Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 42, 43, 44  Następny
Koleje dużych prędkości w Polsce?
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 12-08-2008, 16:11    Odpowiedz z cytatem

Rytel: Po prostu nie wierzę w KDP w Polsce

- Jest to typowy temat zastępczy dla rządu, który kompletnie nie radzi sobie z reformą kolei, nie ma na nią pomysłu i w ogóle prawie nic nie robi. Polską kolej toczy rak monopolu, układów, nepotyzmu, przerostu zatrudnienia i przypuszczalnie korupcji - mówi Krzysztof Rytel, dyrektor Centrum Zrównoważonego Transportu.

Robert Wyszyński: Pan chyba nie lubi hasła „Ygrek”. Dlaczego?

Krzysztof Rytel, dyrektor Centrum Zrównoważonego Transportu: Bo sprawę szybkich kolei w Polsce już dawno odłożyłem do kategorii "legendy, bajki, przypowiastki". Jest to typowy temat zastępczy dla rządu, który kompletnie nie radzi sobie z reformą kolei, nie ma na nią pomysłu i w ogóle prawie nic nie robi. Polską kolej toczy rak monopolu, układów, nepotyzmu, przerostu zatrudnienia (grupa PKP przewozi 280 mln pasażerów rocznie zatrudniając niemal 130 tys. pracowników, nie licząc firm zewnętrznych, np. kasjerek ajencyjnych, firm sprzątających; koleje belgijskie DSB przewożą 170 mln pasażerów, zatrudniając jedynie 9,2 tys. pracowników) i przypuszczalnie korupcji. Liczba wysokopłatnych stanowisk dyrektorskich na PKP, obsadzonych głównie przez niekompetentnych działaczy związkowych idzie już w tysiące, a jednocześnie brakuje ludzi do prac liniowych.

R. W.: Naprawdę jest aż tak źle?

K.R.: Jest. Na przykład z roku na rok rośnie liczba ograniczeń prędkości z powodu tzw. wychlapów, które nie są likwidowane, mimo, że wystarczyłoby posłać paru pracowników do naprawy podtorza. PLK nie prowadzi prac utrzymaniowych na liniach kolejowych we właściwym zakresie i na przykład linia E20 Warszawa - Poznań - sztandarowa (jedyna większa) inwestycja z końca lat dziewięćdziesiątych znowu musi być remontowana. W rezultacie mamy praktycznie najwyższe stawki za korzystanie z linii kolejowych i ceny biletów, regres przewozów towarowych w szczycie boomu gospodarczego, czy dwukrotnie mniej pociągów pasażerskich uruchamianych w dobie niż 15-to milionowe Czechy.

R.W.: Mamy zrezygnować z szybkiej kolei?

K.R.: Ja w nią po prostu nie wierzę. Jeśli rząd nie ma pomysłu i odwagi żeby tę sytuacje uzdrowić i zdaje sobie sprawę, że plany modernizacji linii kolejowych choćby na Euro 2012 nie zostaną zrealizowane na czas, wtedy chwyta się takich tematów zastępczych jak szybka kolej, których realność jest obecnie nie do zweryfikowania, a kiedy już okaże się że były nierealne, pan Grabarczyk będzie już emerytem. Kto dziś pamięta nazwisko ministra transportu w rządzie Olszewskiego?

źródło: Robert Wyszyński, Angora

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mulligan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Cze 2006
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 12-08-2008, 20:22    Odpowiedz z cytatem

Powstanie specjalna spółka dla szybkiej kolei

Ministerstwo Infrastruktury kieruje do konsultacji społecznych Program budowy i uruchomienia kolei dużych prędkości w Polsce. Zapowiada też utworzenie specjalnego podmiotu, który ma to nadzorować.

Ministerstwo Infrastruktury zapowiada, że jesienią 2008 r. zostanie powołana spółka specjalnego przeznaczenia do budowy kolei dużych prędkości w Polsce (tak zwanej linii "Y"). Pomysł, aby tworzyć taki podmiot już teraz, wzbudza kontrowersje. Jak pisze "Parkiet" eksperci pytają, czym ma się zajmować spółka, jeśli pierwsze prace budowlane związane z linią "Y" mają ruszyć dopiero w 2014 r.?

Wczoraj minister infrastruktury Cezary Grabarczyk skierował do konsultacji społecznych Program budowy i uruchomienia kolei dużych prędkości w Polsce. - Mamy czas do września. Potem programem zajmie się Rada Ministrów - mówi "Parkietowi" Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy resortu. Dodaje, że zostanie też powołana spółka, która zajmie się budową KDP.

- To zdecydowanie za wcześnie. Spółka, jeśli już musi powstać, to dopiero na etapie wykupu gruntów - mówi Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych "TOR". - W Polsce na sprawy kolei wciąż patrzy się przez pryzmat tworzenia nowych stanowisk do obsadzenia - dodaje. Zdaniem Furgalskiego, należy się zastanowić, czy taki podmiot w ogóle jest potrzebny? - Jeśli jednak resort ministra Grabarczyka zdecyduje się na to rozwiązanie, to akcjonariuszami spółki nie powinny być PKP i PLK - uważa Furgalski. Jego zdaniem, byłoby najlepiej, gdyby budową KDP zajęła się spółka celowa, podległa bezpośrednio ministrowi infrastruktury, w akcjonariacie której znaleźliby się prywatni inwestorzy. - Tak kosztownej inwestycji nie uda się zrealizować bez kapitału prywatnego - stwierdza Furgalski.

W latach 2014-2019 za 22 mld zł Warszawa zyska superszybkie połączenie kolejowe z Poznaniem i Wrocławiem, z rozwidleniem w okolicy Kalisza (stąd nazwa "Y"). Pierwsi pasażerowie pojadą nowoczesnymi pociągami z prędkością 250 km/h w 2020 r. Rząd prognozuje, że projekt zacznie na siebie zarabiać około 2040 r. - czytamy w "Parkiecie".

Źródło: wnp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 12-08-2008, 23:48    Odpowiedz z cytatem

Po co nam kolejna spółka? Niestety prawdą jest, że w PKP panuje nepotyzm, kumoterstwo i olbrzymia korupcja. Brawo, oby tak dalej ......

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-08-2008, 20:20   

Jakby nie mogło się tym zajmować IC...
Powrót do góry

Mulligan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Cze 2006
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 14-08-2008, 17:00    Odpowiedz z cytatem

morpheo napisał/a:
Jakby nie mogło się tym zajmować IC...
No nie do końca, prędzej PLK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marekJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2007
Skąd: JELENIA Góra

PostWysłany: 16-08-2008, 08:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zapowiada też utworzenie specjalnego podmiotu, który ma to nadzorować

Zapowiada się to co ze sławetną Agencją Budowy i Eksploatacji Autostrad. Dużo ciepłych stołeczków i brak jakichkolwiek efektów w realu. Czytając te wszystkie propozycje rządu stwierdzam, że oni nic dobrego dla kolei ( tak jak poprzednicy) nie zrobią. Mało tego dzięki kolejnym spóleczkom biurokracja kolejowa jeszcze bradziej wzrośnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 21-08-2008, 19:45    Odpowiedz z cytatem

Szybka kolej z Warszawy na zachód ma kosztować ok. 26 mld zł

Koszty budowy szybkiej kolei z Wrocławia i Poznania do Warszawy są szacowane na około 26 mld zł, a prace budowlane mogą rozpocząć się w 2014 r. - poinformował w środę wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt na konferencji prasowej.

Z tej kwoty, 22 mld zł będą przeznaczone na budowę linii kolejowych, a 4 mld zł na zakupy nowego taboru. Szacunki zostały sporządzone przy założeniu, że budowa jednego kilometra linii kolejowej będzie kosztować 12 mln euro.

Prace budowlane na trasie z Warszawy na zachód mają zacząć się w roku 2014. Wcześniej, za około 80 mln euro, będą wykonane prace przygotowawcze dla tej linii, w tym studium wykonalności, w którym zostanie zawarty dokładny harmonogram budowy.

Ministerstwo infrastruktury opracowało strategiczny program (tzw. Master Plan) rozwoju kolei w Polsce do roku 2030. Zgodnie z nim, pociągi pasażerskie na linii Poznań i Wrocław - Warszawa mają rozwijać prędkość do 300 km na godz., a na Centralnej Magistrali Kolejowej do około 200 - 220 km na godz. lub więcej, ale przy kosztownej zmianie systemu zasilania.

Linia Poznań i Wrocław - Warszawa oraz Centralna Magistrala Kolejowa mają zostać połączone.

Dzięki szybkim kolejom znacznie skróci się czas przejazdu między największymi polskimi miastami, np. z Warszawy do Wrocławia z obecnych pięciu godzin do 1 godz. 30 minut, a z Krakowa do Szczecina z 8 godz. 30 min do około 5 godz.

Do najbardziej obiecujących przewozów pasażerskich Master Plan zalicza system połączeń między dużymi miastami oraz ruch w ramach aglomeracji.

Źródło: PAP

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 21-08-2008, 20:26    Odpowiedz z cytatem

Hmm, moim zdaniem na razie pierdu pierdu. A w tle zamykanie linii do Szklarskiej i Kudowy.

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 22-08-2008, 15:35   Konsultacje we Wrocławiu Odpowiedz z cytatem

Konsultacje społeczne ws. KDP w Polsce

Ministerstwo Infrastruktury zaprasza w ramach trwających konsultacji społecznych „Programu budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce” oraz strategicznej „Prognozy oddziaływania na środowisko dla Programu budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce” do udziału w debatach publicznych, które odbędą się w następujących miejscach i terminach:

Aby wziąć udział w konsultacjach należy wypełnić formularz zgłoszeniowy http://www.rynek-kolejowy.pl/9244/Konsultacje+spo%B3eczne+ws.+KDP+w+Polsce.htm i odesłać go na adres: programKDP@mi.gov.pl.

Ministerstwo zaprasza do udziału w konsultacjach przedstawicieli instytucji i organizacji społecznych zajmujących się tematyką ochrony środowiska naturalnego oraz organizacji pozarządowych, stowarzyszeń transportowych, technicznych, naukowych i biznesowych zajmujących się tematyką związaną z rozwojem transportu kolejowego i infrastruktury kolejowej.

(źródło: Ministerstwo Infrastruktury, 21 sierpnia 2008)

PS. Zaczynam byc przeciwnikiem tych szybkich połączeń. Wszystko kosztem uwalenia ostatnich linii w Sudetach : do Szklarskiej Poręby i Kudowy Zdrój. Oby jak najwięcej ludzi przyszło na to spotkanie i wyrazili swoją opinię!

daty.jpg
daty
Plik ściągnięto 59 raz(y) 32.68 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 22-08-2008, 21:15    Odpowiedz z cytatem

Mulligan napisał/a:
morpheo napisał/a:
Jakby nie mogło się tym zajmować IC...
No nie do końca, prędzej PLK
Będzie to spółka według mnie na kształt LHS. Zajmuje się i taborem, i torami...
A kto pasażerami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-08-2008, 21:52   Re: Konsultacje we Wrocławiu

Rafi napisał/a:

PS. Zaczynam byc przeciwnikiem tych szybkich połączeń. Wszystko kosztem uwalenia ostatnich linii w Sudetach : do Szklarskiej Poręby i Kudowy Zdrój. Oby jak najwięcej ludzi przyszło na to spotkanie i wyrazili swoją opinię!

Dosłownie hiszpański scenariusz nam się rysuje. Degrengolada na prowincji kosztem igreka i kilku magistral.
Powrót do góry

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 23-08-2008, 15:01    Odpowiedz z cytatem

Nagłośnić sprawę w mediach, bo tylko tyle nam zostało wobec furii niszczenia kolei przez kolejne władze!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 25-08-2008, 09:59    Odpowiedz z cytatem

Czy jakaś ekipa z naszego forum ma zamiar pójść i uczestniczyć w tych konsultacjach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 25-08-2008, 10:08    Odpowiedz z cytatem

Rafi, strata czasu.

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

brambor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008
Skąd: ZS

PostWysłany: 25-08-2008, 10:24    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem powinni sobie dać spokój z tymi fantazjami o tej budowie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 44 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 42, 43, 44  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl