Cyrki w nowym rozkładzie jazdy:
Między 9:54 a 15:57 brak połączeń Klodzko - Kudowa
Między 6:22 a 11:39 oraz 11:39 a 15:46 brak połączeń Kudowa - Klodzko
Między 8:41 a 16:36 oraz 16:36 a 21:26 brak połączeń Walbrzych - Klodzko
Między 5:46 a 17:09 brak połączenia Klodzko - Wałbrzych jedyne 2 pociągi na Wałbrzych!
Pierwszy pociąg na Żary od Legnicy jedzie 14:24, następnie 16:33 IC i potem 20:47. Aż całe 3 pociągi na dobę…
Z Żar 5:38, 10:13, -6:49 tez aż całe 3 pociągi
Na razie te absurdy wyłapałem…. Polecam obczaić portal pasażera
Będzie więcej pociągów z Kłodzka i do Kudowy i do Wałbrzycha. To jest tylko przymiarka do rozkładu. Jak co roku trzeba będzie się nakombinować, aby upchnąć IC 60151 do Kudowy. Pod koniec listopada będzie wiadomo, czy uda się to zrobić bez problemów dla pociągów KD...
Pierwszy pociąg na Żary od Legnicy jedzie 14:24, następnie 16:33 IC i potem 20:47. Aż całe 3 pociągi na dobę…
Z Żar 5:38, 10:13, 16:49 tez aż całe 3 pociągi
Legnica-Żary-Legnica miało być już od września 2022 p. Chojnów, a nie będzie nawet od grudnia. A z obecnym cyrkiem to i marzec 2023 wydaje się bardzo wątpliwy.
Z tego co widzę na Portalu Pasażera, od grudnia KD wjadą na Nadodrzankę. Na razie będzie to tylko kilka kursów do/z Głogowa i Ścinawy, a Polregio będzie jeszcze dominującym przewoźnikiem. Miejmy nadzieję, że to zapowiedź rychłego końca patologii PR Wrocław na dolnośląskich torach.
Z innych pozytywów jakie zauważyłam to ostatni pociąg z Wrocławia do Zgorzelca, który od grudnia będzie ponad godzinę później (odj. 21:53). Teraz ostatni pociąg KD do Zgorzelca jest o 20:42.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Legnica-Żary-Legnica miało być już od września 2022 p. Chojnów, a nie będzie nawet od grudnia. A z obecnym cyrkiem to i marzec 2023 wydaje się bardzo wątpliwy.
Na szczęście nie wszystkie pociągi będą przetrasowane z Żar przez Chojnów.
Co to znaczy "na szczęście"? Bo w sumie jedyny minus jaki widzę to, że trasa przejazdu Żary-Legnica wydłuży się o ok. 2-3km i pewnie niektórym wskoczy wyższa cena biletu?
Minus jest taki, że Chojnów generuje spore potoki do Legnicy i nie takie małe do Wrocławia. Wpuszczenie tych ludzi do małopojemnego Linka gdzie już obecnie bywa walka o miejsca (nawet stojące) w połączeniu z niewydolną klimatyzacją skończyłoby się bardzo nieprzyjemnymi sytuacjami. No i tak, w przypadku paru relacji, cena biletu skoczy.
No cóż. Nie da się ukryć, że masz rację. Przydałoby się więcej pojemnych hybryd, bo długa trasa pół na pół - pod drutem i pół nie, brzmi dobrze pod takie pociągi. Ale to już temat na odrębna dyskusję.
Sunseed, poniekąd masz rację z tym Chojnowem, ale największy tłok w pociągach Żary - Wrocław - Żary generują pasażerowie jadący z Legnicy do Wrocławia i odwrotnie. Więc co, likwidujemy postoje w Legnicy?
Pasażerów sukcesywnie przybywa, a rozkład jazdy na linii Legnica - Zgorzelec od wielu lat praktycznie się nie zmienia, liczba pociągów jest stała. To generuje coraz większy tłok w pociągach. Jeszcze gorzej jest na linii żagańskiej, gdzie oferta jest nieodpowiednia do wzrastających potrzeb: homeopatyczna ilość pociągów i mało pojemne składy.
Uważam, że skoro reaktywuje się odcinek Chojnów - Rokitki, to wszystkie pociągi powinny jeździć przez Chojnów, również PKP IC. Pomijanie Chojnowa to odcięcie od transportu kolejowego mieszkańców Rokitek oraz wsi Biała, którzy pracują lub uczą się w Chojnowie i chętnie korzystaliby z kolei podczas codziennych dojazdów.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Na pewno takie pociągi Chojnów-Biała-Rokitki i dodatkowe Chojnów-Legnica pomogłyby trochę ogarnąć sytuację w regionie, bo dojazd jest mocno przeciętny z Białej i Rokitek do Chojnowa (likwidacje PKS) czy Legnica-Chojnów (likwidacje PKS i mocno ograniczona oferta busów). Z racji, że już nie mieszkam w regionie, miałem ostatnio niezbyt częstą okazję przejechać się na trasie Legnica-Chojnów i mocno mnie zszokowało ile młodzieży wysypało się w Chojnowie z pociągu. Z 15 lat temu jak ja jeździłem codziennie na tej trasie, jeździłem busami/autobusami, które były zawsze nabite rano i popołudniu a pociągami naprawdę mało kto jeździł. A co do busów, Zawisza jeździł "w moich czasach" prawie 20 razy dziennie (teraz 4, jeździ już tylko w godzinach typowo szkolnych 2 kursy rano i 2 popołudniu), Świrski też prawie 20 razy dziennie (teraz 0) tylko Joker się jakoś tam trzyma i jeździ w miarę tak jak jeździł - 12x dziennie.
Jak rozwinie się jeszcze bardziej oferta na trasie Chojnów-Legnica to busy mogą mieć już naprawdę ciężkie życie i chyba ich główną deską ratunku jest fakt, że sporo legnickich szkół leży w dość dużej odległości od dworca kolejowego i że największe osiedle w Chojnowie leży dość daleko od dworca w Chojnowie.
No i tak, w przypadku paru relacji, cena biletu skoczy.
Cóż, to nie przeszkadzało lobbować za przetrasowaniem pociągów Zielona Góra - Görlitz przez Żagań. Pasażerowie z Iłowej czy Ruszowa dojeżdżający głównie do Żar zostali zmuszeni do płacenia więcej za bilet, w imię żagańskiej megalomanii.
Z Iłowej do Żar różnica w cenie biletu aktualnie wynosi prawie 5 zł, a czas przejazdu wydłużył się ponad dwukrotnie. Kiedy burmistrz Katarzyniec zacznie zwracać pasażerom pieniądze?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum