Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Elektryfikacja linii do Zgorzelca
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 20-10-2013, 19:03   Elektryfikacja linii do Zgorzelca Odpowiedz z cytatem

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zapowiedział modernizację a także elektryfikację linii kolejowej z Lubania do Zgorzelca, która ma rozpocząć się już w przyszłym roku, oraz ze Zgorzelca do Węglińca która będzie możliwa w roku 2015. Inwestycje te mają zwiększyć atrakcyjność subregionu jeleniogórskiego pod względem gospodarczym i turystycznym.

Jest szansa na to, że w ciągu najbliższych dwóch lat linia kolejowa nr. 276 Jelenia Góra – Lubań – Zgorzelec zostanie zmodernizowana na odcinku Jelenia Góra – Lubań i zelektryfikowana na trasie z Lubania do Zgorzelca przez Zarębę i Mikułową. Inwestycję, która ma ruszyć w 2014 i 2015 roku zapowiedzieli urzędnicy Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu.

Więcej: http://www.lubanski.eu/?p=13969

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 20-10-2013, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Zastanawia mnie sensowność elektryfikacji Lubań - Mikułowa - Zgorzelec.
Czy to przy obecnych potokach ma jakikolwiek sens? Relacji obsługiwanych EZT też zbytnio nie mogę sobie tu wyobrazić...
No ale jeśli stanie się tak że elektryfikacja dotrze do Zgorzelca z obydwu krajowych kierunków to co ze Zgorzelec - Gorlitz??
Nie wyobrażam sobie sytuacji że polska sieć trakcyjna nie zostanie dociągnięta do Gorlitz, choćby do tego peronu poza halą peronową.
Ciągnięcie niemieckiego systemu zasilania do Zgorzelca byłoby bezsensowne bo to istny kolejowy wypizdówek.
Przed nami wybory samorządowe i w temacie elektryfikacji Lubań - Zgorzelec wiele może się jeszcze zmienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 20-10-2013, 19:42    Odpowiedz z cytatem

linia274, znając absurdalność i nieudolność betonu PKP PLK, spodziewam się elektryfikacji linii (pętli) Węgliniec - Zgorzelec Miasto - Lubań, z pominięciem stacji granicznej Zgorzelec (Ujazd), a tym samym 2-km odcinka do Gorlitz przez modernizowany właśnie most kolejowy na Nysie Łużyckiej. Coś takiego absolutnie by mnie nie zdziwiło!

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 20-10-2013, 20:02    Odpowiedz z cytatem

Oby nie elektryfikowano z pominięciem stacji Zgorzelec i odcinka do Gorlitz.
Byłby to mega blamaż betonu PLK jak i UMWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 20-10-2013, 21:00    Odpowiedz z cytatem

Gratulacje dla Zgorzelca, może w kolejnych latach w końcu pomyślą o elektryfikacji fragmentu najkrótszej drogi nad morze czyli odcinka Węgliniec - Żary - Zielona Góra. Wink

_________________
KOLEJOWE ŁUŻYCE kliknij, aby przejść
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Flanker Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-10-2013, 21:29    Odpowiedz z cytatem

linia274 jest sens. Jeśli się wyremontuje i zmodernizuje 274 na odcinku JG - Zgorzelec, a drut pociągnie z Lubania do Zgorzelca to będzie można Część EZTów z Wrocławia puścić do Zgorzelca właśnie tą trasą i tym samym zaktywizować ten region, tzn. pomiędzy JG a Zgorzelcem. Oczywiście szybciej będzie E30, ale jaki problem kilka kibli jadących do JG (czy nawet Impulsów) wydłużyć do Zgorzelca przez 274, a część do Szklarskiej, jak to już będzie miało miejsce od nowego RJ w grudniu.

Druga sprawa to fakt iż jeśli ta trasa zostanie wyremontowana to jest szansa, że Niemcy puszczą swoje pociągi do JG, Wałbrzycha, Szklarskiej, Kłodzka, Kudowy, a kto wie czy nie do Świeradowa i Karpacza oraz Kowar, o ile te linie wrócą do ruchu (to takie moje pobożne życzenie). Wielu niemieckich turystów jeździ w te rejony, więc dla nich bezpośrednie pociągi z Gorlitz czy np. Drezna to byłby hit, tak samo jak i dla nas i na pewno wielu ludzi by z tego korzystało w obu kierunkach. Może w ruchu codziennym to by była abstrakcja, ale w (C) na bank by się przyjęło i sprawdziło.

Elektryfikacja Węgliniec - Zgorzelec to wręcz największa konieczność. Skończą się wreszcie te patologie na szynobusach, kombinacje z RJ i przesiadki, braki skomunikowań, tylko wreszcie EZTy będą jechać do samego Zgorzelca i z powrotem do Wrocławia. Patrząc na potoki podróżnych i fakt że jest to najbardziej frekwencyjna linia w regionie elektryfikacja tego odcinka powinna się odbyć daaaaawno temu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-10-2013, 21:58    Odpowiedz z cytatem

Radzę z ostrożnością podchodzić do zapowiedzi UMWD. Przypominam, że za rok odbędą się wybory samorządowe, więc przed nami festiwal obiecanek bez pokrycia w rzeczywistości.

Czy nikogo z Was nie dziwi, że UMWD snuje plany modernizacji i elektryfikacji linii kolejowych, które są własnością PKP PLK?

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gobo007 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Wrz 2008
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 21-10-2013, 07:44    Odpowiedz z cytatem

Hej,
Elektryfikacja Zgorzelca obejmowałaby również most graniczny.
PLK przygotowała listę 50 projektów priorytetowych (same projekty są w komentarzu pod artykułem)
http://www.rynek-kolejowy.pl/48678/pkp_plk_50_duzych_projektow_liniowych_w_kolejnej_perspektywie_budzetowej_ue.html

i pozycja 36 to: Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec - Zgorzelec wraz z mostem
Pozdrawiam
Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
3262242

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 21-10-2013, 17:20    Odpowiedz z cytatem

Pożyjemy zobaczymy Smile W okolicy Głogowa wszystkie linie są wpisane na ta listę, a co z tego wyjdzie przekonamy się w 2020 roku i oby znów nie było wielkiego rozczarowania...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
7042852

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 21-10-2013, 19:28    Odpowiedz z cytatem

gobo007
Elektryfikacja mostu ciągle nie rozwiązuje problemu dojazdu polskiego EZT do Gorlitz.
Pozwoli jedynie na to by EZT o własnych siłach przemanewrował z części węglinieckiej na część lubańską stacji w Zgorzelcu, choćby po to by na czas swojego postoju tam nie blokować torów E30.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-10-2013, 21:39    Odpowiedz z cytatem

linia274, cały wiadukt kolejowy w Zgorzelcu (także część po niemieckiej stronie) jest we władaniu PKP PLK. Elektryfikacja szlaku do dworca w Gorlitz wymaga porozumienia i współpracy z Deutsche Bahn.

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gobo007 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Wrz 2008
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 22-10-2013, 06:58    Odpowiedz z cytatem

Dla mnie, jak i wielu mieszkańców Zgorzelca elektryfikacja mostu granicznego jest zupełnie nieistotna. Problemem jest dla nas dojazd np. do Warszawy, Krakowa bez kombinacji i przesiadek, z pominięciem "centrum przesiadkowego" Węgliniec, czy "wbijania" się do pełnych już pociągów we Wrocławiu.
Na tej stronie:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=316746&page=180
wyczytałem coś takiego "Według materiałów z różnych polsko-niemieckich rozmów dotyczących kolejowego transportu przez granicę, odcinek od mostu i dwa tory przyperonowe na stacji Goerlitz miałyby być zelektryfikowane po polsku - 3 kVDC. "
Pozdrawiam
Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
3262242

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 22-10-2013, 17:28    Odpowiedz z cytatem

CZytajcie co pisze Lady Makbet. Dolnośląski UM z jego marszałkiem na czele zrzuci się oczywście na "drut" dla linii Wrocław - Zgorzelec ( odc. Lubań - Zgorzelec ) Mr. Green
Teraz nie potrafią uruchomić pociągów z De do np. Jeleniej Góry. A po elektryfikacji - pstryk i marszałek ( o ile będzie jeszcze marszałkiem ) kolejką PIKO pojedzie z Zg do J.G.
Bardziej realna jest elektryfikacja Węgliniec - Zgorzelec - Goerlitz ale to też perspektywa czasu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Paź 2010
Skąd: Lubań

PostWysłany: 23-10-2013, 06:45    Odpowiedz z cytatem

W związku, że mieszkam w bardzo bliskim sąsiedztwie linii i obserwuję co się tam dzieje z okna ( teren Lubania ), zaobserwowałem regularne wizyty geodetów prowadzących pomiary wzdłuż torów od stacji w kierunku Zgorzelca. Jak ich namierzę następnym razem to ich spytam cóż takiego jest przedmiotem ich pomiarów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gobo007 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Wrz 2008
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 23-10-2013, 07:16    Odpowiedz z cytatem

W Jerzmankach to samo - kręcą się geodeci i wbijają wszędzie paliki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
3262242
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 8 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl