Dobra, bo P. Góra zna się na "kolejarskiej robocie". Cudzysłów nie zawiera podtekstów. Nie rozumiem o jakich kolegach z PLK piszesz jeżeli już to z Cargo. Zwalnianie i przyjmowanie nie będzie w jego kompetencjach.
To niech będzie i CARGO. Nie uwierzę, że w tym urzędzie nie ma zatrudnionych ludzi znających się na kolejnictwie. Prawdopodobnie jet ich tam o wiele więcej niż ci się wydaje. Ciekawe iloma językami obcymi posługuje się biegle ten świeży wiceprezes.
To jest właśnie znamienne, że nie znając dokładnie człowieka od razu stwierdzamy jak bardzo będzie zy i niekompetentny tylko dlatego, że.. no właśnie dlaczego? Nowy wiceprezes znany jest z tego, że zna się na kolei, przeszedł długą drogę przed tą nominacją. Kilka razy miałem przyjemnośc rozmawiać z P. Górą byłem i ciagle jestem pod wrażeniem jego znajomości zagadnień z ruchem kolejowym i to w szerokiej perspektywie.Jeżeli chodzi o kadry UTK to do końca nie znam ich znajomości zagadnień kolejowych. Jedno jest pewne UTK należy wzmocnić i to osobami majacymi dświadczenie i mający dużą znajomość kolei. Więc niestety beton kolejowy. Wiem ,że to obudzi internautów ale tkakie sa fakty. Kolej potrzebuje młodych wykształconych menadżerów. UTk doświadczonych kolejarzy. Czy ędzie przyjmował kolesi? Tego nie wiem. Jeżeli planuje być w UTK dużej i być kimś musi zatrudnić fachowców a nie tylko kolesi.
Ocena zmian kadrowych płynących na kolei jest w necie dość płytka. Albo przychodzi kolejarz i podnosi się larum, że beton. Albo przychodzi ktoś z poza branży i jest krzyk, że się nie zna.
jakie to ma znaczenie gdzie zaczynał i co to wiele tłumaczy? w dzisiejszej mapie politycznej administracji to Kogut mógł raczej zaszkodzić P. Górze niż pomóc. Ponadto Koguta wpływy nie sięgają tak wysoko jakby się wydało. Nie przyklejajmy łatek dajmy się wykazać.
Nowy wiceprezes znany jest z tego, że zna się na kolei, przeszedł długą drogę przed tą nominacją.
Czy to prawda, że karierę na kolei zaczynał w nowosądeckim zakładzie PKP Cargo, pod skrzydłami Koguta? To by wiele tłumaczyło...
Oczywiście, że to wszystko tłumaczy, może sprawdzimy jego dziadków i dziadków teściów to jeszcze więcej będziemy wiedzieli. to na pewno ukryta opcja austriacka. lepiej zostać administratorem forum i kopać każdego komu coś w życiu wyszło
Urząd Transportu Kolejowego nie jest do zatrudniania tzw. trakcyjników ewentualnie maszynistów. W urzędzie najbardziej pożądanymi pracownikami są magistrowie prawa i administracji lub pokrewne specjalizacje.
Pomimo tego mogę się założyć, że w UTK pracują także ci, którzy kiedyś byli jak to nazwałeś trakcyjnikami. Ty jak wielu "kulejarzy" i tego typu podobni robociarze chciałbyś aby w zarządzie firmy np. budowlanej pracował ten co przez kilka lat był operatorem dźwigu lub betoniarki. Nie te czasy i nie takie kompetencje są preferowane. Oczywiście czapki z głów przed ludźmi, którym udało się uczciwie "wspinać po szczeblach drabiny" w karierze. Takich jest bardzo niewielu.
Mam wrazenie, ze UTK nie potrafi lub/i nie umie wymusic na Kolejach Slaskich: poprawy jakosci uslug, traktowania pasazerow, przestrzegania przepisow.
@Pirat: w UTK, u przewoznikow, itp powinni pracowac w biurze rowniez ludzie, ktorzy byli kiedys szeregowymi pracownikami (np.maszynista, trakcyjnik).
Urząd Transportu Kolejowego nie jest do zatrudniania tzw. trakcyjników ewentualnie maszynistów. W urzędzie najbardziej pożądanymi pracownikami są magistrowie prawa i administracji lub pokrewne specjalizacje.
no ale jak w PKP nie pracują "kulejarze" tylko ekonomiści czy magistrowie prawa to źle, nie?
Najbardziej mnie ubawiło, że to organ powołany do ochrony praw pracowniczych, czyli Państwowa Inspekcja Pracy, pokazał, że pracownicy, czyli maszyniści, prawa te świadomie łamią, zatrudniając się w czasie wolnym u innych przewoźników i z braku wypoczynku stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Organ zaś, który zgodnie z ustawą powinien czuwać nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego, który powinien posiadać - też zgodnie z ustawą - wszelkie informacje o dodatkowym zatrudnianiu maszynistów, czyli Urząd Transportu Kolejowego, został prze PIP skontrolowany i oceniony jako niedostatecznie wywiązujący się z obowiązku nałożonego ustawą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum