Moim zdaniem niech spółki kolejowe umieszczają reklamy gdzie i jak chcą. Zawsze trochę mniejszy deficyt z tego będzie. Oczwiście, wszystko w granicach rozsądku, aby nie było kolejnych "skandali z podpaskami".
Nie ma sensu, aby PKP nie umieszczając reklam na stronie z rozkładem, kreowało się na bardzo dostojną spółkę z zasadami, bo dla większości podróżujących największe znaczenie mają warunki w jakich się podróżuje, a w tej dziedzinie nasze koleje nie są zbyt cudowne.
Piszę "PKP" mając na myśli wszystkie spółki z którymi mają kontakt podróżujący, nie tylko Telekomunikację Kolejową.
Catz, masz rację, ale z reklamami na stronie firmowej nie można przesadzać, bo firma w ten sposób się ośmiesza! Przeciętny internauta jest uczulony na bannery reklamowe, a już wyskakujące okienka potrafią nie jednego doprowadzić do furii. Chyba nie o to tutaj chodzi.
Telekomunikacja Kolejowa nie jest od zarabiania na stronie internetowej tylko na usługach telekomunikacyjnych dla podmiotów z PKP i spoza kolei. Jeszcze rozumiem reklamę NETKI, bo to ich usługa (wystarczy sam banner, po co jeszcze te tło?), ale inne reklamy są zbędne, a wręcz niewskazane. Zarobek z tego stosunkowo mizerny w skali całej spółki, a obciach spory.
Reklamy nie są złe, ale wszystko z umiarem i z wyczuciem. TK moim zdaniem przesadziła!
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Krzykliwe tło i jeszcze bardziej krzykliwy wielki banner zajmujący 1/3 ekranu monitora! Jeśli w ten sposób TK chce zachęcić ludzi sprawdzających rozkład jazdy do korzystania z kolejowego internetu to gratuluję. Głupoty!
Reklama ma być TYLKO dodatkiem do strony. Reklama nie może być nachalna, nie może być dominującym elementem na stronie. A jak jest na stronie www.rozklad.pkp.pl
Odnoszę wrażenie, że rozkład jazdy jest tylko dodatkiem do reklamy Netki. Czekam teraz aż TK wzorem portali wstawi rozwijające się wielkie bannery i wyskakujące okna, których nie będzie można zamknąć.
Należy się
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Szukam polaczenia z Wroclawia do Zgorzelca okolo godziny 20.
Hafas pokazuje, ze ostatni pociag odjezdza po 18, a kolejny jest juz rano.
Brakuje pociagu Slazak ok 20.10!
Niemiecki odpowiednik wyswietla prawidlowo polaczenie. Co ciekawe pociag z Przemysla dzielacy sie na czesc do Zgorzelca i Zielonej Gory wedlug Hafasa nie zatrzymuje sie na stacji Wroclaw Glowny a w rzeczywistosci wlasnie na Glownym nastepuje jego podzial)...
Jestem ciekaw ilu ludzi probowalo szukac polaczenia i go nie znalazlo? Jakiego rzedu kwoty stracono i czy to tez przelozy sie w przyszlosci na "uwalenie" tej relacji (bo prawie nikt nie jezdzi...) czy nikt wczesniej nie znalazl tego bledu?
Piotr
Może to celowa robota betonu, żeby udupić cieszącego się ogromną popularnością ŚLĄZAKA?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wysłany: 25-11-2008, 11:42 Rozkład z błędami, ale kto by tam poprawiał...
Jeśli wybierasz się w podróż koleją, lepiej dwa razy sprawdź godzinę odjazdu pociągu. Zarówno na rozkładzie jazdy w holu olsztyńskiego dworca, jak i w internecie są błędy. - Rozkładu nad kasami nie możemy stale aktualizować, bo byśmy musieli co kilka dni wchodzić na rusztowanie - tłumaczą kolejarze.
Przykład pierwszy: pociąg relacji Bydgoszcz-Olsztyn. Zamiast o godz. 9.24 od kilku tygodni przyjeżdża o godz. 9.50. Przykład drugi: pociąg z Olsztynka do Olsztyna, odjeżdżający o godz. 9.30, przez kilka tygodni wyruszał ponad pół godziny później. Ktoś kto chce się dowiedzieć na olsztyńskim dworcu o zmianach w rozkładzie ma niezły orzech do zgryzienia. Na głównej tablicy z godzinami odjazdów i przyjazdów pociągów, która znajduje się nad kasami biletowymi, są inne informacje niż na tablicach informacyjnych przy wejściu na perony. Czego innego dowiemy się też od pracujących w informacji kolejowej, a co innego wyczytamy w internetowym rozkładzie jazdy.
Kto więc wie, jak jeżdżą pociągi? Sprawdziliśmy to dokładnie i okazało się, że prawidłowe informacje były na tablicach przy wejściu na perony i w okienku informacji kolejowej. To zaskakujące, bo jeszcze kilka miesięcy temu, gdy pisaliśmy o czasowych zmianach w rozkładzie jazdy, kolejarze twierdzili, że właśnie rozkład internetowy jest najłatwiejszy do obsługi dla pasażerów i są w nim najpewniejsze godziny wszystkich połączeń.
Jak wytłumaczyli nam w PKP, zmiany w rozkładzie jazdy wynikają z prowadzonych w całym kraju modernizacji linii kolejowych. Roboty w jednym miejscu, powodują wydłużenie czasu podróży nie tylko na remontowanej trasie, ale i sąsiednich. - Kolej to system naczyń połączonych - mówi Wojciech Bukowski z olsztyńskiego PKP Przewozy Regionalne. Zmiany, które odczuwamy teraz w regionie wynikają z remontu linii kolejowej Warszawa-Gdańsk. Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe: - Naszym zadaniem jest podniesienie prędkości pociągów na tej trasie do 160 km/godz., a dla pociągów z wychylnym nadwoziem [w Polsce nie ma jeszcze takiego taboru - red.] do 200 km/godz.
Remont remontem, ale dlaczego pasażerowie mają takie problemy z ustaleniem, jak jeżdżą pociągi? Kolejarze tłumaczą, że o zmianach informują komunikaty wywieszane w gablocie na dworcu. Jednak sami przyznają, że tych komunikatów jest tak dużo, że ciężko się w nich połapać. - A rozkładu nad kasami nie możemy stale aktualizować, bo byśmy musieli co kilka dni wchodzić na rusztowanie - twierdzi Wojciech Bukowski.
Dla kolejarzy najlepszym sposobem na "niewchodzenie na rusztowanie" było umieszczenie dopisku pod tablicą z godzinami przyjazdów i odjazdów: "Uwaga podróżni, rozkład jazdy nie zawiera czasowych zmian w kursowaniu pociągów". Ale za żadne skarby nie można się domyślić, których pociągów te zmiany dotyczą.
Bukowski problem z rozkładem w internecie wytłumaczył "opóźnieniami w jego aktualizowaniu". - Takie pomyłki mogą się zdarzyć. Duża liczba informacji, które aktualizuje w internecie pracownik PKP powoduje takie właśnie chochliki - mówi.
Po naszej interwencji pracownicy wprowadzili poprawki do internetu.
Internetowy rozkład PKP został dość mocno zmodyfikowany. O ile pierwsze wrażenie robi pozytywne, to po wyszukaniu połączenia czy stacji już nie wygląda zbyt dobrze. Razi w oczy różna wielkość czcionki w wynikach wyszukiwania. Hafas zmodyfikowano chyba tylko po to, by jeszcze kilka reklam upchać. Do tego moduł cenowy nadal w starej (szarej) kolorystyce.
Rozbawiła mnie jedna z reklam na tej stronie oferująca środki nasenne wybierającym się w podróż. Fantastyczna oferta dla tych, którzy jadą nocnym pociągiem PKP PR. Pociągowi rabusie już zacierają ręce.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
dziś a właściwie już wczoraj zauważyłem dziwne działanie Hafasa made by TK. Widać to na załączonych zrzutach. Co ciekawe przy wyborze trasy tylko do Warszawy połączenie jest pokazywane. Jeszcze lepiej to wygląda gdy ogląda się odjazdy ze st. Wrocław Gł., także jeśli chodzi o pociąg do Gdyni. Z tego wynika że dziś ten pociąg nie kursuje . Dodatkowo dzisiaj w nocy musiałem wrócić z Warszawy, bo pociąg P1247 nie kursował ( nie było go na klapkach na Wschodniej), pomimo że w Hafasie istnieje jako kursujący. Nic już z tego nie rozumiem, może ktoś mi to wszystko wyjaśni ??
Nowy internetowy serwis dla podróżujących koleją buduje spółka TK Telekom (Telekomunikacja Kolejowa). Pod adresem www.rozklad-pkp.pl można znaleźć zmodernizowany rozkład jazdy pociągów oraz informacje turystyczne.
Serwis budowany jest na bazie dotychczasowego rozkładu jazdy PKP na stronie www.pkp.pl , który generuje ponad 45 mln odsłon miesięcznie.
Na stronie z rozkładem jazdy podróżni znajdą nowe informacje. Już teraz zamieszczono wizualizację tras, blok tematyczny dla niepełnosprawnych oraz wiadomości na temat nieznanych zakątków kraju. Docelowo serwis dostarczać będzie aktualne informacje dotyczące końcowych miejsc podróży: prognozę pogody, kalendarz kulturalny, a także regionalne atrakcje turystyczne.
Portal dla podróżnych udostępnia dane dotyczące połączeń między wybranymi miejscowościami, pozwala wyszukiwać informacje dla konkretnej stacji, podaje jak skorzystać z rozkładu jazdy za pomocą telefonu komórkowego. Serwis wzbogacono o mapy linii kolejowych, które umożliwiają graficzne przedstawienie trasy podróży. Witrynę uatrakcyjniają artykuły o ciekawych miejscach w Polsce oraz konkursy.
Portal został zaprojektowany i wdrożony we współpracy z firmą Present-Service. Spółka jest odpowiedzialna za dalsze rozszerzanie funkcjonalności portalu i emisję reklam.
Hafas odjazd pociągu 2435 z Wolbromia do Katowic pokazuje o godz. 16:29 ( codziennie ). W tabeli 105 s.r.j.p. wyraźnie jednak stoi że jest to godz. 16:14, hafas-DB podobnie! Na rozkładzie jazdy w Wolbromiu widnieje również godz. 16:14! A jak jest naprawdę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum