Zatrważające jest to, że przez tyle lat odkąd mamy PKP Intercity Sp. z o.o., która jest oczkiem w głowie Wacha ten darmozjad nie ZROBIŁ NIC aby po CMK śmigały choćby takie Pendolina jak w Czechach. Lepiej walczyć z forami kolejowymi niz walczyć u Ministra Infrastruktury o dotację do zakupu taboru.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Wyobraźmy sobie sytuację, że PIC nie daje rady z przetargiem, zaś PR-y kupują dajmy na to 10 Elfów w opcji na 200 km/h w ramach przetargu na 70 nowych EZT. Ale by były jaja
mateuszpiszcz, nie było żadnego powodu żeby inwestować w tabor i tak kasa była
_________________
Aaalisha -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-12-2009, 11:44
Psz - ale masz wyobraźnie - to wyobraź sobie z IC i PR nie ma pieniędzy i owe 10 Elfów przechodzi bokiem koło nosa... i wtedy IC i PR nie miałyby czym wozić swoich pasażerów... a na końcu PR by zbankrutowało ;-)
Spółka zaprosiła już pięć wybranych firm do składania ofert cenowych w przetargu na dostarczenie 20 pociągów. Jego nierozstrzygnięcie może opóźnić planowaną na wiosnę prywatyzację spółki
Do 17 marca 2010 roku Siemens, konsorcjum AnsaldoBreda z Newagiem, Bombardier z PESĄ oraz Alstom Konstal mają zaproponować cenę za dostarczenie 20 składów dla przewoźnika. Pociągi, zgodnie z pierwotnymi założeniami miały jeździć po polskich torach jeszcze przed Euro 2012. Obecnie przewoźnik spodziewa się, że pierwsze pociągi na torach pojawią się już w kwietniu 2012 roku. Ostatnie – muszą zostać dostarczone do 31 października 2013.
Autor: Agnieszka Stefańska
Źródło: Rzeczpospolita
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Psz - ale masz wyobraźnie - to wyobraź sobie z IC i PR nie ma pieniędzy i owe 10 Elfów przechodzi bokiem koło nosa... i wtedy IC i PR nie miałyby czym wozić swoich pasażerów... a na końcu PR by zbankrutowało ;-)
Zgadza się, moja wypowiedź pachnie fantazją, ale czy w tym naszym bagienku kiedy to szlaki się rozsypują a na fani PR i IC obrzucają się błotem, no więc czy w takich warunkach nie warto czasem ulec czarowi wyobraźni?
Bo zresztą, nie wiem czy to taka fantastyka, wobec prężności obecnego zarządu PR-ów.
Załóżmy optymistycznie, że PKP Intercity kupi te 20 zespoleńców (a kupić musi, żeby przetrwać). I załóżmy, że PR-y będą im deptać po piętach, jak teraz i kupią znacznie tańsze Elfy w wersji na 190-200 km/h (jest rozbieżność co do ich maksymalnej prędkości w zależności od źródła z jakiego się korzysta).
I co wtedy? Ano arcynieciekawie dla PIC-u, bo pociągi PR-ów będą na CMK tylko nieznacznie wolniejsze i trochę mniej komfortowe. Za to bardzo interesująco dla pasażerów, bo tym bardziej będzie się liczyć cena, punktualność i wycinanie z rozkładu jazdy absurdalnych rezerw czasowych.
Kluczowe znaczenie miałoby też pory odjazdów pociągów. Bo cóż z tego że z Przemyśla do Gdańska dojade w 2 godziny jak wyląduję w obcym mieście o 2 nocy - wole jechać dłużej i zajechać za dnia...
A jak wygląda sprawa modernizacji wagonów do poc. kategorii EIC? Szczególnie interesują mnie te zaprezentowane na Trako 2009 - cały czarny pas na zewnątrz wzdłuż okien czy choćby bezprzedziałówka z monitorami LCD? One w ogóle gdzieś jeżdżą czy zrobili po 1 sztuce i te "wystawowe" nadal gdzieś sobie stoją?
posiada, w podlaskim kilka jest SU45 która ciągają składy na odc. Białystok-Suwałki pociągi: Hańcza i TLK Jaćwing
i odc. Suwałki-Olecko-Ełk-Korsze poc. Mamry oraz pociągi rel. Ełk-Korsze TLK Biebrza i TLK Rybak
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum