Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 58, 59, 60  Następny
Nowy tabor PKP Intercity
Autor Wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 15-04-2015, 10:25   zgadzam się ale Odpowiedz z cytatem

Tu widzę elementy drapieżności Smile
A kapibara jest bardzo "przytulna" Smile

http://umbarumbatrelelele.blog.pl/files/2013/10/kapibara2.jpg
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 17-04-2015, 15:02    Odpowiedz z cytatem

"Polskie pendolino" rozpocznie wkrótce testy. Bydgoska Pesa zbudowała superszybki pociąg.

Nazywają się Dart i pojadą 250 km/h. To nowe pociągi, które wyprodukowała bydgoska Pesa. Składy w przyszłym miesiącu przejdą testy. 20 takich pociągów zamówiło PKP Intercity.

PKP Intercity zamówiło pociągi już w maju zeszłego roku. Za 20 składów zapłaci ponad 1,3 mld złotych. Będą wyposażone m.in. w klimatyzację, ogrzewane fotele, gniazdka elektryczne, czy system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej, w tym Wi-Fi, co pozwoli bez utrudnień prowadzić rozmowy telefoniczne oraz korzystać z mobilnego internetu.

Więcej:
http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/pociag-pesy-pojedzie-250-km-h-nazywa-sie-dart,534003.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pacy Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 17-04-2015, 17:19    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe jak długo będzie rozpowszechniana ta bzdura o " polskim pendolino " zamówionym przez PKP Intercity które pojedzie 250 km/h ?
Jak na razie to zamówione przez PKP Intercity są składy na 160 km/h i nazywanie ich "polskim pendolino" jest sporym nadużyciem.
Jak już PESA zrobi Darta faktycznie z homologacją na 250 km/h to wtedy nazwa będzie miała jakiś sens i będzie można te składy porównywać.

_________________
2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 18-04-2015, 22:02    Odpowiedz z cytatem

Flirt3 ma prędkość maksymalną 160 km/h i tak samo Dart, którego praktycznie jeszcze nie ma. Żaden Dart nie pojedzie 250 km/h.
Przestańcie bić pianę.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 18-04-2015, 23:28    Odpowiedz z cytatem

Pojedzie 250, 125 będzie jechał i 125 wracałSmile

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 19-04-2015, 08:53    Odpowiedz z cytatem

Borys_q napisał/a:
Pojedzie 250, 125 będzie jechał i 125 wracałSmile


a jak z pomocnikiem to już się zrobi pińcet Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 19-04-2015, 15:36   ignorancja Odpowiedz z cytatem

Zarówno DART jak i FLIRT mają lepszy stosunek masy własnej do ilości pasażerów. Widać z tego, że będą tańsze w eksploatacji od pendolino. Będą miały lepsze osiągi w zakresie przyśpieszania i hamowania,
Pozwoliłem sobie wykonać zestawienie.
każdy podróżny "wiezie" następującą masę:

pendolino 987 kg 100%
FLIRT 833 kg 84%
DART 780 kg 79%

Co z tego wynika? Pendolino jest przestarzałe konstrukcyjnie!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pacy Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 19-04-2015, 16:51    Odpowiedz z cytatem

Z tego wynika, że brakuje jeszcze kilkunastu wykrzykników na końcu zdania .
A porównaj Darta i Flirta3 na 250 km/h , a nie na 160 km/h z Pendolino.
Aha nie ma co porównywać!
Jeden wykrzyknik wystarczy 😊

_________________
2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 19-04-2015, 16:56    Odpowiedz z cytatem

klimeu44 napisał/a:
Żaden Dart nie pojedzie 250 km/h.
Przestańcie bić pianę.

A zakupione przez PKP Intercity składy ED250 (tzw. Pendolino) jeżdżą rozkładowo lub kiedykolwiek pojadą 250 km/h? Jeśli tak to proszę wskazać gdzie (interesuje mnie sieć PKP PLK). I ewentualnie kiedy. Ciekawa jestem, czy dożyję...

Póki co wszyscy podniecają się prędkością 200 km/h jaką Pendolino osiąga na krótkim odcinku CMK pomiędzy Olszamowicami a Włoszczową Północną (tj. aż 29 km). Sukcesss!


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 19-04-2015, 17:23   malkontentom DART się nie podoba? Odpowiedz z cytatem

Jego konstrukcja jest zaprojektowana z myślą o 250 km/h i tyle pewnie będzie mógł pojechać (albo i szybciej) przy niższym zużyciu energii i torów. Co do FLIRT'a też pewnie pojedzie pod 250 skoro impuls pojechał 212 km/h.
Czas biegnie nieubłaganie a nowe konstrukcje nad którymi pracują od kilku lat (DART) lub kilkunastu (FLIRT) będą lepsze od konstrukcji ulepszanej od lat czterdziestu.
Małe sprostowanie - wg dokumentów PLK na CMK odcinek przygotowany do 200 km/h wynosi 100 km (od 125 do 214)


Ostatnio zmieniony przez soad dnia 19-04-2015, 17:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 19-04-2015, 17:25    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zarówno DART jak i FLIRT mają lepszy stosunek masy własnej do ilości pasażerów. Widać z tego, że będą tańsze w eksploatacji od pendolino.

Zauważ też że przy podobnej liczbie pasażerów są 20 metrów krótsze :p
Dla mnie takie wyliczenia bardziej pokazują ilość miejscana nogi niż nowoczesność składu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 19-04-2015, 17:53    Odpowiedz z cytatem

Sa krótsze o 37 m ale mają ok. 50 miejsc mniej i lepiej zaprojektowane "przedsionki"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pacy Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 19-04-2015, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze
IC ma od dawna wagony na 200km/h jeżdżą maksymalnie 160 km/h.
Są już kilka lat lokomotywy "Husarz" Simensa na 230 km/h i jakoś nikt tak piany nie bije że jeżdżą maksymalnie 160 km/h , a z Pendolino wielki problem , że nie ma gdzie się do 250 rozpędzić. Za kilka lat( ma nadzieję że dożyjesz 😊) na CMK będzie można pojechać 230 km/h więc potencjał składu będzie w miarę wykorzystany.
Nie wiem czy wszyscy się podniecają tym kawałkiem (to jest ok. 100 km, a nie 29) gdzie jedzie 200 km/h , dla mnie jest to jeden z etapów rozwoju infrastruktury , wiem że zbyt wolny co jest niestety "zasługą" PKP PLK.

soad[
Pendolino mimo homologacji na 250 pojechało ponad 290 km/h więc i składy zarówno Flirt jak i Dart pewnie bez problemu przekroczą 200 km/h.

_________________
2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 19-04-2015, 20:43   jeszcze o pendo i DART Odpowiedz z cytatem

Co bardzo istotne dla pasażerów - wysokość wejścia do pendo to 1,26 m
a do DART 0,76 m a co istotne dla użytkownika (PKP IC) moc silników DART to 2400 kW a pendo 5500 kW
a co ciekawe przyspieszenie rozruchu DART to 0,6 m/s a pendo 0,49 m/s
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 21-04-2015, 01:52    Odpowiedz z cytatem

Moc ED250 jest potrzebna przy dużych prędkościach 200-250 km/h, Dart ich nie rozwija więc wystarczy mniej tych kW. Energia rośnie z kwadratem prędkości, więc przy 2400 kW na 250 km/h byśmy czekali do usranej śmierci. Jak Pendo jedzie z normalną prędkością a maszynista nie szaleje z przyspieszeniem to nie pociągnie więcej. A samo przyspieszenie ma mniejsze, bo i przekładnia pod 250 km/h. Obrazowo: wrzuć sobie na rowerze dużą zębatkę z przodu i małą z tyłu i oceń przyspieszenie. Największe przyspieszenie ma metro, ale i prędkość maksymalna niska. Każdy tabor jest do czego innego.

A wzornictwo Darta mi się nie podoba, przestylizowane to-to, Stadler dużo lepszy, ale w sumie o gustach się nie dyskutuje, oby oba typy pojazdów jeździły mało awaryjnie i Pendo na dokładkę.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 37 z 60 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 58, 59, 60  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl