Korekty RJ 2020/2021:
13 grudnia 2020 - 13 marca 2021
14 marca 2021 - 12 czerwca 2021
13 czerwca 2021 - 28 sierpnia 2021
29 sierpnia 2021 - 6 listopada 2021
7 listopada 2021 - 11 grudnia 2021
Nie tylko RegioJet chce jeździć z Przemyśla do Pragi. Pociąg uruchomi także PKP Intercity.
Posłanka Paulina Matysiak pytała Ministerstwo Infrastruktury o plany dotyczące uruchomienia nowych międzynarodowych połączeń dalekobieżnych. Wiemy już, że PKP Intercity planuje uruchomienie dziennego pociągu Przemyśl – Praga. W takiej samej relacji od grudnia chce jeździć prywatny operator RegioJet.
Pracujemy właśnie nad tym, aby było więcej połączeń wertykalnych z Trójmiasta na Górny Śląsk, ale dopiero od 2021/2022. Nowy rozkład będzie niebawem i będzie i tak najlepszym możliwym rozwiązanym przy naprawdę trudnych warunkach jakie postawił 2020.
PKP Intercity, powinna również rozważyć uruchomienie wybranych połączeń po węglówce przez Zduńską Wolę Karsznice, Inowrocław.
W przypadku Węglówki na całym odcinku na niekorzyść działa brak dużych miast i pomijanie wielu ośrodków miejskich. Prędzej możliwa byłaby trasa przez Łódź z pominięciem Torunia. Trudno jednak byłoby wejść w takt na odcinku Inowrocław - Gdynia. W ciągu dnia bodajże jest jedna godzina koło południa w której pojechałby ten pociąg. Jednak Artusy, Gedanie, Bachusy jeżdżą co godzinę. Na pewno niezłą propozycją byłoby skierowanie choćby jednego pociągu na Grudziądz i Kwidzyn po ogarnięciu tamtejszej linii. Szczególnie wskazane byłoby to przy nocnym pociągu, który dowoziłby podróżnych do Trójmiasta. Co najważniejsze jednak, co innego jest chcieć i widzieć, że coś trzeba zrobić, a móc i mieć odpowiednie warunki z góry i z otoczenia.
Pracujemy właśnie nad tym, aby było więcej połączeń wertykalnych z Trójmiasta na Górny Śląsk, ale dopiero od 2021/2022. Nowy rozkład będzie niebawem i będzie i tak najlepszym możliwym rozwiązanym przy naprawdę trudnych warunkach jakie postawił 2020.
Pytanko, coś odnośnie połączeń Lublin - Gdynia są jakieś plany aby połączenie było całoroczne czy tylko Mierzeja w wakacje ?
Atoman, Czym różni się Kłobuck, Działoszyn, Szadek czy Poddębice od Nakła nad Notecią, Wyrzyska Osieka, Wałcza, Recza Pomorskiego czy Kalisza Pomorskiego? Prawie niczym a mimo to przez tę drugą grupę MIAST mimo braku elektryfikacji linii na znacznej jej części codziennie przejeżdża pociąg dalekobieżny z Warszawy do Szczecina. No właśnie: Z WARSZAWY.
Może o to tu chodzi, choć nikt przy zdrowych zmysłach nie pojedzie przecież ze Szczecina do Warszawy tą trasą. Na "węglówce" fuksiarzami stali się ci z Babiaka bo oni zyskali pociąg do stolicy.
Może jakiś rozwiązaniem byłoby stworzenie pociągu TLK z Warszawy (Terespola?/Lublina?) do Trójmiasta kolejną trasą z zatrzymaniami na stacjach Pabianice, Łask (nie mają obecnie Trójmiasta), Szadek, Poddębice (nie mają obecnie nic), Babiak, Piotrków Kujawski?
A o nowym pociągu z Trójmiasta na Śląsk przez Kwidzyn, Grudziądz, Rypin i Płock czytałem właśnie tutaj. To byłoby super!
Atoman, Czym różni się Kłobuck, Działoszyn, Szadek czy Poddębice od Nakła nad Notecią, Wyrzyska Osieka, Wałcza, Recza Pomorskiego czy Kalisza Pomorskiego?
Dokładnie, zwłaszcza, że Kłobuck, Działoszyn, czy Zduńska Wola Karsznice zostały zapisane w planie transportowym.I o takie połączenie będziemy walczyć.
sympatyk odpowiedź może być prosta jak i brutalna. Nie wnikałem, ale być może tamte miasta mają posłów, którzy się o takie połączenia postarali. Z tego co wiem to w partii rządzącej pani Beata M.-P. jest z Działoszyna jeśli chodzi o miasta wymienione przez Ciebie przy Węglówce. Ale czy ma pojęcie o tym, że przez jej miasto przebiega linia kolejowa trudno mi ocenić. Druga sprawa to Magistrala Węglowa od października zacznie być rozbebeszana w związku z modernizacją.
Trasa Piła - Szczecin to wariant objazdowy związany z ograniczeniami na E59. Sytuacja analogiczna do niedawnej jazdy z Lublina do Warszawy przez Łuków we wschodniej Polsce w obliczu modernizacji Dęblina, Piławy i okolic. W przypadku trasy do Szczecina w grę wchodzi objazd przez E20 i Nadodrzankę lub właśnie trasa przez Wałcz, wyraźnie krótsza, a więc broniąca się szybszym dojazdem do Szczecina. Zresztą czynników jest tu więcej. Co do pociągu Lublin - Gdynia to jak najbardziej wskazane jest takie połączenie (a w zasadzie jego przywrócenie), ale, podobnie jak w przypadku odcinka Poznań - Gdynia, może być problem z wejściem w takt, szczególnie związany z godzinami jazdy TLK Kiev Express (który dalej niż do Warszawy nie pojedzie). W grę wchodziłby ewentualnie pociąg w podobnych godzinach przez Radom, co w praktyce oznaczałoby dłuższą jazdę, choć na odcinku Warszawa - Gdynia już po najkrótszej możliwej trasie. Innym rozwiązaniem jest przetrasowanie TLK Zamoyski do Gdyni, lecz tu po raz kolejny wszystko zależy od taktu na trasie Poznań - Gdynia.
Návrh železničního jízdního řádu pro období od 13. 12. 2020 do 11. 12. 2021 –
aktualizovaná verze po projednání s objednateli a dopravci
Datum vydání návrhu
31. srpna 2020
Bohumin - Chałupki - Katowice - Warszawa - Hel, Chałupki - Wrocław - Berlin, Katowice - Kraków - Przemysl, Warszawa - Moskva
NJ 456
WIEN - BOHUMIN 2.15 - CHAŁUPKI 2.21 - BERLIN
IC 406 CHOPIN
BOHUMIN 3.18 - CHAŁUPKI 3.24 - WARSZAWA
R 311 ROZTOCZE
BOHUMIN 4.18 - CHAŁUPKI 4.24 - CHEŁM
IC 111 SILESIA
OSTRAVA SVINOV - CHAŁUPKI 6.18 - WARSZAWA
Dla stacji Stargard zaplanowane zostały następujące pociągi:
IC WŁÓKNIARZ Łódź Fabryczna - Szczecin Główny - Łódź Fabryczna
IC BARBAKAN Kraków Główny - Szczecin Główny - Kraków Główny
IC ŻUŁAWY Olsztyn Główny - Szczecin Główny - Olsztyn Główny
IC BRYZA Olsztyn Główny - Szczecin Główny - Olsztyn Główny
IC GRYF Olsztyn Główny - Szczecin Główny - Olsztyn Główny
IC STAŃCZYK Olsztyn Główny - Szczecin Główny - Olsztyn Główny
IC ALBATROS Gdańsk Główny - Szczecin Główny - Gdańsk Główny
IC RYBAK Szczecin Główny - Białystok - Szczecin Główny
IC OSTERWA Szczecin Główny - Kraków Główny - Szczecin Główny (przez Katowice)
IC PRZEMYŚLANIN Świnoujście - Przemyśl Główny - Świnoujście (przez Leszno, Wrocław)
IC MEWA Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
TLK GOMBROWICZ Świnoujście - Rzeszów Główny - Świnoujście (przez Poznań, Warszawa, Lublin)
TLK STASZIC Szczecin Główny - Lublin Główny - Szczecin Główny (przez Wałcz, Piła, Bydgoszcz)
TLK PODLASIAK Szczecin Główny - Suwałki - Szczecin Główny, nie wiadomo czy wakacje będzie pociąg sezonowy TLK LATARNIK
A pociągi dla stacji Kostrzyn, który jadą Szczecin Główny - Poznań Główny:
EIC CHROBRY Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny
IC GAŁCZYŃSKI Szczecin Główny - Lublin Główny - Szczecin Główny
TLK UZNAM Świnoujście - Warszawa Wschodnia - Świnoujście
Wie ktoś kiedy konkretnie na Portalu Pasażera będzie nowy rozkład jazdy?
W zeszłym roku, zgodnie z harmonogramem opracowania rocznego rozkładu jazdy 2019/2020, przekazanie powiadomienia następowało w dniu 16.09.2019 r. i na portalu pasażera pojawił się w tym dniu ok. godz. 11. Na edycję 2020/2021 przekazanie powiadomienia jest planowane na dzień 14.09.2020 r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum