Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 93, 94, 95  Następny
Linia JG - Lwówek Śląski - Zebrzydowa
Autor Wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 08-03-2017, 17:49    Odpowiedz z cytatem

... obecna- ale może nie przyszła. Nie rozumiem co masz na przeciw likwidacji tej linii. Z jednej strony opowiadasz się przeciw finansowaniu jej remontu z drugiej twierdzisz że należy zachować rozklekotane tory... bo może za 100 lat się przydadzą- otóż nie przydadzą się a natura nie znosi próżni. Skansen to w Jaworzynie a nie na gruncie.

W gestii lokalnych władz będzie wywarcie nacisku na ewentualną likwidację odcinka. Peryferyjny Lwówek Śląski na szczęście nie jest darzony jakimś szczególnym sentymentem Warszawy bo Warszawa takich "Lwówków" ma na pęczki. Decyzje o być albo nie być czytaj- zalegać lub zedrzeć będą efektem nacisków jakie w temacie zwrotu gruntów wywierać będą lokalne już samorządy.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 08-03-2017, 20:13    Odpowiedz z cytatem

Patrząc historycznie, to aż dziwne że słowo "roz....biórka" nie jest jeszcze wpisane w Polski hymn i godło. Kolej się nie opłaca. Schronisko na Śnieżce też się nie opłaca http://jeleniagora.naszemiasto.pl/tag/sniezka-zamknieta.html , lecz 50 metrów na południe już warto prowadzić http://www.severnicechy.info/dr-pl/4646-poczta-na-nie-ce.html . Co takiego jest na tych 50 metrach? Ano jest granica państwa i odmienne podejście do ludzi, inna mentalność - po prostu inny świat. Inny świat dla narciarzy, dla turystów, dla inwestorów......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-03-2017, 22:10   

Jest szansa (na 90%) że na Lwóweckiej póki co będzie funkcjonowała kolej turystyczna. Coś podobnego jak na filmie ale w postaci czeskiego motorczaka Wink https://youtu.be/DoryTgx3-GU

FB_IMG_1489007654336.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 42.06 KB

Powrót do góry

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 08-03-2017, 23:47    Odpowiedz z cytatem

Takie coś wymaga pewnego poziomu zasobności społeczeństwa jaki jest np w Czechach. W czasach dawno minionych (<1945) w każdej wsi było po kilka restauracji, każda górka w mojej okolicy obstawiona była knajpką, gdzieniegdzie z wieżą widokową. Mimo ohydnego kapitalistycznego ustroju, ludzi było stać na chodzenie na wycieczki i weekendowe obiadki , teraz ...... . Więc co sie dziwić że młodzi wieją do normalności, do krajów w których samochód z przebiegiem 10.000 km legalnie z Assistance pożyczasz na tydzień za 130 E, a gdy wyjeżdżasz o 5 rano taksówką na lotnisko, to kluczyki w kopercie papierowej przerzucasz przez płot wypożyczalni, bo tubylcy jeszcze śpią. I nikt z wędką nie siedzi na płocie Śmiech)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-03-2017, 06:16   

Aktualności z Wlenia : http://wlen.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/109428/burmistrz_artur_zych_z_wizyta_w_ministerswie_infrastruktury_i_bu
Powrót do góry

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-03-2017, 15:50    Odpowiedz z cytatem

Bonifas napisał/a:
z drugiej twierdzisz że należy zachować rozklekotane tory... bo może za 100 lat się przydadzą- otóż nie przydadzą się a natura nie znosi próżni.

Twierdze i będę twierdził. Na liniach Wrocław Psie Pole - Trzebnica oraz Szklarska Poręba Górna - Granica Państwa tory stały nieużywane przez wiele lat, a pociągi dzisiaj jeżdżą. Szykują się już remonty linii 285 i 292, gdzie od 17 lat żadnych pociągów pasażerskich nie było. Do Bielawy już od 40 lat nie ma pociągów, a coraz głośniej mówi się o ich przywróceniu. Linię kolejową rozebrać można zawszę, ale jak już to się uczyni, to odbudowa już tak łatwo nie przyjdzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 10-03-2017, 07:31    Odpowiedz z cytatem

A ja twierdzę: Znikną tory będzie droga. Ładna nowa a przede wszystkim po równym. Droga która po pierwsze ułatwi ludziom życie. Po drugie skróci dystanse między miejscowościami nawet o połowę. Nie mówię że na całym odcinku. wystarczyło by 15 km z północy. Pisanie że na gruntach ma zalegać gruz i złom jest egoistyczną zachcianką wrocławian do którzy u siebie żądają komunikacji kanalizacji światłowodów przemysłu a od prowincji oczekują że będzie żyć w zieminkach i cieszyć się z latających motyli
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-03-2017, 12:29    Odpowiedz z cytatem

To byłaby chyba najdłuższa w Europie droga jednokierunkowa, bo na jednotorowej linii kolejowej zmieścisz co najwyżej drogę dla rowerów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 10-03-2017, 12:48    Odpowiedz z cytatem

@Bonifas Podkłady kolejowe mają 2,25 m długości czyli płaska część torowiska ma około 3m, tyle ma jeden pas ruchu z bardzo skromnym poboczem. Zanim napiszesz pomyśl, uwentualnie spytaj wujka G. On wie prawie wszystko, wystarczy wiedzieć o co zapytać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 10-03-2017, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Właśnie dlatego że tu żyje i myślę to piszę. Bo 15 km odcinek między Wleniem a Lwówkiem to generalnie równina, łąka i las i tu bez problemu można zrobić prace ziemne poszerzające ewentualnie pas jezdni. Drogi do większości miejscowości mają 3,5 m ale różnica jest czy jest to 3,5 m z góry i pod górę czy po równym. A skoro jesteśmy przy ścieżce to nawet takie rozwiązanie jest szeroko omawiane w kręgach. WIĘC wszystko przed nami tyle w temacie Język
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 10-03-2017, 21:02    Odpowiedz z cytatem

Prace poszerzające ... Hmmm. Punkt 1. Słyszałeś może coś o prawie własności? Masz może kawałek gruntu (ornego lub budowlanego) otoczonego płotem, który może być wizualizacją granic Twojej własności? Możesz bezkarnie przestawiać ten płot? Sąsiedzi też mogą? Czy masz takie królewskie prawa? Granic często nie widać na łące lub polu, lecz oną są zawsze, są na to dokumenty i procedury ich odtworzenia. Są od tego odpowiednie organy. Jak napiszę - służby, to może być źle zrozumiane.
Punkt 2. Wiele lat temu w Mojeszu, w ciągu DW297, remontowano most drogowy na potoku Srebrna (rodzice może będą pamiętać). Na czas remontu objazd skierowano na pobliski most kolejowy, na którym ułożono płyty betonowe. Dlaczego na objeździe zastosowano światła i wahadłowy ruch jednokierunkowy? Czy przypadkiem nie dlatego, że dwa pojazdy nie zmieściły się obok siebie ?
Masz rację, wszystko przed nami w temacie. Lecz za to "wszystko", ktoś musi zapłacić. Za darmo nic!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-03-2017, 22:22   

Bonifas napisał/a:
A ja twierdzę: Znikną tory będzie droga. Ładna nowa a przede wszystkim po równym. Droga która po pierwsze ułatwi ludziom życie. Po drugie skróci dystanse między miejscowościami nawet o połowę. Nie mówię że na całym odcinku. wystarczyło by 15 km z północy.


A wg Ciebie jaki będzie koszt budowy takiej drogi? Za free ją przecież nie zrobią.
Powrót do góry

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 10-03-2017, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Bonifas,
przestań już, bo wyjdzie, że to Ty jesteś tym trolem z "RK"

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-03-2017, 23:29    Odpowiedz z cytatem

Tor można rozebrać i zrobić fajną ścieżkę rowerową. Region zyskałby turystycznie. W sezonie letnim chętnie bym korzystała z takiej trasy.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 10-03-2017, 23:45    Odpowiedz z cytatem

Od dobrych kilkunastu lat jest wyasfaltowana ścieżka rowerowa ze Lwówka przez Mojesz, chyba do Lubomierza (po torowisku linii do Gryfowa). Pamiętam jeszcze czasy gdy nocą zza stodoły wyjeżdżał parowóz, szosa biegła kilka metrów obok toru; znajomi których wiozłem nocą tamtędy pierwszy raz o mało zawału nie dostali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 77 z 95 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 93, 94, 95  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl