Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Powyborcze roszady w spółkach PKP
Autor Wiadomość

Kuszeta Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Kwi 2007

PostWysłany: 27-10-2007, 19:45    Odpowiedz z cytatem

Jak jest w CARGO - nie wiem, ale facet przeciez napisał ze w mediach wszystko wygladalo kolorowo, a od wewnatrz wcale nie.. i moze miec racje.. Napisał ze widzial jakis dokument, ale jaki - nie wskazal, w koncu jakas tajemnica tez go obowiazuje...
Przykladow na temat sytuacji roznych firm mozna mnozyc... Z zewnatrz jest kolorowo, a w srodku zgnilizna, ale to dziala takze w druga strone.. Media szkaluja jakas firme, a tak naprawde wcale jej sie zle nie powodzi...

Ciesze sie ze nikt sie tutaj nie POdnieca nowa wladza - jakos nie mam zaufania do politykow, na pewno bedzie grzeczniej i jak juz bylo wspomniane kulturalnie i europejsko - mam taka nadzieje...
Ale PiS mial tez swoje dobre strony: Wykonczyc Giertycha i Leppera to wcale nie jest taka prosta sprawa ;-)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 28-10-2007, 08:50    Odpowiedz z cytatem

Zaiste, jeżeli do plusów PiS zaliczymy wykończenie Leppera i Giertycha, to panowie, którzy stworzyli CBA i mają do dyspozycji Policję, ABW, CBŚ, Straż Graniczną, Służbę Celną, Żandarmerię Wojskową, wywiad wojskowy odnieśli sukces. Roboty nie dokończyli, bo następnymi w kolejce byli (są) politycy z PO, SLD, PSL, paru sędziów Trybunału Konstytucyjnego. Jak mało zwracam uwagę na to, co mówi Wałęsa, tak spodobało mi się jego stwierdzenie, że Jarosław Kaczyński tak długo będzie walczył z układem aż swojego brata złapie za rękę. Proste to i prawdziwe.

Ciekawa jest opinia "New York Times" o rządach obu braci: "Przemawiali oni w imię ran i resentymentów zrodzonych z tragicznej XX-wiecznej historii Polski, ale problem w tym, że często zachowywali się tak, jakby historia ta była wyłączną własnością ich partii, a ich wojowniczy, populistyczny ton był jedynym jej uprawnionym głosem", oraz "Podsycali oni klimat oskarżeń i podejrzeń, który odseparował Polskę od jej naturalnych europejskich partnerów i zniechęcił młode pokolenie, bardziej zorientowane na przyszłość i na świat zewnętrzny". Tak to oceniają niektórzy za oceanem.

Przypomnę jeszcze raz, co powiedział prof. Bartoszeski w swoim wtorkowym wykładzie na Uniwersytecie Warszawskim: Hitler zdobył władzę w demokratycznych wyborach. Z korupcją należy walczyć, z kryminogennymi układami też, ale nie może to być sposobem na władzę absolutną. Te wybory miały być następnym etapem na drodze do jej osiągnięcia.

30% skazanych oczekuje miesiącami a bywa, że i latami na wykonanie wyroku. Więzienia są przepełnione. Czy jest na to sposób? Byli tacy panowie, którzy go mieli. Jeden stworzył gułagi a drugi obozy koncentracyjne zwane obozami pracy. Można i tak, w imię sprawiedliwości dziejowej, w imię interesów narodowych, w imię obrony wartości chrześcijańskich. Można określić krąg ludzi nietykalnych a tych spoza kręgu zamknąć, albo niech sobie jadą do Anglii, Irlandii a najlepiej na koniec świata.

Czy będzie lepiej, nie wiem. Bracia Kaczyńscy pokazali jak można wykorzystać prawo do niszczenia demokracji. Wałęsie kiedyś też to się marzyło. Do sprawowania władzy potrzebne mu były "dekrety". Wprawdzie później te zderzaki, które mu dekrety podpowiadały wymienił, ale marzenie pozostało. Obawiam się, żeby kolejni władcy też o dekretach nie śnili.

Co do Cargo i innych spółek opisywanych tu na tym forum, to jestem pewien, że wymiana zarządów nastąpi. I wcale nie jest to moje z kolei marzenie. A, jeżeli Szczepkowski udowodni, że Cargo to był kolos na glinianych nogach, któremu groziło bankructwo, zapewne się utrzyma. Na razie kombinuje jakiś deal z PTK Holding Zabrze. W tym tygodniu okaże się na czym on polega. Jak znam prezesa Zbigniewa Pucka z PTK Holding, on na tym źle nie wyjdzie. Do filantropów go nie zaliczam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 28-10-2007, 09:08    Odpowiedz z cytatem

Szczepkowski poleci! Co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Tak samo jak poleci Warsewicz, Wach i kilku innych. Jeśli chodzi o beton PKP to moja intuicja jeszcze nigdy mnie nie zawiodła, a i znajomość układów rządzących w PKP też jest znamienna.

Po prostu, trzeba pozbyć się PiS-owskich aparatczyków oraz tych, którzy PiS-owi służyli tylko dlatego, żeby utrzymać się na stołku. Wach stawiał na PO w poprzednich wyborach, które jak wiadomo wygrał PiS. Teraz Wach postawił na PiS (nie wprost, ale w "Wolnej Drodze" się zdradził) - wygrało PO. Może Solidaruchy się za nim wstawią, bo wiele mu zawdzięczają, ale to go nie uratuje przed dymisją. Kolejarska "Solidarność" jest już wystarczająco skompromitowana, by jej stawiennictwo mogło uratować tyłek prezesa PKP S.A.

Mam nadzieję, że zostanie wymieniony cały Zarząd PKP S.A. O ile Olewnik poleci na pewno, tak samo do odstrzału kwalifikuje się Wasiakowa. Marciniak jako zaufany Chaberka chyba też się nie utrzyma. Co do Adwenta już się wypowiedziałam - może zastąpić Wacha na 3 miesiące w charakterze p.o.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 28-10-2007, 12:44    Odpowiedz z cytatem

Odnośnie Jarosława Adwenta - członka Zarządu PKP S.A., dyrektora ds. zarządzania nieruchomościami, w księdze gości "Wolnej Drogi" znalazłam interesujący wpis, który cytuję:

To skandaliczne i oburzające. Członkiem zarządu PKP S.A. został człowiek który na początku lat 90-tych zasłynął z lepkich rąk. Mowa o Jarosławie Adwencie. Kolejarze pamiętają jak na koszt PKP budowali jego dom w Soli. Zasuwali aż się dymiło. Wagony woziły na lewo kolejowe materiały. Kolejowe ogrodnictwa sadziły setki drzew na jego posesji. Kelnerki z OW Sól nosiły Panu Adwentowi i jego rodzinie za darmo jedzenie gdy spędzał tam weekend. To nie wszystko. Działka na której budowano mu willę została mu bezpłatnie przekazana przez PKP, a właściwie przez niego samego bo był zastępcą naczelnego dyrektora śląskiej DOKP ds. pracowniczych i administracyjnych i jemu podlegały ówczesne oddziały budynków.
Historia tego człowieka to pasmo afer i niejasności. To on uwłaszczył na kolejowym majątku kolejowe kluby sportowe i ubeków nimi zarządzających. To on próbował na lewo kolejowe domy wczasowe. Sprawa wyszła gdy jeden z kolejarzy był na targach turystyki w Berlinie i otrzymał folder dziwnego stowarzyszenia, gdzie na zdjęciach były kolejowe domy wczasowe ale pod innymi szyldami. Nie trzeba dodawać, że prezesem stowarzyszenia był Pan Adwent. To on zbijał kasę na kolejowych sanatoriach poprzez kolejne stowarzyszenie. Zresztą kolejowa służba zdrowia mu podlegała. W miesiącach letnich wywalano kuracjuszy i organizowano wczasy. Stowarzyszenie brało kasę a koszty były w PKP. To co robił z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych wołało o pomstę do nieba. Libacje, zakupy samochodów, prywatne wycieczki. OSK Solidarność doniosła do Prokuratury. Śledztwo wykazało, że PKP ponisło 3,5 miliarda starych złotych strat. Panu Adwentowi wdrożono dochodzenie i wywalono. Dziś wrócił. Możemy zacząć odlicznie kiedy dowiemy się że coś sprzedano bez przetargu, że oddano konkurencji jakieś obiekty. Nie możemy do tego dopuścić. To nasz majątek. Dlaczego nikt nic nie robi. Gdzie są szefowie OSKi : Szczęsny i Wilk, gdzie Pan Szczepański ówczesny naczelny dyrektor? Ludzie którzy znają sprawę muszą zacząć mówić.


I pomyśleć, że ktoś taki do dziś zarządza kolejowymi nieruchomościami...

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 29-10-2007, 13:51    Odpowiedz z cytatem

W najnowszym tygodniku "Nie" analizowane są przewidywane zmiany w największych spółkach kontrolowanych przez państwo. Jest tych firm i firemek 1200. Do wzięcia jest kilkadziesiąt tysięcy stanowisk. Ani słowem nie zająknęli się o PKP. Poważne niedopatrzenie Krycha.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 06-11-2007, 08:43    Odpowiedz z cytatem

Gruntowne zmiany zostaną wprowadzone w polityce kadrowej. PO i PSL zapowiadają odpolitycznienie spółek. Nabór do rad nadzorczych ma być jawny i oparty o kwalifikacje, a zarządy spółek wybierane w konkursach. Zmieni się polityka dywidendowa - zyski spółek mają być w pierwszej kolejności kierowane na ich rozwój.
To nie jest moja opinia, lecz cytat z pewnej poważnej gazety, pewnego poważnego polityka. To jest to, co zapowiadała każda partia w we wszystkich wyborach, co zapowiadał każdy rząd, gdy obejmował władzę. Później... Później odbijano kolejne urzędy, kolejne spółki. Mimo sceptycyzmu, z jakim podchodzimy do takich oświadczeń, jest to zapowiedź gruntownych zmian w radach nadzorczych i zarządach naszych, kochanych spółek kolejowych. Niebawem życie te zapowiedzi zweryfikuje. I jeszcze jedno:
Według gospodarczego eksperta Platformy, posła Adam Szejnfelda, państwowe pozostanie to, co jest "rurą, kablem lub szyną". Będą to więc firmy związane z przesyłem surowców, energii lub sygnału, a także przedsiębiorstwa zarządzające liniami kolejowymi. Krótko mówiąc, państwowa pozostanie PKP PLK - reszta do prywatyzacji, oczywiście giełdowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-11-2007, 15:15    Odpowiedz z cytatem

Fala dymisji w państwowych spółkach ruszy za kwartał

Nad spółkami Skarbu Państwa powoli nadciąga kadrowa burza. Ale choć większość ich prezesów spodziewa się odwołania, pierwsze roszady personalne nastąpią nie wcześniej niż na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku.

Eksperci uważają, że nowy rząd nie będzie się z nimi zbytnio spieszył. - Logika nakazuje najpierw przyjrzeć się sytuacji w spółkach, następnie opracować koncepcje, a na końcu dobierać ludzi. To potrwa - powiedział dziennikowi "The Wall Street Journal Polska" Marek Zuber, doradca ekonomiczny.

Co przesądzi o zmianach? PO i PSL deklarują, że liczyć się będą głównie efekty ekonomiczne. Ale mało kto w to wierzy. - Powyborcze zmiany na stanowiskach prezesów stały się już zwyczajem - przekonuje "WSJ Polska" Maciej Wewiórski, analityk Domu Maklerskiego IDM SA. - Nowemu ministrowi skarbu jako argument wystarczy brak zaufania do aktualnego kierownictwa spółki. W istocie decydujące będą personalia, a nie wyniki - dodaje Ludomir Zalewski, analityk DM PKO BP.

Jak na razie politycy PO i PSL unikają spekulacji dotyczących nazw spółek i związanych z nimi nazwisk. Przyznają jednak, że odejdą prezesi kojarzeni nominacjami o charakterze politycznym. Pewnym kandydatem do odwołania jest więc prezes Orlenu Piotr Kownacki, były współpracownik Lecha Kaczyńskiego z czasów, kiedy stał on na czele NIK. Podobnie jest z Mirosławem Kochalskim, prezesem Ciechu. Przesądzony jest również los szefa najbardziej zyskownej z polskich spółek - Krzysztofa Skóry z KGHM Polska Miedź.

źródło: www.wnp.pl

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj lub tutaj !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 07-11-2007, 18:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Eksperci uważają, że nowy rząd nie będzie się z nimi zbytnio spieszył. - Logika nakazuje najpierw przyjrzeć się sytuacji w spółkach, następnie opracować koncepcje, a na końcu dobierać ludzi.

Szef klubu PO Zbigniew Chlebowski zapowiedział, że Platforma będzie wycofywać polityków ze spółek skarbu państwa. Zapowiedział przyjęcie przez nowy rząd regulaminu określającego zasady wyboru członków zarządów i rad nadzorczych tych spółek.
"Mamy informacje, że od kilku tygodni trwają gorączkowe wymiany zarządów i rad nadzorczych spółek skarbu państwa. To jest zła praktyka. Chcemy z nią skończyć. Mam nadzieję, że jednym z pierwszych dokumentów, jaki przyjmie nowy minister skarbu, a w konsekwencji Rada Ministrów, będzie regulamin określający zasady wyboru członków zarządów i rad nadzorczych spółek skarbu państwa" - mówił Chlebowski na środowej konferencji prasowej w Sejmie.

Regulamin - dodał - miałby określić zasady, wymagania, kompetencje, które muszą spełniać członkowie rad i zarządów. "Na pewno zrobimy wszystko, żeby wycofywać polityków ze spółek skarbu państwa - na dodatek niekompetentnych polityków, ale będzie się to odbywać w oparciu o przyjęte, ustalone zasady" - deklarował.

Aleksander Grad, wymieniany jako kandydat na ministra skarbu w rządzie Donalda Tuska zapowiadał we wrześniu, że PO chce na pierwszym posiedzeniu Sejmu po wyborach złożyć projekt ustawy, który określi nowe zasady nadzoru właścicielskiego, aby władze spółek były powoływane w konkursach.

PO chce też, by z 2 tys. spółek z udziałem Skarbu Państwa sprywatyzowano wszystkie te firmy, które nie mają znaczenia strategicznego dla kraju. Grad zapowiadał, że Platforma chce, by dochody z prywatyzacji wpływały na specjalny fundusz stabilizujący wypłaty emerytur, który ma być rodzajem funduszu rezerwy demograficznej.

Źródło: PAP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 09-11-2007, 08:11    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, czy odwołanie szefowej CZ Szczecin także odbyło się w ramach politycznej czystki ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 09-11-2007, 14:13    Odpowiedz z cytatem

Rusza karuzela kadrowa?
Zwycięska koalicja planuje błyskawiczne zmiany w spółkach infrastrukturalnych. Już w grudniu odwołani mają zostać szefowie kilku kluczowych spółek z tej branży kontrolowanych przez Skarb Państwa. Stanowiska mają stracić: Andrzej Wach, prezes Grupy PKP, Władysław Szczepkowski, prezes PKP Cargo, Wiesław Jarosiński, prezes Urzędu Transportu Kolejowego, Piotr Siennicki, prezes PLL LOT.
Zmieni się też dyrektor naczelny Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL). Paweł Łatacz, który obecnie zajmuje to stanowisko, kandyduje do objęcia fotela wiceministra infrastruktury ds. lotnictwa.

Na giełdzie nazwisk pojawiają się też pierwsze nazwiska ich następców. O objęciu stanowiska prezesa PKP lub Urzędu Transportu Kolejowego politycy rozmawiali już m.in. z Marią Wasiak, obecną wiceprezes PKP, a w przeszłości szefową gabinetu Tadeusza Syryjczyka, ministra transportu w rządzie Jerzego Buzka. Objęcie fotela prezesa PKP Cargo proponowane jest natomiast Krzysztofowi Niemcowi, obecnie wiceprezesowi prywatnego przewoźnika kolejowego CTL Logistics, a w latach 2000-2001 wiceprezesa PKP.

Prawdziwym zaskoczeniem okazać się może nowe rozdanie w PPL. Na objęcie funkcji dyrektora przedsiębiorstwa ma szansę Maciej Kalita, który w 2001 r. zasłynął okupacją gabinetu szefa PPL w ramach protestu wobec decyzji Jerzego Widzyka, ówczesnego ministra transportu. Ten ostatni odwołał go wtedy z funkcji dyrektora PPL za rzekome niejasności w przetargu na budowę Terminalu 2.

Żaden z kandydatów nie chce komentować informacji o rozmowach. Konieczność zmian w Grupie PKP i PPL sygnalizują jednak Cezary Grabarczyk (PO) i Janusz Piechociński (PSL), kandydaci do objęcia fotela ministra infrastruktury. - Zmiany będą tam, gdzie wyniki są kiepskie, a w PKP z dochodami nie jest najlepiej - komentuje planowane zmiany w zarządach Cezary Grabarczyk. Piechociński przestrzega jednak przed "rewanżyzmem". - Są przecież w Grupie PKP spółki, które są dobrze zarządzane - stwierdza polityk PSL. I choć nie podaje konkretów, to wiele wskazuje na to, że spokojni o swoje fotele mogą być m.in. Krzysztof Celiński, prezes PKP PLK, Czesław Warsewicz, szef PKP Intercity, i Tadeusz Skobel, prezes PKP Energetyka. Nie wiadomo natomiast, kto zastąpi na stanowisku prezesa PLL LOT Piotra Siennickiego. - Mam dużo obaw, że pod przykrywką szumu medialnego wokół LOT wewnątrz firmy nic się nie zmieni - mówi Aleksander Grad, kandydat PO na ministra Skarbu Państwa. jednak odwołanie Siennickiego może być trudne do przeprowadzenia. MSP posiada bowiem w radzie nadzorczej firmy jedynie 4 z 9 członków. Pozostałe głosy należą do syndyka Swissair, byłego inwestora strategicznego LOT, oraz pracowników.

Inaczej jest w PKP i PPL. Odwołania prezesów PKP i dyrektora PPL - mimo obowiązujących procedur konkursowych - mogą stać się faktem już w grudniu. Zwolnienie obecnych prezesów ma umożliwić szybka wymiana rad nadzorczych spółek, które następnie odwołają prezesów i powołają ze swojego grona osobę pełniącą obowiązki szefa firmy do czasu rozstrzygnięcia ogłoszonych jednocześnie konkursów. Wybór docelowych kandydatów nastąpi na przełomie lutego i marca 2008 r.

O tym, kto będzie stał za tymi wszystkimi zmianami, dowiemy się prawdopodobnie w sobotę. Wówczas to bowiem PO i PSL zatwierdzą umowę koalicyjną, w której rozstrzygną, czy ministrem infrastruktury będzie Cezary Grabarczyk, czy Janusz Piechociński.

Nie wszystkie zmiany są potrzebne

Prof. Włodzimierz Rydzkowski, Uniwersytet Gdański: - Nie wszystkie zmiany w zarządach będą korzystne dla spółek. Negatywnie mogą wpłynąć głównie na PKP. Andrzej Wach rozpoczął bowiem kilka ważnych reform, np. oddłużenie i usamodzielnienie PKP Przewozy Regionalne. Wydaje się, że zmiana na stanowisku prezesa LOT też jest przedwczesna. Piotr Siennicki, nie ma co ukrywać, nie zna się na lotnictwie, ale ma doświadczenie menedżerskie. Sformułował strategię działalności firmy. Niezależnie od oceny dokumentu już samo jego stworzenie należy mu zapisać na plus. Słusznym posunięciem może być odwołanie Pawła Łatacza ze stanowiska dyrektora PPL, gdyż nie poradził on sobie z budową Terminalu 2.
(źródło: Cezary Pytlos, Dziennik, 9 listopada 2007)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-11-2007, 14:58    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
O objęciu stanowiska prezesa PKP lub Urzędu Transportu Kolejowego politycy rozmawiali już m.in. z Marią Wasiak, obecną wiceprezes PKP, a w przeszłości szefową gabinetu Tadeusza Syryjczyka, ministra transportu w rządzie Jerzego Buzka.

Wasiakowa prezeską PKP SA? Toż to kretynizm dekady! To już Wach niech zostanie. Młot

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 09-11-2007, 16:20    Odpowiedz z cytatem

Wasiak prezesem PKP S.A. lub UTK ??? Mój Boże! Faint
Mam nadzieję, że to tylko niczym niepotwierdzone wypociny dziennikarza.

Cieszy odstrzał Wacha i Szczepkowskiego. Warsewicza też trzeba odstrzelić! Przypominam, że to PiS-owski aparatczyk, któremu PIP i Prokuratura depczą po piętach za przekręty w PKP IC. Za WARS i za Jaje też mu się należą baty!

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Seblit Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2007
Skąd: z mieszkania

PostWysłany: 09-11-2007, 23:46    Odpowiedz z cytatem

Ta baba na prezesa PKP? Ta Platforma to jednak jest zbieranina durniów, tym bardziej niezrozumiałe jest dla mnie jaranie się tą partią, które takze tutaj jest zauważalne.
A kto odpowiada za wielką "reformę" kolei z 3.04.2000? Czyli o jedno wielkie zamkniecie kilkudziesięciu linii naraz? czy ta pani przypadkiem nie jest jednym z tych reformatorów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 10-11-2007, 00:13    Odpowiedz z cytatem

Sądzę, że to są jedynie spekulacje dziennikarskie. Media tym tylko ostatnio się zajmują. Powoli wyjaśnia się sprawa obsady stanowisk ministrów, więc trzeba przejść niżej. Takie jest zapotrzebowanie. Być może, że to my dziennikarzy inspirujemy? Tak, czy inaczej, zmiany jeżeli będą, to dopiero na początku przyszłego roku. Tak było ostatnio. Tak też było, gdy władzę przejmowała SLD.

Nie dziwię się powściągliwości wypowiedzi Piechocińskiego i Grabarczyka. To nie są sprawy, które załatwia się poprzez media. A już wymienianie potencjalnych kandydatów do stanowisk jest bardzo niebezpieczne. Można po prostu te kandydatury spalić. Kolejka chętnych zapewne jest długa. Każdy ma jakichś znajomych i jakieś wyborcze zobowiązania.

Umieściłem ten tekst tylko dlatego, bo zauważyłem, że i "Rynek Kolejowy" dał się wciągnąć w te spekulacje. A może po prostu usiłuje jakiś scenariusz pisać? Tamtejsze forum jakby przejęło pewnych dyskutantów, którzy bez owijania w bawełnę wypowiadają swoje nieuprawnione opinie. Namówili nawet Syryjczyka i Piechocińskiego do snucia swoich wizji. Większość traktuje to jako zapowiedzi przyszłych ministrów. Przewiduję, że ostateczne decyzje będą bardzo zaskakujące - co do obsady stanowisk prezesów i członków zarządów spółek kolejowych, też. Oby nie spotkała nas taka niespodzianka, jaką było sześć lat temu obsadzenie Męclewskiego na stanowisku prezesa PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Romuald Marczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Kwi 2007

PostWysłany: 11-11-2007, 11:35    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Odwołania prezesów PKP i dyrektora PPL - mimo obowiązujących procedur konkursowych - mogą stać się faktem już w grudniu. Zwolnienie obecnych prezesów ma umożliwić szybka wymiana rad nadzorczych spółek, które następnie odwołają prezesów i powołają ze swojego grona osobę pełniącą obowiązki szefa firmy do czasu rozstrzygnięcia ogłoszonych jednocześnie konkursów. Wybór docelowych kandydatów nastąpi na przełomie lutego i marca 2008 r.

A więc, tak jak przewidywałaś Krycha. Nowi prezesi powołani zostaną na trzy miesiące. Później będą konkursy. Nie sądzę, żeby konkurs na prezesa PKP wygrała pani Wasiak. No chyba, że wszystko z góry jest już ustalone i stanowiska rozdane? Wydaje mi się jednak, że dzisiejsze spekulacje dziennikarskie bardziej wynikają z analizy powiązań i drogi życiowej potencjalnych kandydatów niż ze znajomości tajnej listy pretendentów do zaszczytów. Wierutną bzdurą byłoby powoływanie na najważniejsze stanowisko w państwowej kolei osoby, która tę kolej likwidowała. Byłoby kpiną i wodą na młyn opozycji, gdyby tą osobą była, jak piszesz: Maria Wasiak w 2001 roku jako prezes zarządu spółki PKP Przewozy Regionalne podczas sympozjum "Kolej - transport przyjazny"(!) stwierdziła:
"Usiłujemy namówić samorządy do zaniechania przewozów na liniach, gdzie są mierne wyniki ekonomiczne. Ale samorządy są pod tym względem bardzo oporne, gdyż działa tam siła przyzwyczajenia."

Wprawdzie w 2001 roku samorządy nie finansowały przewozów w województwach - inne wtedy były realia - to sam fakt, że w ich uporze pani Maria Wasiak widziała jedynie nieracjonalne przyzwyczajenia, świadczy o całkowitym niezrozumieniu roli regionalnego transportu kolejowego. Na ironię zakrawa fakt, że słowa, które przytoczyłaś, pani Maria Wasiak wypowiedziała na sympozjum "Kolej - transport przyjazny". Decyzje zaś ówczesnych władz PR, PLK i samej PKP były szkodliwe i przynoszące straty Skarbowi Państwa. Zawieszenie przewozów na liniach regionalnych spowodowało ich zamknięcie a następnie dewastację. Niektóre z tych linii na Dolnym Śląsku dopiero dzisiaj ogromnym nakładem środków ponownie są przez samorząd uruchamiane - jak na razie jedynie tam. Reszta najprawdopodobniej została utracona na zawsze. Przypomnę, że prezesem PKP SA wtedy był obecny prezes PKP PLK pan Krzysztof Celiński. Ministrem Transportu i Gospodarki Morskiej w rządzie Jerzego Buzka był najpierw Tadeusz Syryjczyk (ekspert zespołu TOR!), a pod koniec Jerzy Widzyk. Warto byłoby zbilansować oszczędności, jakie PKP uzyskała w wyniku zamknięcia tych linii, i koszty ponoszone dzisiaj przez Skarb Państwa dla ponownego ich uruchomienia. Ciekawe, czy NIK tematem tym się zajmie? PiS ma szansę odreagować wyborczą porażkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl