Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 37, 38, 39, 40  Następny
Nowy tabor PKP Intercity
Autor Wiadomość

Olf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2010

PostWysłany: 07-10-2016, 14:40    Odpowiedz z cytatem

Atoman napisał/a:
Na których pociągach można teraz spotkać bezprzedziałowe wagony z niebieskimi iluminacjami na suficie oznaczone niegdyś jako 168A (obecnie chyba jako 111Ainw)?

Matejko i Malczewski. Ciągle oznaczone 168A (i nie widzę powodu żeby zmieniać), w okresie sierpień - wrzesień spotkane:
50 51 28-70 014-1 B7bnopuz
50 51 28-70 015-8 B7bnopuz
50 51 28-70 016-6 B7bnopuz
50 51 28-70 018-2 B7bnopuz
50 51 28-70 020-8 B7bnopuz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 11-10-2016, 11:06    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity jedzie na zakupy. Będzie tabor za 2,5 mld.

Przewoźnik PKP Intercity postanowił przyćmić spółkę Przewozy Regionalne, która w ubiegłym tygodniu ogłosiła trzy przetargi taborowe dzięki 630 mln zł kredytu od BGK, PKO BP i BZ WBK. Zakupy taborowe PKP Intercity mają być warte ponad cztery razy więcej niż zasilany kredytem projekt rozwojowy Przewozów Regionalnych.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/983127,pkp-intercity-jedzie-na-zakupy-bedzie-tabor-za-2-5-mld.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 18-10-2016, 15:35    Odpowiedz z cytatem

Olf napisał/a:
Atoman napisał/a:
Na których pociągach można teraz spotkać bezprzedziałowe wagony z niebieskimi iluminacjami na suficie oznaczone niegdyś jako 168A (obecnie chyba jako 111Ainw)?

Matejko i Malczewski. Ciągle oznaczone 168A (i nie widzę powodu żeby zmieniać), w okresie sierpień - wrzesień spotkane:
50 51 28-70 014-1 B7bnopuz
50 51 28-70 015-8 B7bnopuz
50 51 28-70 016-6 B7bnopuz
50 51 28-70 018-2 B7bnopuz
50 51 28-70 020-8 B7bnopuz


111Ainw to pierwowzór serii i raczej nikt już do niego nie wróci.

168A to nowszy odpowiednik, powstały w Newagu, tak jak napisałeś mają numery 28-70 014-1 do 023-2.

Nieco późniejsza wersja z Pesa to niestety 111Arow, gdyż producent zrobił te wagony wykorzystując posiadane papiery dla 111Arow. Ale dzięki tym papierom numeracja jest też inna, bo wybrane numery z zakresu 84-78 039-1 do 060-7, przeplatana z wagonami rowerowymi.

Victoria napisał/a:
PKP Intercity jedzie na zakupy. Będzie tabor za 2,5 mld.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/983127,pkp-intercity-jedzie-na-zakupy-bedzie-tabor-za-2-5-mld.html


Jak widac nastąpiła drastyczna zmiana w polityce zakupowej, EZT nie są już tak atrakcyjne, jak kilka lat temu i stawiamy wyłącznie na wagony.

Pierwsze przetargi są już poogłaszane, powstaną na razie nowe wagony rowerowe i tu odmiana, bo będą z Newagu (wszystkie wcześniejsze robiła Pesa), będą nowe wagony restauracyjne - powstaną z wagonów przedziałowych, część jako uzupełnienie serii wagonów 406A, powstałych z wagonów Z1A (200km/h), a część w zbliżonej formie powstała z wagonów 144A/145A (160km/h).
Czekamy na wyniki przetargów na naprawy P5 z modernizacją wagonów 144A i 141A, które pozostaną przedziałowymi wagonami 2 klasy oraz 140A, które będa przedziałowymi wagonami 1 klasy.
Ciekawe, jakie będą pozostałe wagony z puli tych 455 sztuk, ale na przeglądy P5 z modernizacją załugują już bezprzedziałowe wagony 152A i 154A oraz pozostałe Z1A i Z1B oraz całe stado wagonów Y, które będą dawcami nowych rowerówek, inwalidów, restauracyjnych, a może też nowych wagonów "combo"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 23-10-2016, 22:45    Odpowiedz z cytatem

Mój post nie dotyczy co prawda najnowszego taboru PKP IC, jednak wydaje mi się, że do tego tematu powinien pasować. Otóż ostatnio jeżdżąc co tydzień pociągiem TLK Dionizos bardzo często trafiam na awarie elektryki w wagonach (nie działa światło ani ogrzewanie), zdarza się to głównie w wagonach 141A (a tydzień temu także w Z2B) po modernizacji w Newagu, nigdy nie zdarzyło się w starych 111A. Czy ktoś z Was orientuje się, co z tymi wagonami się dzieje? Z tego co obserwuję to w Poznaniu do składu przybiegają elektrycy z IC którzy próbują to uruchomić m.in. poprzez podpięcie się do skrzyni akumulatorowej przewodami z innego wagonu. Czyżby problem polegał na tym, iż po kilku latach eksploatacji akumulatory w tych wagonach są już tak słabe, że po kilku godzinach postoju w Zielonej Górze bez wysokiego napięcie na nich spada tak, że nie jest możliwe załączenie sterownika? Za tą teorią przemawia fakt, że tydzień temu przez oszklone drzwi szafy elektrycznej w Z2B na tym pociągu (wagon nr 15) dojrzałem na wyświetlaczu napięcie niecałych 8V (stawiam, choć nie jestem pewien, bo było ciemno, że było to napięcie na bateriach).

Czy ktoś z Was wie coś więcej na ten temat?

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 8 589 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 23-10-2016, 23:36    Odpowiedz z cytatem

To moze sie zgadzać, bez akumulatorów nie wzbudzi sie przetwornica statyczna po podłączeniu 3kv

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 24-10-2016, 11:06    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie na wagonach 141 jest to bardzo częsty problem. Wyjezdżając z Grochowa na Odolany bez załączonego WN baterie w ciągu tej godziny były już tak rozładowane że nie była wstanie wzbudzić przetwornicy.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 24-10-2016, 19:36    Odpowiedz z cytatem

A orientujecie się, czy jest to problem wynikający tylko i wyłącznie z zużycia akumulatorów, czy też po prostu duży pobór mocy z baterii praktycznie wymusza natychmiastowe odłączanie wszelkich odbiorników elektrycznych po odłączeniu WN nawet przy nowych akumulatorach (co sugerowałoby w sumie wadę fabryczną)? Ja osobiście pamiętam, że zdarzały mi się takie problemy już w roku 2011, wcześniej nie miałem za dużo okazji podróżować wagonami 141A by Newag. Nie wiem też, na ile ~czasu eksploatacji przewidziane są akumulatory w tych pudłach i czy od czasu modernizacji były kiedykolwiek wymieniane.
I niestety jak widać likwidacja prądnic na wózkach wychodzi teraz bokiem, w przeciwnym razie po ruszeniu składu przetwornica załączana byłaby napięciem z prądnicy...

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 8 589 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 25-10-2016, 17:06    Odpowiedz z cytatem

Na wagonach za bardzo się nie znam. Logika by sugerowała, że na wzbudzenie przetwornicy powinny być osobne akumulatory niż na podtrzymanie oświetlenia, a jak jest w rzeczywistości nie wiem.

Cytat:
I niestety jak widać likwidacja prądnic na wózkach wychodzi teraz bokiem, w przeciwnym razie po ruszeniu składu przetwornica załączana byłaby napięciem z prądnicy...


Utrzymywanie prądnicy tylko do wzbudzenia przetwornicy jest bez sensu, te klamoty też są dość problematyczne a to szczotki a to przekładnia a to układ prostujący. Przewoźnik powinien tak zorganizować pracę żeby była osoba odpowiedzialna za wyłączenie zasilania na wagonach odstawionych lub żeby były warunki żeby tę przetwornice wzbudzić (wystarczy zwykły "booster" rozruchowy jak do samochodów)

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 25-10-2016, 18:41    Odpowiedz z cytatem

Logika owszem, ale obawiam się (choć to tylko moje domysły), że wszystko idzie z jednej baterii...

Co do prądnic oczywiście trudno się z Tobą nie zgodzić, niemniej fakt faktem że byłyby one jednak pewnym zabezpieczeniem w przypadku takiego bałaganu jaki panuje dzisiaj. Inna sprawa, że gdyby wagony zasilane były napięciem przemiennym a nie stałym, to starczyłby prosty układ z transformatorkiem do wzbudzenia przetwornicy po załączeniu WN... (oczywiście wiem, że w Polsce wagony zasila się bezpośrednio napięciem sieciowym).

Choć piszesz, że na wagonach się za bardzo nie znasz, to może będziesz widział - czy przetwornica w tego typu wagonach egzystuje jako samodzielny byt, który może funkcjonować niezależnie od innych urządzeń, czy też współpracuje ona ze sterownikiem całego wagonu (domyślam się, że siedzi tam jakiś PLC albo coś innego, co chyba, że to wszystko jest zintegrowane w przetwornicy?).

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 8 589 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-11-2016, 20:07    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity rozważa zakup 10 Dartów.

PKP IC rozważa zakup 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 43We z wykorzystaniem prawa opcji przewidzianego w pierwotnym postępowaniu na zakup 20 Dartów. Jednakże ostateczna decyzja odnośnie zakupu składów zostanie podjęta m.in. po przeprowadzeniu technicznej oceny stanu obecnie użytkowanych pojazdów – stwierdził Andrzej Bittel, wiceminister ds. kolejnictwa w odpowiedzi na interpelację poselską.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29043/pkp-intercity-rozwaza-zakup-10-dartow.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 24-11-2016, 09:15    Odpowiedz z cytatem

Nie tak dawno IC komentowało że te składy mają "wady" ze nie da się ich dostosować do ilości podróżnych tj. odjąć wagonów jak jest mniejsza frekwencja ani dodać jaj jest większa a teraz planują zakupy kolejnych. Nie zawsze występuje logika w tym wszystkim Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 24-11-2016, 14:56    Odpowiedz z cytatem

Jest potwierdzenie na skierowanie jednostek Flir i Dart na linie łódzką od 11 grudnia.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/darty-i-flirty-wjada-na-lodz-fabryczna-jest-zgoda-cupt-79158.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 24-11-2016, 15:56    Odpowiedz z cytatem

Coś mi się wydaje, że ta opcja to może być do załatania dziur w obecnym + Łódź układzie tras dla EZT. Kilka sztuk EZT jest wyłączonych po kolizjach i jest problem, bo trzeba za nie wysyłac wagony.
Poza tym, co to jest 10 EZT w stosunku do modernizacji prawie 400 wagonów, z których uzyskamy komfort zbliżony do nowych EZT. Zakupy tych kilkudziesięciu nowych wagonów traktuję jako konieczność, bo wiecznie starymi Z-tami EIC obstawiać się nie da.
Obawiam się tylko o lokomotywy do ciągnięcia tych wagonów. Plany zakupowe wydają się bardzo skromne w stosunku do planowanej liczby skłądów na liniach o Vmax 160km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 24-11-2016, 18:17    Odpowiedz z cytatem

Pełna zgoda co do lokomotyw. A już plany odstawienia EP09 po zakupie nowych 40 lokomotyw (z czego chyba 30 ma być elektrycznych) i modernizacji 20 szt EU07 do EU07A też zakrawają na kpinę. Już dzisiaj EP09 nie starcza a kolejne trasy są w remoncie na 160, po zakupie nowych maszyn oczywistym jest że potrzebne będą zarówno nowe jak i WSZYSTKIE EP09, aby to wszystko się jakoś spinało.

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 8 589 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-01-2017, 12:22    Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie do podróżujących bezprzedziałowymi wagonami 111Arow, 111Ainw i 168A w nocnych pociągach IC, jak IC Przemyślanin. Jak to wygląda nocą, jeśli chodzi o oświetlenie i zachowanie pasażerów? Czy w wagonie jest generalnie ciemno i wszyscy śpią, czy włączane jest jakieś specjalne światło na noc? Z góry uprzejmie dziękuję za odpowiedź.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 38 z 40 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 37, 38, 39, 40  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl