Jeżeli czyta to ktoś kto może zajmuje się układaniem zestawień do pociągów. Będę bazował tu na przykładzie Podlasiaka.
Apel do Was - nie dawajcie tych upośledzonych wagonów 141a-20 jako wagony 1 klasy na cały pociąg. Jak to jest możliwe że na relacji która przemierza Polskę że wschodu na zachód są 2 przdzialy 1klasy? Bo tego trzeciego nie da się oczywiście wykupić bo jest zablokowany.
Z tego co widzę to na Portalu Pasażera pojawiły się usługi dostępne w pociągach w nowym rozkładzie (oczywiście póki co nie warto się do tego zbytnio przywiązywać). W każdym razie na tą chwilę np. Karkonosze planowane bez 1 klasy. Ciekawe czy chociaż pokuszą się o zestawienie składu ze zdeklasowanych jedynek albo 6-miejscowych 141A czy też znów będziemy świadkami popadania ze skrajności w skrajność czyli z Darta na 8-miejscowe 111A. W sumie takie 141A to na nocną jazdę idealne, fotele wygodne, gniazdka są, a klima w nocy nieszczególnie potrzebna.
Jak zobaczyłem rozkład na Portalu Pasażera dla Szczecina. to jestem w mega szoku...
Nie licz na przyśpieszenie pociągów na trasie Szczecin-Krzyż.W ubiegłym roku w listopadzie też podawali dużo krótsze czasy przejazdu a że tam jest remont to dalej czas przejazdu będzie około 2,5 h dla składów IC.
Proszę ciąć cytaty! Ja to ciągle poprawiam, ale jak na forum wpadnie admin to on nie będzie się cackał tylko pokasuje wasze posty.
Przypominam:
1. Nie cytujemy przedmówcy!
2. Nie cytujemy całego posta tylko krótki fragment do którego się odnosimy.
3. Jeśli zwracamy się do kogoś konkretnego to nie cytujemy jego posta tylko swój post zaczynamy od jego nicka i kontynuujemy wypowiedź.
Nie dziwie sie, ze KS chca uruchomic polaczenia Katowice - Wroclaw. Podobnie powinny zrobic KML Krakow - Katowice - Wroclaw. Pasazerow w weekend na tej trasie sa tlumy, a IC puszcza raz na dwie godziny skladzik 6 wagonow. Na sobote ciezko dostac miejscowke na Wawel z Krakowa, a do niedzielnego Kiev Express dolaczane sa 2 wagony jak z tlk, przedzialy 8-miejscowe, a i tak tlum ludzi na korytarzach, bilety bez gwarancji miejsca sa chyba sprzedawane bez zadnych limitow.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Wie ktoś czy odcinek Miały-Mokrz też pójdzie do remontu bo na razie nie jest ruszony? To był jeden z najszybszych odcinków całej trasy z Szczecina do Poznania przed remontem. Dobrze by było aby go pominęli w remoncie bo czas najwyższy aby pociągi pomiędzy Krzyżem a Poznaniem ruszyły z kopyta. Już za długo trwa te żółwie tempo przejazdu na tej trasie.
A to ciekawe, jak to się stało ze w obie relacjach tylko Mewy nieoficjalnie będą obsługiwać z wagonem Warsu, a zresztą nic więcej m.in Podlasiaka, Lubuszanina itd.? Wstawiłem załącznika usługi Mewy...
Nie dziwie sie, ze KS chca uruchomic polaczenia Katowice - Wroclaw. Podobnie powinny zrobic KML Krakow - Katowice - Wroclaw.
Problem jest w tym, że każda próba wprowadzenia czegokolwiek na polskie tory, co mogłoby przejąć choćby garstkę pasażerów PKP IC znajduje się z odzewem w postaci blokady takiego połączenia. Najlepszym przykładem masz próbę zablokowania "Słonecznego", czy zakaz sprzedaży biletów w komunikacji krajowej dla czeskiego Regio Jet.
Adrian M., zakaz sprzedaży biletów w komunikacji krajowej można łatwo obejść. Beton UTK/PKP jest toporny jak ruski czołg i nie grzeszy inteligencją. Wystarczy trochę sprytu, żeby obejść ich durne zakazy konserwujące szkodliwy monopol PKP IC.
Podpowiadam Czechom jak to zrobić. Mam nadzieję, że ktoś z kadry kierowniczej RegioJet zagląda na nasze forum...
Weźmy przykładowo planowany pociąg z Warszawy do krajów Beneluxu, który ma być dostępny tylko w komunikacji międzynarodowej. Co ja bym zrobiła na miejscu zarządu RegioJet, żeby tym pociągiem wozić pasażerów np. na odcinku Warszawa - Poznań? Wprowadziłabym promocję biletową do/z Frankfurtu/O. Taki bilet rzecz jasna byłby tańszy od biletu PKP IC na trasie Warszawa - Poznań. Formalnie wszystko w porządku. Pasażer ma bilet za granicę, ale wysiada (lub wsiada gdy jedzie do Warszawy) w Poznaniu. Kto mu zabroni?
Wszystkie durnowate zakazy i nakazy urzędników da się jakoś obejść. A my jesteśmy w tym mistrzami świata. Czesi, uczcie się, bo zginiecie w Polsce! Beton PKP wam nie odpuści (będą was zwalczać jak zarazę), a jedynym waszym sprzymierzeńcem będzie pasażer skazany na monopol PKP IC.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, o ile zakaz sprzedaży biletów w komunikacji wewnętrznej można obejść tak jak napisałaś, o tyle polscy przewoźnicy już tak łatwo nie mają. Niedawno było głośno o tym, że Kś złożyły wniosek do UTK na weekendową parę pociągów rel. Katowice - Wrocław, a KD do Świnoujścia i Zakopanego w sezonowe weekendy. i co? W opublikowanym rozkładzie jazdy darmo tych pociągów szukać, bo ich po prostu nie ma. O próbie blokady Słonecznego zrobiło się głośno, bo była to próba nieudana (tylko dlatego że UTK stwierdziło że PKP IC ma słabą ofertę między Warszawą a Pomorzem Środkowym), natomiast w przypadkach gdzie próba blokady się udała jest cisza jak makiem zasiał.
Adrian M., to też można obejść. Wymaga to jednak współpracy sąsiednich województw. O co mi chodzi? Już tłumaczę...
Kilkanaście lat temu jeździły pociągi osobowe PR z Wrocławia nad morze (Szczecin, Świnoujście, Kołobrzeg). Zresztą długie relacje REGIO i dziś nie są czymś nadzwyczajnym (np. „Kamieńczyk” Poznań - Szklarska Poręba). Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby takie pociągi uruchomić teraz. Oczywiście musiałyby to być pociągi przyspieszone (coś jak Sprintery KD) i obsługiwane w miarę komfortowym taborem (EN57 odpadają). Byłaby to wymierna konkurencja dla drogich pociągów PKP IC. Przy czym nie mówię o komercyjnych interREGIO (te może udupić beton UTK/PKP), ale o przyspieszonych pociągach osobowych finansowanych przez samorządy wojewódzkie.
Co zrobiłabym na miejscu władz KD/UMWD? Dogadałabym się jakoś z Lubuskiem i Zachodniopomorskiem...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Inny przyklad dluzszej relacji Regio to Poznan - Szczecin - Swinoujscie.
Ja chcialbym, aby wielkopolskie i warminsko-mazurskie dogadaly sie i wymusily na kujawsko-pomorskim przynajmniej 2 pary Regio w relacji Poznan - Torun - Olsztyn.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Noema, to co proponujesz jest oczywiście fajne, ale także trudne do zrealizowania, gdyż samorządy nie za bardzo się palą do współpracy w kontekście połączeń kolejowych. Tutaj dobrym przykładem są połączenia (a w zasadzie ich brak) między Łodzią a Włocławkiem i Radomiem. Niestety, ale często na przeszkodzie stoi polityka. Wystarczy że w jednym województwie rządzi partia "X", a w drugim partia "Y" i marszałkowie będą wzajemnie sobie robić schody, a straci pasażer.
Sprawą blokad połączeń komercyjnych powinien się zająć UOKIK. Nie może tak być, że jakiś przewoźnik chce świadczyć usługi transportowe, a monopolista mu to uniemożliwia bo się boi utraty wpływów. PRL skończył się 32 lata temu, a na kolei w najlepsze trwa nadal.
Najlepszy przykład tej patologii mamy na odcinku Przemyśl - Katowice - Przemyśl: od grudnia IC likwiduje swój pociąg TLK Pogórze, RegioJet uruchamia swój wchodząc praktycznie w godziny Pogórza, który oprócz wypełnienia powstałej luki na tym odcinku pozwoliłby pasażerom z Przemyśla i Rzeszowa zachować przesiadkę w Krakowie na TLK Karpaty do/z Gdyni. Ale nic z tego, bo pasażerów na odcinku krajowym zabrać mu nie wolno.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum