Dokładnie, bo pociągiem trzeba by brać pod uwagę przesiadkę w Węglińcu, a i tak są tylko trzy pary pociągów na dzień, po 18.oo na Ruszów już nic nie jedzie --> a ludzie mają potrzebę jeździć. A mamy tylko 3-4 możliwe połączenia na dzień
Szynobus byłby optymalny, bez przesiadki, bez zmian lokomotywy, pewnie i tańszy.
I konkurowałby zarówno z busami do Ruszowa jak i do Pieńska czy Węglińca.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
No tak tylko te Dolnośląskie SA109 są dość specyficzne i nie ma co ich porównywać do innych maszyn tego typu. Te dolnośląskie mają wady konstrukcyjne, a producent już nie istnieje.
UMWD przygotowuje przetarg na dostawę 6 szynobusów, jak również wnioski o dofinansowanie unijne na ich zakup. Natomiast samo KD chce podobno wziąść w leasing od 6 do 8 SZT.
W dniu 1 Kwietnia UMWD wyłonił w drodze przetarku firmę która ma przywrócić do życia 2 dolnośląskie szynobusy SA109, Wartość zamówienia to ponad 1,1 mln zł, termin realizacji 5 miesięcy, i 12 m-c gwarancji.
Oto link http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=2533
14 kwietnia Zarząd Województwa Dolnośląskiego podjął uchwałę w sprawie środków zapisanych w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym na transport szynowy.
Zakłada ona realizację 3 zadań inwestycyjnych:
- zakup 6 nowoczesnych autobusów szynowych do obsługi linii Wrocław - Trzebnica, Wrocław - Świdnica, Jelenia Góra - Zgorzelec
- zakup 5 składów elektrycznych przeznaczonych dla linii o dużych potokach podróżnych: Wrocław - Legnica, Wrocław - Żmigród i Wrocław - Oleśnica
- zakup 6-8 używanych szynobusów do obsługi linii kolejowych pozbawionych trakcji elektrycznej na terenie województwa.
Planowane jest także uruchomienie przewozów z Wrocławia w kierunku Wołowa, Jelcza-Laskowic, Oławy, Strzelina, Wałbrzycha, Dzierżoniowa.
Całkowita wartość tych projektów to niemal 146 mln złotych. Dzięki tym decyzjom Zarządu Województwa w roku 2011 po dolnośląskich torach będzie kursowało 21 nowych pojazdów szynowych.
Jednocześnie trwają prace nad rewitalizacją linii przejmowanych przez samorząd województwa.
Wszystkie te działania zmierzają do uruchomienia systemu wrocławskiej kolei aglomeracyjnej. W piątek 10 kwietnia marszałek Marek Łapiński zaapelował do samorządowców o aktywne działania na rzecz integracji i koordynacji poszczególnych środków transportu publicznego, przedstawił koncepcję współpracy między samorządami. Marszałek widzi potrzebę powołania związku komunikacyjnego w aglomeracji, który będzie zarządzać siecią transportową. Dla realizacji tego celu współpraca wszystkich samorządów jest nieodzowna.
Przewozy w ramach wrocławskiej kolei aglomeracyjnej będą realizowane przez Koleje Dolnośląskie S.A. (spółkę stanowiącą własność Samorządu Województwa Dolnośląskiego) oraz PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o., w której Województwo Dolnośląskie posiada 7% udziałów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum