Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Przebudowa dworca głównego w Katowicach
Autor Wiadomość

Robert83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010
Skąd: KATOWICE/MYSŁOWICE

PostWysłany: 08-10-2010, 20:59    Odpowiedz z cytatem

Po dzisiejszej retrospekcji dworca w Katowicach najsmutniejszym dla mnie akcentem był wygaszony żarówkowy główny zegar nad wejściem do hali głównej. Jakoś symbolicznie to wygladało....Na plus zauważyłem iż na peronie 4 w miejscu dawnych kiosków powstały kasy PR. Natomiast w pawilonie od strony Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej zauważyłem iz Pragotrony zostały reanimowane i działają bez zarzutów. Przy peronie pierwszym instalowane są nowe słupy trakcyjne. Zlikwidowano także tor najblizszy hali głównej.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
5861595

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 25-10-2010, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Nie działają (pragotrony) bez zarzutów, bo dalej pokazują głupoty, jak dawniej! Słowem - tu nic się nie zminiło! Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
2779652

Robert83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010
Skąd: KATOWICE/MYSŁOWICE

PostWysłany: 25-10-2010, 12:29    Odpowiedz z cytatem

Rzeczywiście wczoraj pragotrony znów nie działały prawidłowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
5861595

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 25-10-2010, 13:35    Odpowiedz z cytatem

Na katowickim dworcu ruszył remont. Panuje chaos!

Rozpoczął się demontaż najważniejszej części katowickiego dworca. Hala główna została zamknięta i życie dworca przeniosło się na drugą stronę. I chociaż o zmianach informują pracownice PKP, ubrane w jaskrawo-zielone kamizelki, panuje chaos... Na pocieszenie podróżni dostają zielone baloniki.

Od strony centrum, jeszcze na razie, na drugą stronę dworca dostać się można specjalnie wydzieloną trasą. Tam są kasy biletowe, rozkład jazdy pociągów, toalety, bankomat, kantor i fast-food.
Za mało informacji, jak dostać się do kas - słychać z wielu stron. - Ludzie mówią, że jestem niewidoczna - skarży się ubrana w odblaskową kamizelkę pracownica PKP. - Ale i tak podchodzą i pytają. Biorą też ulotki - dodaje.

- Mogliby zrobić podjazd dla wózków - mówi mężczyzna, który wraz z żoną próbuje zejść po schodach od strony estakady. Wózek z niemowlakiem muszą niestety znieść, bo zjazdu nie ma. Po drugiej stronie, od ulicy Andrzeja jest już lepiej - znajduje się tam ruchoma winda dla niepełnosprawnych. Oprócz biletu, można tam kupić prasę, zjeść hamburgera czy ciastko. - Jestem tu na zastępstwie i ludzie mnie też od rana pytają jak dojść do kas - uśmiecha się pani, która sprzedaje drożdżówki .

W nowej poczekalni tłoczą się podróżni. Jest jeszcze jedna od strony Konopnickiej. - Mam siedemdziesiątkę i bez problemu tu trafiłam- cieszy się podróżna. Jej sąsiadka narzeka jednak, że z megafonów słabo słychać. Rzeczywiście, nie wiadomo jaki pociąg i skąd odjeżdża, trzeba zgadywać.

- Brakuje tu skrytek na bagaż, pani patrzy ile tu ludzi. Nie ma gdzie oddać. W Wiedniu też remontują dworzec. Melexami ludzi na perony dowożą. A tu co? Zielone baloniki. Zamiast tego, daliby biednym dzieciom na zupę - rzuca zdenerwowana pasażerka.

Źródło: Tokfm.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kleksograf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Cze 2007

PostWysłany: 28-10-2010, 14:04    Odpowiedz z cytatem

Dave napisał/a:
Nie działają (pragotrony) bez zarzutów, bo dalej pokazują głupoty, jak dawniej! Słowem - tu nic się nie zminiło! Sad
Przecież to stary złom, który nadaje się do wymiany na nowy system. Nie trzeba nawet tego wiedzieć, a wystarczy przypuszczać. Skoro peron równają z ziemią to i te tablice raczej nie przetrwają. Nawet przy jednym z przejść zainstalowane są już nowe tablice (pod peronem 4).

Nadmieniając:
ZPA Elektročas - Pragotron to dawniej czecho-słowacka, a dziś czeska firma zajmująca się produkcją zegarów, zegarów paletowych oraz różnego rodzaju tablic informacji wizulanej.

Do dziś funkcjonuje błędna nazwa potoczna pragotron, która oznaczać ma paletową tablicę informacyjną.

Źródło: Wikipedia

Nie, że się czepiam. Zainteresowało mnie to poprostu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 28-10-2010, 23:48    Odpowiedz z cytatem

Robert83 napisał/a:
Zlikwidowano także tor najblizszy hali głównej.


Na dzień dzisiejszy nie ma już trzech torów - oba przy peronie 1 i między peronami 1 i 2 - nawet po tłuczniu nie ma śladu. Po dachu na peronie 1 nie ma już śladu. Teraz demontowany jest powoli sam peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kleksograf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Cze 2007

PostWysłany: 31-10-2010, 15:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nawet przy jednym z przejść zainstalowane są już nowe tablice (pod peronem 4).
poprawka: to nowe głośniki zamontowane poziomo, które na piewszy rzut oka do złudzenia przypominają niedziałające tablice odjazdów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robert83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010
Skąd: KATOWICE/MYSŁOWICE

PostWysłany: 14-11-2010, 12:33    Odpowiedz z cytatem

Jestem zawiedziony poczynianami TK instalują zdemontowane Pragotrony w tunelu pod peronem czwartym i w pawilonie od strony ul. Konopnickiej. wszystko OK bo informacja wizualna była już tam dawno potrzebna. Lecz liczyłem na nowe bo te z hali głownej to przecież zabytek techniki!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
5861595

Desiro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 14-11-2010, 12:40    Odpowiedz z cytatem

wyobraźcie sobie, (co prawda ta sytuacja zaistniała w nowo wyremontowanym dworcu w TARNOWIE )ale oddano tam wczoraj główną halę, w której zamontowano tablicę elektroniczną odjazdów i przyjazdów, na której zamiast rodzaju pociągu (np. EIC/TLK/IR/REG itd.) jedynie wyswietla się numer pociągu! np.3007 i tylko obok nazwa spółki (nowy wynalazek, z tym się jeszcze nie spotkałem)To skąd pasażer ma wiedzieć co to za pociąg??? Czy TK naprawdę nie panuje nad tym co robi i jak programuje te urządzenia????

_________________
1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robert83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010
Skąd: KATOWICE/MYSŁOWICE

PostWysłany: 14-11-2010, 12:41    Odpowiedz z cytatem

No numer pociągu też wyświetla się na WC ale tam jest też na szczęście kategoria pociągu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
5861595

Desiro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 14-11-2010, 12:46    Odpowiedz z cytatem

Tak, ale te w WC to kopia niemieckich wyświetlaczy, żałuję że na szerszą skalę w Polsce takich nie montują bo są naprawdę super czytelne i miłe da oka niebieskie tło.
W Tarnowie wyświetlacze pomimo że jest miejsce zarówno na kategorię jak i na numer pociągu wyświetlają tylko numer i to jest kuriozum które spowoduje dezorientację ludzi i mam nadzieję że to poprawią bo to jakiś czeski film

_________________
1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 28-11-2010, 04:09    Odpowiedz z cytatem

Czy w takiej temperaturze jak obecnie da się przytwierdzać szyny spawane do podkładów? Pytam bo na remontowanym peronie 1 katowickiego dworca pojawiły się dość długie odcinki spawanego toru. Na razie czekają odłożone na torze obok. Z tego co wiem temp. przytwierdzania to 15-30'C.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grygus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2010
Skąd: Otwock

PostWysłany: 28-11-2010, 11:51    Odpowiedz z cytatem

Prawie dobrze. W moich notatkach z wykładu jest, że temperatura montażu od MINUS 15*C do +30*C Smile . Czyli jeszcze się załapią na temperaturę neutralną.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
6855748

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 28-11-2010, 16:47    Odpowiedz z cytatem

nie jestem ekspertem ale z tym -15 mi się nie wydaje, na torowisku średnio się znam, ale na stali już bardziej:)

znalazłem coś takiego, tyczy się toru bezstykowego:

przytwierdzenie szy ndo podkładów powinno być dokonywane wyłącznie w temperaturze mierzonej w szynie i wynoszącej od+15°Cdo+30°C(temperatura neutralna).


Dz.U.98.151.987 - tekst pierwotny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-04-2011, 11:59    Odpowiedz z cytatem

Nie będzie biurowca przy dworcu PKP w Katowicach

Jak informuje „Dziennik Zachodni”, topnieją wielkie plany inwestora, który buduje tu nowy dworzec kolejowy. Z inwestycji zakładającej budowę hali dworca, galerii handlowej, podziemnego dworca autobusowego oraz 7-kondygnacyjnego biurowca u wylotu ul. Młyńskiej - wykreślony został biurowiec klasy A.

Dyrektor inwestycyjny Neinver Polska Rafał Elżanowski poinformował, że budowa biurowca w ogóle nie będzie rozpoczęta. Powodem jest słaba koniunktura na rynku. Budowa dworca autobusowego, kolejowego oraz galerii na pewno zostanie ukończona. Plany budowy biurowca natomiast to rok 2013 albo 2014. Na razie planowane jest tylko przygotowanie fundamentów pod biurowiec.

W wywiadzie dla „Dziennika Zachodniego” Elżanowski zapewnia, że terminy ukończenia pozostałych obiektów na placu Szewczyka pozostają bez zmian. Dworzec kolejowy ma być gotowy w maju 2012 r., pod nim znajdzie się dworzec autobusowy oraz podziemna ulica Dworcowa. Galeria handlowa ma być gotowa w 2013 r.

Więcej...

źródło: Dziennik Zachodni / RK

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl