Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Dawne semafory kształtowe
Autor Wiadomość

Bodzio1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2014

PostWysłany: 13-11-2014, 23:04   Dawne semafory kształtowe Odpowiedz z cytatem

Witam,
Mam takie pytanie, odnośnie pewnej budowli znajdującej się obok torów kolejowych w mojej okolicy. W załączniku dodaję zdjęcie. Przypomina to jakby fundament pod semafor lub jakąś tarczę, jednak jest to oddalone o około 3 km od najbliżej stacji. Czy może się jakiś znawca tematu wypowiedzieć? Dodam że ten fundament znajduje się przy dawnej węglówce Bydgoszczy-Kościerzyna-Gdynia.

Zdjęcie012.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 163.3 KB

Zdjęcie014.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 153.09 KB

Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 14-11-2014, 20:01    Odpowiedz z cytatem

To mi nie wygląda na fundament semafora, raczej na jakiś obiekt militarny. Poszukam coś na starych mapach...
...w tym miejscu jest granica pomiędzy gminą Koscierzyna i Stężyca...
...granica pomiędzy działką 97 i 151/1...
...ale według mnie to pozostałość po starym słupie kilometrażowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bodzio1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2014

PostWysłany: 14-11-2014, 21:56    Odpowiedz z cytatem

No właśnie tyle że takich budowli jest na tej trasie kilka w okolicy, tutaj dodałem ten w najlepszym stanie. Pomiędzy Kościerzyną a Podlesiem też znajduje się takie coś (135 km węglówki), kolejne pomiędzy Podlesiem a Olpuchem Wdzydze, tyle że tamte są już mocno zniszczone.
Co do konstrukcji tego fundamentu, to w tych narożnikach wystają pozostałości po metalowych śrubach, więc coś musiało kiedyś na tym stać. Jedyne co mi przychodzi do głowy to semafor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 15-11-2014, 11:47    Odpowiedz z cytatem

A te inne pozostałości też są tak blisko współczesnych słupków kilometrowych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 15-11-2014, 12:04    Odpowiedz z cytatem

No ale po co taki postument pod słupek kilometrażowy? No bez przesady - jak taki słup (maszt?) miałby niby wyglądać? Confused

Próbowałeś na jakichś forach eksploracyjnych zadać to pytanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bodzio1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2014

PostWysłany: 15-11-2014, 23:14    Odpowiedz z cytatem

Hmm.. jeden napewno jest blisko słupka kilometrowego, pozostałe szczerze mówiąc nie wiem. Przypomniało mi się że przed wjazdem do Podlesia też jest taki fundament. A na fora eksploracyjne narazie nie pisałem, jakoś tak odrazu skojarzyło mi się to z jakąś typową infrastrukturą kolejową więc najpierw uderzyłem tutaj. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 16-11-2014, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Może to fundament pod słup energetyczny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 16-11-2014, 13:08    Odpowiedz z cytatem

Może bramka z semaforem albo tarczą? Chociaż chyba nie - przy linii jednotorowej to by nie miało sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-11-2014, 00:44   

Nikt nie wpadł na pomysł, iż jest to dawna podstawa tarczy ostrzegawczej? ... Pierwsze zdjęcie robione jest w stronę Skorzewa? Tak?
Powrót do góry

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 17-11-2014, 07:56    Odpowiedz z cytatem

Wpadł, nie wpadł.
Linia na 250 nie była budowana - jakby deczko za daleczko.
Jak już się rozdrabniamy - mam dwie hipotezki:
- jak napisał kolega wcześniej: podstawy słupów linii energetycznej albo... Trakcyjnych - jakieś przedwojenne przygotowania do elektryfikacji,
- faktycznie Panie Romanie - podstawa tarczy, ale nie przed Skorzewem.
Może bliżej był jakiś posterunek odstępowy? Być może także pełnił rolę osłonną tj. był wyposażony w zwrotnicę i żeberko, służące do ochrony przed skutkami zbiegnięcia wagonów manewrowanych w Koscierzynie?
Na tę ewentualność wskazywałaby druga podstawa, ok. 450 - 500 metrów dalej na północ, również widoczna (choć niewyraźniej) na zdjęciu lotniczym, na [url]geoportal.gov.pl[/url] oraz jakby ślad po rozjeździe, jeszcze kawałek dalej na północ, na łuku, tuż przed wjazdem na wiadukt. Dziwne jest usytuowanie drogi wiodącej na ten wiadukt - tak, jakby między rampą podjazdu i torem coś się miało zmieścić.
Tor żeberkowy?
Trzeba by sprawdzić profil linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Bodzio1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2014

PostWysłany: 17-11-2014, 14:14    Odpowiedz z cytatem

Ten fundament który widzimy na zdjęciu to jest mniej więcej połowa drogi pomiędzy Kościerzyną a Skorzewem. Od dawna myślałem że jest to podstawa pod tarczę ostrzegawczą, no ale jakoś za daleko od stacji. Ta linia była budowana przed wojną i miała być bardzo nowoczesna jak na tamte czasy, może były plany montażu tam jakichś urządzeń które ostatecznie nie doszły do skutku, a pozostały tylko te "zagadki".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 17-11-2014, 18:58    Odpowiedz z cytatem

Na Geoportalu widać też coś w rodzaju "równi stacyjnej" dokładnie po drugiej stronie toru od interesującego nas obiektu. Na żadnej starej mapie nic nie ma. Tylko ta równia, widoczna nawet na przedwojennej mapie WIG.

Za to googlemaps pokazuje, że w tym miejscu zaczyna się odcinek dwutorowy Śmiech

Jeszcze pytanko - czy pod najbliższymi wiaduktami drogowymi jest miesce pod dwa tory?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bodzio1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2014

PostWysłany: 17-11-2014, 22:26    Odpowiedz z cytatem

Hmm.. co do tych wiaduktów, to pomiędzy Kościerzyną a Skorzewem jest ich kilka i pod większością nie dałoby rady ułożyć dwóch torów. Dodaję jeszcze dwa zdjęcia - niestety kiepskiej jakości. To jest widok w kierunku Gdyni, ten fundament znajduje się po prawej stronie toru w połowie długości tej prostej (drugie zdjęcie). Poza tym ta linia też często biegnie w głębokich wąwozach (pierwsze zdjęcie) i widać że przygotowywane były na jeden tor.

Zdjęcie001.jpg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 99.79 KB

Zdjęcie009.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 104.23 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 29-11-2014, 12:20    Odpowiedz z cytatem

Ale traf!
Znalazłem w necie identyczny postument koło nieistniejącej dziś linii Płytnica - Węgierce (koło ruin słynnego mostu nad Gwdą). Obiekt jest na wschód od mostu - nie wiem jak daleko, ale jest taki sam fundament. Bez mierzenia założę się w ciemno, że ma identyczne rozmiary:

http://prusy.info/Forum/Jastrowie/Plietnitz-fundament.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bodzio1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2014

PostWysłany: 30-11-2014, 00:23    Odpowiedz z cytatem

A czy możesz podać link do strony na której znalazłeś foto tego fundamentu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl