Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 38, 39, 40  Następny
Koleje dużych prędkości w Polsce?
Autor Wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 18-10-2015, 19:41    Odpowiedz z cytatem

Może 250 nie jest potrzebne ale 200 na Gliwice - Opole - Wrocław oraz Mysłowice - Kraków jak najbardziej!!!!!!!!!!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 18-10-2015, 23:33    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro napisał/a:
Przy dobrej ofercie na E20 frekwencja wróci. BTW, aż się prosi o remont na 200 tej trasy, przynajmniej niektórych odcinków.

Tak samo jak prosi się, żeby Husarze dopuścić do 200km/h (nie widzę niczego, co by miało stać na przeszkodzie, poza tym, że w chwili obecnej Pędolina przestałyby być jedynymi pociągami w Polsce osiągającymi tą prędkość). Przy BWE dopuszczonych w całości do 200km/h taki manewr rzeczywiście miałby sens.

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 8 589 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 18-10-2015, 23:38    Odpowiedz z cytatem

krzychu12231, Zgoda, też jest dla mnie wielką zagadką po co PIC zakupił lokomotywy na 230 gdy jeżdżą tylko 160. Jasne, że nigdy nie osiągną maksymalnej prędkości bo składy wagonowe nie mogą jeździć powyżej 200, ale w tej chwili nawet nie wspomina się o remoncie E20 na 200.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 18-10-2015, 23:46    Odpowiedz z cytatem

Ano niestety się nie wspomina. Ale jeśli już nie 200, to przydałoby się chociaż, żeby zrobić, przynajmniej na razie, na całym odcinku Poznań - Warszawa to 160km/h. Bo obecnie co kawałek szlakowa jest obniżana na kilka/kilkanaście km do 100, 120 czy 130km/h, a to też zawsze jest kilka minut w plecy. Myślę, że wówczas byłaby szansa na zejście na tym odcinku do 2:15h dla EIC.

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 8 589 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 20-10-2015, 08:59    Odpowiedz z cytatem

Cały odcinek Warszawa - Berlin powinien być zrobiony na v 160-200.
a nawet na wybranym odcinku na 250 i oddzielony musi być ruch pasażerski od towarowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-11-2015, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dużych Prędkości. Jerzy Polaczek ujawnił koncepcję powrotu PiS do projektu superszybkich pociągów łączących Warszawę z Łodzią i Poznaniem. W 2011 r. ówczesny minister Sławomir Nowak zamroził ten projekt do 2030 r., bo Polski na niego nie stać. PiS uważa, że taka inwestycja wpłynie pozytywnie na gospodarkę i zapewni transfer nowoczesnych technologii do Polski. – Środki miałyby pochodzić m.in. z UE i od inwestora prywatnego w ramach umowy PPP – stwierdził Jerzy Polaczek.

– Gdyby udało się pozyskać finansowanie, KDP mogłoby wesprzeć branżę wykonawczą po 2023 r., kiedy skończą się inwestycje współfinansowane z budżetu UE na lata 2014–2020 – twierdzi Jakub Majewski.

Źródło:
http://wiadomosci.dziennik.pl/wybory-parlamentarne/artykuly/504505,kukulcze-jaja-i-gorace-kartofle-od-rzadu-kopacz-co-moze-zrobic-rzad-pis.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

jjPKP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2015

PostWysłany: 11-11-2015, 18:58    Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie. Jak wiemy prawdopodobnie i za rok prędkość maksymalna na kolejnym odcinku CMK nie zostanie podniesiona. Czy nie mogą w związku z tym na już zmodernizowanych 80 km podnieść jej do 220, aby skrócić pasażerom czas podróży? A poza tym co z podnoszeniem prędkości na fragmentach linii kolejowej numer 9?

_________________
TAK dla ograniczenia ilości spółek kolejowych do PKP Cargo i PKP (pasażerskie). Tak dla agencji PLK!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 18-12-2015, 13:57    Odpowiedz z cytatem

Proponuję zaprzestać jałowych dyskusji o KDP i zacząć dyskutować o KNP (Koleje Normalnych Prędkości) czyli dzisiaj 160-200 km/h co w zupełności wystarcza w kraju o kształcie Polski na zaspokojenie potrzeb ruchu osobowego i towarowego. Surprised
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szy_mat Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Kwi 2015

PostWysłany: 20-12-2015, 00:19    Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z przepisami Komisji Europejskiej 200 km/h na linii modernizowanej to już KDP, tak więc Polska wychodzi na to że ma już KDP - https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_du%C5%BCych_pr%C4%99dko%C5%9Bci_w_Polsce Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-12-2015, 20:16    Odpowiedz z cytatem

Czy Igrek ma szansę powrócić do gry?

Przez kilka lat Polska kolej żyła wizją budowy linii dużych prędkości. Podejmowano nawet odpowiednie analizy mające wykazać, czy projekt faktycznie warto realizować. Jednak ostatecznie, decyzją ówczesnego ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomira Nowaka, projekt z końcem roku 2011 został zamrożony. W przyjętym niedawno przez rząd PO-PSL Krajowym Programie Kolejowym również nie zarezerwowano ani złotówki na powrót do pomysłu budowy KDP w Polsce. Czy nowy rząd podtrzyma stanowisko swoich politycznych poprzedników, czy też może zmieni zdanie i powróci do budowy „Igreka”?

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60805/czy_igrek_ma_szanse_powrocic_do_gry.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 30-12-2015, 10:46   Biorąc pod uwagę pierwsze działania Odpowiedz z cytatem

Nowy rząd zajmie się koleją i drogami na samym końcu czyli być może nigdy.
Najpierw zajmie się uniemożliwianiem krytyki i to tej racjonalnej, spokojnej i rzeczowej.
Potem zapewni sobie długie trwanie na stołkach zgodnie z ustanowionym przez siebie prawem. Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2010
Skąd: Świeradów Zdrój

PostWysłany: 10-07-2016, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Województwo Dolnośląskie, gmina Mirsk koncepcja przedłużenia KDP do Pragi.

kdp1.JPG
Plik ściągnięto 81 raz(y) 176.59 KB

kdp2.JPG
Plik ściągnięto 63 raz(y) 91.7 KB

mapa1.JPG
Plik ściągnięto 86 raz(y) 134.31 KB

mapa2.JPG
Plik ściągnięto 70 raz(y) 136.89 KB

mapa3.JPG
Plik ściągnięto 33 raz(y) 139.05 KB

mapa4.JPG
Plik ściągnięto 23 raz(y) 133.02 KB

mapa5.JPG
Plik ściągnięto 42 raz(y) 136.27 KB

mapa6.JPG
Plik ściągnięto 46 raz(y) 122.76 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 11-07-2016, 19:39   Koleje dużych prędkości do Pragi? Odpowiedz z cytatem

Najpierw kolej normalnej prędkości z Katowic do Krakowa!!!!! Udowodnijcie, że potraficie zmodernizować jedną z najstarszych linii kolejowych w Polsce!!!!! A może w pocie czoła pracujecie nad studium niewykonalności tej linii? Może udowodnicie, że linia jest nieekonomiczna? Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 11-07-2016, 20:47    Odpowiedz z cytatem

Te plany do jakiegoś nowego filmu science fiction? bo nie wiem czy się smiać czy do kina się szykować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-07-2016, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Stomma: KDP ma sens przede wszystkim z sąsiadami.

Mimo zmian politycznych, jedna kwestia pozostaje niezmienna – więcej uwagi poświęca się budowie nowych dróg niż linii kolejowych. Perspektywa realizacji Kolei Dużych Prędkości (KDP) nadal pozostaje odległa. Przedstawiciele rządu podkreślają, że warto rozmawiać o tym cywilizacyjnym projekcie dla kolei, ale nieco w innym kontekście. – W tym miejscu Europy sukces tego projektu może zależeć od współpracy z sąsiadami – podkreśla Piotr Stomma, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/stomma-kdp-ma-sens-przede-wszystkim-z-sasiadami-77554.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 39 z 40 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 38, 39, 40  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl