Sygnalizacją świetlną są latarki na drągach rogatkowych. Z przejazdem jest wszystko ok, tygodnik szuka sensacji a UTK wiadomo chce się wykazać. Opierasz się wyłącznie na artykule i z niego wyciągasz wnioski, z resztą błędne.
Sygnalizacją świetlną są latarki na drągach rogatkowych. Z przejazdem jest wszystko ok, tygodnik szuka sensacji a UTK wiadomo chce się wykazać. Opierasz się wyłącznie na artykule i z niego wyciągasz wnioski, z resztą błędne.
Przed chwilą pisałeś, że na przejeździe nie ma sygnalizatorów, a teraz piszesz o "latarkach na drągach", które pełnią funkcje sygnalizacji świetlnej. Gdzie tu logika? Po drugie jest taka zasada, że nikt nie jest sędzią we własnej sprawie. Ty jako pracownik PLK arbitralnie stwierdzasz, że z przejazdem wszystko jest OK, tylko ten zły UTK musi się wykazać, a do tego tygodnik szuka sensacji. Naprawdę wymyśl coś lepszego, bo tego typu stwierdzenia są już naprawdę nudne. Poza tym sprawa z tym przejazdem ciągnie się już od wielu tygodni i skoro były liczne skargi mieszkańców, że "latarki" są niewidoczne, (co dodatkowo potwierdził UTK), to pisane, że z przejazdem jest wszystko OK jest delikatnie mówiąc śmieszne i nieprzekonywujące.
A tak na koniec to przed chwilą podważałeś fakt kontroli UTK, a teraz piszesz, że UTK chce się wykazać. Zastanów się zanim będziesz pisał dalej, bo się trochę plączesz.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Latarki drągów a sygnalizatory drogowe to dwie różne rzeczy. Ty tego nie widzisz. Tak na prawdę to tych latarek na drągach wcale nie musiało by być - zgodnie z przepisami, wg. których przejazd był budowany. Jeszcze raz powtórzę, że przejazd działa prawidłowo. Czytaj dalej swój tygodnik i powtarzaj to co tam piszą, miej swoją rację i już skończmy ten temat.
Czytaj ze zrozumieniem, ja nie napisałem, że latarki drągów to sygnalizatory, tylko że z racji braku sygnalizatorów drogowych, w tym miejscu pełnią funkcje tych sygnalizatorów, które są wymagane przez obecnie obowiązujące przepisy (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie).
To prawda, że urządzenia zabezpieczające na tym przejeździe zostały zabudowane już kilkanaście lat temu, lecz w międzyczasie podniesiono parametry odcinka Sędzisław - Marciszów co oznacza, że wg nomenklatury Prawa Budowlanego poddany on został modernizacji. Tym samym przejazdy powinny być także dostosowane do obecnie obowiązujących przepisów, które już wymagają sygnalizatorów drogowych. Skoro dalej uważasz, że wszystko jest OK to zawsze możesz napisać do redakcji RTI (http://rti24.pl/) i przedstawić swoją wizję na ten temat, albo IZ Wałbrzych może nie zastosować się do zaleceń pokontrolnych UTK. Zobaczymy co się wtedy będzie dziać.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Już się ukazał przetarg do w/w przejazdów, dostosowanie ich do prędkości 120km/h ( termin otwarcia ofert 19.04.2017, a termin wykonania 29.04.2017).
[ Dodano: 04-04-2017, 23:36 ]
Jest też przetarg dla stacji Świebodzice, Wałbrzych Szczawienko i budowa nowego przystanku Wałbrzych Śródmieście ( Centrum).
Z tego co do tej pory przeczytałem to będą kompleksowe przebudowy, dla stacji Wałbrzych Szczawienko min. tor nr 1 będzie przebiegał obecnym torem nr 3 ( wjazd będzie na pełnej prędkości 100km/h od strony Świebodzic) , a tor nr 2 będzie przebiegał śladem obecnego toru nr 1(prędkość 100km/h), a tor nr 2 stanie się torem głównym dodatkowym nr 4.
[ Dodano: 06-04-2017, 13:53 ]
Poprawili termin wykonania SSP na 29.09.2017
Od 10 kwietnia odwołane zostały ograniczenia prędkości do 20 km/h w km 2,057 - 2,100 w obu torach. Ponadto w ostatnią niedzielę widziałem, że pociąg EIC Śnieżka z Jeleniej Góry do Warszawy prowadzony był lokomotywą EP09-041. Wie ktoś może czy w ubiegły weekend to była wyjątkowa sytuacja (związana np. z problemami na protezie koniecpolskiej powstałymi wskutek wypadku Pendolino) czy też "dziewiątki" na stałe zawitają na linie 274?
[ Dodano: 16-04-2017, 11:13 ]
Kilka zdjęć z wczoraj z Jeleniej Góry oraz jedno z Jaworzyny Śląskiej, gdzie powstają już konstrukcje wsporcze dla wiaty na peronie nr 3. Wykonane telefonem, więc jakoś niestety słaba.
Jelenia Góra widok na perony.jpg Jelenia Góra widok na perony
Plik ściągnięto 67 raz(y) 217.94 KB
Jelenia Góra widok na peron2.jpg Jelenia Góra - peron 2
Plik ściągnięto 52 raz(y) 231.01 KB
Jelenia Góra widok na peron1.jpg Jelenia Góra - peron 1
Plik ściągnięto 48 raz(y) 212.56 KB
Jaworzyna Śląska.jpg Jaworzyna Śląska widok na peron 3
Plik ściągnięto 30 raz(y) 176.87 KB
EP09 z EIC Śnieżka.jpg EP09-041 z pociągiem EIC do Warszawy przejeżdża przez Sędzisław
Plik ściągnięto 80 raz(y) 158.35 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Będą jakieś dodatkowe prace na stacji Jeleenia Góra, na stronie PLK ukazało się zamówienie dodatkowe za ponad 800 tys. PLN.
Na Wałbrzych Szczawienko, skład opału przenieśli z wysokości dworca w kierunku wyjazdu na Świebodzice ( być może estetyzacja okolicy dworca, bądź zrobią tam P-R przejście pod torami jest na tej wysokości choć nieczynne, tylko trzeba by tam schody dorobić.
Jak wejdziesz na stronę zamówieniową PLK to wówczas po lewej stronie wybierz "Wyniki zapytań ofertowych" i tam możesz to znaleźć. Najprościej wpisać polu "Nazwa zamówienia" np. Jelenia Góra i wyskoczy wynik.
Tylko chciałbym zwrócić uwagę, że te wyniki postępowań udzielanych z wolnej ręki po jakimś czasie znikają z platformy (np. już nie ma informacji o realizowanej obecnie naprawie toru nr 1 z Wałbrzycha Szczawienko do Wałbrzycha Miasto). O ile dobrze pamiętam to zamówienie na przebudowę peronów w Jeleniej Górze już było raz rozszerzane, bodajże o peron 1c.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą aktualnie przetarg na wykonanie kolejnego etapu prac na odcinku linii nr 274 do Jeleniej Góry na odcinku Wrocław Świebodzki – Smolec. Do zamawiającego wpłynęło siedem ofert.
Postępowanie na prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec dotyczą II etapu rewitalizacji odcinka Wrocław Grabiszyn – Smolec. Planowane prace dotyczą odcinka od 1,830km do 10,230km linii. Celem jest zapewnienie na tym odcinku prędkości 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych.
Otwarto też oferty na modernizacje stacji Wałbrzych Miasto, gdzie najniższa oferta cenowa (od Infrakolu) wyniosła 9,09 mln PLN, przy założonym budżecie PLK wynoszącym 7 mln złotych. Natomiast przy przetargu na tor nr 1 z Grabiszyna do Smolca najniższa oferta jest o 4 mln tańsza od budżetu.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Torem nr 1 z Wałbrzycha Szczawienko do Wałbrzycha Miasto pociągi już jeżdżą. Natomiast 2 maja pojawiło się ograniczenie doraźne na odcinku Sędzisław - Marciszów.Patrząc po lokalizacji tarcz z sygnałem D6 można przypuszczać, że chodzi o legendarny już przejazd kolejowy w Marciszowie Górnym (km 101,372).
Niestety nadal nie zlikwidowano ograniczenia do 40 km/h w km (74,9 - 75,0) na stacji Wałbrzych Fabryczny. Pozytywne jest to, że od Smolca do Wrocławia Zachodniego (dokładnie to do miejsca kawałek za Zachodnim) po torze nr 2 jeździ się już 130 km/h.
Jelenia_Góra_peron2i3.jpg Jelenia Góra perony 2 i 3.
Plik ściągnięto 66 raz(y) 147.72 KB
Jelenia_Góra_peron1przedłużenie.jpg Jelenia Góra - peron 1 przedłużenie w kierunku lokomotywowni
Plik ściągnięto 63 raz(y) 187.22 KB
Jelenia_Góra_peron1.jpg Jelenia Góra - peron 1
Plik ściągnięto 62 raz(y) 196.47 KB
Linia_274.jpg Widok na tarcze sygnalizujące ograniczenie doraźne
Plik ściągnięto 48 raz(y) 121.18 KB
Jaworzyna_Śląska2.jpg Jaworzyna Ślaska
Plik ściągnięto 27 raz(y) 112.26 KB
Jaworzyna_Śląska.jpg Jaworzyna Ślaska
Plik ściągnięto 32 raz(y) 116.12 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
PKP S.A. podpisała umowę z wykonawcą, który zrealizuje przebudowę dworca kolejowego w Żarowie. Prace przeprowadzi Firma Budowlana Dota Sp. z o.o. Sp.k.
Inwestycja zakłada gruntowną modernizację dworca. Pomieszczenia wewnątrz obiektu zostaną przebudowane i dostosowane do nowych funkcji. W budynku pojawią się także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – m.in. pochylnie i poręcze. Z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących zamontowane zostaną specjalne ścieżki dotykowe. Do potrzeb osób niepełnosprawnych dostosowane zostaną również toalety.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum