A cóż to za dziwne pomysły? Odkąd Śnieżka kursuje w kategorii Intercity, jest bardzo frekwencyjnym pociągiem. Poza tym, marka EIC z czasem będzie wygaszana - i słusznie - bo nie zapewnia NIC więcej względem kategorii IC, a kosztuje krocie. Ekspresami powinny być tylko połączenia obsługiwane przez Pendolino.
A Lublin potrzebuje całorocznego połączenia z Trójmiastem oraz Karkonoszami, a nie prestiżowej zabawki.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Oj mylisz sie. Powinny byc ICX (Pendolino) i IC czyli ekspresy na wagonach (a nie jakies Darty czy Flirty).
I powinny byc IR SUDETY i np. IR KARKONOSZE na wagonach z lokomotywami Taurus albo Traxx.
A na takich odcinkach jak Poznań-Szczecin, czy Poznan-Wroclaw powinny byc RE jezdzace na EZT Mireo lub talent 2 (200 EZTow kupi Polregio)
empek, to taki trochę sarkazm był, aczkolwiek ekspresami obecnie jest wiele połączeń w kategorii IC, co jest dobre. Np. IC Sobieski, Czartoryski, Hetman, Matejko itd. Prawdą jest, że Lublin potrzebuje sensownego połączenia z Trójmiastem, najlepiej byłoby wydłużyć poc. Słowiniec Gdynia Gł. - Wwa Zach. przez Radom do Lublina, ponieważ tak wytrasowany pociąg byłby oblegany 2x bardziej niż obecny Słowiniec (doszłyby 2 spore miasta). Połączenie z Karkonoszami można byłoby uzyskać, przedłużając obecne TLK Karkonosze do Lublina, które kończy bieg na Wschodnim. Nie ma możliwości zrobić bezpośrednich połączeń ze wszystkim, ale chociaż największe miasta mogłyby mieć połączenia do ważnych ośrodków turystycznych. Najlepiej byłoby, gdyby cały rok jeździł taki przedłużony Słowiniec do Gdyni, a w wakacje dodatkowo TLK Mierzeja do Kołobrzegu i na Hel. Poza tym przydałyby się lepsze skomunikowania, bo z Lublina to koleją nie da się dojechać w góry bez kilku lub kilkunastogodzinnych przesiadek.
Kilka pytań:
-TLK Sudety bez postoju w Kędzierzynie Kożlu?
-łączniki TLK Rozewie i TLK Kormoran do kasacji?Nic w zamian?
-TLK Wetlina weekendowo czy codziennie w zamian za Kormorana?
Brzeg
- IC OLEŃKA Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- TLK KARKONOSZE Szklarska Poręba Górna/Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia
- IC KRAKOWIANKA Kraków Główny - Kołobrzeg
- IC PRZEMYŚLANIN Przemyśl Główny - Świnoujście
- TLK WOLIN Kraków Główny - Świnoujście
- IC NIGHTJET Graz HBF - Berlin Charlottenburg
- TLK ROZEWIE Kraków Główny - Gdynia Główna
- EIP Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
- IC MORCINEK Wrocław Główny - Lublin Główny
- IC GWAREK Katowice - Słupsk
- IC NAŁKOWSKA Wrocław Główny - Białystok
- IC ŚLĄZAK Poznań Główny - Przemyśl Główny
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Świnoujście
- IC HALNY Bydgoszcz Główna - Bielsko-Biała Główna/Zakopane
- IC MEHOFFER Zielona Góra Głowna - Przemyśl Główny
- IC BOLKO Wrocław Główny - Lublin Główny
- IC ŚNIEZKA Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra/Szklarska Poręba Górna
- IC KOSSAK Przemyśl Główny - Wrocław Główny
- TLK WYCZÓŁKOWSKI Lublin Główny - Świnoujście
- IC SZYNDZIELNIA Bielsko-Biała Główna - Słupsk/Ustka
- IC FREDRO Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia
- IC MATEJKO Szczecin Główny - Przemyśl Główny
- IC ARTUS Przemyśl Główny - Gdynia Główna/Hel
- TLK ORZESZKOWA Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra/Szklarska Poręba Górna
- IC PIAST Gdynia Główna - Kraków Główny
- EIC PANORAMA Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia
W końcu, widzę, ktoś rozgryzł nowy rozkład. Jak pisałem wielokrotnie miało nie być żadnych rewolucji, więc i nie ma. Czas na stabilizację. Obecna oferta i tak jest w porządku w porównaniu do tego, jaka jest sytuacja gospodarcza. Za narzekania powinno się mieć dożywotnio odcięcie od sieci. Ewentualne modyfikacje jeszcze się pojawią, ale na istotne zmiany przyjdzie poczekać do przyszłego roku. Tam będą już wyraźne nowości.
empek, to taki trochę sarkazm był, aczkolwiek ekspresami obecnie jest wiele połączeń w kategorii IC, co jest dobre. Np. IC Sobieski, Czartoryski, Hetman, Matejko itd.
Od dłuższego czasu obserwuję Twoje wpisy i obiecałem sobie kiedyś, że nie dam się sprowokować. Ale chyba już tego za dużo. Wypisujesz aksamitne bzdury. Pociągi, które mają kategorię IC mają wskazywać podróżnemu na pociąg o podwyższonym standardzie. Czyli wagony po modernizacji lub nowe EZT. O jakich ekspresach Ty piszesz? Czy masz chociaż elementarną wiedzę odnośnie trasowania pociągów? Przykład pierwszy z brzegu, IC HETMAN. Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest to ekspres? Dlatego, że ma ograniczoną liczbę postojów? Od czerwca całą trasę „pod drutem” ma obsługiwać EP07. Jaki to wg Ciebie ekspres? Poza tym - Lublin, jak cała reszta miejscowości w Polsce, potrzebuje dobrego połączenia i dogodnych skomunikowań. Jest wiele miejscowości w województwach wschodnich, chociażby Tarnobrzeg, Mielec, Kolbuszowa czy Sandomierz, które powinny mieć bezpośrednie połączenie z Krakowem, ze względu na główny kierunek wewnętrznej migracji. A takiego połączenia w ogóle nie ma. Po cholerę Lublinowi bezpośredni pociąg z Trójmiastem? Proszę, wytłumacz mi to, używając żelaznej logiki.
[ Dodano: 09-05-2022, 00:10 ] Atoman, ten ktoś, to użytkownik Księdzu na pl.misc.kolej. Rewolucji, wg założeń rozkładowych na najbliższe 10 lat, spodziewałbym się za 2 lata. Wg planu MI siatka połączeń od tego czasu ma dynamicznie rozrastać się. Niemniej jednak, są to tylko plany, ściśle powiązane z pozyskiwaniem funduszy z UE na zakup i modernizację taboru. Póki co, polityka Zjednoczonej Prawicy polega na wojowaniu szabelką z KE i środki mamy zablokowane. Idąc za ciosem ekologicznej polityki, kolej powinna być promowana na każdym etapie. Transport drogowy stoi w korkach i należałoby wykorzystać tę szansę. Jak będzie? Czas pokaże. Na pewno do tego niezbędna jest odpowiedzialna i przemyślana polityka transportowa.
Kolega z Lublina to chciałby pociągu ekspresowego z Trójmiasta do Lublina na dziesięciu wagonach i koniecznie restaurant jedenasty. Żadne argumenty nie trafiają, więc nie ma sensu przekonywać go że białe jest białe.
Od dłuższego czasu obserwuję Twoje wpisy i obiecałem sobie kiedyś, że nie dam się sprowokować. Ale chyba już tego za dużo. Wypisujesz aksamitne bzdury. Pociągi, które mają kategorię IC mają wskazywać podróżnemu na pociąg o podwyższonym standardzie. Czyli wagony po modernizacji lub nowe EZT. O jakich ekspresach Ty piszesz? Czy masz chociaż elementarną wiedzę odnośnie trasowania pociągów? Przykład pierwszy z brzegu, IC HETMAN. Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest to ekspres? Dlatego, że ma ograniczoną liczbę postojów? Od czerwca całą trasę „pod drutem” ma obsługiwać EP07. Jaki to wg Ciebie ekspres? Poza tym - Lublin, jak cała reszta miejscowości w Polsce, potrzebuje dobrego połączenia i dogodnych skomunikowań. Jest wiele miejscowości w województwach wschodnich, chociażby Tarnobrzeg, Mielec, Kolbuszowa czy Sandomierz, które powinny mieć bezpośrednie połączenie z Krakowem, ze względu na główny kierunek wewnętrznej migracji. A takiego połączenia w ogóle nie ma. Po cholerę Lublinowi bezpośredni pociąg z Trójmiastem? Proszę, wytłumacz mi to, używając żelaznej logiki.
Nie określiłem, że Hetman to ekspres na podstawie ograniczonych postojów, tylko na podstawie jego kategorii służbowej - EIE.
Jeśli powiesz, że kategoria EI* to np. Międzywojewódzki Pośpieszny to polecam zajrzeć do instrukcji Ir11. I tu chodzi głównie o priorytet układania rozkładu jazdy, że pośpieszny może być przetrzymany, w celu zapewnienia przejazdu ekspresowemu.
Taka jest moja wiedza, być może błędna. A po co np. Katowicom bezpośrednie połączenie z Trójmiastem? Argumentować to może Pan sam jak w przypadku każdego dużego miasta. Jeden z argumentów: ktoś nie lubi przesiadek, ale chce dojechać do Gdyni bo jest okres letni. Drugi argument: zwiększenie siatki połączeń zwiększy atrakcyjność kolei w regionie. Trzeci: Lublin jest dużym miastem, a to, że leży na wschodzie nie znaczy, że nie ma w nim ludzi, którzy chcą spędzić urlop nad morzem, a bezpośredni pociąg znacznie by im to ułatwił. Czwarty: wysoka frekwencja jest już w pociągach Warszawa - Gdynia i na czystą logikę po dojściu Lublina i Radomia byłaby większa. Piąty: w Lublinie też żyją niepełnosprawni na wózkach, którym trudno się przesiadać (dla mnie przesiadki nie są akurat trudnością, o ile są dobre skomunikowania jak 2622 - 1501).
[ Dodano: 09-05-2022, 08:14 ] InterJet, A po co taki pociąg 11 wagonów, ekspresowy? Kto by tym jeździł? Do Lublina na start lepiej byłoby dać jakiś skład na 4 wagony i monitorować frekwencję. Jeśli byłaby duża to przedłużyć np. Słowińca.
Pendolino powinno miec 9-10 wagonow a EIC w ramach zapotrzebowania. Pamietam jeszcze w 2004 roku jak jezdzil ekspres Fredro z Wroclawia do Warszawy to on mial 10-11 wagonow
Wtedy jeździła też Bystrzyca Lublin - Wrocław, 6 wagonów pasażerskich i restauracyjny. W tamtym roku Fredro jeździł Wrocław - Lublin, to w korektę czerwcową dali go na wagony i był 406A-40 w składzie. Obecnie jak patrzę na relacje poc. z Lublina to najsensowniej byłoby dać WR do Hetmana (jedzie przez KRK do Wrocławia) lub Górskiego z Rzeszowa do Szczecina. Kiedyś to prawie w każdym pociągu co przez pół Polski jechał był WR.
Mława/Ciechanów
- TLK KARPATY Zakopane - Gdynia Głowna
- IC ORŁOWICZ Olsztyn Główny - Kraków Główny
- IC WARMIA Kraków Główny/Warszawa Centralna - Olsztyn Główny
- IC LAZUR Łódź Fabryczna/Warszawa Zachodnia - Ustka
- TLK MAŁOPOLSKA Zakopane - Gdynia Głowna
- TLK DELFIN Warszawa Centralna - Łeba
- IC MAZURY Łódź Fabryczna - Olsztyn Główny
- IC KORMORAN Olsztyn Główny - Bielsko-Biała Główna/Wisła Uzdrowisko
- IC SŁOWINIEC Warszawa Zachodnia - Gdynia Główna
- IC PARSĘTA Łódź Fabryczna - Kołobrzeg
- IC LAGUNA Warszawa Centralna - Gdynia Główna
- IC WYBRZEŻE Warszawa Zachodnia - Gdynia Główna
- IC SKARBEK Racibórz - Olsztyn Główny
- IC KOLBERG Kraków Główny - Olsztyn Główny
- IC POBRZEŻE Łódź Fabryczna - Kołobrzeg
- TLK LUBOMIRSKI Kołobrzeg/Gdynia Główna - Kraków Główny
- IC ŻEROMSKI Kraków Główny - Olsztyn Główny
- IC SIENKIEWICZ Kraków Główny - Olsztyn Główny
- TLK MIERZEJA Hel - Lublin Główny
- TLK SŁUPIA Kołobrzeg - Łódź Fabryczna
Zielona Góra Główna
- TLK WOLIN Świnoujście - Kraków Płaszów
- IC LUBUSZANIN Zielona Góra Główna - Lublin Główny
- IC MEHOFFER Zielona Góra Główna - Przemyśl Główny
- IC ZIELONOGÓRZANIN Zielona Góra Główna - Warszawa Wschodnia
- IC NIGHTJET Graz HBF - Berlin-Charlottenburg
- IC SWAROŻYC Wrocław Główny - Szczecin Główny/Kołobrzeg
- IC BACHUS Zielona Góra Główna - Gdynia Główna
- IC MATEJKO Szczecin Główny - Przemyśl Główny/Żagań
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Świnoujście
- IC DIONIZOS Warszawa Wschodnia - Zielona Góra Główna
- IC WAWEL Przemyśl Główny - Berlin HBF
- TLK WYCZÓŁKOWSKI Świnoujście - Lublin Główny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum