Pojedzie przez Ostrów by za szybko nie przejeżdżał tamtego odcinka. Przez Ostrów to 3+ a przez Leszno to koło 2, co zwłaszcza że Poznań - Szczecin też pojedzie szybciej, więc muszą skompensować bo kogo zainteresuje bycie w Szczecinie o 7 rano, a z Poznania po 6 to będzie więcej chętnych. Też chcą upchnąć na 271 Lecha rano to pewnie Lednica pojedzie wcześniej
Jak było pisane - rozkład nie będzie rewolucją. Kilka Praga - Gdynia to najważniejsze nowości. Reszta to m.in. efekt przebudowy węzła katowickiego. Stąd zawiłości mogą dotyczyć pociągów nocnych, które jakoś trzeba puścić. IC Przemyślanin ma tę wadę, że jest od lat przewalony i nie da się go wydłużyć, wobec czego przeniesienie go na stałe na Ostrów Wielkopolski ma dużo sensu. Z kolei ruch ten powinien wywołać dwie inne rzeczy, a mianowicie: skierowanie IC Podhalanin przez LK 271 jako codzienny jadący jakieś 1,5 godziny po Przemyślaninie na LK 351. Jednocześnie Świnoujście powinien na jednym składzie ogarniać IC Swarożyc. Tymczasem Wrocław ma w środku nocy liczne pociągi nad morze, które większego sensu nie mają, a mogłyby być inaczej wytrasowane i obsługiwać inne miasta. Mam na myśli TLK Wolin, IC Krakowianka i właśnie IC Przemyślanin. Wystarczy pokombinować z ww. IC Swarożyc i IC Bosman jako dzienne substytuty nocnych, spośród których Wrocławiowi wystarcza nocny Praga - Gdynia, a tak naprawdę to nocne międzynarodowe, czyli choćby Nightjet z Austrii, Słowacji i Przemyśla do Niemiec i Gdyni. Problem z trasami mają również TLK Karkonosze i IC Uznam, którym przydałyby się sensowne grupy wagonów. Jednak tak naprawdę należałoby od nowa zaplanować całe nocne i nadać im większy poziom umiędzynarodowienia. Tzn. prawdziwy, a nie TLK Rozewie na starych słowackich wagonach jak to niedawno było.
falipso, cześć kolego, czy poza nową relacją Bielsko - Biała - Szczecin, są jakieś nowości dla stacji Kędzierzyn Koźle i czy jest potwierdzenie, że kilka IC jadących od Gliwic na Opole zostanie przekierowanych przez Kędzierzyn Koźle związku z przyspieszeniem na odcinku GLIWICE - Kędzierzyn Koźle - Opole do 160 km/h. Pozdrawiam
Planujemy uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów niż obecnie.
To oznacza, ze w kolejnych rozkladach powinien nastepowac wzrost ilosci polaczen o ok. 20% wzgledem rozkladu obecnego. A jesli sie to nie wydarzy w 2025, to w kolejnych bedzie to musialo byc juz ok. 25% rocznie.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Mieszkańcy Żywca i okolic od grudnia mogą spodziewać się uruchomienia dwóch dodatkowych pociągów dalekobieżnych.
Uruchomienie zapewne będzie miało związek ze zwiększoną ilością pociągów dalekobieżnych do Bielska-Białej, a co za tym idzie brakiem miejsca na tamtejszej grupie postojowej, stąd właśnie pociągi do Żywca.
➡️ Szyndzielnia w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główy - Poznań Główny - Gdynia Główna - (wakacje) - Hel
➡️ Artus w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główny - Poznań Głowny - Gdynia Główna.
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone...
Minister Malepszak był niedawno osobiście w Gorzowie i zapowiada rewolucję w połączeniach zarówno dalekobieżnych jak i regionalnych. Zarys połączeń regionalnych już widziałem i jest lepiej zarówno na odcinku Gorzów-Zbąszynek/ZG jak i Kostrzyn-Krzyż.Co prawda nie zwiększy się ilość połączeń do Poznania jak i brak w dalszym ciągu bezpośrednich połączeń Kostrzyn-Piła ale połączeń jest więcej. Co do IC to mało kto w Gorzowie uwierzy w bajki o 7 połączeniach na dobę wychodzących z Gorzowa jak i szybkie połączenia hybrydą z Kostrzyna do Poznania.
Mieszkańcy Żywca i okolic od grudnia mogą spodziewać się uruchomienia dwóch dodatkowych pociągów dalekobieżnych.
Uruchomienie zapewne będzie miało związek ze zwiększoną ilością pociągów dalekobieżnych do Bielska-Białej, a co za tym idzie brakiem miejsca na tamtejszej grupie postojowej, stąd właśnie pociągi do Żywca.
➡ Szyndzielnia w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główy - Poznań Główny - Gdynia Główna - (wakacje) - Hel
➡ Artus w relacji Żywiec - Żory - Rybnik - Wrocław Główny - Poznań Głowny - Gdynia Główna.
A kolega falipso wcześniej w swoim poście pisał że zarówno Artus i Szyndzielnia zostają na starej trasie.
Zasadniczo to ciekawe że uruchamiają Praga Gdynia i oprócz tego jeszcze dodatkowe pociągi do Gdyni. Ciekawe co zostawią na taki Kołobrzeg
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum