Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 42, 43, 44  Następny
Koleje dużych prędkości w Polsce?
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-07-2015, 16:25    Odpowiedz z cytatem

Powrót do budowy kolei dużych prędkości? PiS zapowiada rewolucję na torach.

Pomysły są takie: powrót do budowy kolei dużych prędkości, przejęcie kontroli nad Przewozami Regionalnymi i wstrzymanie sprzedaży PKP Energetyka.

Założenia programu transportowego PiS, będącego cały czas na prostej drodze do wyborczej wygranej, można streścić w słowach: zrobić wiele rzeczy inaczej niż „bankomaty” (czyli sprowadzeni przez PO i zarządzający od 2012 r. spółkami kolejowymi menedżerowie z sektora finansowego).

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/885418,powrot-do-budowy-kolei-duzych-predkosci-pis-zapowiada-rewolucje-na-torach.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 28-07-2015, 18:58   pis zapowiada Odpowiedz z cytatem

"Y" jest jak Nessie - wyłazi na wybory z głębin a to przecież poroniona inwestycja która posłuży do wyciągania pieniędzy z budżetu teraz i po ewentualnym ukończeniu za dwadzieścia lat
a ja się pytam czy "mędrcy" pis wiedzą do czego doprowadziło przeinwestowanie w KDP we Francji? do zapaści sektora IC który niedoinwestowany został zapomniany przez pasażerów
mędrcy pis będą kupować tabor dla PR zapominając o infrastrukturze dla PR - o linii Tarnów - Kraków - Katowice - Opole - Wrocław gdzie szybkość 160 km/h jest minimalną dla pasażera
zamiast tego serwuje się powrót do "Y" który temu i kolejnemu pokoleniu nic nie da.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 29-07-2015, 09:06    Odpowiedz z cytatem

@soad

Generalnie zgoda, budowanie KDP od podstaw w PL, szczególnie w obecnym klimacie ideologicznym "wytaniania" państwa, jest pomyłką.

Przykład Francji może nienajlepszy - owszem, sektor IC ma kłopoty, ale już mają program naprawczy. Spróbuj sobie wyobrazić Francję bez KDP - przy rozmiarze i populacji kraju i nie-centralnym usytuowaniu stolicy oznaczałoby to katastrofę komunikacyjną - zatkane wszystkie główne drogi, przepełnione lotniska itp.

Lepszym przykładem na bezsensowne KDP jest Hiszpania. Kraj o rozmiarze Polski i centralnie usytuowanej stolicy, który postanowił mieć najbardziej gęstą sieć KDP w EU. I to wszystko przy słabiutkiej gospodarce, na zawsze (?) zduszonej przez Euro, 25% bezrobociu itd.

W PL wystarczą następujące ruchy:

1. CMK na 230 i E65, E20 i część E59 (Wro-Poz) na 200. Inwestycje już częściowo wdrożone lub planowane (może poza E20 gdzie jest mowa o 160).

2. Reszta głównych magistrali na 160 (już wdrożone lub planowane), reszta linii do tanich i szybkich rewitalek.

3. Dokupienie kilku Pendolino do obsługi linii E59, E20 (lub puszczanie składów wagonowych z v=200)

4. Po podniesieniu v na 200 na E20, wpuszczenie ICE na trasę Ber-Waw.

Przy geografii Polski i położeniu Warszawy da to czasy przejazdu na wszystkich głównych liniach absolutnie nieosiągalne dla samochodu (tym bardziej busów) i bardzo konkurencyjne wobec samolotów. To wszystko przy relatywnie niewielkich inwestycjach (ułamek kosztów budowy KDP, zakupu pociągów, utrzymania linii).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 05-08-2015, 21:26   Zapomniałeś o podstawie Odpowiedz z cytatem

Linia kolejowa Wrocław - Opole - Katowice - Kraków - Rzeszów to podstawa komunikacyjna południa Polski - najgęściej zaludnionego obszaru. A4 już zaczyna pękać w szwach nie tylko w wakacje. Na odcinku Kraków - Gliwice mimo istniejących dróg równoległych natężenie ruchu przekracza 40 000 pojazdów na dobę. To jasna wskazówka - linia E30 na V=160 do V=200 jest absolutnym priorytetem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 05-08-2015, 21:51   Re: Zapomniałeś o podstawie Odpowiedz z cytatem

soad napisał/a:
Linia kolejowa Wrocław - Opole - Katowice - Kraków - Rzeszów to podstawa komunikacyjna południa Polski - najgęściej zaludnionego obszaru. A4 już zaczyna pękać w szwach nie tylko w wakacje. Na odcinku Kraków - Gliwice mimo istniejących dróg równoległych natężenie ruchu przekracza 40 000 pojazdów na dobę. To jasna wskazówka - linia E30 na V=160 do V=200 jest absolutnym priorytetem.


Jasne, min 160 na całej długości E30 to podstawa i to napisałem (wszystkie główne magistrale na min. 160). 200 jest nierealistyczne, bo nikt nie zacznie od nowa modernizacji na odcinkach już gotowych lub w trakcie robót. Ale sukces odcinka Węgliniec-Wrocław-Opole pokazuje, że 160 wystarczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 10-08-2015, 08:28    Odpowiedz z cytatem

czyli Opole-Gliwice na 160 km/h; Gliwice-Katowice 160 km/h; Katowice - Kraków 160 km/h tylko banda nieudacznych z PLK nie potrafi dostrzec oczywistych korzyści dla CAŁEJ Polski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 10-08-2015, 12:03    Odpowiedz z cytatem

@Soad, to są - jak to mówią - oczywiste oczywistości, ale E30 ma jeden feler - mianowicie żadna ze stacji na tej linii nie nazywa się Warszawa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 04-09-2015, 08:55    Odpowiedz z cytatem

Oj trzeba pogonić matołów od koryta przy najbliższych wyborach...
http://www.rynek-kolejowy.pl/59228/4_tys_km_nowych_drog_i_0_km_nowych_linii_kolejowych.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 04-09-2015, 11:12    Odpowiedz z cytatem

I kogo proponujesz w zamian? Speców od megainwestycji infrastrukturalnych z PiS? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 05-09-2015, 08:31    Odpowiedz z cytatem

http://www.mdcr.cz/cs/Media/Ministerstvo_dopravy_podporilo_modernizaci_trati_Brno%E2%80%93Prerov.htm W Czechach 200 km/godzinie bede.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 05-09-2015, 10:44    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro napisał/a:
I kogo proponujesz w zamian? Speców od megainwestycji infrastrukturalnych z PiS? Smile


Nie mam co do tego wątpliwości,że wszyscy inni łącznie z PiS-em,gdyby mieli adekwatne środki z UE budowaliby taniej,szybciej,lepiej i uczciwiej,jak buraczane " spece" od deszyfracji przekazów podprogowych;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 05-09-2015, 11:39    Odpowiedz z cytatem

@maruda lata 2005-07 pokazały, że raczej nie warto na to liczyć.

Btw ja np. będę głosować na partię "Razem".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

graham Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2009

PostWysłany: 05-09-2015, 22:00    Odpowiedz z cytatem

@Soad. Moim skromnym zdaniem bedzie 160 od Katowic do Krakowa a WOS-sie na całej trasie R=550 kp 90m-100km/h, krótkie krzywe przejściowe-90km/h itd. itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 06-09-2015, 05:53    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro napisał/a:
@maruda lata 2005-07 pokazały, że raczej nie warto na to liczyć.

Btw ja np. będę głosować na partię "Razem".


Bo w latach 2005-07 nie było unijnej kasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 06-09-2015, 08:09    Odpowiedz z cytatem

Polska jest pełnoprawnym członkiem UE z dostępem do funduszy od 2004.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 37 z 44 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 42, 43, 44  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl