Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 58, 59, 60  Następny
Nowy tabor PKP Intercity
Autor Wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 22-02-2012, 00:37    Odpowiedz z cytatem

Nawet najlepiej zmodernizowany Y dalej będzie Y, nie kojarzę dokładnie, ale wózków do tej pory przy modernizacjach się nie wymieniało, a one wpływają w istotny sposób na komfort podróży.
Co do Ex, to wagony typu Y powinny stopniowo z nich znikać, pozostać powinny tylko klimatyzowane 111Arow.
Pytanie, czy do łask wrócą jeszcze kuszetki na tyle, aby ich standard odpowiadał wagonom "siedzącym", tym oczywiście z klimatyzacją. Niestety sypialne Y klimatyzacji raczej nie dostaną.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 09-04-2012, 18:15    Odpowiedz z cytatem

PIC kupuje nie tylko piętrusy, właśnie ogłosili przetarg na 25 nowych klasycznych wagonów:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:114931-2012:TEXT:PL:HTML&src=0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 10-04-2012, 10:54    Odpowiedz z cytatem

Warto dodać, że:
- wagony w przyszłości będą obsługiwać trasę Wrocław - Poznań oraz Gdynia - Szczecin
- szacowana wartość zamówienia to 38 mln euro (ponad 153 mln zł netto)
- wagony przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h
- zakup zakłada 25 wagonów, w tym:
- 4 wagonów bezprzedziałowych klasy pierwszej,
- 9 bezprzedziałowych wagonów klasy drugiej ( każdy z miejscami na przewóz 8 rowerów),
- 4 przedziałowych wagonów klasy pierwszej
- 8 przedziałowych wagonów klasy drugiej przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych.

Dane ze strony intercity.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 12-04-2012, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Przetarg na zakup 25 wagonów dla PKP Intercity

PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 25 wagonów pasażerskich, które w przyszłości będą obsługiwać trasę Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. Oferty należy składać do dnia 25 maja br. Szacowana wartość zamówienia to 38 mln euro (ponad 153 mln zł netto).

Przedmiotem postępowania przetargowego jest projekt inwestycyjny polegający na zakupie przez PKP Intercity SA nowoczesnego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich na trasie Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. Projekt zakłada zakup 25 fabrycznie nowych, pasażerskich wagonów kolejowych, w tym: 4 wagonów bezprzedziałowych klasy pierwszej, 9 bezprzedziałowych wagonów klasy drugiej (każdy z miejscami na przewóz 8 rowerów), 4 przedziałowych wagonów klasy pierwszej oraz 8 przedziałowych wagonów klasy drugiej przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych. Przewoźnik wymaga, aby wszystkie wagony były przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h.

Wykonawca będzie również zobowiązany do przeszkolenia co najmniej 10 osób pracujących w pionie eksploatacyjnym PKP Intercity, w ustalonym przez siebie zakresie, niezbędnym dla obsługi wagonów. PKP Intercity planuje sfinansowanie projektu zakupu w 50% ze środków z Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Od dnia zawarcia umowy Wykonawca będzie miał nie więcej niż 18 miesięcy na realizację zamówienia. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty stanowić będzie: cena (85 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (25 proc.). Oferty należy składać w terminie do dnia 25 maja 2012 roku do godziny 10:30 w Biurze Zakupów Centralnych w Warszawie przy ulicy Chłopickiego 53 (budynek nr 15), pokój nr 124, 04-275 Warszawa.

PKP Intercity aktualnie realizuje projekty taborowe na zakup 30 wagonów piętrowych, modernizację 68 wagonów pasażerskich oraz projekt zakupu składów zespołowych wraz z budową warsztatów utrzymania. Koszt wszystkich projektów to 580 mln euro. Zamawiający ubiega się o sfinansowanie zakupu 30 wagonów piętrowych oraz modernizację 68 wagonów pasażerskich z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Obecnie projekty te są wpisane na listę rezerwową projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Projekt zakupu składów zespołowych wraz z budową warsztatów utrzymania dofinansowanie takie już otrzymał. Wydatki zostały ujęte w projektach finansowych Spółki na lata 2012- 2027.


źródło: intercity.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 10-06-2012, 13:42    Odpowiedz z cytatem

Wiemy kto zmodernizuje 68 wagonów PKP IC.

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na gruntowną modernizację 68 wagonów o wartości ponad 178 mln złotych. Naprawy przeprowadzą trzy firmy: H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, NEWAG oraz Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”

Po modernizacji wagony, 1 i 2 klasy będą przystosowane do prędkości 160 km/h. Zostaną wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, wieszaki do przewozu rowerów oraz
w klimatyzację.

W rozstrzygniętym właśnie przetargu PKP Intercity za najkorzystniejsze oferty uznało:

w części nr 1 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 20 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 141A, ofertę złożoną przez H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych opiewającą na kwotę 54 489 000,00 PLN brutto;
w części nr 2 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 18 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 140A – ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” opiewającą na kwotę 46 492 893,00 PLN brutto;
w części nr 3 przedmiotu zamówienia której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 10 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 111A, ofertę złożoną przez NEWAG opiewającą na kwotę 24 464 700,00 PLN brutto;
w części nr 4 przedmiotu zamówienia której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 10 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 111A – ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”, opiewającą na kwotę 22 016 385,00 PLN brutto;
w części nr 5 przedmiotu zamówienia której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 10 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 112A - ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” opiewającą na kwotę 31 118 385,00 PLN brutto.

Z wagonów, które zaczną jeździć po torach już pod koniec 2012 roku, każdego dnia skorzysta ponad 3 tysiące pasażerów na trasie: Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Poznań – Szczecin. Modernizacja jest współfinansowana w 50 proc. ze środków Unii Europejskiej – programu POiŚ.

Obecnie PKP Intercity prowadzi cztery istotne programy modernizacji i zakupu taboru - pociągów oraz wagonów. Ich wartość wynosi 580 mln Euro (ok. 2,5 mld złotych). Wszystkie programy są współfinansowane ze środków UE.

źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 10-06-2012, 16:10    Odpowiedz z cytatem

Przy publikacji tego typu wyników przydałby się jakiś drobny komentarz, bo nie wszyscy muszą pamiętać czy różnią się poszczególne modernizacje 111A/112A, szczególnie, że każdego rodzaju jest po 10 szt.

A zatem PESA wykona modernizację wagonów 1 klasy 140A oraz 10 szt. 111A z przebudową do wersji 111Arow oraz 10 szt. 112A z przebudową do wersji barowej 113A.
FPS wykona modernizację 20 szt. wagonów 2 klasy 141A, A Newag 10 sztuk 111A z przebudową do wersji bezprzedziałowej z miejscami dla osób niepełnosprawnych 111Ainw.

Dla przypomnienia wagony będą miały standardową kolorystykę Intercity, zapewne malowanie TLK będzie również stopniowo zastępowane. Zastanawia mnie, czy malowanie starych trupów na zielono/czerwono nie jest celowe, bo odróżnić lepszy standard wagonów w malowaniu Intercity od tych gorszych, zwykle najstarszych 111A i 112A.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 11-06-2012, 08:01    Odpowiedz z cytatem

Ja właśnie jak jadę to wybieram te "stare trupy". Najstarszy 111A z kwadratowymi ramami okien ma najbardziej miękką i wygodną kanapę. Jak jest mało ludzi to nawet położyć się można co w 141A gdzie siedzenia są podzielone jest utrudnione. A to że wystrój drewno a nie plastik, to tym lepiej, bardziej swojsko. Co do klimatyzacji to mnie wystarczy ogrzewanie nawiewowe, a klima to bajer potrzebny tylko na 2 miesiące w roku i w dodatku powodujący, że nie ma otwieranego okna i nie można sobie powyglądać, dodatkowo szkodliwa dla osób, które mają problemy z górnymi drogami oddechowymi jak ja. Po 2 godzinach w klimatyzacji piecze mie gardło (od chemii w powietrzu). Więc ja tu nie widzę posŧępu tylko psucie kolei w postaci braku otwierania okien a nawet przerabiania jej na PKS (te 20 modernizacji na wagony Arrow). Mam nadzieję, że do tych nowych plastikowych składów dołączą po chociaż jednym klasycznym wagu. Powinni tak robić choć by z myślą o osobach, których organizm źle reaguje na klime.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 11-06-2012, 09:33    Odpowiedz z cytatem

Ale musisz przyznać, że przynajmniej 1 rzecz jest w nich nie do przeskoczenia - smród. I to z toalet, ale również całej reszty przesiąkniętej dymem tytoniowym i innymi zapachami. Druga sprawa to wózki, trzeszczące i zapewniające niski poziom komfortu.
Co do omawianych remontów, to wygląda na to, że w bazowy zestaw wagonów wejdą 1-2 jedynek przedziałowych, 2 dwójki przedziałowe i dwie dwójki bezprzedziałowe, przy czym uważam że 4 dwójki to będzie na niektóre kursy mało i będą wzmacniane dodatkowymi dwójkami. Na Szczecin-Przemyśl potrzeba więcej niż 4 dwójki, ale na krótsze może wystarczyć 4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 11-06-2012, 12:49    Odpowiedz z cytatem

Mnie osobiście wózki nie przeszkadzają, pojeździj sobie EN57 na wózkach widłowych to docenisz 4Anc. Jadąc pociągiem nie wymagam ciszy jak makiem zasiał. Tak czy inaczej nic nie mam przeciw Twoim nowym wózkom (piszę Twoim, bo nigdzie nie ma info, że w tych wagonach będą wymieniać wózki). Mam coś przeciw klimatyzacji i równie dobrze można zmodernizować wagon NIE montując klimatyzacji i montując otwierane okna i nowoczesny kibel z którego nie będzie Tobie śmierdzieć.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 11-06-2012, 23:11    Odpowiedz z cytatem

Wymiana wózków na nowe jest zbyt kosztowna, dlatego się jej nie robi. Ale pocieszę Cię, w najbliższych latach nie zabraknie Ci 111A i 112A z otwieranymi oknami. Obecna perspektywa unijna się kończy, a wszystkie moderny oprócz 111Arow są takie właśnie klasyczne, wprost jak dla Ciebie - kibelki nowe, pachnące, ostatnio większość z zamkniętym obiegiem, przedziały 6 miejscowe, ale bez klimy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 12-06-2012, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Cegielski dostarczy wagony do PKP IC?

Jedna oferta wpłynęła w przetargu PKP Intercity na zakup 25 nowych wagonów pasażerskich, które w przyszłości będą obsługiwać trasę Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. Swoją propozycję złożył FPS H. Cegielski.

Ofertę na wyprodukowanie 25 wagonów konwencjonalnych złożyła firma H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Poznański producent zaproponował za dostarczenie wagonów 175 mln 29 tys. zł brutto. Zamierza też udzielić gwarancji i rękojmi na pięć lat, która była jednym z kryteriów oceny (obok ceny).

PKP Intercity na zakup taboru zamierzało wydać 188,9 mln zł brutto, oferta mieści się więc w zaplanowanym budżecie spółki. Przewoźnik planuje pozyskać na zakup pojazdów środki (50 proc.) z Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Nowy tabor ma obsługiwać połączenia kolejowe na trasie: Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. Projekt, zakłada zakup 25 fabrycznie nowych, pasażerskich wagonów kolejowych, w tym: 4 wagonów bezprzedziałowych klasy pierwszej, 9 bezprzedziałowych wagonów klasy drugiej ( każdy z miejscami na przewóz 8 rowerów), 4 przedziałowych wagonów klasy pierwszej oraz 8 przedziałowych wagonów klasy drugiej przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych. Wszystkie wagony mają być przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h.

Obecnie PKP Intercity prowadzi cztery istotne programy modernizacji i zakupu taboru - pociągów oraz wagonów. Ich wartość wynosi 580 mln Euro (ok. 2,5 mld złotych). Wszystkie programy są współfinansowane ze środków UE.

W 2011 r. spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 r. PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami 160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.


źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 14-06-2012, 23:54    Odpowiedz z cytatem

I to jest bardzo dobra wiadomość. Tak się zastanawiałem, czy nastawienie tego przetargu na FPS jest korzystne dla całego procesu zakupu i wygląda na to, że jest.
Takim dziwnym projektem unijnym PKP Intercity zyskało możliwość dokupienia kolejnej (większej) partii wagonów do tych, które zostały dostarczone w ostatnich latach. Jak pamiętamy, problemy przy poprzednim zakupie były dość spore, a opóźnienie w realizacji, jak również ograniczenie ilości dostarczonych wagonów pokazały dobitnie m.in. kłopoty finansowe obu stron. Teraz Intercity dostały prezent od MI, dzięki zamieszaniu z przetargiem na tabor dla Przewozów Regionalnych i naciskom mediów na możliwość zmarnowania unijnych dotacji na kolei. Patrząc w tym świetle na ten przetarg nastawienie się na FPS i krótki termin realizacji sugerują, że FPS wykorzysta gotowe projekty wagonów 156A-159A, a Intercity dostanie wagony w wersji 200km/h, a nie jakby zapewne było po wygranej PESA na 160km/h - taki był wymóg minimalny. Z drugiej strony przez te kilka lat pociągi TLK jeżdżące na tej wybranej linii będą osiągały poziom najlepszych EIC na pozostałych trasach, ale ogólne korzyści dla Intercity, MI i pasażerów są nie do podważenia. Ciekawi mnie tylko, czy wykorzysta się okazję na unifikację taboru i pozostaną szczelne przejścia międzywagonowe, nowych schemat malowania i inne "bajery" zamontowane w poprzednich wagonach. Tak, czy inaczej w trakcie realizacji dostaw powstanie kilka nowych typów wagonów, gdyż pod "stare typy" mogą się jedynie załapać niewyprodukowane ostatecznie przedziałowe z miejscami dla inwalidów, czyli 157A. Pozostałe będą zapewne modyfikacją bezprzedziałowych 159A z dodanymi miejscami na rowery, czy 156A, tylko bez przedziałów menedżerskich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 18-06-2012, 16:21    Odpowiedz z cytatem

Może w końcu doczekamy się poważnego traktowania pociągów kat Ex. Bo obecne zestawienia składów tej kategori, są naprawde w niektórych przypadkach fatalne. Czekałem dziś na regio w Katowicach i przyjechał opóżniony Ex Korfanty do Warszawy. Przy tej cenie za przejazd, dziwi skład zestawiony w całości bez klimy. Przecież Ex powinien mieć nieco lepsze zestawienia od TLK, a tymczasem w przypadku Korfantego, widok niektórych wagonów, ale i w ogóle cały skład, to zupełna porażka. Wagony 140/141a są dobre, tylko wydaje się, idealne na pociągi TLK. Oba 111ar w Korfantym, również brak klimatyzacji. Wydaje mi się, skład zdecydowanie nie pasuje jako Ex i przy obecnych brakach taborowych, co najwyżej spełnia normy lepszego TLK a nie Ex. Widok ludzi w 1 klasie i pootwierane wszystkie okna z upału jakoś zniechęca do podróży.
Czy PKP IC, nie powinna w oczekiwaniu na modernizacje i nowe zakupy, zmienić kategori wielu Ex na niższą. Myśle, że takimi zestawieniami jak na Korfantym, nie zachęcają ludzi a wręcz zniechęcają do przejazdu.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xMICHCIOx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Kwi 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 30-08-2012, 11:50   Przetarg na zakup 25 wagonów PKP Intercity rozstrzygnięty Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup 25 nowych wagonów pasażerskich, które od 2014 roku w pociągach TLK obsługiwać będą trasę Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. Wykonawcą zamówienia będzie poznański producent H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. Wartość kontraktu wyniesie 175 029 000,00 zł brutto z czego połowa środków ma pochodzić z UE. Od dnia zawarcia umowy Wykonawca będzie miał nie więcej niż 18 miesięcy na realizację zamówienia. Zamówienie nowych, 25 wagonów jest pierwszym takim zakupem spółki od 2008 roku. Codziennie przewoźnik oferuje w swoich pociągach ponad 60 000 miejsc. Zakup nowych wagonów zwiększy tę pulę o 1500.

Przedmiotem projektu jest zakup 25 wagonów pasażerskich, przeznaczonych do obsługi przez PKP Intercity trasy Wrocław – Poznań – Inowrocław – Bydgoszcz – Tczew - Gdynia pociągami kategorii TLK (Twoje Linie Kolejowe). Zakupiony tabor będzie oferował odpowiedni dla tej kategorii pociągów komfort podróży oraz będzie przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Zakupione wagony będą spełniały wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei), w tym wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h.

„Rozstrzygnięcie przetargu na zakup 25 nowych wagonów, jak i ostatnio podpisana umowa na modernizację 68 wagonów to efekt realizacji polityki taborowej, którą PKP IC rozpoczęła jeszcze na początku zeszłego roku. Dzięki intensywnemu programowi naprawczemu dzisiaj dysponujemy 1700 wagonami. Kolejny etap w naszej strategii to modernizacje i zakupy nowego taboru. PKP IC w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat zaoferuje zupełnie nowy standard podróży” – powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

PKP Intercity przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia kwotę do 188 mln zł brutto. W przetargu została złożona jedna oferta firmy H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych na kwotę 175 mln zł brutto, przy czym przy finansowaniu zamówienia przewoźnik zamierza pozyskać środki z Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w kwocie 65 mln zł netto.

Od dnia zawarcia umowy Wykonawca będzie miał nie więcej niż 18 miesięcy na realizację zamówienia.

PKP Intercity aktualnie realizuje projekty taborowe na kwotę 580 mln euro. W realizacji inwestycji taborowych przewoźnik aktywnie aplikuje i wykorzystuje środki Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. W lipcu br. przewoźnik podpisał umowę na dofinansowanie ze środków unijnych projektu modernizacji 68 wagonów pasażerskich dla trasy Przemyśl – Szczecin. Wartość całkowita inwestycji to prawie 180 mln złotych, z czego ponad 60 mln pochodzić będzie z Unii Europejskiej. 8 sierpnia br. PKP Intercity podpisało kolejną umowę na dofinansowanie, tym razem budowy centrum serwisowego dla 20 składów zespołowych Pendolino. Całkowita wartość inwestycji to około 155,7 mln zł brutto (38,4 mln euro), z czego 63,3 mln zł pochodzić będzie również z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami 160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST.

Źródło: PKP Intercity
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 30-08-2012, 11:54    Odpowiedz z cytatem

Nie rozwali to trochę koncepcji podziału pociągów na TLK i EIC/Ex na trasie Wrocław-Poznań i dalej do Gdańska?

Mało kto będzie chciał wydawać ponad 2 razy więcej na pociąg EIC/Ex, podczas gdy będzie miał do wyboru pociąg TLK o takim samym, albo wyższym komforcie podróży, jadący niewiele wolniej niż kwalifikowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 26 z 60 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 58, 59, 60  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl