Wśród strategicznych przedsięwzięć komunikacyjnych znalazła się realizacja projektu modernizacji linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce - Wrocław Sołtysowice w ramach ZIT Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Projekt obejmuje budowę i modernizację infrastruktury towarzyszącej niezbędnej dla pasażerów, związanej z linią kolejową nr 292 na odcinku Wrocław Sołtysowice - Jelcz Miłoszyce, na której planuje się wznowienie pasażerskich przewozów kolejowych. Inwestycja będzie zintegrowana z modernizacją linii kolejowej, którą przeprowadzą PKP PLK oraz zadaniami towarzyszącymi na terenie Gmin Czernica i Jelcz Laskowice. Przedsięwzięcie we Wrocławiu obejmuje budowę i modernizację infrastruktury towarzyszącej na czterech istniejących stacjach i przystankach kolejowych, tj. Wrocław Sołtysowice, Kowale, Swojczyce, Wojnów oraz na trzech nowych przystankach: Wrocław Popiele, Wrocław Strachocin oraz Wrocław Łany.
Witam. Doszły mnie słuchy że dziś po linii 292 odbyło się parę przejazdów składu KD w kierunku Jelcza Laskowic i z powrotem. Niestety nie znam szczegółów i osobiście tego nie widziałem. Czy może ktoś coś wie na ten temat.
Pewnie były to kible PR w malowaniu województwa. Za dwa tygodnie ruszają Woodstocki i konieczne jest zdobycie znajomości szlaku przez Swojec. Wiele pociągów od strony Opola do Kostrzyna (i z powrotem) tamtędy pojedzie.
PiotrM, we wrocławskich mediach lokalnych pojawiały się w ciągu ostatniego miesiąca newsy o remoncie linii i przywróceniu ruchu pasażerskiego w ramach kolei aglomeracyjnej.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
W Górach Sowich za 80 mln zł odbudowana zostanie linia kolejowa Jugowice–Jaworzyna Śląska. O przyznaniu unijnej dotacji zdecydowały gminy aglomeracji wałbrzyskiej. Górska trasa uznawana jest za jedną z najpiękniejszych w Polsce.
Ostatni pociąg przejechał tędy 20 lat temu. Część linii przetrwała dzięki opiece Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego i gminie Walim. Teraz organizowane są tu zawody w drezynowaniu. Powrót pociągów – zdaniem mieszkańców – przyczyni się do rozwoju turystyki.
Wyremontowany ma zostać 21-kilometrowy odcinek trasy, w tym liczne wiadukty i ponad półtorakilometrowy tunel. Pociągi miałyby jeździć od Jugowic przez Jedlinę do Wałbrzycha i dalej do Świdnicy i Jaworzyny Śląskiej.
Uzdrowisko Jedlina zaplanowało budowę centrum przesiadkowego. Turyści będą mogli odpocząć, napić się wody leczniczej, uczestniczyć w imprezach.
Już podpisano stosowne porozumienie z Polskimi Liniami Kolejowymi. Remont trasy w sierpniu ma zaakceptować Rada Ministrów.
W Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. znajduje się pozycja pod nazwą :Zwiększenie kolejowej dostępności regionów atrakcyjnych turystycznie (900 mln zł), jest to dość nie jasna pozycja w sensie co dokładnie miałoby być z tego robione.Moim zdaniem można byłoby z tych pięniedzy pomyśleć o reaktywacji Karpacza,Kowar,Świeradowa Zdrój,Lwówek Śląski.Do 10 sierpnia można składać uwagi w konsultacjach do KPK.Co również jest ważne i to bardzo,ta pozycja znajduje się na głównej liście.Zwiększenie kojejowej dostępności regionów atrakcyjnych turystycznie to przecież jak najbardziej nasz rejon górski.Jaka jest wasza opinia na ten temat?Podaje link do artykułu ze strony CZT w którym to się znajduje.http://www.czt.org.pl/konsultacje/konsultacje-krajowego-programu-kolejowego-do-2023
Pierwszym priorytetem decydentów z Warszawy jest skracanie sobie podróży w Tatry i nad morze. Łącznica w Krakowie za ćwierć miliarda(!) skróci czas przejazdu EZT/SZT w Tatry o całe.... 5 min (!!!). (http://www.rynek-kolejowy.pl/58839/budimex_i_ferrovial_agroman_wybuduja_lacznice_krakow_zablocie_krakow_krzemionki.htm)
Nie chce mi się nawet pisać, co możnaby zrobić na przykład na Dolnym Śląsku za te pieniądze. Karpacz, Świeradów, i jeszcze by coś zostało.
MK_Wro, jechałeś kiedyś z Krakowa do Skawiny?
Nie z Krakowa do Zakopanego. Tylko właśnie do Skawiny.
Kolejowo między tymi stacjami jest 20 km, a przez brak łącznicy podróż trwa dłużej. Zamiast 20-25 minut, podróż trwa nawet do 40 minut! Łącznica umożliwi skrócenie czasu o 15 minut.
Nie o 15, tylko o 5. 12-15 dla pociągów wagonowych. Jestem przeszczęśliwy, że Polska wydała ćwierć miliarda na 5 minut które zyskają mieszkańcy Skawiny.
Dla porównania, rewitalka linii do Jeleniej Góry kosztowała prawie pół miliarda, a dała skrócenie czasu o ponad 1,5h.
Powrócą pociągi do Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego.
Zarząd Województwa Dolnośląskiego wypracował porozumienie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi dotyczące wznowienia kursów pociągów na linii kolejowej nr 322 Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie. Pociągi mają szansę powrócić na tę trasę za około trzy lata.
W perspektywie około trzech lat do miejscowości Lądek-Zdrój i Stronie Śląskie w województwie dolnośląskim mają szansę powrócić regularne połączenia kolejowe. Zarząd Województwa Dolnośląskiego porozumiał się w tej kwestii z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. O porozumieniu poinformował Urząd Miasta Stronie Śląskie na swojej oficjalnej stronie internetowej.
Pasażerski ruch kolejowy na 24-kilometrowej, niezelektryfikowanej linii nr 322 Kłodzko Nowe – Lądek-Zdrój – Stronie Śląskie, powstałej w 1897 roku, został zawieszony w 2004 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum