Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Afera w PKP Intercity
Autor Wiadomość

PolRol82 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Kwi 2009
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: 15-11-2012, 15:48   Afera w PKP Intercity Odpowiedz z cytatem

"Odwołany członek zarządu PKP Intercity, zawiadomiona prokuratura - Radio ZET ujawnia aferę w spółce. Zarząd kolei odkrył przekręty przy wartych setki milionów złotych zamówieniach na naprawę i czyszczenie wagonów kolejowych.

Zarząd PKP wpadł na trop klasycznego kolejowego układu. Chodzi o obchodzenie przepisów przetargowych w PKP Intercity. W jednym z przypadków dwa dni przed oficjalnym rozstrzygnięciem przetargu już wysłano wagony do naprawy. Trafiły do firmy, która - jak się później okazało - wygrała przetarg.

Drugi przypadek dotyczy wartego prawie 200 milionów złotych przetargu na czyszczenie wagonów. W jego dokumentach natrafiono na niejasne powiązania między firmami. W przetargu mogły startować tylko firmy z certyfikatem Izby Gospodarczej Transportu Lądowego. A w komisji wydającej te certyfikaty zasiadał prezes firmy, która wygrała ten kolejowy przetarg. Zapisy tego przetargu nie były zgodne z przepisami prawa.

Dodatkowo z firmą którą wytypowano do czyszczenia wagonów związany był członek zarządu PKP Intercity. Zasiadał kiedyś w jej Radzie Nadzorczej. Tadeusz Matyla, bo o niego chodzi, został odwołany z zarządu PKP Intercity w ubiegły piątek.

Na jutro zarząd PKP Intercity zapowiedział konferencję prasową. Temat konferencji to "Intercity rozpoczyna serię zmian".

źródło: WP.PL
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

IC_prukfa Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Lis 2009

PostWysłany: 15-11-2012, 17:08    Odpowiedz z cytatem

O T. Matyli i ustawianiu przetargów to chyba kiedyś , kilka lat temu już pisano w jakimś brukowcu. Wszystko rozeszło się po kościach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 15-11-2012, 17:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W przetargu mogły startować tylko firmy z certyfikatem Izby Gospodarczej Transportu Lądowego.
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej - UZP z 2011-12-16

Żeby było ciekawiej, to PKP Oddział Dworce Kolejowe certyfikaty IGTL zgodnie z prawem traktuje jak śmieci:
Cytat:
Zamawiający nie uzna również certyfikatu IGTL (Izby Gospodarczej Transportu Lądowego) ponieważ certyfikat nie jest wydawany przez jednostkę certyfikującą. Za jednostkę certyfikującą uważa jedynie się akredytowane jednostki certyfikujące w rozumieniu ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30 sierpnia 2002 r. np. Polskie Centrum Akredytacyjne.
http://www.dworcekolejowe.pl/article/przetargi_na_uslugi/index.php/przetarg_edit/760

Prezesem IGTL jest senator RP Stanisław Kogut. Dla mnie tylko figurant. Fajny sposób znalazło to towarzystwo wzajemnej adoracji na na zasilanie swojej kasy i eliminowanie niekumatej konkurencji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gacek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Kwi 2007

PostWysłany: 15-11-2012, 17:40    Odpowiedz z cytatem

Hohoho czyli czeka mnie stawienie się do prokuratury.
Problem jest inny- za kratki moim zdaniem to należy posłać szeregowych pracowników i ich zwierzchników a nie akurat członka zarządu.

_________________
BETON IC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 15-11-2012, 17:47    Odpowiedz z cytatem

Gacek, czemu chcesz posyłać za kratki szeregowych pracowników? czy to oni zawierali umowy, albo decydowali kto ma sprzątać wagony?
Jezeli pracujesz w IC, to powinieneś wiedzieć, że od dawna mówiło się o przekrętach podczas przetargów - przecież już raz wyleciał gościu, który później wrócił na swoje stanowisko z nastaniem niektórych osób.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kierownik22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012

PostWysłany: 15-11-2012, 18:31    Odpowiedz z cytatem

Przeglądałem stronę IGTL co mnie zastanowiło to brak imiennej listy władz izby, nie rozumiem dlaczego to bractwo działa tajnie.
Powoli klocki układanki się układają, na kolei działa zorganizowana grupa przestępcza i pralnia pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 15-11-2012, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Zarząd IGTL

STANISŁAW KOGUT - Prezes Zarządu IGTL
ANDRZEJ KWIEK - Wiceprezes Zarządu IGTL Przewodniczący Sekcji Wagonów i Spedycji
PIOTR MACIOSZEK - Wiceprezes Zarządu IGTL Przewodniczący Sekcji Przewoźników Kolejowych
MARITA SZUSTAK - Wiceprezes Zarządu IGTL Przewodnicząca Sekcji Budownictwa Kolejowego
HUBERT STĘPNIEWICZ - Członek Zarządu IGTL Przewodniczący Sekcji Producentów i Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego
RYSZARD LESZCZYŃSKI - Członek Zarządu IGTL
WIESLAW NOWAK - Członek Zarządu IGTL
PAWEŁ PRZYŻYCKI - Członek Zarządu IGTL
MACIEJ RADZIWIŁŁ - Członek Zarządu IGTL
TOMASZ SWEKLEJ - Członek Zarządu IGTL



Komisja Rewizyjna IGTL

ANDRZEJ MITURA - Przewodniczący Komisji
ROMAN BOBKO - Wiceprzewodniczący Komisji
HENRYK PIŃKOWSKI - Wiceprzewodniczący Komisji
MAREK DEŻAKOWSKI - Członek Komisji
KAZIMIERZ ZBOCH - Członek Komisji



Sąd Koleżeński IGTL

KAZIMIERZ BESTRY - Członek Sądu
FERDYNAND KACZYŃSKI - Członek Sądu
LESŁAW KILIAN - Członek Sądu
ARKADIUSZ OLEWNIK - Członek Sądu
MAREK WYSZYŃSKI - Członek Sądu

http://www.igtl.pl/o-izbie/wladze/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

l'osservatore Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Europa

PostWysłany: 15-11-2012, 20:47    Odpowiedz z cytatem

Izba Gospodarcza Transportu Lądowego to nic innego, jak "towarzystwo wzajemnej adoracji" działające w granicach, które zakreślił ustawodawca. Po prostu skrzyknęły się firmy i lobbują na rzecz swoich interesów.
A wysłanie wagonów do naprawy przed rozstrzygnięciem przetargu do podmiotu, który później wygrał przetarg, na odległość cuchnie korupcją. Podejrzewam, że za tym procederem mógł stać ktoś jeszcze. Moim skromnym zdaniem, sprawą z urzędu powinny się zająć CBA lub CBŚ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 16-11-2012, 11:44    Odpowiedz z cytatem

Skoro lista firm, które naprawiają wagony jest dość krótka, a to tego wiadomo, która specjalizuje się w konkretnych naprawach, to już w momencie ogłoszenia przetargu wiadomo, kto wygra.
Przykład - modernizacje Arow, Z1AWR, Malborasów to domena PESA, Newag też ma swoje ulubione wagony, Tabor Opole - konferencyjne, modernizacje 139A, a produkcja nowych to FPS.
Dlatego ten fakt jeszcze nie przesądza o korupcji, szczególnie jak była presja czasu.
Co więcej uważam, że ogłoszenie przetargu na coś, czego nie będą w stanie zrobić w rozsądnych pieniądzach i czasie dostępni wykonawcy, jest poważnym błędem realizacji takiego projektu. Zamawiający powinien moim zdaniem przed ogłoszeniem przetargu sprawdzić u potencjalnych wykonawców, czy są w stanie wykonać zamówienie w założonym czasie i pieniądzach. Nie zrobienie tego skutkuje potem dziesiątkami pytań, przesuwaniem czasu realizacji przetargu albo wliczaniem kar umownych do ceny przetargu. Wszystkie te okoliczności biją de facto w zamawiającego. Dobrze zrobiony przetarg to najwięcej efektów na najmniejszą cenę, co wcale nie oznacza, że najniższą i najkrótszym czasie.
Oczywiście korupcji to nie wyklucza, bo ona w Polsce jest wszechobecna, od samej góry do samego dołu.

W związku z nowymi informacjami warto coś uzupełnić.
Cytat:
Jak udało się ustalić „Rynkowi Kolejowemu”, w październiku do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Wola wpłynęło zawiadomienie o nieprawidłowościach w związku z dwoma przetargami realizowanymi przez spółkę PKP Intercity. Co ciekawe, zawiadomienie zostało złożone anonimowo.
– Zawiadomienie wpłynęło w październiku. Zostało złożone anonimowo. Dotyczy dwóch przetargów ogłoszonych przez spółkę PKP Intercity. Pierwszy to przetarg z 1 września 2012 r. na przebudowę dwóch wagonów pasażerskich na wagony restauracyjne, a drugi to przetarg na wykonanie kompleksowej usługi utrzymania wagonów w czystości w 2012 r. – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Dariusz Ślepokura, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Warszawie


Czyli tak, jak się domyślałem chodzi o modernizację 2 wagonów Z1A na wagony restauracyjne 406A, którą realizowała PESA. OIDP kontekst był taki, że SZD miały w planie uruchomienie pociągu Moskwa-Paryż z obsługą restauracyjną Intercity na odcinku z Polski do Paryża. Wymagana była prędkość 200km/h dla wagonów, a tych Intercity miało tylko 2 (ex EN Kiepura), a do obiegu potrzeba minimum 3. W związku z tym wystąpiła gwałtowna potrzeba pozyskania kolejnych 2 sztuk i ogłoszono na nią przetarg, przy czym z góry było wiadomo, ile Intercity za to zapłaci, a kandydat na naprawę był jeden - PESA, która już robiła poprzednią modernizację. Co ciekawe, w pozostałych przetargach dotyczących modernizacji na potrzeby gastronomiczne też po ten zakres sięgnęła tylko PESA.
Po mojemu sprawa nie jest już do końca taka "korupcyjna", a bardziej typowo polska - zawaliliśmy termin, to róbmy, co się da, aby zdążyć na 1 dzień przed planowanym terminem. Skąd to znamy - przykładów jest aż nadto, z samym Euro 2012 - stadiony + A2, druga linia metra, tabor Kolei Śląskich i wiele innych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-11-2012, 13:01    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Drugi przypadek dotyczy wartego prawie 200 milionów złotych przetargu na czyszczenie wagonów. W jego dokumentach natrafiono na niejasne powiązania między firmami.

Wcale mnie to nie dziwi. O powiązaniach betonu PKP z prywatnymi firmami sprzątającymi mówimy na forum od kilku lat (jest tam również wątek dotyczący odwołanego Matyli):

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=5842

Swego czasu popełniłam nawet artykuł na ten temat:

http://infokolej.nowyekran.pl/post/1913,firmy-sprzatajace-na-kolei-a-wladze-pkp

Media i prokuratura zaczerpnęły informacje z naszego forum. Trochę późno, ale lepiej późno niż wcale...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-11-2012, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Victoria, no to już wiadomo kto anonimowo donosi prokuraturze, nad czym ubolewa "Rynek Kolejowy". Wink


Kto anonimowo donosi na PKP Intercity?

Jak udało się ustalić „Rynkowi Kolejowemu”, w październiku do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Wola wpłynęło zawiadomienie o nieprawidłowościach w związku z dwoma przetargami realizowanymi przez spółkę PKP Intercity. Co ciekawe, zawiadomienie zostało złożone anonimowo.

– Zawiadomienie wpłynęło w październiku. Zostało złożone anonimowo. Dotyczy dwóch przetargów ogłoszonych przez spółkę PKP Intercity. Pierwszy to przetarg z 1 września 2012 r. na przebudowę dwóch wagonów pasażerskich na wagony restauracyjne, a drugi to przetarg na wykonanie kompleksowej usługi utrzymania wagonów w czystości w 2012 r. – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Dariusz Ślepokura, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Warszawie.

– Zawiadomienie dotyczy naruszenia artykułu 305, paragraf 1 Kodeksu Karnego. Grozi za niego do 3 lat pozbawienia wolności – wyjaśnił i dodał, że śledztwo w tej sprawie rozpoczęło się 5 listopada. Prowadzi je Komenda Stołeczna Policji w Warszawie pod nadzorem Prokuratury Okręgowej w Warszawie.

Art. 305. § 1. Kodeksu Karnego brzmi: Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, udaremnia lub utrudnia przetarg publiczny albo wchodzi w porozumienie z inną osobą działając na szkodę właściciela mienia albo osoby lub instytucji, na rzecz której przetarg jest dokonywany, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

Przypominamy, że wczoraj „Radio Zet” poinformowało, "zarząd kolei" odkrył nieprawidłowości w spółce przy wartych setki milionów złotych zamówieniach na naprawę i czyszczenie wagonów. Wskutek tego złożone zostało zawiadomienie do prokuratury oraz dyscyplinarnie zwolniony został dyrektor ds. technicznych, były członek zarządu spółki.

źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/36770/Kto_anonimowo_donosi_na_PKP_Intercity.htm

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 16-11-2012, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Sensacji ciąg dalszy.

Malinowski: W PKP Intercity nie będzie zamiatania niczego pod dywan

- Na podstawie otrzymanych informacji spółka zleciła wewnętrzny audyt, który wykazał pewne nieprawidłowości - przyznał Janusz Malinowski, komentując doniesienia „Radia Zet”.

- Złożyliśmy doniesienie do prokuratur w tej sprawie. Wdrożyliśmy także szczegółowe procedury, które pozwolą uniknąć takich sytuacji w przyszłości. W PKP Intercity nie będzie zamiatania niczego pod dywan – zapewnił Malinowski. Poinformował również że zawiadomienie do prokuratury zostało złożone ok. tygodnia temu. Stwierdził, że na razie spółka nie ma nic więcej do powiedzenia w tej sprawie.

Źródło: Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 16-11-2012, 14:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W PKP Intercity nie będzie zamiatania niczego pod dywan – zapewnił Malinowski.

To zaskakująca deklaracja prezesa PKP IC, bo do tej pory wszystko było zamiatane pod dywan. Skąd ta nagła zmiana frontu? Czyżby prezesowski stołek palił się pod tyłkiem?

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 16-11-2012, 15:18    Odpowiedz z cytatem

Czy także nie zamiotą tego, że przeglądy okresowe wagonów były robione na stacjach, gdzie nikt nie ma uprawnień?

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-11-2012, 21:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat z forum Rynku Kolejowego:

Panie Malinowski jak można być takim obłudnikiem. Czyżby zapomniał Pan kto ściągnął do pracy w IC Pana Tadeusza M (dla przypomnienia to Pan właśnie). Oczywiście jako członek Zarządu, później Prezes nic Pan nie wiedział co wyprawia Pana podopieczny i jego koledzy. Jakim hipokrytą trzeba być by teraz aby ratować swoją skórę wypierać się swoich kolesiów. Miej Pan odwagę i skończ Pan udawać niewiniątko które nic nie wiedziało.

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl