Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Następny
Stanisław Kogut news
Autor Wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-06-2007, 17:08    Odpowiedz z cytatem

Rozmowa ze Stanisławem Kogutem w "Wolnej Drodze"
http://wolnadroga.pl/?dzial=numer&rok=07&nr=12&art=12

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-06-2007, 04:59    Odpowiedz z cytatem

Trochę humoru i satyry Very Happy

Kogut.jpg
Plik ściągnięto 201 raz(y) 61.79 KB


_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marek M. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2007

PostWysłany: 23-06-2007, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Wszystko Pięknie. Tyle że powoływanie się na "NIE" Urbana i "FAKTY i MITY" to jak pisać o Żydach na podstawie przemówień Goebbelsa. Przypominam że pan Urban w poprzednim systemie był ministrem propagandy, a "Fakty i Mity" to gazeta wydawana przez byłych funkcjonariuszy UB min. pana Pietruszkę(pracuje w redakcji) tego od zamordowania Ks. Popiełuszki. Gratuluję "obiektywnych" żródeł. Popieram patrzenie na ręce kolejowemu betonowi ale wspieranie się bandycko-bolszewicką propagandą to głupota i przesada. Znajdziecie obiektywne źródła takie jak np. świadectwa p.Marczaka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 23-06-2007, 17:26    Odpowiedz z cytatem

Marek M., przecież nikt na nic się nie powołuje. Zostały przytoczone artykuły prasowe, jeśli gdzieś są kłamstwa - wskaż je! Czy uważasz, że Urban tylko kłamie, a np. "Gazeta Wyborcza" pisze tylko prawdę? Szczerze mówiąc, prędzej uwierzę urbanowemu "NIE" niż michnikowej "Wyborczej".
I co uważasz za obiektywne źródło informacji? Obietywizm to pojęcie względne. Wolę kierować się własnym rozumem niż mniej czy bardziej obiektywnymi źródłami. Dziś każde medium manipuluje publiką i wciska propagandę lub stosuje nagonkę - zależnie od upodobań politycznych wydawcy/redaktora naczelnego/właściciela stacji, gazety.
Mądry człowiek przeczyta i "NIE" i przykładową "Wyborczą" - wtedy sam wyciągnie stosowne wnioski, wyciągając z tego "średnią".

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 25-06-2007, 07:17    Odpowiedz z cytatem

W przeciwieństwie do Marka M. czytam regularnie tygodnik "NIE", choć nie stamtąd czerpię moją wiedzę o Stanisławie Kogucie. Informacji zawartych w "Gazecie Wyborczej" nie autoryzowałem, bo od lat nie ufam dziennikarzom po tym jak naczelna "Sygnałów" Aldona Kubicka w roku 1990 wywiad ze mną po konkursie na dyrektora generalnego PKP opatrzyła wymownym tytułem "Konkursowicz". Artykuł był autoryzowany przez telefon. Było to przed konkursem na dyrektora naczelnego CDOKP (kto pamięta tę nazwę?). W artykule umieściła informację, że byłem naczelnikiem Lokomotywowni Pozaklasowej Warszawa-Odolany, gdy faktycznie byłem w latach 1983 - 1989 naczelnikiem Lokomotywowni Pozaklasowej Warszawa-Praga. Na Odolanach rozpoczynałem moją karierę kolejową w latach 1973 - 1977. Sprostowanie naczelnika z Odolan opatrzyła komentarzemi: "Uwierzyłam swojemu rozmówcy". Widać musiało mnie to strasznie wkur...., skoro po 17 latach jeszcze to pamiętam?
Stanisław Kogut jest bardzo ujmującym człowiekiem. Właśnie wczoraj na TVP Kultura skończył się ostatni odcinek "Kariery Nikodema Dyzmy". Słyszę jeszcze te ostatnie słowa opinii o hrabim Ponimorski: "Wariat... To tylko wariat.".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marek M. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Maj 2007

PostWysłany: 26-06-2007, 10:53    Odpowiedz z cytatem

W przeciwieństwie do Pana Marczaka nie czytam "NIE", "GazWyb"-Chroń oczy!!! też nie. Co do sytuacji opisanej przez Pana Marczaka miałem podobną z TVP w latach 90-tych.
Chodzi mi oto że media żyją z kłamstwa i sensacji i opluwania kogo się da a kto im słabszy tym lepiej. Ludzie wierzcie tylko własnym oczom i uszom. W gazecie p.Urbana pracują ludzie którzy kłamać nauczyli się w szkołach przy dawnym KC i inaczej nie potrafią.Meida naginają fakty przeinaczają je jak przyznaje sam Pan Marczak. Uważam że internet służy do wolnej od wszelkiego lobbingu wymiany myśli. Powoływanie się na ewidentnie polityczne media skażone już w momencie ich powstania kłamstwem i politycznym pochodzeniem to wprowadzanie forumowiczów w błąd. Przecież chodzi nam o to aby wyrzucić z PKP politykę i układy. Powoływanie się na wymienione gazety to poprostu dawanie do zrozumienia że przed 1990 rokiem zarządzanie PKP przez ludzi dawnego systemu było doskonałe i dobre dla kolei. Wszyscy wiemy że to nieprawda, PKP nie ma szczęścia do włodarzy właściwie od la 60-tych XX wieku. Powinien nadejść czas apolitycznych fachowców zainteresowanych rozwojem PKP. Pan Marczak i inni forumowicze proszeni są o przedstawianie WŁASNYCH !!! doświadczeń i obserwacji a nie bełkotu medialnego pisanego na zamówienie najczęściej przez ludzi nie mających pojęcia o czm piszą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 26-06-2007, 11:53    Odpowiedz z cytatem

Panie Marku M., piszemy tutaj o Stanisławie Kogucie. Ja napisałem, co wiedziałem. Pan ocenia wiarygodność przytoczonych tutaj dziennikarskich tekstów przez pryzmat tytułów, w jakich zostały zamieszczone. O Kogucie widać nic pan nie ma do powiedzenia. Przerwał mi pan lekturę tygodnika "NIE". Czytałem tekst o komisach samochodowych. Zapewne - jak pan twierdzi - nieprawdziwy, bo to właśnie w "NIE" go zamieścili.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester

PostWysłany: 26-06-2007, 15:38    Odpowiedz z cytatem

Marek M., zupełnie nie wiem o co Ci chodzi. Czepiasz się gazety "NIE", a przecież nie Urban jest tematem dyskusji tylko Kogut. Nie muszę czytać żadnych gazet, żeby wiedzieć kim jest Kogut i co ma na sumieniu. Wystarczy kilkanaście lat pracy w PKP, kilkuletnia przynależność do kolejarskiej "Solidarności", oczy i uszy otwarte oraz maile od internautów. Może Cię to zdziwi, ale wielu dziennikarzy przed napisaniem jakiegoś artykułu o PKP korzysta z zasobów naszego Forum, niektórzy nawet wymieniają ze mną prywatną korespondencję e-mail. I tytuł gazety nie ma tu nic do rzeczy!

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005

PostWysłany: 06-07-2007, 08:41    Odpowiedz z cytatem

http://wolnadroga.pl/?dzial=numer&rok=07&nr=14&art=09

Jerzy Polaczek
Minister Transportu

Oświadczenie

Szanowny Panie Ministrze,
W związku z ukazaniem się artykułu pt. „Finansowe kłopoty Kolei Mazowieckich” w dodatku do „Dziennika” „The Wall Street Journal”, w czwartek, 14 czerwca 2007 roku, w którym czytamy, że:
„Koleje Mazowieckie”, spółka Samorządu Województwa Mazowieckiego, winna jest spółce „PKP Przewozy Regionalne” 45 mln złotych z tytułu zaległych opłat za dzierżawę zestawów trakcyjnych dzierżawionych przez „Koleje Mazowieckie”,
Województwo Mazowieckie posiada w spółce „Koleje Mazowieckie” 95% udziałów, a pozostałe 5% należy do spółki „PKP Przewozy Regionalne”,
„Koleje Mazowieckie” znajdują się na granicy bankructwa, ale zarząd spółki „nie chce ujawnić wyników finansowych i przewozowych za rok 2006”,
proszę Pana ministra o odpowiedź na następujące pytania.
Dlaczego zarząd „PKP Przewozy Regionalne” dopuścił do tak wysokiego zadłużenia?
W momencie powoływania do życia spółki „Koleje Mazowieckie” (stało się to w moim przekonaniu na zamówienie polityczne), Samorząd Województwa Mazowieckiego, tak ustalono, miał 51% udziałów spółka „PKP Przewozy Regionalne” 49% udziałów. Jak wynika z przywołanego wyżej artykułu i wywiadu udzielonego dwutygodnikowi „Wolna Droga” przez prezesa spółki KM, dziś samorząd Województwa Mazowieckiego posiada aż 95% udziałów, a spółka „PKP „Przewozy Regionalne” tylko 5% udziałów. Spółka „Koleje Mazowieckie”, mimo, że w chwili jej powoływania deklarowano chęć zakupu taboru, do dziś tych zapowiedzi nie zrealizowała, i dalej korzysta z taboru, który dzierżawi od spółki „PKP Przewozy Regionalne” lub od Samorządu Wojewódzkiego.
W związku z tym oczekuje następującego wyjaśnienia: Kiedy i na czyje polecenie nastąpiło przewłaszczenie 44% udziałów, będących własnością spółki „PKP Przewozy Regionalne”, na rzecz Województwa Mazowieckiego? Dlaczego nastąpiło to w sposób tajny, bo fakt przekazania udziałów został ujawniony dopiero po kilku miesiącach? W moim przekonaniu nastąpiło to w sposób bezprawny, a być może także, dlatego, aby „Koleje Mazowieckie” stały się argumentem za powoływaniem spółek samorządowych przez inne samorządy, co z uporem godnym lepszej sprawy lansują Ministerstwo Transportu i Zarząd PKP SA.
Uważam także, że osoba lub osoby, które taką decyzję podjęły, działały na szkodę spółki „PKP Przewozy Regionalne”. Utraciły one tym samym wiarygodność i winne ponieść z tego tytułu stosowne konsekwencje.
Spółka „Koleje Mazowieckie” otrzymuje od Samorządu Województwa Mazowieckiego zawrotną dotację sięgającą 150 milionów złotych. Skąd, więc widmo bankructwa?
Dlaczego zarząd spółki „Koleje Mazowieckie” nie chce ujawnić swoich wyników finansowych za rok 2006, choć ma taki obowiązek z mocy prawa?
Nie kryję, że od momentu pojawienia się koncepcji powołania spółki KM byłem temu przeciwny. Sprzeciwiam się też usamorządowieniu kolejowych przewozów regionalnych i dziś, ponieważ nigdzie na świecie nie ma takiego rozwiązania, jakie proponuje się w Polsce.
Jednak kwestia kolejowych przewozów regionalnych została z dobrym skutkiem rozwiązana w wielu innych krajach, w tym u naszych zachodnich sąsiadów.
Dzisiejsza sytuacja finansowa „Kolei Mazowieckich” jedynie potwierdza negatywne opinie przeciwników spółek samorządowych.
Dlatego uważam, że dzisiejsza zła kondycja finansowa KM winna być przestrogą dla zwolenników usamorządowienia kolejowych przewozów regionalnych. Należy, więc od tych propozycji odstąpić całkowicie, i oprzeć na rozwiązaniach już sprawdzonych u innych.
Na eksperymenty nas nie stać.

Z poważaniem
Stanisław Kogut
Senator RP

źródło: Wolna Droga

_________________
Argumentum ad personam = BAN
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 06-07-2007, 14:22    Odpowiedz z cytatem

Współczuję, można doznać schizofrenii. Pan senator Kogut jest przeciwnikiem regionalizacji przewozów pasażerskich - przeciwnikiem Kolei Mazowieckich. Z drugiej zaś strony jako prezes Izby Gospodarczej Transportu Lądowego namawia prezesa PKP Cargo SA do współpracy z prywatnymi operatorami przewozów towarowych i spedytoram, którzy go tym prezesem zrobili - http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=18877#18877.

Trzeba się wreszcie na coś zdecydować. Albo pan Kogut jest jeszcze przywódcą kolejowej Solidarności, albo jest mężem stanu i przywódcą wszystkich transportowców. Za rok, dwa może przyjdzie zorganizować podobne spotkanie prezesa PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. z prywatnymi operatorami regionalnych przewozów pasażerskich? A, że taka potrzeba już istnieje, świadczy konflikt między PKP PR a Kolejami Mazowieckimi.

Oczywiście, winę za powstałe zadłużenie ponosi zarząd PKP PR i zarząd PKP SA. I w tym względzie całkowicie zgadzam się z panem senatorem. Nie starczyło odwagi na likwidację spółki Koleje Mazowieckie lub wniesienie do niej aportu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 23-09-2007, 08:14    Odpowiedz z cytatem

Dla przypomnienia tematu, bo stał się znów bardzo aktualny, przytaczam fragment artykułu "Walka kogutów" zamieszczony wyżej przez Krychę. Choć ukazał się już kilka lat temu, Kogut rośnie w siłę a jemu i jego klanowi żyje się dostatnio.
Cytat:
Ale i sam premier herbu Dziura Budżetowa nie był gorszy. Pół roku wcześniej, straszony strajkiem Kogutowych kolejarzy, dał wyraz swej najlepszej woli i 21.12.1998 r. wmurował akt erekcyjny w ścianę wznoszonej właśnie przez Kogutową fundację sali rehabilitacyjno-sportowej. Stanisław Kogut nadał swojemu biznesowi imię ojca Pio. Budowa pomnika chwały słynnego stygmatyka oraz Staszka Koguta kosztowała około 13 mln złotych. Darczyńcami byli: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, samorząd województwa małopolskiego, powiat nowosądecki, Fundacja Polsat, a w latach 1999-2001 kasa przekazywana była również przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.

Machinacje finansowe, niespłacone długi wobec wykonawców i dostarczycieli usług, wymuszone datki od przedsiębiorstw przede wszystkim kolejowych nie znalazły zainteresowania zarówno kontroli skarbowej jak i organów ścigania.

Kogut dwa lata temu jako szef kolejowej "Solidarności" dał poparcie PiS-owi. Z ramienia PiS-u startował do fotela senatora Najjaśniejszej Rzeczpospolitej Polskiej i wygrał ten konkurs w abcugach. Mimo, że przestał przewodzić związkowi zawodowemu w PKP, namaszczeni przez niego dobroczyńcy nadal zajmują intratne stanowiska w wielu spółkach. Na internetowej stronie senatora Koguta jest wiele zdjęć osób, które kasę do kogutowej sakiewki włożyły. Oczywiście nie swoją. W zamian odbierają z nawiązką odszkodowanie za poniesione ryzyko. Płacą spółki PKP czyli Skarb Państwa. Nic nie wynieśli z doświadczeń byłego prezesa PKP Jana Janika www.infokolej.pl/viewtopic.php?t=1837 , którego Kogut umoczył w znajomości, efektem których jest afera wekslowa.

Idę o zakład, że Kogut znów wygra wyścig do fotela senatora, choć teoretycznie mógłby dać sobie spokój. Wiele z tego korzyści płynie a i w regionie jest wielce szanowaną przez biznes i maluczkich osobistością. Jak były senator Stokłosa w powiecie pilskim.

I jeszcze jeden cytat. Zacytuję Krychę, która udziela odpowiedzi jednemu z forumowiczów kwestionującemu wartość przytoczonych informacji, bo nie podane zostały one przez Radio Maryja i Nasz Dziennik:
Cytat:
Nie muszę czytać żadnych gazet, żeby wiedzieć kim jest Kogut i co ma na sumieniu. Wystarczy kilkanaście lat pracy w PKP, kilkuletnia przynależność do kolejarskiej "Solidarności", oczy i uszy otwarte oraz maile od internautów. Może Cię to zdziwi, ale wielu dziennikarzy przed napisaniem jakiegoś artykułu o PKP korzysta z zasobów naszego Forum, niektórzy nawet wymieniają ze mną prywatną korespondencję e-mail. I tytuł gazety nie ma tu nic do rzeczy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 26-09-2007, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Załączam artykuł pt: "Fałszywe podpisy na listach PiS w 2005r." http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,4521228.html . Informację o śledztwie w sprawie fałszywych podpisów na liście kandydata na senatora Stanisława Koguta powtórzyła TVP Kraków.
Nie mam wątpliwości, że jest to atak polityczny - odpowiada Stanisław Kogut, senator PiS z okręgu nowosądecko-podhalańskiego, którym interesują się śledczy. - napisano w Gazecie w Krakowie. Zapewne i ten temat na forum oraz przytoczone w nim informacje, to atak politycznych przeciwników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 28-09-2007, 07:33    Odpowiedz z cytatem

Pan Stanisław Kogut został zarejestrowany przez Państwową Komisję Wyborczą jako jeden z dwóch kandydatów PiS na senatora Rzeczpospolitej Polskiej w 13 okręgu wyborczym, w Nowym Sączu. W wyborach 21 października 2007r. ma sześciu nieznanych ogółowi konkurentów: prawnika z LiD, ekonomistę z LiD, senatora RP (tak napisano w rubryce zawód) z PO, teologa z PO, technika mechanika z PiS i historyka sztuki z UPR. Sam podaje, że jest mechanikiem. Na pewno wygra.

[ Dodano: 29-09-2007, 17:20 ]
W dzisiejszy (29.09.2007), krakowskim wydaniu Gazety Wyborczej można znaleźć podsumowanie małopolskich parlamentarzystów. Wybrałem fragment z podsumowaniem działalności Stanisław Koguta. Załączam plik.

m4532071.jpg
Plik ściągnięto 239 raz(y) 232.35 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 26-11-2007, 09:32    Odpowiedz z cytatem

Eurocity do senatora?
Analizując nową ofertę rozkładu PKP Intercity czepialiśmy się postojów Eurocity Berlin-Warszawa Express w liczącym 5 tys. mieszkańców „kolejarskim” Zbąszynku, a umknął nam jeszcze ciekawszy kwiatek. Otóż nowy EC Józef Bem Warszawa-Budapeszt, kursujący przez Kraków, Tarnów, Nowy Sącz i Muszynę/Plavec, ma zaplanowany postój w „królestwie” senatora PiS (i byłego szefa kolejarskiej „Solidarności”), czyli w liczących 3 tys. mieszkańców Stróżach.
Tego postoju nie da się wytłumaczyć w żaden sposób. Ani tym, że Stróże są strategicznym węzłem pasażerskim (bo - odkąd niemal w całości zlikwidowano pociągi na trasie do Biecza i Jasła - nie są), ani tym, że z „Bema” w Stróżach dzień w dzień wysiadać będą tłumy podróżnych-pensjonariuszy ośrodka rehabilitacyjnego, powstałego parę lat temu z inicjatywy m.in. senatora Koguta. Postoje w Stróżach Ex. Pieniny i weekendowego „Ernesta Malinowskiego” plus szeregu osobowych z Krakowa i Tarnowa powinny w zupełności wystarczyć. Czyjeś ambicje są jak widać niezaspokojone...

„Bem” w drodze na Słowację i Węgry stawać też będzie w kurorcie Piwniczna Zdrój (niecałe 6 tys. mieszkańców). Niestety, przez Włoszczowę Północ przejedzie „na biegu”...
(źródło: Paweł Rydzyński, korespondent RK, 26 listopada 2007)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 26-11-2007, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź PKP Intercity ws. EC Józef Bem
- Nie jest to tylko połączenie dedykowane do obsługi rynku międzynarodowego, ale i krajowego - twierdzi PKP Intercity, odpierając zarzuty jakoby naciski polityczne zadecydowały o tym, że EC Józef Bem zatrzymuje się w Stróżach - miejscowości senatora Stanisława Koguta.

"EC Józef Bem jest jedynym całorocznym połączeniem komunikującym centrum kraju z południowo-wschodnią Małopolską. Pociąg ten podobnie jak Krakowia zatrzymuje się nie tylko w Tarnowie i Muszynie, ale także w Stróżach i Piwnicznej. Nie jest to tylko połączenie dedykowane do obsługi rynku międzynarodowego, ale i krajowego. Z tego samego powodu pociągi BWE zatrzymują sie na stacjach takich jak Świebodzin czy Zbąszynek.Pasażerami Intercity są nie tylko mieszkańcy dużych aglomeracji, ale i małych miejscowości, które Spółka uwzględnia przy układaniu rozkładu jazdy" - poinformowały PKP Intercity.
(źródło: Rynek Kolejowy, 26 listopada 2007)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl