Pogrzebałem w sieci i jest tak - w 2010 roku przyszły 3 szt, czwarta w styczniu 2011.
Teraz "na dniach' przybyły kolejne 2 szt. A zatem pozostały jeszcze 2 do dostarczenia i przyjdzie kolej na 156A
Strasznie ślimaczy się realizacja tego kontraktu.
Włącznie z aneksem, porozumieniem, dostawa jest spóźniona o rok. Oczywiście zmniejszono też liczbę nowych wagonów ze względu na stan finansów PKP Intercity.
Kiedy ostatecznie pojawia się wszystkie wagony?
Trudno jednoznacznie powiedzieć, kto jest przyczyną opóźnień. FPS miało kłopoty z wózkami bo ZNTK upadł, a Intecity też nie napierało, bo nie miało funduszy.
A wszystko to przez Przewozy Regionalne
„Dziennik Gazeta Prawna” informuje, że PKP Intercity planuje w ciągu najbliższych dwóch lat kupić 30 dwupoziomowych wagonów, modernizację 68 i remont 700 składów do połowy 2013 r. Przewoźnik wyda na ten cel 500 mln zł. – Ograniczyliśmy zatrudnienie, ścięliśmy koszty, przeorganizowaliśmy strukturę spółki. To przyniosło konkretne oszczędności. Teraz czas na inwestycje – mówi „DGP” Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Na początek PKP Intercity planuje modernizację 68 klasycznych wagonów. Jak ujawnił Janusz Malinowski „DGP”, będą one jeździły z Przemyśla do Szczecina. Wyjaśnił, że będą miały one wymienione wnętrze, klimatyzację i zamknięty obieg toalet. Mają się pojawić na torach na przełomie 2012 i 2013 r. Inwestycja zostanie sfinansowana w połowie ze środków UE, która da na ten cel 190 mln zł. Wniosek o dotację ma być złożony jeszcze w tym tygodniu.
„DGP” informuje, że PKP Intercity ma otrzymać także część środków z puli 175 mln euro zarezerwowanych na projekt taborowy Przewozów Regionalnych. Samorządowy przewoźnik ma jednak kłopoty z jego realizacją. Z tych środków ma być sfinansowany w połowie zakup 30 piętrowych składów za ok. 190 mln zł. Ma być z nich uformowane 6 składów, które obsłużą trasę Warszawa – Łódź.
Oprócz zakupów PKP Intercity chce wyremontować 700 wagonów już z własnych środków. Prace mogłyby ruszyć wiosną 2012 r. i trwać do połowy 2013 r.
Prezes PKP Intercity Janusz Malinowski potwierdził zamiar kupna przez przewoźnika 30 wagonów piętrowych. Pieniądze na ten cel mają pochodzić między innymi z POIiŚ. Gotowość dostarczenia taboru dla państwowej spółki zadeklarowały już dwa wielkie koncerny taborowe - Škoda oraz Bombardier.
PKP Intercity chce kupić trzydzieści wagonów piętrowych, z których chce uformować sześć pięciowagonowych składów do obsługi połączenia Warszawa - Łódź. Chce wydać na to ok 190 mln złotych. Część środków Intercity znalazło u konkurenta - PKP Intercity ma otrzymać także część środków z puli 175 mln euro zarezerwowanych na projekt taborowy Przewozów Regionalnych.
W rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" gotowość dostarczenia wagonów wyraził Falk Hahnemann, dyrektor sprzedaży na środkową i wschodnią Europę w koncernie Bombardier. Zapewnił, że kanadyjski gigant na pewno wystartuje w przetargu na wagony dla Intercity. Producent ma już doświadczenie w dostawie wagonów piętrowych dla Polski - w 2008 roku dostarczył Kolejom Mazowieckim 26 takich wagonów, a także 11 wagonów czołowych do formowania pociągów w systemie push-pull. Nie jest na razie pewne, czy PKP Intercity również będzie zamawiać ten ostatni tabor.
Podczas targów Czech Raildays zainteresowanie planowanym przetargiem PKP Intercity wyraził również Wojciech Grzonka, prezes Škoda Polska. Wchodzący w skład koncernu producent Škoda Vagonka może zaoferować Intercity wagony klasy 051 o masie 47,5 tony mogące pomieścić do 130 pasażerów. W przypadku zamówienia wagonów sterowniczych, Škoda także jest w stanie je dostarczyć.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Jezeli celem samorzadow, ktore ponoc nie mogac sie dogadac z centrala PR bylo zrobienie wszystkiego, zeby tylko choc czesc kasy zostala przesunieta do PICu, to moje gratulacje, udalo wam sie. Pytanie tylko, co na to pasazer, ktorego na pociagi PKP IC nie zawsze stac i wybiera tansze, choc mniej komfortowe REGIO i interREGIO...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
EU07-469, jeśli PR nie chcą (nie potrafią / nie ma woli politycznej) wykorzystać unijnych środków na zakup nowych EZT-ów to chyba lepiej, żeby z tych funduszy skorzystało PKP IC lub inny przewoźnik pasażerski? Bo inaczej pieniądze przepadną.
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
PRy bardzo chcą, to marszałkowie dają ciała na całej linii. Oprócz czterech z południa do wyłomu przygotowują się województwa zachodnie. W najlepszym wypadku fundusze zostaną podzielone między "południe" (18-20 składów), "zachód" (30 sztuk) i zainteresowana reszta w ramach PR. Nie wiem czy coś zostanie dla PICu.
Obawiam się, że marszałkowie będą mieli mało do powiedzenia. MI oznajmi, że przesuwa środki do Intercity i po temacie.
Nie podoba mi się to z dwóch powodów:
- MI pompuje kasę w spółkę, która ma być sprzedana i nie sądzę, żeby odzyskało to, co wsadzi
- marszałkowie nie mogą się zdecydować, co chcą i faktycznie kasa może przepaść. Chytry traci dwa razy.
PKP Intercity chce kupić trzydzieści wagonów piętrowych, z których chce uformować sześć pięciowagonowych składów do obsługi połączenia Warszawa - Łódź.
Cytat:
Wchodzący w skład koncernu producent Škoda Vagonka może zaoferować Intercity wagony klasy 051 o masie 47,5 tony mogące pomieścić do 130 pasażerów.
5x130=650, a obecne 10 wagonowe składy dają niemal 1000. Kolejny złoty pomysł PKP.
_________________ Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-08-2011, 19:07
Henryk, Które wożą powietrze. 10 wagonów a w nich 20%.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum