To jest mafiozo. A czy słyszałeś kiedykolwiek żeby bosa mafii odwołano ? "Pełnonej funkcji" może go pozbawić tylko kula w łeb. Na takim stanowisku nie ma degradacji lub awansów. W tego typu "zorganizowanej grupie" szefem staje się lub prrzestaje się być tylko wtedy kiedy następuje jakiś zgon.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-06-2010, 21:29
@Torreador, powstrzymaj się, bo naginasz regulamin...
"Prezes Rady Ministrów Donald Tusk, odwołał - z dniem 30 czerwca 2010 r. - pana Wiesława Jarosiewicza ze stanowiska prezesa UTK, dziękując mu za pracę na tym stanowisku" - brzmiał oficjalny komunikat. Tak naprawdę premier nie bardzo jednak miał za co dziękować Jarosiewiczowi. Kierowany przez niego Urząd Transportu Kolejowego stał się bowiem zaprzeczeniem skutecznego organu regulacyjnego.
Wiesław Jarosiewicz, odwołany prezes Urzędu Transportu Kolejowego, był uosobieniem zależności występujących między tym urzędem a Grupą PKP...
Aby nim być musiałby zrezygnować z pobierania pensji prezesa IC. Kontrakt został zerwany więc trzeba jeszcze przez klikanaście miesięcy płacić. Jeśli podejmie pracę w UTK to wtedy IC nie może mu dalej płacić. A więc chyba nie on będzie następcą.
Może i był to kamyczek do ogródka, ale nie bomba, bo Banaszek też by poleciał.
Chyba że Ryś N. wziął go pod swój parasol z odgromnikiem.
Kurcze, ten facet jest niezatapialny.
Minister Infrastruktury ogłosił nabór na stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. 30 czerwca 2010 r. z tego stanowiska został odwołany Wiesław Jarosiewicz. Do czasu powołania nowego prezesa UTK pełnienie jego obowiązków powierzono Mirosławowi Antonowiczowi, wiceprezesowi UTK.
Główne obowiązki na stanowisku prezesa UTK to zapewnienie realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, ustawy z dnia 31 marca 2004 r. o przewozie koleją towarów niebezpiecznych, ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych i ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w szczególności w zakresie: regulacji transportu kolejowego, licencjonowania transportu kolejowego, bezpieczeństwa ruchu kolejowego, licencji i świadectw maszynistów oraz nadzoru technicznego nad eksploatacją i utrzymaniem linii kolejowych oraz pojazdów kolejowych, nadzoru nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym, nadzoru i kontroli nad bezpieczeństwem przewozu koleją towarów niebezpiecznych, kontroli wyrobów przeznaczonych do stosowania w infrastrukturze kolejowej, na bocznicach kolejowych, kolejach wąskotorowych oraz w metrze, związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu, a także wykonywaniem przewozów osób i towarów oraz eksploatacją pojazdów szynowych.
Stanowisko Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego może zajmować osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra lub równorzędny, jest obywatelem polskim, korzysta z pełni praw publicznych, nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, posiada kompetencje kierownicze, tj.: umiejętność myślenia strategicznego, podejmowania decyzji, organizacji pracy, osiągania rezultatów, zarządzania personelem, posiada co najmniej sześcioletni staż pracy, w tym co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym, posiada wykształcenie i wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, w szczególności z zakresu:
* funkcjonowania rynku transportu kolejowego,
* zasad dopuszczania do eksploatacji pojazdów kolejowych oraz budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego,
* zasad udostępniania infrastruktury kolejowej przewoźnikom kolejowym,
* zasad ustalania opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej,
* warunków zapewnienia interoperacyjności w transporcie kolejowym,
* trybu i zasad wydawania certyfikatów bezpieczeństwa i autoryzacji bezpieczeństwa.
Wymagane dokumenty i oświadczenia należy składać lub przesyłać do dnia 10 sierpnia 2010 r. do Ministerstwa Infrastruktury na adres: Biuro Dyrektora Generalnego, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa (pokój 324) w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego”.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Pomimo faktu, że UTK powstał z przekształcenia Głównego Inspektoratu Kolejnictwa jako regulator rynku kolejowego, w rzeczywistości większością działań z zakresu regulacji zajmuje się minister infrastruktury - czytamy w raporcie UOKiK. Obecnie UTK zajmuje się głównie technicznymi kwestiami regulacji ruchu kolejowego oraz bezpieczeństwem. Regulacja ekonomiczna to margines działalności UTK - twierdzą przedstawiciele UOKiK.
Zdaniem UOKiK, podstawowe zadania prezesa UTK tylko w niewielkim stopniu pozwalają mu wpływać na sytuację na rynku kolejowym, w szczególności na działania przewoźników.
"Działania UTK z punktu widzenia polityki rozwoju konkurencji na rynku były przez większość dekady praktycznie niewidoczne. Można zaryzykować tezę, że organ ten był raczej postrzegany wyłącznie jako wykonawca polityki tworzonej przez Ministra Infrastruktury, niż jako samodzielny organ kreujący i realizujący własne cele" - piszą przedstawiciele UOKiK. Według nich, problemem jest m.in. umiejscowienie regulatora w strukturze administracji rządowej. Jest on podporządkowany ministrowi infrastruktury, co skutkuje brakiem wystarczającej samodzielności UTK. "Trzech pozostałych regulatorów liberalizowanych rynków (Prezes UKE, Prezes Urzędu Regulacji Energetyki – URE, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego – ULC) również dysponuje ograniczonym zakresem samodzielności podlegając nadzorowi odpowiednich ministrów, niemniej ich sytuacja wydaje się być jednak odmienna, gdyż nie zachodzi konflikt interesów na podobną skalę, jak w przypadku regulatora rynku kolejowego i Ministra Infrastruktury, będącego jednocześnie organizatorem transportu, dodatkowo sprawującym nadzór właścicielski nad PKP" - podaje UOKiK. Urząd wskazuje na fakt, że Grupa PKP jest własnością Skarbu Państwa, z ramienia którego nadzoruje ją minister infrastruktury, czyli ten sam organ, który nadzoruje regulatora rynku. MI dodatkowo sprawuje w sektorze kolejowym nadzór właścicielski oraz pełni rolę organizatora transportu kolejowego, czym oddziałuje bezpośrednio na rynek. "Tego typu usytuowanie UTK generuje wyraźny konflikt interesów" - czytamy w raporcie UOKiK. "W związku z powyższym, aby prowadzić skuteczną politykę regulacyjną, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego powinien być niezależny od MI w podobnym stopniu jak organ antymonopolowy. Najlepiej gdyby podlegał bezpośrednio nadzorowi Prezesa Rady Ministrów lub w inny sposób był uniezależniony od MI i pełnił rolę przeciwwagi dla jego działalności nadzorczej" - piszą przedstawiciele UOKiK.
Urząd stwierdza także, że na stanowiskach kierowniczych w UTK nie powinny zasiadać osoby powiązane w przeszłości z regulowanymi przedsiębiorstwami. "Przynajmniej powinien zostać na nie nałożony zakaz podejmowania pracy w tych przedsiębiorstwach w odpowiednim horyzoncie czasowym, analogiczny do podpisywanego często przez menedżerów przedsiębiorstw zakazu konkurencji" - czytamy w raporcie.
UOKiK twierdzi, że uprawnienia UTK powinny być poszerzone, a nawet "bardzo szerokie". Urząd powinien móc oddziaływać nie tylko na przedsiębiorców świadczących usługi transportowe, zarządców infrastruktury, ale także na samych organizatorów transportu. UTK powinno stać się faktycznym urzędem antymonopolowym: "Prezes Urzędu Transportu Kolejowego powinien mieć szczególnie szerokie kompetencje w zakresie pozyskiwania informacji i badania rynku. Powinien móc pozyskiwać wszelkie informacje ekonomiczne i techniczne od wszystkich przedsiębiorstw świadczących usługi na szeroko pojętym rynku usług kolejowych i być wyposażony w narzędzia służące do egzekwowania swoich uprawnień w tym zakresie. Regulator rynku kolejowego powinien mieć również możliwość dokonywania kontroli u przedsiębiorców, czyli de facto weryfikacji przekazywanych przez nich danych i informacji, co do których rzetelności i prawdziwości zaistniałyby uzasadnione wątpliwości. Dopiero posiadanie szczegółowych, weryfikowalnych informacji na temat rynku i poszczególnych przedsiębiorstw umożliwia regulatorowi prawidłową ocenę sytuacji i podejmowanie efektywnych działań regulacyjnych" - opisują postulowaną pozycję UTK przedstawiciele UOKiK.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jak nieoficjalnie dowiedział się „Rynek Kolejowy”, o fotel prezesa Urzędu Transportu Kolejowego ubiega się siedmiu kandydatów. Poznaliśmy nazwiska pięciu z nich. Są to: Mirosław Antonowicz, Marian Jamborski, Jakub Majewski, Tadeusz Ryś, Krzysztof Warmiński.
Minister Infrastruktury ogłosił nabór na stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego 27 lipca po tym, jak 30 czerwca 2010 r. z tego stanowiska został odwołany Wiesław Jarosiewicz. Do czasu powołania nowego prezesa UTK pełnienie jego obowiązków powierzono Mirosławowi Antonowiczowi, wiceprezesowi UTK.
Mirosław Antonowicz obecnie pełni obowiązki prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Przed odwołaniem Wiesława Jarosiewicza był wiceprezesem ds. regulacji rynku kolejowego. Marian Jamborski jest dyrektorem Oddziału Terenowego UTK w Krakowie. Jakub Majewski pracuje obecnie jako menadżer ds. transportu w spółce PL2012. Tadeusz Ryś jest przewodniczącym Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Krzysztof Warmiński pracuje w Transportowym Dozorze Technicznym.
6 września kandydatów czeka test z wiedzy o rynku kolejowym. W dniach 7-9 września odbędą się rozmowy kwalifikacyjne. Nazwisko nowego prezesa poznamy prawdopodobnie 10 września.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Zespół do przeprowadzenia naboru na stanowisko Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego przedstawia listę osób, które spełniły wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze:
* Antonowicz Mirosław
* Jamborski Marian
* Jaroszyński Krzysztof
* Majewski Jakub
* Mikiel Piotr
* Musiał Bolesław
* Ryś Tadeusz
* Sitarek Andrzej
źródło: Ministerstwo Infrastruktury / RK
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", do drugiego etapu konkursu na prezesa UTK przeszło czterech z ośmiu kandydatów: Mirosław Antonowicz, Jakub Majewski, Krzysztof Jaroszyński oraz Piotr Mikiel.
Tym samym z rywalizacji o fotel prezesa UTK odpadli: Marian Jamborski, Bolesław Musiał, Tadeusz Ryś i Andrzej Sitarek.
Mirosław Antonowicz obecnie pełni obowiązki prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Przed odwołaniem Wiesława Jarosiewicza był wiceprezesem ds. regulacji rynku kolejowego. Marian Jamborski jest dyrektorem Oddziału Terenowego UTK w Krakowie. Jakub Majewski pracuje obecnie jako menadżer ds. transportu w spółce PL2012.
Dziś kandydaci zdawali test z wiedzy o rynku kolejowym oraz ze znajomości prawa administracyjnego. Test składał z 90 pytań dotyczących nie tylko prawa związanego z rynkiem kolejowym, ale także ze znajomości Kodeksu Postępowania Administracyjnego czy ustawy o finansach publicznych. Od dziś do piątku włącznie odbędą się przesłuchania indywidualne kandydatów, które zadecydują o ostatecznym wyborze. Nazwisko nowego prezesa poznamy prawdopodobnie 10 września.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum