Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Następny
Dolnośląskie kupuje szynobusy
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 25-01-2008, 12:30    Odpowiedz z cytatem

Jedrek, zupełnie nie wiem o co ci chodzi. Masz pretensje do ludzi z Bolesławca, że potrafią skutecznie walczyć o pociągi dla swojego miasta? Może zazdrościsz im operatywności? Nie ośmieszaj się, bo gadasz jak beton z DZPR!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 25-01-2008, 12:53    Odpowiedz z cytatem

http://img.naszemiasto.pl/grafika/Gazeta-Wroclawska.gif

Nowocześniej na torach

Urząd marszałkowski zamówił osiem nowych szynobusów za 56 mln zł. Pierwszy z nich został wczoraj przekazany PKP. To prawdziwy okaz nowoczesności. Osiąga prędkość 120 kilometrów na godzinę. Wyposażony jest w rampy dla wózków inwalidzkich i toalety dostosowane dla niepełnosprawnych, ma też klimatyzowane wnętrze i wygodne fotele z zagłówkami dla 281 pasażerów. Wyprodukowała go firma PESA Bydgoszcz.

Na Dolny Śląsk trafi jeszcze siedem podobnych autobusów szynowych. Cztery będą miały 134 miejsca siedzące, a trzy - 70. Na jakich trasach się pojawią? Andrzej Piech, zastępca dyrektora ds. handlowych Dolnośląskiego Zakładu Przewozy Regionalne, mówi, że jeden na pewno będzie jeździł z Wrocławia w kierunku Zielonej Góry.

Pasażerowie są jednak pełni obaw. Zarząd województwa w latach 2004-2006 kupił już cztery nowe szynobusy za 9 mln zł od firmy Kolzam. Problem jednak w tym, że wszystkie często się psują, a dwa właściwie nie jeżdżą. Pasażerowie podróżujący na trasie Kamieniec Ząbkowicki - Legnica czy Jelenia Góra - Bolesławiec mieli niejedną okazję, żeby się o tym przekonać. Teraz liczą na to, że 8 nowych szynobusów trafi właśnie na te linie. Samorząd obiecał również, że uruchomi pociągi na zamkniętych do tej pory trasach, na przykład z Wrocławia do Trzebnicy.

http://img.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/be/40_811370_1_d_9691.jpg

źródło: POLSKA Gazeta Wrocławska

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jedrek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lis 2007

PostWysłany: 25-01-2008, 13:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zarząd województwa w latach 2004-2006 kupił już cztery nowe szynobusy za 9 mln zł od firmy Kolzam.


KUPIŁY DWA OD KOLZAMU

// Jeszcze jeden post napisany wielkimi literami i masz bana! Caps-lok ci się zaciął? ~Naczelnik

[ Dodano: 25-01-2008, 13:39 ]
Beatrycze ja nie neguję waszego zaparcia w walkę o połączenia kolejowe, ale pomyślmy trzeźwo. Połączenie Lubawka- Bolesławiec to absurd. Bo o ile dojdzie do reaktywacji na co na tu i teraz się nie zanosi wcześniej niż w maju to i tak Lubawce nie bedzie otrzebnr połączenie z Bolesławcem tylko dobre i szybkie połączenie z Jelenią Górą i Wałbrzychem. Gnanie pociągu o dodatkowe kilometry jest niporozumieniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marekJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2007
Skąd: JELENIA Góra

PostWysłany: 28-01-2008, 11:27    Odpowiedz z cytatem

Ja co do relacji Blc- Lubawka nie jestem przekonany, moim zdaniem bez porządnego rozkładu to i połązcenie BLc- JG na chwilę obecną nie ma szans. Chciałbym aby nowy szynobus obsługiwał relacją JG- Kamienna Góra bo tam zawsze potoki pasażerskie były duże. Dobrym pomysłem na walkę z busiarstwem było też wprowadzenie składów relacji JG-Marciszów w takcie godzinnym, tam naprawdę nikt nie walczy o pasażerów, busiarze jeźdżą tylko do Janowic Wielkich a PKS olał w ogóle gminę Marciszów już dawno temu, do JG praktycznie nie jeździ żaden rejsowy autobus, są tylko połączenia do Bolkowa czy kamiennej Gory. A szynobus jeździł by szybciej od tradycyjnego składu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 05-02-2008, 01:06    Odpowiedz z cytatem

Jedrek napisał/a:
Beatrycze ja nie neguję waszego zaparcia w walkę o połączenia kolejowe, ale pomyślmy trzeźwo. Połączenie Lubawka- Bolesławiec to absurd.

A kto takie połączenie zaproponował? Wieszasz psy na Bolesławcu, a to przecież przemar z Jeleniej Góry wyskoczył z takim pomysłem:

przemar napisał/a:
Mając w Bolesławcu dwa szynobusy można by pomyśleć nad jakąś ofertą na trasie Lubawka - Jelenia Góra - Lwówek - Bolesławiec. To tylko kwestia ustawienia obiegów.

Każdy pomysł warto rozważyć, zamiast odrazu go skreślać. Dlaczego niby połączenie Lubawka - Bolesławiec to absurd? Bo co? Bo nikt z Lubawki do Bolesławca jeździć nie będzie? Być może. Ale w takim razie czy absurdem jest połączenie:

Lubin Górniczy - Międzylesie (jeździ ktoś z Lubina do Międzylesia?)
Krotoszyn - Bystrzyca Kłodzka
i wiele innych "dziwnych" relacji?

Zanim zaczniecie coś krytykować i z automatu bez zdania racji wieszać psy na ludziach z Bolesławca, najpierw zastanówcie się nad swoimi słowami:

Jedrek napisał/a:
Z naszego regionu (Lwówek Śl.) ludziom bardziej potrzebne są połączenia z Węglińcem i Zgorzelcem

Już widzę te tłumy mieszkańców Lwówka jeżdżących codziennie do Węglińca (Zgorzelca) i odwrotnie. Wink

Jedrek napisał/a:
Gnanie pociągu o dodatkowe kilometry jest niporozumieniem.

O jakie dodatkowe km? Przecież Zed tłumaczył Ci jak krowie na granicy:

Zed napisał/a:
Skoro są połączenia JG - Bolesławiec, a w przyszłości mogą być Lubawka - JG, to chyba rozsądne jest połączenie dwóch relacji w jedną, przy racjonalnym ustawieniu obiegów szynobusów. Porażką jest dzielenie relacji, w czym twoje szefostwo z DZPR przez ostatnie lata przodowało.

Rozumiem z tego, że szynobusy z Bolesławca i z Lubawki zamiast spotykać się w JG, miałyby się mijać, co i tak na jedno wyjdzie. Z tą tylko różnicą, że zamiast dwóch relacji, byłaby jedna bezpośrednia. Czy to aż tak ciężko zatrybić?

Pamiętam taki pociąg, który jeździł chyba w 1995 r. z Jeleniej Góry do Lubania przez Lwówek, Zebrzydowę, Węgliniec, Zgorzelec. Absurd czy nie absurd?

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

surgeon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Sty 2007
Skąd: Lubin

PostWysłany: 05-02-2008, 19:40    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Lubin Górniczy - Międzylesie (jeździ ktoś z Lubina do Międzylesia?)

To połączenie nie jest po to by łączyć Lubin z Międzylesiem, tylko Lubin i Międzylesie z Wrocławiem. Już kilka razy zresztą było tak, że na Wrocławiu Głównym podstawiali kibel do Lubina Górniczego, a ten z Międzylesia kończył bieg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 05-02-2008, 20:20    Odpowiedz z cytatem

To połączenie Lubawka0Bolesławiec nie będzie po to żeby łączyć te dwa miasta lecz żeby łączyć Jelenią Górę , napewno skorzystaja także osoby udające sie np. w Rudawy Janowickie,Dolinę Bobru, do szpitala w Kamiennej Górze , do przejścia granicznego w Lubawce,do rodziny,znajomych , jaki jest sens dzielenia tego połączenia , kiedy może być obsługiwane łącznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 22-02-2008, 15:14    Odpowiedz z cytatem

Pociągi do kontroli

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego był niegospodarny. Tak wynika z najnowszego raportu Najwyższej Izby Kontroli. Czy tak było rzeczywiście, ma zbadać zawiadomiona przez NIK prokuratura.
Chodzi o zakup dwóch szynobusów w 2003 r. Urząd zapłacił za nie firmie Kolzam 9,2 mln zł. Okazało się, że pociągi były prototypami, które wciąż się psuły i stały w garażu dokładnie 643 dni. Do dziś nie wróciły na tory. Na ich naprawę wydano aż 253, 5 tys. zł.
Eksperci Politechniki Wrocławskiej doszukali się przyczyn tych ciągłych awarii.
- Były montowane w bardzo prymitywny sposób - tłumaczy prof. Tomasz Nowakowski, współautor specjalnie przygotowanej analizy awarii szynobusów. - Wiele z tych uszkodzeń powinno pojawić się dopiero po 10 latach eksploatacji taboru - dodaje.
Najczęściej psuły się hamulce. Kontrolerzy z NIK podkreślają, że mogło to stanowić realne zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów.
- To był pierwszy taki przetarg. Poprzedni zarząd nie sprawdził jakości tych szynobusów. Zdecydował się na tę ofertę, bo jej cena była niska - mówi Patryk Wild, obecny wicemarszałek odpowiedzialny za transport na Dolnym Śląsku.
Szynobusy miały kursować m.in. z Kamieńca Ząbkowickiego do Legnicy i z Jeleniej Góry do Bolesławca. Teraz podróżni liczą na nowe minipociągi. Urząd na kolejne szynobusy wydał 56 mln zł i zmienił przy tym dostawcę na firmę PESA z Bydgoszczy.
Wicemarszałek Wild tłumaczy, że obecny zarząd województwa wyciągnął już wnioski z błędów poprzedników. Kolejne przetargi są dobrze przygotowane. I kryterium ceny nie jest tutaj najważniejsze. Najważniejsza jest jakość szynobusów.
Nowych zakupów NIK nie badała. Dzięki unijnym pieniądzom kolei udało się zmodernizować na razie 75 pociągów, z czego na Dolnym Śląsku kursuje zaledwie 16. To na potrzeby pasażerów podróżujących pociągami zdecydowanie za mało.

Szynobusy miały być tańsze. Okazało się, że wydano na nie miliony złotych, by stały w garażu

źródło: POLSKA Gazeta Wrocławska

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kozioł Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2006
Skąd: Warszawa Olszynka

PostWysłany: 07-05-2008, 21:47    Odpowiedz z cytatem

niezabardzo wiedziałem gdzie to wpisać, ale mam takie pytanie:
Czy na odcinku Legnica-Żagań jeżdzą szynobusy czy wagonówki? Rolling Eyes
Z góry dzięki za odpowiedź

_________________
W Polsce nie ma nadziei na normalną kolej..... Sad
Oddać samorządom przewozy w województwach! I będzie tak jak jest na Mazowszu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 07-05-2008, 22:36    Odpowiedz z cytatem

na tym odcinku jezdza wagonowki. W Legnicy kilka razy widzialem 2 wagony bonanzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Swiety Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2008

PostWysłany: 08-05-2008, 02:44    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Pociągi do kontroli
...
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego był niegospodarny. Tak wynika z najnowszego raportu
...
źródło: POLSKA Gazeta Wrocławska


Gdyby kupili lepsze (droższe) to pewnie ktoś też doczepiłby się o niegospodarność bo kupili ... drogo.
W 99% przetargów głównym kryterium jest cena. Z jednej strony małe środki finansowe z drugiej strony urzędnicy boją się zarzutów o niegospodarność o posądzenie o łapówkarstwo jeśli kupią coś drożej dlatego mamy to co mamy.
Problemem jest ustawa o zamówieniach publicznych a nie urzędnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mar-cin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 12-05-2008, 16:10    Odpowiedz z cytatem

Co się dzieje z Dolnośląskimi SA109?? będą stały w szopie aż zgniją? są plany żeby je naprawic? przerobić? sprzedać?, a w zamian kupić jakiś nowy albo używane z zachodu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dexter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Paź 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-05-2008, 16:28    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że po ewentualnym naprawieniu SA109 mógłby trafić do Węglińca. Spokojnie zastąpiłby składy wagonowe na odcinku Węgliniec - Zgorzelec. Na tym wyremontowanym, blisko 30 km odcinku e-30, szynobus nie ma się jak "zmęczyć" . Brak znacznych różnic w wysokości terenu oraz bardzo dobre torowisko mogą przyczynić się do dłuższej, bezawaryjnej jazdy. W innych województwach SA109 świetnie sobie radzą.

_________________
Moderatorzy niedowidzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mar-cin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 12-05-2008, 16:36    Odpowiedz z cytatem

No tak tylko te Dolnośląskie SA109 są dość specyficzne i nie ma co ich porównywać do innych maszyn tego typu. Te dolnośląskie mają wady konstrukcyjne, a producent już nie istnieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Wrocław / Zgorzelec

PostWysłany: 14-05-2008, 21:30    Odpowiedz z cytatem

dexter napisał:
Cytat:
Myślę, że po ewentualnym naprawieniu SA109 mógłby trafić do Węglińca. Spokojnie zastąpiłby składy wagonowe na odcinku Węgliniec - Zgorzelec. Na tym wyremontowanym, blisko 30 km odcinku e-30, szynobus nie ma się jak "zmęczyć" . Brak znacznych różnic w wysokości terenu oraz bardzo dobre torowisko mogą przyczynić się do dłuższej, bezawaryjnej jazdy. W innych województwach SA109 świetnie sobie radzą.


Owszem przydałoby się, ale ja bym wydłużył relację do Żar. Polepszyłoby to na pewno ofertę transportową w takich miejscowościach jak Ruszów czy Iłowa (głownie uczniowie dojeżdżający do szkół w Zgorzelcu lub Żarach właśnie). A same Żary mogłyby zyskać skomunikowanie w pociągami do Wrocławia i Jeleniej Góry. A poza tym można by wykolegować busiarzy, którzy od niedawna wożą z Ruszowa do Zgorzelca Mr. Green

Tą wagonówką zdarza mi się czasem jechać. Z szynobusem nie byłby tyle zachodu z przestawianiem lokomotywy. Szybciej sprawniej wygodniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl