Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Kolejowe inwestycje MON
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-03-2017, 14:03   Kolejowe inwestycje MON Odpowiedz z cytatem

Ministerstwo Obrony Narodowej rozpoczęło przygotowania do remontu 55-kilometrowego odcinka linii nr 410. Zakończyły się natomiast finansowane z budżetu resortu prace na trasie do Krapkowic. Przedstawiamy spis najważniejszych inwestycji kolejowych realizowanych na potrzeby wojskowe.

Inwestycje kolejowe finansowane z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej realizowane są najczęściej z dala od wielkich ośrodków miejskich, a ich przebieg z oczywistych względów nie jest szeroko komentowany. Efekty prac są natomiast wielokrotnie trudne do zauważenia, bo z usprawnień korzystają jedynie transporty wojskowe. Tym niemniej, to dzięki finansowaniu z MON od lat niektóre fragmenty sieci kolejowej są utrzymywane w stanie przejezdności, a inne wracają na mapę tras czynnych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolejowe-inwestycje-mon-2016--2017-80546.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

SM-42 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2009
Skąd: mirosławiec

PostWysłany: 11-06-2017, 19:00   Zamknięta na amen od 2012 a w ruchu osobowym od 1996 Odpowiedz z cytatem

W 2016 r. rozpoczęły się także prace przygotowawcze do remontu częściowo zamkniętego odcinka linii nr 410 Grotniki Drawskie – Drawno o długości ok. 55 km. Jak częściowo zamkniętego odcinka-przecież linia z dawnej długości 240 km ma 82 km Choszczno-Drawno-Kalisz Pomorski-Złocieniec.Remont ma objąć 55 km nie wchodzi w to odcinek Drawno -Choszczno coś koło 24 km-zero logiki linia odcięta od magistrali ,a w samym Choszcznie dywizjon altylerii ,robić coś aby robić ,przecież linia ta będzie rozkradziona prędzej czy póżniej,bezruch na torach to okazja dla koneserów mienia PLK,Choszczno dało by tej linii 2 życie gdyż mogły by nią kursować składy prywaciarzy np na kierunek Chojnic z Szczecina przez Choszczno,do Kalisza Pomorskiego i dalej na Piłę lub Z Szczecina przez Choszczno,Złocieniec,Szczecinek...ten drugi wariant w ruchu osobowym też zapewne odniósł by sukces są na to dowody że ludzie są zainteresowani takimi połączeniami....drugi aspekt to stan torów .Linia położona w 1979 r na podkładach w większości BS 65 i 66 szyny z lat 1952,54,56 typ S49 produkcja HP są też szyny KONIGSHUTTE z 1939 r ,tor na odcinku między Złocieńcem a Kaliszem Pomorskim 41 km w połowie tylko do kapitalnej wymiany,najgorszy odcinek to wyjazdz osieka km 72 i wjazd do Mirosławca kilometr 87.9 oraz wyjazd z Przystanku biały zdrój płn 98 km do samego kalisza pomorskiego miasto 103 km tu są podkłady które już dawno straciły swoje właściwosci,na pozostałym odcinku są polskie podkłady mimo lat są w stanie bez widocznych uszkodzeń...

[ Dodano: 09-12-2017, 16:44 ]
Pan burmistrz lobował na torach czymś coś co z pociągami nie zawiele ma wspólnego https://www.youtube.com/watch?v=d5Af3fA0KNE ,no może tylko szyny : http://www.extrawalcz.pl/aktualnosci/2043-kolej-na-miroslawiec
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-07-2019, 12:44    Odpowiedz z cytatem

Linia Jankowa Żagańska – Przewóz po remoncie na potrzeby wojska

Na marginesie wielkich, wartych miliardy złotych inwestycji kolejowych związanych z modernizacją magistral od kilku lat toczą się prace motywowane głównie względami strategicznymi i wojskowymi.

Parametry techniczne wyremontowanych ze środków Ministerstwa Obrony Narodowej odcinków nie są imponujące, ale zapewniają sprawny przejazd pociągów towarowych, a szlaki – choć ich naprawa finansowana jest z kasy resortu – nie mają statusu zamkniętych dla przewoźników świadczących usługi dla podmiotów komercyjnych. Nie ma też żadnych przeszkód prawnych, aby prowadzić tam ruch pasażerski, choć w żadnym przypadku na uruchomienie regularnych pociągów osobowych nie zdecydował się samorząd regionalny czy lokalny. Po otwarciu tych szlaków służą one najczęściej do obsługi dość niewielkiego ruchu towarowego, są jednak przygotowane do znacznie intensywniejszego wykorzystania, jeśli tylko zajdzie taka potrzeba.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-jankowa-zaganska--przewoz-po-remoncie-na-potrzeby-wojska-92727.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2019 infokolej.pl