Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Jelenia Góra bez pociągów przez 1,5 roku?
Autor Wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-09-2019, 09:48    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
jednodniowe wypady z Wrocławia w Karkonosze nie kalkulują się, bo pół dnia spędza się w pociągu

Ja na takowe jeżdżę od kilku lat i 6 godzin w pociągu nie stanowi dla mnie problemu. I takich pasażerów jest całkiem sporo.
Pirat napisał/a:
Przy wyjeździe na weekend godzina więcej w pociągu nie robi mi różnicy.

My na tym forum nie jesteśmy zbyt reprezentacyjną grupą Wink Jak "zwykli"ludzie zobaczą taki czas przejazdu, bez znaczenia czy bezpośrednio, czy z KKZ, to w większości na dzień dobry zrezygnują z pociągu na rzecz autobusu, który jest w stanie przejechać tę trasę poniżej 3 godzin. PKS Jelenia Góra na pewno skorzysta z okazji i już zaciera ręce...

Zasadniczo chodzi mi o to, że bez względu jak pociąg pojedzie, to przy tak długim czasie przejazdu kolej straci większość pasażerów. To właśnie czas przejazdu stoi za sukcesem kolei na trasie Wrocław - Jelenia Góra - Szklarska Poręba. Ja jeszcze pamiętam czasy sprzed 7-8 lat, kiedy w wakacyjny weekend na starcie w Jeleniej Górze można było spokojnie wybierać w kiblu miejsca leżące, a 3-wagonowy Kamieńczyk świecił pustkami. I jeśli ten remont będzie trwał wyjątkowo długo, to kolej mocno na tym ucierpi. Dlatego przewoźnicy powinni już zacząć myśleć jak ten problem rozwiązać. Jazda okrężną drogą przez Węgliniec jest jakimś tam wyjściem, z resztą dość naturalnym i wcale nie głupim, ale długi czas jazdy wielu zniechęci. KD przerabiały to już przy okazji remontu linii nr 276, kiedy pociągi relacji Wrocław - Kudowa-Zdrój skierowano objazdem przez Wałbrzych i Nową Rudą. Na odcinku Wrocław - Nowa Ruda był spory sukces i pociągiem jeździło bardzo dużo ludzi, to dalej w kierunku Polanicy i Kudowy jeździły pojedyncze osoby, bo czas przejazdu był zbyt długi. Tutaj może być podobnie. Dla pasażerów z Legnicy, czy Bolesławca na pewno bezpośredni pociąg do Szklarskiej będzie świetnym rozwiązaniem, ale Wrocław traci i to mocno. Dlatego ogólnie nie jestem przeciwnikiem pociągów przez Węgliniec. Mało tego, uważam, że przynajmniej w weekendy mogłyby jeździć nawet na stałe. Ale obecnych tłumów w tych pociągach jakoś nie widzę.

Podsumowując już ten nieco przynudnawy wywód: bez względu jak zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza, to kolej i tak będzie w defensywie. Przerabiamy już to w całej Polsce od dobrych 10 lat. Każdy remont, każdy objazd, każda KKZ na dzień dobry zniechęca pasażerów. I dlatego nie dziwię się lokalnym samorządowcom, że już teraz biją na alarm. I niestety znając anty-pasażerskie podejście władz co niektórych spółek kolejowych, nie wróżę tutaj niczego dobrego...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-09-2019, 12:27    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Dla pasażerów z Legnicy, czy Bolesławca na pewno bezpośredni pociąg do Szklarskiej będzie świetnym rozwiązaniem, ale Wrocław traci i to mocno.

Zgadzam się. Nie tylko wrocławianie jeżdżą w Karkonosze. Mieszkańcy innych miast też chcą mieć czym w te góry dojechać. Pociąg KD z Legnicy i Bolesławca do Szklarskiej Poręby powinien być w rozkładzie na stałe, przynajmniej w weekendy oraz podczas ferii i wakacji. Może niekoniecznie jadący z Wrocławia, ale np. z Lubina lub Głogowa. Ktoś powie, że jest przecież IC "Karkonosze". No jest, ale co z tego. Bilety są drogie! Wyjazd dla dwóch osób to koszt ok. 150 zł w obie strony, czyli ponad dwukrotnie drożej niż KD.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-09-2019, 14:24    Odpowiedz z cytatem

empek napisał/a:
Przypominam, że już teraz istnieje takie połączenie. Pociąg IC "Karkonosze" na odcinku: Szklarska Poręba - Wrocław kursuje przez Jelenią Górę, Lubań, Węgliniec i Legnicę. Szału frekwencyjnego nie ma, ale to nie powinno zadziwiać.

Pisząc takie bzdury, a w zasadzie powielając mikolskie wypociny sugerujesz, że do Legnicy, Bolesławca i Lubania nikt pociągami IC nie jeździ i tylko Jelenia Góra i Wałbrzych są generatorem ruchu pasażerskiego. Tymczasem jest wprost przeciwnie. Pociągi IC do Jeleniej Góry jadące przez Węgliniec mają bardzo dobrą frekwencję, nawet lepszą od tych jadących przez Wałbrzych, co wielokrotnie widziałem na dworcu we Wrocławiu. Pisałem o tym na forum i tu ostatni przykład:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=386802#386802

Jeśli 70 pasażerów w pociągu IC do JG przez Węgliniec to muchowóz, a 30-50 pasażerów w IC do JG przez Wałbrzych (Pendolino kilkanaście w porywach do 25 osób) to super frekwencja to chyba ktoś powinien leczyć się na głowę.

Skończcie więc z tymi bzdurami o linii jeleniogórskiej, bo to już nawet nie jest śmieszne tylko żałosne zaklinanie rzeczywistości, do czego odniosła się Noema podpierając się danymi UTK:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=381417#381417

Jelenia Góra nie była, nie jest i nie będzie "pępkiem" kolejowego świata. Tak samo Wałbrzych, którego mniejsza ludnościowo Legnica bije o trzy długości w kwestii generatora ruchu pasażerskiego. Bo to nie liczba ludności stanowi o kolejowym potencjale miasta tylko mobilność jego mieszkańców, czego najlepszym przykładem jest 30-tysięczny Zgorzelec, który wyprzedza wielokrotnie ludniejszą Jelenią Górę i Wałbrzych jeśli chodzi o ruch pasażerski na dolnośląskich stacjach. Przyjmijcie to wreszcie do wiadomości i przestańcie opowiadać bajki o linii jeleniogórskiej.

Zważywszy na powyższe, zamknięcie tunelu i zawieszenie ruchu pasażerskiego do Jeleniej Góry żadną tragedią nie będzie. Skomplikuje to życie ludziom korzystającym z kolei w codziennych dojazdach do szkoły i pracy, bo KKZ jest jakąś niewygodą. Turyści mogą jechać do Szklarskiej Poręby bezpośrednio przez Węgliniec jeśli KD i IC zapewnią stosowne objazdy. Da się przeżyć!

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przemas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 02-09-2019, 16:05    Odpowiedz z cytatem

empek napisał/a:
Po pierwsze - to byłaby zmiana na jakieś 6 tygodni, prawdopodobnie w okresie posezonowym, więc do przeżycia.

O tych 6 tygodniach mówił tylko senator PiS Krzysztof Mróz:
https://www.jelonka.com/senator-pis-dementuje-doniesienia-po-83045

Nie wiem na ile słowa senatora są wiarygodne (kolejarze chyba wiedzą lepiej?), ale od kiedy to PiSowski polityk jest wyrocznią dla mikoli, którzy PiSem i ogólnie prawicą gardzą? A i sama Jelenia Góra jest, obok Wałbrzycha, dolnośląskim bastionem SLD i PO.

_________________
Nie bierz życia na serio
i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 02-09-2019, 16:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jelenia Góra nie była, nie jest i nie będzie "pępkiem" kolejowego świata.

Co to za poziom rozmowy Panie Paszczak, nikt tak nie twierdzi. Mnie osobiście dziwi nagonka na Jelenią Górę i Wałbrzych i nieustanne wypominanie mieszkańcom tych miast że mają pociągów tyle ile mają. Jest XXI wiek i należy trzymać jakieś standardy a jeśli mamy równać to równajmy w górę a nie w dół. Odnoszę wrażenie- że niektórym zamiast zależeć żeby rozbudować ofertę do innych miast (dziękować majestatowi IC do Legnicy od grudnia wróci względna normalność) bardziej zależy na upie***niu oferty na linii 274. Bo oto zła i wredna Jelenia Góra zabrała wszystkim wszystkie pociągi dalekobieżne i regionalne. NONSENS! Ale nie o tym temat, chociaż czytając komentarze do tego się sprowadza.

Podsumowując co powyżej równajmy w górę a nie w dół.

Co do samego zamknięcia tunelu to cóż sytuacja jest patowa i nie oszukujmy się. Odbije się na potokach zarówno w ruchu dalekobieżnym jak i regionalnym. Jak widzę rozwiązanie tej sytuacji:

- pociągi regionalne uruchomić w relacji WROCŁAW- JANOWICE WLK., oraz WOJANÓW- SZKLARSKA PORĘBA GÓRNA z KKZ między Janowicami a Wojanowem

-ruch dalekobieżny w formie pociągów łączonych skierować przez Lubań / Legnicę

a) KARKONOSZE i ROZEWIE połączyć w jeden skład jadący na wagonach w relacji Gdynia-Jelenia Góra i Białystok -Szklarska Poręba

b) pociąg do Przemyśla połączyć w jeden skład z dziennym Białymstokiem z ewentualnym wydłużeniem relacji ze Szklarskiej Poręby

Pozostaje jeszcze kwestia Wałbrzycha do którego pozostawiłbym kursującą Orzeszkową oraz coś w stronę morza (mogły by to być dwa wagony z ROZEWIA) w relacji do/z st. Wałbrzych Miasto.

Jeśli zaś chodzi i pociągi Wrocław -Szklarska Poręba to z całym szacunkiem:
2,0 godziny do Węglińca + 1,30 do Jeleniej Góry + 1,0 do Szklarskiej Poręby przy założeniu pomyślnych wiatrów daje nam czas 4 godzin 30 minut co z całą stanowczością można uznać pozbawiony logiki. Na tłumy w tej relacji bym nie liczył. Jak napisała Noema "busiarze odżyją" Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 02-09-2019, 16:56    Odpowiedz z cytatem

Bonifas, żaden pociąg z Wrocławia do Węglińca nie jedzie 2 godziny. Przyspieszony KD jedzie 1h 36min. IC niewiele krócej - 1h 27min. Od grudnia nawet do Zgorzelca pociąg z Wrocławia pojedzie poniżej 2 godzin.

KD jak chcą to potrafią tak wyśrubować rozkład jazdy, że czas przejazdu z Wrocławia do Szklarskiej Poręby przez Węgliniec wyniesie grubo poniżej 4 godzin. Najlepszy przykład to zeszłoroczny "Ceramiczny Ekspres", który trasę Wrocław - Bolesławiec, z postojami na wrocławskich stacjach i w Legnicy, pokonał rozkładowo w zaledwie 1h 8min (111 km).

Jeśli PKP PLK pogrzebie jeszcze na linii lubańskiej i zmniejszy się realny czas przejazdu to objazd przez Węgliniec będzie całkiem znośną alternatywą.

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-09-2019, 18:47    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Ktoś powie, że jest przecież IC "Karkonosze". No jest, ale co z tego. Bilety są drogie! Wyjazd dla dwóch osób to koszt ok. 150 zł w obie strony, czyli ponad dwukrotnie drożej niż KD.

Polityka PKP Intercity w tej kwestii jest delikatnie pisząc idiotyczna. Wolą wozić powietrze niż wprowadzić bilety relacyjne. Mamy co prawda "Bilet Taniomiastowy" na odcinku Legnica - Jelenia Góra za 29,90 zł (wobec podstawowych 38 zł i 25,50 zł w taryfie KD), ale do Szklarskiej Poręby już nie, że o Bolesławcu, czy relacjach pośrednich typu Lubań - Legnica, czy Jelenia Góra - Chojnów nie wspominając. PKP IC uruchamia teraz całkiem sporo pociągów kursujących poza liniami magistralnymi do mniejszych miejscowości, ale nie robi nic, by zachęcić kogokolwiek do tych pociągów. A wystarczyłoby nieco obniżyć cenę (niekoniecznie zrównać z taryfą PR-ów, czy KD), odpowiednio zareklamować, a pasażerowie by się znaleźli. No ale czego my wymagamy od państwowego molocha...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 02-09-2019, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Bonifas napisał/a:
Co to za poziom rozmowy Panie Paszczak, nikt tak nie twierdzi. Mnie osobiście dziwi nagonka na Jelenią Górę i Wałbrzych i nieustanne wypominanie mieszkańcom tych miast że mają pociągów tyle ile mają. Jest XXI wiek i należy trzymać jakieś standardy a jeśli mamy równać to równajmy w górę a nie w dół. Odnoszę wrażenie- że niektórym zamiast zależeć żeby rozbudować ofertę do innych miast (dziękować majestatowi IC do Legnicy od grudnia wróci względna normalność) bardziej zależy na upie***niu oferty na linii 274. Bo oto zła i wredna Jelenia Góra zabrała wszystkim wszystkie pociągi dalekobieżne i regionalne. NONSENS! Ale nie o tym temat, chociaż czytając komentarze do tego się sprowadza.

Nie udawaj głupiego. Po pierwsze Paszczak powiedział oczywistą oczywistość, więc nie rozumiem twego oburzenia. Po drugie nikt tu na Jelenią Górę nie najeżdża, tak jak i na linię jeleniogórską.

Prawda jest taka, że to jeleniogórsko-lwóweckie mikolstwo od wielu lat uskutecznia ustawiczny hejt na linię zgorzelecką, którą najchętniej by zaorali. I bredzi, że linia jeleniogórska jest najważniejsza. Inne mikolskie brednie to bajki o zatłoczonych pociągach na jeleniogórskiej i pustkach w pociągach na zgorzeleckiej (słynne „5 osób” w pociągach do Drezna powtarzane przez mikolstwo jak mantra). Nawet postulowali, żeby pociągi z Wrocławia do Zgorzelca trasować przez Jelenią Górę. A pasażerów z Bolesławca i Zgorzelca porównywali do wiejskiego bydła. Są na to dowody! Przez wiele lat je gromadziłam w postaci screenów z różnych stron, w tym portali kolejowych. Niektóre wstawiałam na tym forum, pokaźne archiwum mam na prywatnym dysku. Zero kultury i skrajne chamstwo, dlatego nie będę odsyłała do moich starych postów, bo temat nie tego dotyczy, ale kto chce to w forumowej wyszukiwarce wpisze sobie „jeleniogórskie mikolstwo” i będzie miał wszystko jak na tacy. Więc nie płacz teraz nad Jelenią Górą jaka to ona biedna i poszkodowana, i że wszyscy się na nią uwzięli i chcą jej pociągi zabierać, bo się ośmieszasz. Jak przez kilka lat hejtowano kolej w moim regionie i moją osobę przy okazji to siedziałeś cicho. Kolegów trudno krytykować, co nie?

My tutaj na forum uruchomiliśmy swoistą burzę mózgów. Każdy przedstawia swoje pomysły jak zrobić, żeby na czas remontu tunelu Jelenia Góra zachowała w miarę sensowne połączenia z Wrocławiem, ludzie mogli jak najwygodniej dojechać do celu, a kolej straciła jak najmniej pasażerów. Gdyby podobna sytuacja spotkała np. Legnicę albo Bolesławiec, czyli nastąpiłby paraliż komunikacyjny na linii zgorzeleckiej to w mikolskim „półświatku” wybuchłaby niepohamowana radość. Istne święto! I tym się różnimy.

Wracając do tematu, bawią mnie internetowe komentarze jeleniogórskich mikoli. Oto okazuje się, że objazd przez Węgliniec to najgorsza opcja (za blisko Zgorzelca i znienawidzonej Noemy?) i objazd powinien być przez Lwówek Śląski. Tak, dobrze czytacie. Zdaniem mikoli najlepszy objazd do Jeleniej Góry byłby zdezelowaną, niezelektryfikowaną linią lwówecką. Oczami wyobraźni zobaczyłam Pendolino ciągnięte przez lokomotywę spalinową, z zawrotną prędkością 10 km/h. I ze śmiechu oplułam monitor... Śmiech

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 02-09-2019, 21:44    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Prawda jest taka, że to jeleniogórsko-lwóweckie mikolstwo od wielu lat uskutecznia ustawiczny hejt na linię zgorzelecką, którą najchętniej by zaorali. I bredzi, że linia jeleniogórska jest najważniejsza.

Bez przesady. Nie musze jak mówisz przytaczać wątków ale bez zbędnej zwłoki wytrzepał bym takie wątki z których wnioskować by można że najważniejsza jest nadodrzańska, kłodzka, jeleniogórska czy zgorzelecka... Wszystkie tworzą sieć a sieć to naczynia powiązane. Czy odcięcie V palca ręki boli mniej niż odcięcie kciuka? Nie. Zatem skoro szukamy rozwiązań to skupmy się na przedmiocie sprawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-09-2019, 20:26    Odpowiedz z cytatem

Chodzi o ten tunel.


_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 05-09-2019, 05:08    Odpowiedz z cytatem

Noema, myślę że jeleniogórscy "mikole" po prostu gdzieś przeczytali, że 274 jest najważniejsza na Dolnym Śląsku. Tylko nie doczytali, że chodzi o ruch towarowy, a nie pasażerski - w tym drugim E-30 bije na głowę nie od dziś jeleniogórską linię. Lata zaniedbań spowodowały, że teraz pasażera trzeba z mozołem odzyskiwać.EOT
Co do remontu tunelu to z jednej strony dobrze bo po naprawie nie trzeba będzie tam zwalniać. Jednak KKZ będzie uciążliwa, to normalne. Sensowna będzie na odcinku Janowice -.Jelenia Góra (w Wojanowie bardzo ciężko podjechać pod sam dworzec), problemem jednak zwłaszcza na weekendy będzie wioska Trzcińsko. Tam na całej długości miejscowości jest zakaz wjazdu pojazdów cięższych niż 3,5 tony. A na sobotnie wypady w Rudawy Janowickie to wymarzone miejsce. Pamiętam jak dziś jeden mój wypad z większą grupą właśnie do Trzcińska. Jechaliśmy EN71-043, z którego w Trzcińsku właśnie oprócz mojej 16-osobowej grupy wysypała się ilość osób przekraczająca pojemność dużego autobusu... Trzy Sprintery (bo tylko to wjedzie w głąb Trzcińska) nie zmieściłyby wszystkich...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 13-09-2019, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Tak wyglądał za młodu https://polska-org.pl/759730,foto.html?idEntity=535349
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl