Powrót do budowy kolei dużych prędkości? PiS zapowiada rewolucję na torach.
Pomysły są takie: powrót do budowy kolei dużych prędkości, przejęcie kontroli nad Przewozami Regionalnymi i wstrzymanie sprzedaży PKP Energetyka.
Założenia programu transportowego PiS, będącego cały czas na prostej drodze do wyborczej wygranej, można streścić w słowach: zrobić wiele rzeczy inaczej niż „bankomaty” (czyli sprowadzeni przez PO i zarządzający od 2012 r. spółkami kolejowymi menedżerowie z sektora finansowego).
"Y" jest jak Nessie - wyłazi na wybory z głębin a to przecież poroniona inwestycja która posłuży do wyciągania pieniędzy z budżetu teraz i po ewentualnym ukończeniu za dwadzieścia lat
a ja się pytam czy "mędrcy" pis wiedzą do czego doprowadziło przeinwestowanie w KDP we Francji? do zapaści sektora IC który niedoinwestowany został zapomniany przez pasażerów
mędrcy pis będą kupować tabor dla PR zapominając o infrastrukturze dla PR - o linii Tarnów - Kraków - Katowice - Opole - Wrocław gdzie szybkość 160 km/h jest minimalną dla pasażera
zamiast tego serwuje się powrót do "Y" który temu i kolejnemu pokoleniu nic nie da.
Generalnie zgoda, budowanie KDP od podstaw w PL, szczególnie w obecnym klimacie ideologicznym "wytaniania" państwa, jest pomyłką.
Przykład Francji może nienajlepszy - owszem, sektor IC ma kłopoty, ale już mają program naprawczy. Spróbuj sobie wyobrazić Francję bez KDP - przy rozmiarze i populacji kraju i nie-centralnym usytuowaniu stolicy oznaczałoby to katastrofę komunikacyjną - zatkane wszystkie główne drogi, przepełnione lotniska itp.
Lepszym przykładem na bezsensowne KDP jest Hiszpania. Kraj o rozmiarze Polski i centralnie usytuowanej stolicy, który postanowił mieć najbardziej gęstą sieć KDP w EU. I to wszystko przy słabiutkiej gospodarce, na zawsze (?) zduszonej przez Euro, 25% bezrobociu itd.
W PL wystarczą następujące ruchy:
1. CMK na 230 i E65, E20 i część E59 (Wro-Poz) na 200. Inwestycje już częściowo wdrożone lub planowane (może poza E20 gdzie jest mowa o 160).
2. Reszta głównych magistrali na 160 (już wdrożone lub planowane), reszta linii do tanich i szybkich rewitalek.
3. Dokupienie kilku Pendolino do obsługi linii E59, E20 (lub puszczanie składów wagonowych z v=200)
4. Po podniesieniu v na 200 na E20, wpuszczenie ICE na trasę Ber-Waw.
Przy geografii Polski i położeniu Warszawy da to czasy przejazdu na wszystkich głównych liniach absolutnie nieosiągalne dla samochodu (tym bardziej busów) i bardzo konkurencyjne wobec samolotów. To wszystko przy relatywnie niewielkich inwestycjach (ułamek kosztów budowy KDP, zakupu pociągów, utrzymania linii).
Wysłany: 05-08-2015, 21:26 Zapomniałeś o podstawie
Linia kolejowa Wrocław - Opole - Katowice - Kraków - Rzeszów to podstawa komunikacyjna południa Polski - najgęściej zaludnionego obszaru. A4 już zaczyna pękać w szwach nie tylko w wakacje. Na odcinku Kraków - Gliwice mimo istniejących dróg równoległych natężenie ruchu przekracza 40 000 pojazdów na dobę. To jasna wskazówka - linia E30 na V=160 do V=200 jest absolutnym priorytetem.
Wysłany: 05-08-2015, 21:51 Re: Zapomniałeś o podstawie
soad napisał/a:
Linia kolejowa Wrocław - Opole - Katowice - Kraków - Rzeszów to podstawa komunikacyjna południa Polski - najgęściej zaludnionego obszaru. A4 już zaczyna pękać w szwach nie tylko w wakacje. Na odcinku Kraków - Gliwice mimo istniejących dróg równoległych natężenie ruchu przekracza 40 000 pojazdów na dobę. To jasna wskazówka - linia E30 na V=160 do V=200 jest absolutnym priorytetem.
Jasne, min 160 na całej długości E30 to podstawa i to napisałem (wszystkie główne magistrale na min. 160). 200 jest nierealistyczne, bo nikt nie zacznie od nowa modernizacji na odcinkach już gotowych lub w trakcie robót. Ale sukces odcinka Węgliniec-Wrocław-Opole pokazuje, że 160 wystarczy.
czyli Opole-Gliwice na 160 km/h; Gliwice-Katowice 160 km/h; Katowice - Kraków 160 km/h tylko banda nieudacznych z PLK nie potrafi dostrzec oczywistych korzyści dla CAŁEJ Polski.
I kogo proponujesz w zamian? Speców od megainwestycji infrastrukturalnych z PiS?
Nie mam co do tego wątpliwości,że wszyscy inni łącznie z PiS-em,gdyby mieli adekwatne środki z UE budowaliby taniej,szybciej,lepiej i uczciwiej,jak buraczane " spece" od deszyfracji przekazów podprogowych;)
@Soad. Moim skromnym zdaniem bedzie 160 od Katowic do Krakowa a WOS-sie na całej trasie R=550 kp 90m-100km/h, krótkie krzywe przejściowe-90km/h itd. itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum