Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 93, 94, 95  Następny
Linia JG - Lwówek Śląski - Zebrzydowa
Autor Wiadomość

ideprosto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2015
Skąd: z Ziemi

PostWysłany: 01-03-2016, 20:58    Odpowiedz z cytatem

@Światowid - nie krytykuję Twojej osoby, krytykuję prezentowany przez Ciebie w tym poście sposób działania jako dziecinny i nieskuteczny. Ty masz do czynienia z urzędnikami 7 lat, ja co najmniej dwa razy tyle i to z różnych pozycji zawodowych (dla jasności nie jestem urzędnikiem czyli pracownikiem żadnego urzędu, czy instytucji publicznej) i wiem, że z każdym można rozmawiać normalnie. Pokrzykiwania, straszenie czy po prostu pieniactwo w niczym nie pomaga. I nie mówię tu o polubownym załatwianiu sprawy tylko merytorycznym jej załatwieniu. Zresztą widać sam zdajesz sobie z tego sprawę co wynika z tego co piszesz w poście powyżej.

@kaja805 - na jakiej podstawie twierdzisz, że da się tę linię doprowadzić do stanu gdzie szlakowa dla SZT wyniesie 50 km/h? Twierdzisz, że można to zrobić za około 13% wartości kosztorysu?? To mam propozycję abyś złożyła taką ofertę do PLK i zorganizowała wykonanie prac i zmieściła się w tym budżecie....kwota o której piszesz jest nierealna choćby z uwagi na koszty pracy i materiałów, że o innych kosztach nie wspomnę.

_________________
Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 02-03-2016, 12:01    Odpowiedz z cytatem

Ja ciekaw jestem ile by kosztował remont na następujących warunkach:
1. Remont odcinka Jelenia Góra - Niwnice
2. Podkłady żelbetonowe staroużyteczne
3. szyny S-49 (tudzież 49E1, tylko na szlaku Jelenia Góra - Jelenia Góra PEC UIC-60)
4. Przywrócenie mijanek w Siedlęcinie i Marczowie (sterowanie Siedlęcina z Jeleniej Góry, a Marczowa z Wlenia)

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-03-2016, 12:14    Odpowiedz z cytatem

kaja805 napisał/a:
Właśnie dlatego sugeruję przejęcie linii od PKP PLK bo inwestycja z ich wyceną właśnie kosztuje 115 mln a takiej kasy nikt nie da. Wydaje mi się, że za 15 mln da się tą linię doprowadzić do prędkości 50 km/h dla szynobusów - nie myślę tutaj o ciężkich pociągach. Dla przykładu doprowadzenie linii do Leśnej (dla ruchu towarowego 20 km/h) , która była w o wiele gorszym stanie kosztowało tylko 1 mln zł.

Jakby była wycena, to byłoby 200 mln. Te kwoty które podałem są realne, bo takie były koszty modernizacji linii 309 i 311. Natomiast na linii do Leśnej były tylko punktowe prace, a tutaj trzeba wymienić całe torowisko. Do tego dochodzą liczne obiekty inżynierskie, urządzenia srk, odwodnienie, dobrze by było też naprawić nieco perony. Specjalnie podałem koszty przywrócenia Trzebnicy, gdzie początkowo było 11 mln, a potem trzeba było wydać co najmniej raz tyle, a zakres prac był stosunkowo niewielki, bo nie wymieniano w całości torowiska i podtorza, a linia biegnie w łatwym terenie bez wielkiej ilości obiektów inżynierskich. No i efekt słaby, bo prędkości nie powalają. Rrealne koszty dla linii 283 to przynajmniej 50-60 mln zł. Poza tym trzeba zrobić to raz, a dobrze, a nie byle jak, by za 5 lat robić od nowa.
EU07-469 napisał/a:
Ja ciekaw jestem ile by kosztował remont na następujących warunkach:
1. Remont odcinka Jelenia Góra - Niwnice
2. Podkłady żelbetonowe staroużyteczne
3. szyny S-49 (tudzież 49E1, tylko na szlaku Jelenia Góra - Jelenia Góra PEC UIC-60)
4. Przywrócenie mijanek w Siedlęcinie i Marczowie (sterowanie Siedlęcina z Jeleniej Góry, a Marczowa z Wlenia)

Odp. 2: Podkłady strunobetonowe na większości trasy odpadają ze względu na ciasne łuki. Najlepsze byłyby tutaj podkłady stalowe typu "Y", ale wtedy brniemy w koszty grubo powyżej 100 mln zł.
Odp. 4: A w jakim celu przywracać tam mijanki? Na te 6 par na dobę, które by tam jeździły, nie potrzeba żadnej mijanki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-03-2016, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
Nadal podtrzymywana jest opcja wyremontowania linii Jelenia Góra- Lwówek Ślaski wraz z odcinkiem linii kolejowej nr 284 ze Lwówka do Legnicy.

Skupiłabym się na ratowaniu przed całkowitym upadkiem linii lwóweckiej, a nie na mrzonkach. Bo odbudowa zrujnowanej linii z Legnicy (konkretnie to z Jerzmanic Zdr.) do Lwówka to mrzonki, nie oszukujmy się. Linia jest nieczynna od kilku dekad i nie ma żadnego potencjału (brak większych ośrodków miejskich, brak przemysłu, brak atrakcji turystycznych, brak metropolii, do której ciążyliby okoliczni mieszkańcy). Na Dolnym Śląsku są dużo ważniejsze potrzeby i nikt nie wyłoży na to pieniędzy, których i tak notorycznie brakuje.

Tak więc po pierwsze, należy skupić się na ratowaniu linii lwóweckiej, która jest przejezdna, posiada walory turystyczne, a mieszkańcy nie stronią od kolei. W drugiej kolejności można myśleć o reaktywacji tych linii, które nie wymagają wielkich nakładów finansowych, a mają jakiś potencjał. I tu wskażę na Bielawę i Bogatynię. Dalej oczywiście regiony górskie/turystyczne, czyli Stronie Śląskie, może Karpacz i Kowary, ale to już pieśń bardzo odległej przyszłości.

Odrębny temat to linia Legnica - Lubin - Rudna. To jest w gestii państwa i tylko PKP PLK ma tutaj coś do powiedzenia. Aby kolej dla mieszkańców Lubina stała się atrakcyjna, potrzebny jest gruntowny remont, aby pociąg nie był wolniejszy od dyliżansu. Dotychczasowe reaktywacje okazały się porażkami - pociągi woziły powietrze.

Reasumując, ratujmy to gdzie jeszcze coś jeździ i reaktywujmy tam, gdzie są potencjalni pasażerowie (większe miasta, ośrodki turystyczne).

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-03-2016, 18:56   

ideprosto napisał/a:
@kaja805 - na jakiej podstawie twierdzisz, że da się tę linię doprowadzić do stanu gdzie szlakowa dla SZT wyniesie 50 km/h? Twierdzisz, że można to zrobić za około 13% wartości kosztorysu?? To mam propozycję abyś złożyła taką ofertę do PLK i zorganizowała wykonanie prac i zmieściła się w tym budżecie....kwota o której piszesz jest nierealna choćby z uwagi na koszty pracy i materiałów, że o innych kosztach nie wspomnę.


Na podstawie wyceny linii do Świeradowa Zdroju. Porównując stan obu linii, gdzie w przypadku Świeradowa mamy trupa natomiast do Lwówka linia jest jeszcze czynna. Nakłady pracy aby doprowadzić tą drugą do porządku są dużo mniejsze. Mówiąc o kwocie 15 mln myślę tutaj o rewitalizacji z częściowo staro użytecznych materiałów (stal) oraz bez budowy nowych peronów i wymiany urządzeń sterujących ruchem. Dodam tylko tyle, że koszt odbudowy do Świeradowa wyceniony jest na 25 mln zł.
Powrót do góry

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 02-03-2016, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze

My się skupiamy tylko na linii lwóweckiej. Linia 284 to propozycja UMWD, która nie wiadomo, jak długo przetrwa. W przyszłym tygodniu mamy spotkanie w sprawie 283 i na pewno napiszę, co zostało ustalone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ideprosto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2015
Skąd: z Ziemi

PostWysłany: 03-03-2016, 09:51    Odpowiedz z cytatem

kaja805 napisał/a:
Na podstawie wyceny linii do Świeradowa Zdroju. Porównując stan obu linii, gdzie w przypadku Świeradowa mamy trupa natomiast do Lwówka linia jest jeszcze czynna. Nakłady pracy aby doprowadzić tą drugą do porządku są dużo mniejsze. Mówiąc o kwocie 15 mln myślę tutaj o rewitalizacji z częściowo staro użytecznych materiałów (stal) oraz bez budowy nowych peronów i wymiany urządzeń sterujących ruchem. Dodam tylko tyle, że koszt odbudowy do Świeradowa wyceniony jest na 25 mln zł.

Ok, przyjmijmy, że Twoje rozumowanie ma sens (a moim zdaniem go nie ma - ale zakładam, że jest inaczej) to odpowiedz na pytania:
1. Jakie różnice geologiczne występują w podłożu obu linii czy może podłoża są identyczne?
2. Jaki jest stosunek ilości lub łącznej długości obiektów inżynieryjnych na obu liniach?
3. Jaka jest łączna dłgość łuków na obu liniach czy można wyliczyć koszt np. 1 m łuku?
4. Jaka jest liczba zwrotnic na obu liniachi tego typu urządzeń które czy chcemy czy nie trzeba wymienić ?
5. W jakiej części piszesz o materiałach staroużytecznych to jet 10, 20 czy 70% materiałów?
6. Jaki jest koszt robocizny dla jednej i drugiej linii i skąd wynikają różnice - sama piszesz "nakłady pracy są dużo mniejsze"?

W ten sposób próbuję pokazać, że wykonanie kosztorysu inwestorskiego (ślepego) to nie jest efekt wpisania w google jakiejś frazy lub wydumania sobie jakiejś kwoty na podstawie gwiazd. To naprawdę jest ogrom pracy którą trzeba wykonać, a z całym szacunkiem Twoja teza o wykonaniu remontu tej linii za te pieniądze jest wzięta z sufitu.

_________________
Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-03-2016, 19:52   

ideprosto napisał/a:
Ok, przyjmijmy, że Twoje rozumowanie ma sens (a moim zdaniem go nie ma - ale zakładam, że jest inaczej) to odpowiedz na pytania:
1. Jakie różnice geologiczne występują w podłożu obu linii czy może podłoża są identyczne?
2. Jaki jest stosunek ilości lub łącznej długości obiektów inżynieryjnych na obu liniach?
3. Jaka jest łączna dłgość łuków na obu liniach czy można wyliczyć koszt np. 1 m łuku?
4. Jaka jest liczba zwrotnic na obu liniachi tego typu urządzeń które czy chcemy czy nie trzeba wymienić ?
5. W jakiej części piszesz o materiałach staroużytecznych to jet 10, 20 czy 70% materiałów?
6. Jaki jest koszt robocizny dla jednej i drugiej linii i skąd wynikają różnice - sama piszesz "nakłady pracy są dużo mniejsze"?

W ten sposób próbuję pokazać, że wykonanie kosztorysu inwestorskiego (ślepego) to nie jest efekt wpisania w google jakiejś frazy lub wydumania sobie jakiejś kwoty na podstawie gwiazd. To naprawdę jest ogrom pracy którą trzeba wykonać, a z całym szacunkiem Twoja teza o wykonaniu remontu tej linii za te pieniądze jest wzięta z sufitu.

Po pierwsze myślę o naprawie toru głównego
Po drugie nie ma potrzeby wymiany wszystkich rozjazdów tylko tych na torze głównym
Jeśli chodzi o wycenę to nie jest wzięta z google.
Co do uwarunkowań geologicznych na obu liniach to nie wiem i specjalnie nie wnikam w tą kwestię.
Sorry za jakość ale tak wyszło przy skanowaniu dokumentu.

zestawienie Lwówek.JPG
Plik ściągnięto 30 raz(y) 54.27 KB

Zestawienie.JPG
Plik ściągnięto 57 raz(y) 92.11 KB

zest. Mirsk-Świer..JPG
Plik ściągnięto 34 raz(y) 53.76 KB

zest. obiekty inzy. Gryfów-Mirsk.JPG
Plik ściągnięto 26 raz(y) 49.08 KB

linia317 dawna 284 - Kopia.JPG
Plik ściągnięto 17 raz(y) 86.42 KB

linia336 - Kopia.JPG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 80.18 KB

Powrót do góry

ideprosto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2015
Skąd: z Ziemi

PostWysłany: 03-03-2016, 21:11    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe zestawienie, ale rodzą się kolejne pytania, po pierwsze skąd wyliczenia załączone na skanie 2, po drugie jak to się ma do Twojej "wyceny"? Abstrahując od tego, że podłoże (czyt. warunki geologiczne mają przy wszelkich pracach nawierzchniowych duże znaczenie).
Dodam jeszcze tylko, że prawdziwa i realna wycena prac może wynikać tylko i wyłącznie z zakresu prac oraz szczegółowych kosztorysów - a tego typu rzeczy można robić tylko jeżeli będzie zamiar realizacji prac na wspomnianym odcinku.

_________________
Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-03-2016, 22:13   

ideprosto napisał/a:
Ciekawe zestawienie, ale rodzą się kolejne pytania, po pierwsze skąd wyliczenia załączone na skanie 2, po drugie jak to się ma do Twojej "wyceny"? Abstrahując od tego, że podłoże (czyt. warunki geologiczne mają przy wszelkich pracach nawierzchniowych duże znaczenie).

Dodam jeszcze tylko, że prawdziwa i realna wycena prac może wynikać tylko i wyłącznie z zakresu prac oraz szczegółowych kosztorysów - a tego typu rzeczy można robić tylko jeżeli będzie zamiar realizacji prac na wspomnianym odcinku.


Co do realnej wyceny to Ideprosto tu się z Tobą zgadzam.
Jeśli chodzi o linię J.G-Lwówek to studium nie zakłada wyrwania całego torowiska i położenia go w całości od nowa, tylko na niektórych odcinkach przewidziany jest taki wariant. Głównie chodzi o wymianę podkładów i podbicie podtorza + niezbędne naprawy.

wtępna ocena.JPG
Plik ściągnięto 26 raz(y) 95.46 KB



Ostatnio zmieniony przez ideprosto dnia 03-03-2016, 22:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-03-2016, 22:24    Odpowiedz z cytatem

kaja805, tą "realną wyceną" bym się tak nie podniecał, bo zweryfikuje to rynek. Firmy przystępujące do przetargu przedstawią oferty nie w oparciu o "realne wyceny" kolejarzy tudzież urzędników, ale w oparciu o swój rachunek ekonomiczny: aktualne ceny materiałów + praca maszyn budowlanych + praca ludzi + podatki, zusy + zysk właściciela firmy. W naszym kraju jest jeszcze coś takiego jak "podatek korupcyjny" (łapówka dla komisji przetargowej i ich mocodawców), ale tego wątku nie będę tutaj rozwijać. W każdym razie stąd mamy najdroższe w Europie autostrady, najdroższe modernizacje linii kolejowych (np. linia E65 z Warszawy do Gdyni) i najdroższe stadiony wybudowane na Euro2012.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-03-2016, 22:51   

Pirat, zgadzam się z Tobą w tej kwestii.
Prawda jest taka, że pieniędzy nie starczy na wszystkie projekty które gdzieś tam są w planach UMWD.
Powrót do góry

ideprosto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2015
Skąd: z Ziemi

PostWysłany: 04-03-2016, 09:04    Odpowiedz z cytatem

Prawda jest taka, że gdyby były środki to można by remontować, rewitalizować, ulepszać wszystkie linie - niestety nigdy tak nie będzie, więc trzeba dokonywać wyborów. Ceny ofertowe w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego są z reguły niższe od kosztorysów inwestorskich, ale te różnice nie mogą być zbyt duże bo to oznaczałoby, że mamy do czynienia z rażąco niską ceną. Więc tak czy inaczej o cenie możemy mówić w momencie rozstrzygnięcia jakiegoś postępowania dotyczącego tej linii - do tego czasu mamy do czynienia z mniej lub bardziej precyzyjnymi szacunkami.

_________________
Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 04-03-2016, 09:37    Odpowiedz z cytatem

Cena jako 100% kryterium rozstrzygnięcia, to nie jest dobry pomysł. Widzieliśmy to na autostradach i wielu innych zamówieniach. Potem zakwitają takie kwiatki jak np. niewidzialne wiadukty na 311, czy wcześniej brak łączności gdyż kabelek nie zmieścił się w kosztorysie Sad(
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

JanuszJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2015
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 16-06-2016, 14:44    Odpowiedz z cytatem

Pociąg będzie jeździł z prędkością... 10 km/h!

To wolniej, niż biegają początkujący biegacze! – Nie możemy do tego dopuścić – mówi burmistrz Wlenia Artur Zych. – Jak będzie trzeba, rozpocznę protest.

Więcej:
http://www.nj24.pl/article/pociag-bedzie-jezdzil-z-predkoscia-10-kmh
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 74 z 95 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 93, 94, 95  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl