Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 48, 49, 50  Następny
Linia Jelenia Góra - Karpacz
Autor Wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-02-2014, 23:32   

co prawda z 2009r ale może to wyjaśnia sprawę.

http://jeleniagora.naszemiasto.pl/artykul/do-karpacza-rowerem-po-starym-torowisku,1088335,t,id.html
Przejdź na dół

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-02-2014, 23:46   

Skoro Rynek Kolejowy się tym zainteresował, to do nich uderzać. Tylko media potrafią wywrzeć presję i wypytać o co w tym chodzi.
Powrót do góry

Petrik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2007
Skąd: Praha

PostWysłany: 18-02-2014, 10:53    Odpowiedz z cytatem

120 mln zł???

Chyba się z choinki urwali!

Otóż w Czechach rok temu ponownie uruchomiono linię kolejową Krásný Jez - Loket na odc. Krásný Jez - Horní Slavkov-Ležnice. Koszt remontu linii z zastosowaniem materiałów starożytecznych (w stanie bdb.) wyniósł... ok. 3 mln zł (odcinek długości 5,5 km) wraz z naprawą przepustów, odwodnienia, przejazdów i kompleksową wymianą nawierzchni. Dla chętnych kilka zdjęć pod linkiem: http://www.zelpage.cz/zpravy/8967

Karpacz, wbrew pozorom, wygląda całkiem przyzwoicie, stan toru w planie i profilu nie pozostawia wiele do życzenia, zużycie toków szynowych na pierwszy rzut oka też jest niezłe itp. Oczywiście inaczej ma się sprawa z podkładami (drewnianymi), które na pewno wymagają wymiany. Na pewno trzeba przeprowadzić analizę stanu technicznego mostów (ubytki, wżery, fugowanie przyczółków itp.). Na pewno nie ma tragedii, chociaż na ten temat powinien wypowiedzieć się niezależny projektant, toromistrz itp.

Należy przypomnieć, że koszty rewitalizacji linii nr 311 na odcinku Szklarska Poręba Górna - Granica państwa były o wiele niższe niż wyżej wymieniona kwota 120 mln zł.

Zwykłe mydlenie oczu innym i wprowadzanie społeczeństwa w błąd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-02-2014, 21:45    Odpowiedz z cytatem

Przywrócenie do użytku to jedno, a kursowanie pociągów z przyzwoitą prędkością to drugie. Tuż przed zawieszeniem pociąg 17-kilometrowy odcinek z JG do Karpacza pokonywał w 40 minut. To zdecydowanie za dużo. Czas na poziomie 25-30 minut byłby już akceptowalny.

A koszty modernizacji będą zależały od jej zakresu. Tutaj oprócz torowiska wypadałoby zrobić także obiekty inżynierskie oraz wybudować tam gdzie trzeba SSP tak, by nie było punktowych ograniczeń. Urządzenia srk można sobie darować, no chyba że będziemy chcieli mieć mijankę w Mysłakowicach bądź dwa użyteczne tory w Karpaczu. Perony wystarczy odtworzyć i naprawić jeśli się da wiaty w Mysłakowicach. Natomiast konieczna jest elektryfikacja. Bez niej efekt modernizacji będzie mizerny, zwłaszcza że mam poważne wątpliwości, czy jakikolwiek SZT poradzi sobie z podjazdem, który wynosi tam ponad 40 promili.

Osobiści uważam, że w 60 mln zł dobra modernizacja z elektryfikacją powinna się zamknąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Preki Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2007
Skąd: Siedlce

PostWysłany: 18-02-2014, 23:48    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
czy jakikolwiek SZT poradzi sobie z podjazdem, który wynosi tam ponad 40 promili.

Próbowali SA102 - był tak zarżnięty, że potem zalegał w szopie w JG tydzień zanim go wyklepali. Poza tym elektryfikacja umożliwiłaby bezpośrednie relacje Wrocław-Karpacz, ewentualnie jazdę na dwa EZT - w Jeleniej Górze nastąpiłoby podzielenie pociągu, i jeden do Karpacza, drugi do Szklarskiej.

Technicznie to wszystko jest wykonalne, nie są to jakieś cuda na patyku i inne fiku-miku. Problemem jest szemrane, śmierdzące na kilometry podejście władz lokalnych (zarówno samorządowych jak i kolejowych). Wystarczy przeczytać ostatnie posty w tym temacie, aby przekonać się, że szambo już wybiło. O ironio, w takim wydawałoby się "pro-kolejowym" zachodnim regionie panuje silne lobby busowe, podczas gdy w rzekomym królestwie przerabianych dostawczaków (Lubelszczyzna) nikt u władzy nie ma nic przeciwko, wręcz przeciwnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 19-02-2014, 07:45    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
bądź dwa użyteczne tory w Karpaczu.

No właśnie. Czyli nie jest możliwy zgodnie z polskimi przepisami oblot składu na stacji końcowej ze zwrotnicami bez napędu przewstawianymi przez maszynistę wyposażonego w klucz? Bez urządzeń SRK?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 19-02-2014, 08:37    Odpowiedz z cytatem

Kornik1983 napisał/a:
Być może to te osoby co śmignęły, tą drezyną zrobiły.
http://www.youtube.com/watch?v=DDlluvOW-lM
Filmik nie jest już ogólnodostępny tak jak był
kaja805 napisał/a:
Byli u dyrektora w Wałbrzychu straszył ich sądem, kazał pousuwać wszystkie zdjęcia i filmy z internetu.
widocznie poskutkowały groźby
kaja805 napisał/a:
Chłopaki mięli zgodę, co prawda nie na piśmie.

Jeśli chodzi o robienie czegokolwiek z PKP PLK czy Nieruchomości czy innymi odłamami tego molocha to wszystko czarno na białym musi być na papierze, nam też ( http://www.linia103.pl ) udzielali zgody telefonicznie ale papieru dać nie chcieli to szlaku żeśmy u nas nie oczyszczali i mieliśmy rację bo jak koledzy zaczęli to ich SOK potem ścigał, straszyli sądami a jak złomiarze kradli tory to nikt nie chciał interweniować tylko miejscowa Policja pomogła. Chcieli jeździć prywaną drezynką po szlaku to im PLK odpisała że linia jest używana w ruchu towarowym i nie wyrażają zgody a torów od 5 lat po lasach brakowało po kilka metrów i z kim tu gadać?
A w tym przypadku kłania się myślenie w PLK przyjdą dzieciaki i się im znudzi jak się narobią a tu się nie znudziło to trzeba przegonić, bo jeszcze udowodnią marnotrawstwo i nieudolność (pamiętacie jak IKEA za grosze naprawiała tory http://wielbark.wordpress.com/ których koszt reaktywacji według PLKi wynosił kilkakrotnie więcej?)
Podsumowując chłopaki wykonali i wykonują kawał dobrej roboty mimo odległości bardzo im kibicuję, a wiem sam po sobie że najlepsze działania i chęci oraz masa ludzi którzy pomagają mogą się rozbić o mur zwany urzędniczym betonem kolejowym i samorządowym do tego potężne lobby busowe, autobusowe u nas wszystko na głowie stoi nikt nie chce współpracować i się uzupełniać, tylko świnie potrafią podkładać, to naprawdę przykre.
Na koniec - władzą Karpacza to nawet makieta kolejki "ogrodowej" się nie widzi
http://radiokarpacz.pl/2014/02/w-karpaczu-pobawilibysmy-sie-ogromna-kolejka-elektryczna-gdyby-nie-radni-rozmowa-z-jakubem-paczynskim/
Oni mają kolejo-wstręt? Czy upatrzyli sobie biznesy w tym miejscu?

_________________
linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

karol123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2012

PostWysłany: 19-02-2014, 09:20    Odpowiedz z cytatem

a ja mysle ze na hama mozna przejsc ten temat. Naglosnilbym sprawe gdzie sie da.No ale jak juz film na youtubie nie jest ogolnodostepny to z tego wynika ze chlopaki tez sie wydygali.Szkoda by bylo bo juz prawie byli pod stacja w karpaczu.To juz nawet nie chodzi o przywrocenie ruchu ale jakas drezynka czy pociagami turystycznymi mozna by tam smigac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 19-02-2014, 11:34    Odpowiedz z cytatem

Więcej jeszcze obelg to wrzućcie, na pewno to "pomoże". Na razie uprawiacie dzecinadę, mało śmieszna, bardziej żałosną, a na pewno całkowicie bezskuteczną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Preki Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2007
Skąd: Siedlce

PostWysłany: 19-02-2014, 11:43    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Więcej jeszcze obelg to wrzućcie, na pewno to "pomoże". Na razie uprawiacie dzecinadę, mało śmieszna, bardziej żałosną, a na pewno całkowicie bezskuteczną.

Jeśli masz jakiś "mniej dziecinny i skuteczny" pomysł, to wal śmiało, z chęcią posłuchamy. My tylko piszemy jak jest, a jest tak, że władze rozporządzają majątkiem publicznym jak prywatnym folwarkiem. Pełen despotyzm, a podobno żyjemy w kraju demokratycznym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 19-02-2014, 12:18    Odpowiedz z cytatem

Chłopaki, podobno nowy Zarząd Województwa chce powrócić do pomysłu przejmowania linii kolejowych. Spróbujcie namówić gminę, powiat, bądź województwo do przejęcia linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 19-02-2014, 12:44    Odpowiedz z cytatem

Dla linii jedynym ratunkiem jest chyba uderzenie do UMWD, okolicznych posłów i pokazanie w konsultacjach dot rozkładu jazdy jak ważna jest ta linia dla regionu. Można by też spróbować zainteresować władze Jeleniej Góry jako część transportu aglomeracji. W sytuacji gdy okoliczne samorządy i PLK są już prawie dogadane trzeba działać na wszystkich polach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Preki Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2007
Skąd: Siedlce

PostWysłany: 19-02-2014, 12:57    Odpowiedz z cytatem

Właśnie też tak myślałem, ale nie tylko UMWD, ale także do Centrali PLK, chyba że ta druga też ma wszystko w poważaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 19-02-2014, 14:05    Odpowiedz z cytatem

Do centrali PLK też można uderzyć.. Im wyżej tym lepiej, w sytuacji "przed wyborczej" jeśli będzie nas dużo można dobrze przycisnąć obecną władzę. Trzeba działać, zdecydowanie i nie oglądać się na IZ Włabrzych, władze Karpacza i Mysłakowic. Trzeba poruszyć każdą możliwą opcję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-02-2014, 16:23    Odpowiedz z cytatem

ufoludek napisał/a:
No właśnie. Czyli nie jest możliwy zgodnie z polskimi przepisami oblot składu na stacji końcowej ze zwrotnicami bez napędu przewstawianymi przez maszynistę wyposażonego w klucz? Bez urządzeń SRK?

Urządzenia nastawcze możesz mieć ręczne, ale nie sądzę, by dozwolone byłyby manewry na przystanku osobowym. Ja bym poszedł minimalistycznie i zrobił 17-kilometrową bocznicę tak, jak Trzebnicę i założył obsługę przez EZT-y. Do dwugodzinnego taktu wystarczy, a więcej nie trzeba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 32 z 50 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 48, 49, 50  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl