
16:57 Ziębice - Rawicz zamiast po 20 jak było.
Od 19:00 do 21 aby wydostać się z kotliny Kłodzkiej to najlepiej autem Very Happy
Te Ziębice powinny przedłużyć do Kamieńca i skomunikowanie od Legnicy w stronę Kłodzka. Ok 22 brakuje dodatkowego połączenia w stronę Kłodzka. Nawet IC byłoby spoko
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

janox79 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 17 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-09-2019, 20:55    Odpowiedz z cytatem

Przeglądając nowy rozkład jazdy 2019/2020 na portalu pasażera zauważyłem, że przy stacjach:
- Nowa Wieś Legnicka
- Krzyżowa
widnieje trójkąt z następującą informacją:

Uwaga, stacja posiada cechy, które mogą wpłynąć na Twoją podróż:
- pociąg zatrzymuje się na tej stacji tylko na żądanie
- jeżeli chcesz wsiąść na tej stacji, oczekuj na pociąg w miejscu widocznym dla maszynisty
- jeżeli chcesz wysiąść na tej stacji, poinformuj obsługę pociągu


Czyżby przystanki na żądanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 24-09-2019, 08:20    Odpowiedz z cytatem

Takim przystankiem na żądanie od dawna powinien być Górzyniec na linii 311.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

JaMi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Mar 2017

PostWysłany: 24-09-2019, 12:51    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli patrzymy na połączenia ranne i nocne oferta zostaje dostosowywana do oferty na linii 274 i 311 czyli "wygaśmy popyt to tłok się zimniejszy".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prezesrafal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2016
Skąd: Głogów

PostWysłany: 24-09-2019, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Wszyscy mówią tylko w negatywach o nowym rozkładzie jazdy, a warto zauważyć, że w Głogowie planowane są skomunikowania pociągów ze strony Legnicy z pociągami do Leszna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl