Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Przebudowa dworca głównego w Katowicach
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-11-2009, 19:36   

Fachowe określenie tych "kolumienek" to kielichy. Tak ku ścisłości.

Co do gigantycznych korków... Nie ma co tragizować. Pociąg skończy bieg stację wcześniej, a TY sobie radź. Na szczęście są autobusy i tramwaje, którymi dojedziesz z centrum Katowic praktycznie do każdej mniejszej dziury, tak więc bez obaw. Gorzej, jak ktoś pierwszy raz przyjedzie do tego miasta, a pociąg wysadzi go gdzieś na Ligocie, albo co gorsza na Batorym w Chorzowie... Mr. Green
Przejdź na dół

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 16-11-2009, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Nie no może aż tak źle nie będzie. Byle nie w Sosnowcu Very Happy A na poważnie to tramwaje w Aglomeracji katowickiej to ciekawa rzecz. Nie wiem jak Ty ale ja się troszku bałem, ze z torów wyleci Smile

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-11-2009, 20:05   

Czemu "byle nie do Sosnowca"? Pragnę zauważyć, że tamtejszy dworzec kolejowy stanowi wizytówkę miasta i nie można mu praktycznie niczego zarzucić.

Co do komunikacji tramwajowej w GOP-ie. No cóż, jeśli chodzi o mnie, to przez prawie 18 lat życia tutaj, zdążyłem się przyzwyczaić. Dla mnie podróż śląskim tramwajem to coś normalnego, naturalnego, a co najważniejsze, bezstresowego. Nawet jak muszę jechać do Katowic, a mam do wyboru albo zatłoczone autobusy pośpieszne linii 820/830, albo zatłoczone tramwaje linii 6/19, to zawsze wybieram banę. No, chyba że jedzie osobówka, to wiadomo jaki jest mój wybór.

Ok, ale robi się OT. Jeśli chcesz porozmawiać o skansenie tramwajowym, który wozi ludzi po śląsko-dąbrowskich torach, to zapraszam do działu "Kolej miejska". Chętnie wymienię się doświadczeniami. Wink
Powrót do góry

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 16-11-2009, 20:13    Odpowiedz z cytatem

He he dworzec w Sosnowcu rzeczywiście jest ładny, ja do dworca nic nie mam. Ale pewien rodowity Slązok z Katowic mówił, że ma 80 lat , wszędzie był, ale w Sosnowcu nigdy. Trochę to NT, ale każde miasto powinno mieć ładne dworce. Ja osobiście uważam, że każdy dworzec ma swoją historię swój klimat. Wg mnie taka Rabka też ma ciekawy, choć zniszczony. Dworce górskie, a Katowice większość kojarzy póki co z 2 rzeczami. Przykrą i fajną. Jeden to straganiki z różnymi mniej i bardziej potrzebnymi produktami, a druga to kielichy.
A co do kielichów to pasowało by zagodoć " do szynku mój synku" Very Happy

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 16-11-2009, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Hmm... Z tego co wiem, to nie bedzie przebudowy peronów ani przejść podziemnych, więc nei rozumiem dlaczego miałyby się pociagi nie mieścić, spóźniać.

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 18-11-2009, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Perony to jedno a dworzec (budynek) to drugie. Jeśli będą przebudowywać budynek dworca (bo o peronach - niestety, choć te są jeszcze ważniejsze - nie słyszałem), to co ma do tego przepustowość pociągów w peronach? A jeśli (bo inaczej sobie nie wyobrażam) wezmą się za perony, to przecież są 4 czynne perony, jeden (albo i 2) tory przelotowe między peronami, i 5 peron nieczynne nieco dalej. Przecież jak będą przebudowywali perony i zadaszenia, to nie całość na raz tylko, pojedynczo! I co najmniej 2 perony zostaną wolne, lub z nawet 3! Szukacie dziury w całym jak są proste rozwiązania. Na przykładzie stacji Brzeg sobie już można wyobrazić, jak to może wyglądać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
2779652

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-12-2009, 11:44   

W przyszłym roku ruszy remont katowickiego dworca

Remont katowickiego dworca PKP, to będzie Armagedon. Równolegle roboty budowlane będą prowadzone przez Polskie Linie Kolejowe oraz firmę Neinver Polska. Każde z nich zajmie się swoją działką.
Neinver zafunduje nam supermarket na pl. Szewczyka, przebuduje tereny wokół dworca i częściowo sam budynek dworca. PLK zabiera się z kolei za tunele, tory i perony.

- Do nas należy to co związane z infrastrukturą ruchu kolejowego, tj. tory, sygnalizacja oraz obsługą pasażerów, ale w ograniczonym zakresie, to znaczy perony, schody, przejścia podziemne - wyjaśnia Jacek Karniewski rzecznik prasowy katowickiego oddziału PLK.

Zarówno PLK, jak Neinver zapowiadają, że swoje inwestycje zakończą w 2012 roku.
PLK na początku przyszłego roku ogłasza przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, potem będzie wybór wykonawcy, uzyskanie pozwolenia na budowę. Pierwsze prace budowlane mogłyby ruszyć jednak dopiero pod koniec przyszłego roku. W planach jest rewitalizacja tunelów dworca, przebudowa peronów, budowa nad nimi nowego zadaszenia, instalacja monitoringu na peronach, uruchomienie wind dla osób niepełnosprawnych, budowa nowych tablic informacyjnych i ławek, a także modernizacja wyjścia od strony ul. Kościuszki.

- Musimy jeszcze przeprowadzić inwentaryzację dworca. Dokładny harmonogram prac będzie znany dopiero po zakończeniu przetargu - zastrzega Karniewski. Nieoficjalnie ocenia się, że modernizacja będzie kosztowała ok. 60 mln zł. W PLK zapowiadają, że remont będzie się odbywał bez szkody dla pasażerów, czyli bez zakłóceń w ruchu pociągów.

Sporo problemu sprawi za to kierowcom i pasażerom remont planowany przez Neinver. Inwestycja ma kosztować w sumie ok. 240 mln euro. W planach jest budowa na pl. Szewczyka centrum handlowego, a od strony ul. Młyńskiej i Słowackiego dwóch biurowców. Pomysł jest też taki, aby ul. Dworcową schować pod ziemię (ma być dwukierunkowa). Podobnie jak nowy dworzec autobusowy (przesunięty w stronę ul. Młyńskiej) i dwupoziomowy parking na 1200 samochodów .

Optymizmem nie napawa jednak fakt, że inwestorzy nadal nie dogadali się z urzędnikami z katowickiego magistratu, jak ma wyglądać organizacja komunikacji w czasie remontu.

Źródło: POLSKA Dziennik Zachodni
Powrót do góry

Jan Niezbedny Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sie 2009

PostWysłany: 20-12-2009, 12:45   Wysadzili w powietrze dworzec w Katowicach! Odpowiedz z cytatem

Wysadzili w powietrze dworzec w Katowicach!

Dworca w Katowicach juz nie ma! Przynajmniej na animacji, którą wykonała niedawno grupa trzech młodych ludzi. 7-minutowy film to praca dyplomowa Michała Rodzińskiego na zakończenie katowickiej Akademii Sztuk Pięknych.

Animacja opowiada o perypetiach bezdomnego z Dworca w Katowicach. Warto obejrzeć do samego końca, bo autorzy przygotowali niesamowite zakończenie. Reżyseria i scenariusz to dzieło wspomnianego Rodzińskiego oraz Ernesta Wilczyńskiego. Gliwiczanin Maciej Kwaśniewski zajął się scenografia i animacją. Jest imponująca.

Tak mi napisał o animacji: Technicznie całość powstała na 11 komputerach ASP, przez 1,5 miesiąca "wypluliśmy" około 12 000 klatek renderów, liczenie jednej klatki zajmowało 4-6 min, kiedy część komputerów liczyła my ustawialiśmy kolejne ujęcia, i tak w kółko.

I jeszcze z dopisku na blogu Kwaśniewskiego: Przetworzenie, według pomysłu Michała Rodzińskiego opierało się na zastąpieniu, blaszanego zadaszenia peronów, konstrukcją kielichową - charakterystycznym elementem holu głównego dworca. Dzięki, multiplikacji kielichów powstało wrażenie "tunelu", ciągnącej się w nieskończoność przestrzeni, pociętej rytmami kolumn.

Polecam fanom animacji oraz miłośnikom Miasta Katowice.


http://swiatbajki.blox.pl/2009/12/Wysadzili-w-powietrze-dworzec-w-Katowicach.html

Bardzo fajne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 08-01-2010, 18:28    Odpowiedz z cytatem

08.01.2010

PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe ogłosił przetarg nieograniczony na wykonanie projektu wraz z wykonaniem robót budowlanych tymczasowego dworca kolejowego w Katowicach, w którym będzie odbywała się odprawa podróżnych podczas przebudowy dworca głównego.

W budynku, w którym będzie dworzec tymczasowy, obecnie funkcjonują kasy. Jego stan techniczny wymaga jednak kompleksowego remontu i przygotowania do zwiększonej odprawy podróżnych. W czasie prac w budynku tym zostanie przygotowanych więcej punktów kasowych, nowe wejścia i nowe przestrzenie dla pasażerów.

Termin składania ofert upływa w dniu 25 stycznia 2010 r. Przygotowania przebudowy dworca głównego w Katowicach idą zgodnie z harmonogramem. Na finiszu są już ustalenia z miastem Katowice dotyczące przygotowania otoczenia placu budowy. Prace budowlane związane z modernizacją dworca rozpoczną się w maju 2010 r. Szczegółowy plan obsługi pasażerów podczas przebudowy dworca Katowice PKP S.A. przedstawią w najbliższych tygodniach.

Przedmiot przetargu obejmuje:
• opracowanie wielobranżowego projektu budowlanego i budowlano-wykonawczego tymczasowego dworca kolejowego w Katowicach
• uzyskanie pozwolenia na budowę w oparciu o projekt budowlany
• wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowany uprzednio projekt budowlano-wykonawczy.

Wykonawca wyłoniony w toku postępowania będzie miał za zadanie:
1. wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego i budowlano-wykonawczego na:

• ustawienie kas przenośnych przy Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej i przy ul. Konopnickiej
• remont bieżący budynku Pawilonu przy Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej i adaptacja dla potrzeb tymczasowego dworca – aranżacja strefy oczekiwania dla podróżnych, modernizacja punktów kasowych, estetyzacja, zabudowa platformy ruchomej na schodach
• adaptację Pawilonu PKP PLK z wejściem od ul. Konopnickiej na potrzeby tymczasowego dworca – odtworzenie punktów kasowych
• przeniesienie systemu monitoringu wizyjnego z Pawilonu przy Placu Szewczyka na teren tymczasowego dworca
• wykonanie nagłośnienia tymczasowego dworca
• wykonanie projektu zabezpieczenia przeciwpożarowego dworca tymczasowego
• zmianę organizacji ruchu


2. wykonanie prac budowlanych związanych z przygotowaniem dworca tymczasowego na terenie Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej oraz na terenie przy budynku PKP PLK SA - wejście od strony ul. Kościuszki oraz adaptację budynków do przejęcia zwiększonej liczby podróżnych. W ramach tych prac zostanie wykonane:

• ustawienie przenośnych kas od strony Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej
• utwardzenie i ogrodzenie terenu przy ul. Kościuszki
• ustawienie kas przenośnych od strony ul. Kościuszki
• modernizacja i budowa dodatkowych punktów kasowych w Pawilonie od strony Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej
• aranżacja strefy oczekiwania dla podróżnych w Pawilonie od strony Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej
• zabudowa platformy ruchomej na schodach Pawilonu od strony Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej
• wykonanie instalacji nagłaśniającej
• przeniesienie systemu monitoringu wizyjnego z Pawilonu przy Placu Szewczyka na teren tymczasowego dworca
• wykonanie zabezpieczenia przeciwpożarowego dworca tymczasowego
• zmiana organizacji ruchu.


3. wykonanie remontu bieżącego Pawilonu przy Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej, który będzie obejmował:

• doraźny remont elementów elewacji (uzupełnienie oszklenia, wymiana skorodowanych elementów cokołu)
• rozebranie kiosków handlowych w holu
• malowanie wewnętrzne holu
• remont posadzki w holu głównym
• doczyszczenie posadzki, schodów oraz okładzin ściennych
• uzupełnienie oświetlenia
• remont węzła ciepłowniczego.

Dworzec tymczasowy w Katowicach zostanie oddany do użytku pasażerów na początku czerwca 2010 r.

Na podstawie umowy z PKP S.A., NEINVER wybuduje w Katowicach nowoczesny kompleks łączący funkcje dworca kolejowego, dworca autobusowego, centrum handlowo-usługowego oraz ośrodka biznesowego i kulturalnego. Koncepcja taka stanowi nawiązanie do najnowszych światowych trendów rozwoju dużych miast. Ponadto, w porozumieniu z władzami Katowic, firma opracuje plany modernizacji układu komunikacyjnego wokół realizowanej inwestycji.

NEINVER został wyłoniony do realizacji projektu w wyniku przetargu, w którym wzięło udział siedemnaście renomowanych firm z sektora nieruchomości. Zwycięska koncepcja architektoniczna została przygotowana w ścisłej współpracy z pracownią architektoniczną SUD Architectes, znaną m.in. z projektu realizacji łódzkiej Manufaktury.

Firma NEINVER opracowuje również plan przebudowy systemu ulic wokół Placu Szewczyka, przygotowany w porozumieniu z Urzędem Miasta Katowice.

Projekt przebudowy dworca i zagospodarowania terenów przyległych będzie realizowany w trzech etapach: w pierwszym z nich powstanie nowy budynek dworca, który będzie oddany do użytku w maju 2012 roku. W następnej kolejności powstaną budynki wchodzące w skład centrum wielofunkcyjnego.

PKP S.A. dążą do tego, aby zmodernizowane i powstające nowe dworce były przyjazne pasażerom, bezpieczne, spełniały standardy europejskie. Celem spółki jest stworzenie miejsc związanych nie tylko z podróżą, lecz także miejsc spotkań i przyjemnego spędzania wolnego czasu. PKP S.A. chcą, aby dworce były nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi, wzbogaconymi o dodatkowe usługi komercyjne, biurowe, hotelowe, restauracyjne. W czerwcu 2009 roku PKP S.A. przyjęły strategię modernizacji i komercjalizacji dworców kolejowych na najbliższe lata. Strategia ta określa między innymi kierunki modernizacji dworców kolejowych, harmonogram inwestycji oraz źródła finansowania.

http://www.pkp.com.pl/node/3376

Ale będzie ARMAGEDON !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2007

PostWysłany: 08-01-2010, 23:21    Odpowiedz z cytatem

Projekt przebudowy dworca będzie realizowany w trzech etapach, ale w żadnym z nich nie wymienia się remontów tuneli i peronów, które przecież stanowią nierozłączny element dworca kolejowego. Widok zatem będzie ciekawy, po jednej stronie stanie nowoczesna galeria handlowa, a po drugiej zostaną obskurne tunele i perony z dziurawymi wiatami. Odwlekanie remontu peronów to jakiś absurd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

crenna Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 05 Sty 2010

PostWysłany: 10-01-2010, 20:29    Odpowiedz z cytatem

Czarno to wszystko widzę.Niestety ale podejrzewam, że utrudnienia będą potężne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robert83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010
Skąd: KATOWICE/MYSŁOWICE

PostWysłany: 28-01-2010, 16:14    Odpowiedz z cytatem

http://www.dziennikzachodni.pl/stronaglowna/214615,przebudowa-dworca-pkp-w-katowicach-plan-dojscia,id,t.html

[ Dodano: 28-01-2010, 16:16 ]
A tak propo co sądzicie o pomyśle wysadzaniu pasażerów jadących od strony Krakowa i Warszawy i Gdańska w Katowicach Zawodziu, a pasażerów jadących z kierunku zachodniego np. z Wrocławia w Katowicach Załężu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
5861595

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-01-2010, 16:23   

Robert83 napisał/a:
w Katowicach Załężu


Widzę, że kolega ma niesamowite poczucie humoru. Śmiech

Od zachodu to tylko Bytom, ewentualnie Chorzów Batory, ale nie zdewastowany przystanek z jednym peronem na Załężu.
Powrót do góry

Robert83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010
Skąd: KATOWICE/MYSŁOWICE

PostWysłany: 28-01-2010, 16:26    Odpowiedz z cytatem

Rzeczywiście masz rację Chorzów Batory byłby idealnym rozwiązeniem ponieważ tam mamy zaraz linie tramwajową do centrum Katowic, Bytom jednak odpada ponieważ pociągi z Wroclawia i Szczecina jadą tą nitką przez Zabrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
5861595

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-01-2010, 16:29   

Jeśli coś jedzie od zachodu i kończy bieg w Katowicach, to jak najbardziej może skończyć bieg w Bytomiu. Z tego co się orientuję, to jest kilka takich pociągów, które kończą bieg w Katowicach. Dużo tego nie ma, ale zawsze coś.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl